וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מתלוננים: "הנהלת הפועל מנסה לטאטא את התנהגות אוהדיה"

8.4.2014 / 7:30

במכבי תל אביב יודעים שההתנהגות של שחורציאניטיס "לא מקובלת", אבל מגינים על היווני: "סופו לא בחור רע, הוא ילד בגוף גדול", ומתעקשים: "אוהדי הפועל עושים בהדר יוסף מה שהם רוצים, וההנהלה אפילו לא מנסה למגר את זה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. מכבי תל אביב אומנם השיגה אמש (שני) ניצחון מתוק בדרבי כשגברה 80:83 על הפועל תל אביב, אולם כל הזרקורים הופנו לתקרית החמורה שבסיום המשחק: בזמן ששחקני מכבי ירדו לחדרי ההלבשה במנהרה, רדף סופוקוליס שחורציאניטיס אחרי אחד האוהדים שקילל אותו, וברגע אחד הכניס את עצמו לפנתיאון העגום של תקריות אלימות בדרבי.

במכבי תל אביב מספרים כי אותו אוהד קילל דקות ספורות לפני כן את עוזר המאמן אלון שטיין ואת מאמן הכושר אבי קובלסקי, כמו גם את השחקנים שנכנסו למנהרה. אולם כאשר שחורציאניטיס ירד למנהרה, נזרקו לעברו קריאות גזעניות, ולטענת אנשי מכבי אותו אוהד צרח לעבר דברים בגנות אימו ("I WILL FUCK YOUR MOTHER").

סופוקליס שחורציאניטיס קופץ לתוך יציע אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שחורציאניטיס/ברני ארדוב

שחורציאניטיס הגיב בזעם ורדף אחרי אותו אוהד שברח ליציע. שני אנשי אבטחה, אוהדים של הפועל וג'ו אינגלס עלו ליציע אחריו ומנעו מהיווני להמשיך במרדף. שוטרי יס"מ ליוו את השחקן לחדר ההלבשה וסגרו את המתחם בו שהו שחקני מכבי בכדי למנוע התלקחות נוספת.

בחדר ההלבשה נראה הסנטר היווני נסער, כשניקולה וויציץ' שוחח עם שחורציאניטיס, שם הסביר להם על הקללות הגזעניות שספג. במכבי מבהירים כי התנהגותו של שחורצאניטיס "לא מקובלת, ואם יימצא לנכון להענישו - הוא ייענש", כהגדרתם. היום ישוחחו עם הסנטר ויבקשו ממנו הבהרות לגבי התקרית. אגב, במכבי מדגישים כי "סופו לא בחור רע, הוא ילד בגוף גדול", וטוענים כי "מתנהגים איתו באופן לא הוגן בגלל שבארץ יכולים לטפס לו על החולצה, למשוך אותו ולא שורקים לעבירה, ואילו לסופו ממהרים לשרוק".

היום יחליטו באיגוד הכדורסל על דרך הפעולה בהתאם לדו"ח השיפוט והמשקיף ולתלונה שתוגש מצד הפועל תל אביב. נראה כי סופו יעמוד לדין, ובהפועל תל אביב ידרשו את הרחקתו עד לסיום העונה. הצהובים מעריכים כי סופו "יורחק למשחק שניים", אולם מדגישים את חשיבותו למשחקי היורוליג הקרובים ולשלב ההצלבה ושאנשי הפועל והאיגוד "לא יכולים לדרוש את הרחקתו מהיורוליג".

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"השורות הראשונות בהדר יוסף חייבות להיות סטריליות". שחורציאניטיס/ברני ארדוב

במכבי מספרים "כי הרעש הזה מגיע בתקופה לא טובה. יש משחקים חשובים ואנחנו צריכים להיות מרוכזים בזה ולא בדברים מסביב". כחלק מהניסיון למזער נזקים, במכבי ידעו כי רמי כהן יישלח ל"חדשות הספורט" ובהחלטה משותפת הוחלט לשלוח לשם את ניקולה וויציץ' על מנת להציג את הצד הצהוב.

שחקני מכבי נשארו במתחם המאובטח למשך שעה ארוכה, ויצאו יחדיו לעבר האוטובוס שהמתין להם בכניסה האחורית. רוב השחקנים העדיפו לא לדבר וכנראה תודרכו, כי המעטים שהסכימו לדבר השיבו באופן זהה: "לא ראיתי אז אני לא יכול להגיב".

שחורצאינטיס עצמו הגיב בסיום: "אין לי מה להגיד על אוהדים כאלו. מה אכפת לכם מה הוא אמר? שיחקתי בהרבה מגרשים בקריירה שלי, בפעם הראשונה אני נתקל בקבוצה שהאוהדים שלה לא מכבדים את ההמנון הלאומי של המדינה שלהם, לאורך כל ההמנון הם לא הפסיקו לקלל ולצעוק. איך אפשר להתנהג ככה? מה אתה יכול לצפות מאוהדים ומאנשים שלא יודעים לכבד?".

גיא פניני אמר על שחורציאניטיס: "אני לא יודע מה קרה. יודע שהיה המולה, אבל לא ראיתי ולכן אני לא יכול לדבר על זה. אני לא יכול להגיב על משהו שאני לא יודע מה היה". ריקי הקימן הוסיף: "לא ראיתי את זה אז אני לא יכול להגיב. בחדר ההלבשה שחורציאניטיס היה נראה בסדר גמור. לא היה משהו חריג בהתנהגות שלו שם".

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. ברני ארדוב
התקרית הזאת מגיעה בזמן לא טוב. בלאט/ברני ארדוב

2. במועדון הצהוב ישנן טענות קשות לגבי התנהגות אוהדי הפועל. לטענת לא מעט גורמים במכבי, "הנהלת הפועל תל אביב ורמי כהן לא עושים כלום כדי למגר את זה או לגנות את זה".

במכבי מדגישים ש"סופו עשה דבר לא מקובל ובטח לא היה צריך להיגרר למה שקרה להגיע למצב הזה. אנחנו נטפל בזה בדרך שלנו, והוא ייענש בחומרה אם נחליט כך. אבל זה לא הופך את העובדה שכל ההתנהלות של הפועל והאוהדים לתקינה או ראויה. יש שם אוהדים שעושים מה שהם רוצים, אומרים דברים קשים. זה הגיוני? אוהדי הפועל היו קשורים ללא מעט דברים העונה: לתקרית בחנייה בבני הרצליה, במשחק שעבר של הפועל ירושלים, הכיסא שזרקו, זה משהו עקבי, והנהלה של הפועל כל הזמן מצדיקה את זה ומשנה את העובדות בשטח. גם בזה צריך לטפל".

במכבי טוענים כי "השורות הראשונות בהדר יוסף צריכות להיות שטח סטרילי. כיצד ייתכן שאוהדים יכולים לעבור כל גבול, לעשות ולהגיד כל מה שהם רוצים, בלי להיענש? למה אותו אוהד יכול לעשות הכול, והוא ייצא מזה ואף אחד לא יתייחס אליו? למה ? כי הוא לא מפורסם?".

גורם נוסף הדגיש: "שחקן בהדר יוסף בקושי יכול להוציא אאוט בלי לשמוע את הדברים הקשים של האוהדים, הם עושים ועשו לא מעט דברים העונה באופן עקבי ורמי כהן מנסה לטאטא את זה".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ההתפרעויות שלהם הם משהו עקבי. אוהדי הפועל/ברני ארדוב

3. והיה גם משחק. מכבי ירדה להפסקה בפיגור, והמאמן דייויד בלאט ביקש משחקניו לחזור למשחק מחצית השנייה "דרך ההגנה" "כי זו הדרך להשיג ניצחון". אגב, עוד לפני התקרית שחורציאניטיס נראה נסער בעקבות שריקה נגדו, ואף בעט בכיסא הספסל ברבע האחרון.

ריקי היקמן אמר לוואלה! ספורט: "השגנו את הניצחון החשוב, היה משחק קשה, אבל הוא היווה הכנה טובה וראויה למשחקים הקשים שצפויים לנו. היו לנו הפסדים בליגה ולכם היה חשוב להשיג את הניצחון. מעכשיו אנחנו צריכים להיות מרוכזים למשחק החשוב מול צסק"א ביום חמישי".

הקפטן גיא פניני הוסיף: "ניצחנו, היה משחק קשה, ידענו שהפועל קבוצה מצוינת. עשינו התאמות במחצית השנייה כי בראשונה לא שיחקנו כדורסל טוב. במחצית השנייה שיחקנו חכם ואגרסיבי, לקראת הסוף השתלטנו על המשחק. אני שמח שניצחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully