וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שגארת' בייל הוא הכדורגלן המהיר בעולם?

עוד מימי בית ספר נחקקו חוקים מיוחדים נגד המהירות של קשר ריאל מדריד, אך נתוני פיפ"א מראים שיש מהירים ממנו. הרשימה

AP

צפו: חגיגות הזכייה של ריאל מדריד

את מה שבלם ברצלונה, מארק ברטרה, חווה על בשרו אתמול, בבית הספר התיכון וייטצ'רץ' שבקרדיף, גילו מזמן. כשהוא היה בן 14, הרבה לפני שניער את ברטרה ודהר בדרך לשער ניצחון בגמר הגביע הספרדי, גארת' בייל כבר עצר את השעון על 11.4 שניות בריצה ל-100 מטר. הנתונים שלו כל כך הדאיגו את מאמן קבוצת הכדורגל של בית הספר, עד שהוא המציא חוקים חדשים: לבייל אסור להשתמש ברגל שמאל וכן לגעת יותר מפעם אחת ברציפות בכדור.

גארת' בייל, ריאל מדריד, מול מארק בארטרה, ברצלונה. GettyImages
כמו בבית הספר התיכון. בייל/GettyImages

10 שנים מאוחר יותר, בעיתון "אל פאיס" תיארו את גמר הגביע הספרדי בין ריאל מדריד לברצלונה וכתבו בכותרת "בייל היה בולט", בהשוואה לאצן האולימפי האגדי, אבל זו כמובן לא הפעם הראשונה. הוולשי כבר כבש שערים דומים בטוטנהאם (נגד אינטר), בנבחרת ויילס (נגד איסלנד) וגם השנה מול ראיו וייקאנו.

אז האם בייל הוא הכדורגלן המהיר בעולם? קשה להצמיד לשחקן כלשהו את התואר, הרי בשביל זה צריך להעמיד אותם על מסלול ריצה עם סטופר ביד, אבל דיונים בנושא כבר נערכו בעבר.

חשוב להדגיש שאין נתונים רשמיים ומדידות מדויקות עד רמת מאית השנייה. ריצה עם כדור שונה בתכלית מספרינט לעבר קו סיום, אבל אם בכל זאת צריך לשים כתר כלשהו על ראשו של כדורגלן, מי שיקבל אותו יהיה שחקן קולורדו ראפידס מה-MLS ומי שצבר חמש הופעות בנבחרת ארה"ב, מארוול וויין. המגן הימני בן ה-26 היה חבר בנבחרת האתלטיקה של בית הספר התיכון בו למד ועצר אז את השעון על 10.39 שניות בריצה ל-100 מטר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן קולורדו ראפידס, מארוול ויין. Jamie Sabau, GettyImages
10.39 שניות ב-100 מטר. מארוול ויין/GettyImages, Jamie Sabau

לאחרונה פיפ"א הודיעה על מבדקים שאגף הסטטיסטיקה שלה ביצע ושמהם עולה שקשר מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אקוודור, אנטוניו ולנסיה, הוא השחקן המהיר בעולם עם יכולת להגיע למהירות של 35.2 קמ"ש. יחד עם זאת, מבדיקות שנערכו בהזדמנויות אחרותף התגלה שתיאו וולקוט מארסנל הגיע למהירות של 35.7 קמ"ש. לבייל נמדדה בעבר מהירות ריצה של 34.7 קמ"ש וכריסטיאנו רונאלדו הגיע ל-33.6 קמ"ש.

ומה עם פייר אמריק אובמיאנג מבורוסיה דורטמונד? במהלך מחנה האימונים של הקבוצה בקיץ - טענו במועדון מוקדם יותר העונה - נמדדו לו 3.7 שניות בריצה ל-30 מטר, מהר יותר מ-30 המטרים הראשונים של יוסאין בולט בריצה בה הוא שבר את שיא העולם ב-100 מטר (3.78 שניות). יחד עם זאת, כשהמרחק מתארך, אובמיאנג מאט והטענות הן שכשמדדו לו ריצה ל-100 מטר, הזמן בו הוא גמא את המרחק נע סביב 11 שניות.

בחזרה לוולקוט, שנחשב כבר שנים לאחד מהכדורגלנים המהירים בעולם. החלוץ האנגלי ערך פעם מבדקים ועל פי הדיווחים, עצר את השעון על 10.60 שניות בריצה ל-100 מטר. שחקן נוסף של ארסנל, ריו מיאצ'י היפני, מחזיק בעצמו בשיא אישי מרשים בריצה למרחק זהה: 10.84 שניות. הטענה היא שמי שמהיר משניהם הוא חלוץ קליארי ונבחרת קולומביה, ויקטור איברבו, שפעם קבע 10.50 שניות בריצה למרחק זהה.

גם חופרה גרון שחקן בייג'ינג ונבחרת אקוודור, נחשב למי שרץ 100 מטר במהירות שנעה סביב 11 שניות וכמוהו שחקן פארמה, ג'ונתן ביאביאני, קשר מולדה הנורבגית, ג'ושוע גאט, וחלוץ אסטון וילה, גבריאל אגבונלהור.

עוד ברשימת השחקנים המהירים בעולם:

קייל ווקר (טוטנהאם)
ארון לנון (טוטנהאם)
ג'ימי קבה (רדינג)
אולה ג'ון (בנפיקה)
ממה צ'יטה (קלאב ברוז')
אחמד מוסא (צסק"א מוסקבה)
לוסיאנו נארסינג (פ.ס.וו איינדהובן)
ג'וניור הוילט (ק.פ.ר)
סקוט סינקלייר (ווסט ברומיץ')
לוקאס מורה (פ.ס.ז')
איניאצו אבאטה (מילאן)
ג'ונתן פיטרויפה (ראן)
לוטון שלטון (וולגה ניז'ני נובגורוד)
מקס גראדל (סנט אטיין)

שחקן קליארי, ויקטור איברבו. Gabriele Maltinti, GettyImages
מהמהירים בעולם. איברבו/GettyImages, Gabriele Maltinti

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully