וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבנג וחזרנו: אורן יוסיפוביץ על העלייה של מכבי נתניה

ערן לוי ויוסי מזרחי לקחו בקיץ האחרון צעד לאחור, כדי לעוף עם כל הקבוצה שלהם חמישה צעדים קדימה. אורן יוסיפוביץ לא בטוח מי הייתה צריכה את מי יותר - מכבי נתניה את ליגת העל, או ליגת העל את מכבי נתניה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: בל ניכנס לנושא זכויות השידור ואיזה משחק מחויב להיות בערוץ פתוח ואיזה לא. תיבות הפנדורה תישארנה סגורות, אבל איך אפשר להסביר את זה שאין שום דרך לצפות בתקציר משחק עלייה מרגש, במשך יום וחצי לאחר שהתרחש? הכי רק בישראל שיש.

קהל מכבי נתניה: הכמות יכולה הייתה להיות גדולה יותר, אבל איזו איכות. רפרטואר שירים עשיר וקולני, והשמחה לא נעצרה. הטקס שלאחר גולים, שמתחיל בכרוז, ממשיך בספירה לאחור ומסתיים באחד משירי האוהדים הטובים של השנה (?כל חיי אני שואל?) - מהדהד בראש עד עכשיו. ציון: 8

קהל בית?ר תל אביב רמלה: עבור.

בפינת האנקדוטה: לפני 11 חודשים בדיוק, באותו המקום וכמעט באותה השעה, הפועל באר שבע דפקה בנתניה שלוש חתיכות והורידה את היהלומנים לליגה השנייה. זבנג, וחזרנו.

מאמן מכבי נתניה יוסי מזרחי חוגג עלייה לליגת העל. ברני ארדוב
11 חודשים חלפו, אבל התמונות שונות לגמרי. מזרחי והשחקנים חוגגים/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

כשהכרוז הנהדר של מכבי נתניה ביקש מהאוהדים שלא לרדת לדשא, בפעם הרביעית, הבנת שזה כנראה הולך לקרות. הפועל עפולה והפועל רמת גן הפריעו למי שצריך, ולנתנייתים כלום לא היה יכול להפריע. כמה דקות לאחר השריקה, הרחק בפינה, עמד לו סלובודן דראפיץ? וינק את הסיגריה שאחרי. הוא הרביץ חיוך מנומס, ולרגע לא הבנת מה הוא עושה שם עד שנזכרת שהייתה גם יריבה, בית?ר תל אביב רמלה. אבל זה ממש לא היה משנה. זה היה היום של מכבי נתניה, או יותר נכון, השנה.

בין רסיסי השמפניה או הנביעות כולם עצרו לרגע ושרו ?היום יום הולדת? לקואץ? יוסי מזרחי. בן 61 הבחור, ולמרות שתמיד נראה שהוא ותיק מדי מכדי להתרגש מכדורגל, הוא בטוח התרגש. הוא יודע מה זה לזכות בתארים, והוא באמת אחד הגדולים ששיחקו ושאימנו פה, אבל השנים האחרונות האפירו קצת את ערכו של המותג. התקופה הנלוזה במכבי תל אביב והדעיכה במ.ס. אשדוד פגעו בסטיגמה. מזרחי לקח החלטה אמיצה כשירד כיתה, לכאורה, וחתם במכבי נתניה. היה די ברור שהקבוצה תשוב במהרה, אבל רוב מאמני ישראל לא היו עושים צעד כזה. צעד שבקלות היה יכול להיות גם הרסני.

מזרחי האמין, גם כשסכנת פירוק ריחפה על פני המועדון, 10 ימים לפני פתיחת העונה, לדבריו. ?אני ותיק בכדורגל?, הוא אומר, ?ותיק מאוד כדי לזהות דברים טובים ודברים לא טובים. שחקני כדורגל צריכים את האיש שידריך אותם ויכוון אותם כדי ללכת אתו באותה הדרך. אני שמח מאוד. הם היו חברים אמתיים?. הוא אפילו שחרר כמה אמוציות: ?ידענו שזה יבוא, אבל כשזה סוף סוף בא, הכיף גדול. עבדנו קשה בשביל זה. אנשים לא מבינים מה נעשה פה?.

אנחנו דווקא מבינים, קואץ? מזרחי. ושמחים שחזרת.

?אני כל כך סומך על המאמן שלי?, אמר בקול גדול הבוס אלי שגב, כשנשאל לגבי התוכנית לעונה הבאה.

המאמן שלך יישאר?

?המאמן שלי חותם לעוד שלוש שנים?, הכריז והוסיף: ?ובשבוע הבא אני מביא לו שחקנים שיבחר לעונה הבאה, וגם בשבוע שאחרי זה?.

חלוץ מכבי נתניה ערן לוי חוגג עלייה לליגת העל. צילום ועריכה: קובי אליהו, ברני ארדוב
טוב שחזרת לליגת העל. לוי/ברני ארדוב, צילום ועריכה: קובי אליהו

אולי זה היה כי אי אפשר לראות ריפליי, אבל מה שערן לוי עשה בדרך לשער הראשון של נתניה נראה כמו שירה מימי הביניים. מהיציע זה נראה שהוא עבר חמישה שחקנים על מטר תוך ריחוף קל באוויר ושפגט על הקרקע. יכול להיות שלא זה המקרה, אבל אם הזיתי זה אך ורק בשל הגעגועים. הגעגועים לערן לוי.

בתסרוקת לא ברורה של חצי ראש ספיחס וחצי שני מפת נהרות העולם, ערן לוי היה ונשאר האיש הכי מעניין שדורך על מגרשי הכדורגל בישראל. מהשנייה הראשונה, מהנס הראשון שביצע על הדשא, השאלה שעברה בראש הייתה מי חסר לנו יותר - מכבי נתניה או ערן לוי? לוי הוא מסוג השחקנים שאם אתה לא רואה אותם ברשימת ההרכבים אתה קצת מתבאס, ואם אתה לא רואה אותם בסגל, אתה עלול שלא להגיע למשחק.

הסטיגמה של שחקן-כדורגל-חופים-ותו-לא חלפה מזמן מהעולם. לוי, 11 שערים העונה, שלל בישולים וטון מנהיגות, הוכיח העונה שהוא יכול להוביל קבוצה ושהוא שחקן ליגת העל, אין מה לעשות וטוב שכך. גם מבחינת יכולת וגם מבחינת אופי. הוא מודע לחסרונות שלו, וזה מה שכנראה יצעיד אותו קדימה סוף סוף. ?לאמן את ערן זה לא הדבר הכי קל?, הודה מזרחי. ?הדבר הכי קל זה לזרוק אנשים כמוהו, אבל צריך לדעת שברגע שאתה נותן את המפתחות למישהו כזה, אתה צריך להאמין בו. וגם אם הוא עושה שטות, אז לא לצאת מהכלים. זה או זה או לא להחתים אותו. ואני שמח שהחתמתי אותו?.

?זו אליפות לכל דבר?, אמר לוי וחייך, כשהוא עומד כמעט ליד עיגול האמצע, אוחז ידיים לשתי ילדות קטנות. ?זו ההרגשה הכי טובה בעולם?. גם לוי, כמו מזרחי, עשה מהלך מכונן בקיץ. אצלו זה היה עוד יותר מכונן, מפני שכמות המחזרות אחר לוי ירדה משמעותית בעקבות מערכת היחסים הבעייתית עם אלי כהן בבית?ר ירושלים. אבל לוי מצא בית, ונראה שגם את הגאולה. ?השנה הזו כולה הייתה צומת דרכים בשבילי?, הסביר. ?אני בן 28. כולם מדברים על מעברי הקבוצות, על ההתנהגות שלי. אני שמח שבמבחן התוצאה אני עומד. אנשים דיברו ותמיד ידברו על ערן לוי, כי זה שם שהולך לפניי, בסטיגמה זו או אחרת. בגלל שתמיד היו בעיות, אני שמח מאוד שהשנה התוצאה והדברים שהבאתי אחרים לגמרי. גיבור, לא גיבור, אי אפשר להגיד שערן לוי עושה את זה לבד?, דיבר על עצמו בגוף שלישי. ?אני שחקן דומיננטי ורוב הדברים עוברים דרכי, ואני שמח על כך. נותר רק לחייך?.

הוא לא הפסיק לחייך ולהתבדח, ובאמת החל להיראות כמו המלך של החגיגה. בראיונות המרוכזים בסיום המשחק אמר לעיתונאית: ?נו, תשאלי אותי כמה אני שוקל?.

?כמה אתה שוקל??, שאלה.

?זה לא עניינך?. ושוב חייך.

כשכבר ממש עמד להסתלק שאלתי איך הוא מדרג את הרגע הזה.

?אם אני צריך לבחור בין 1 ל-10?, ענה, ?אני אומר 9.5?.

היה לך רגע יותר טוב בקריירה?

?לא?.

אז למה רק 9.5?

?שיהיה לאן לשאוף?.

שחקני מכבי נתניה חוגגים עלייה לליגת העל. ברני ארדוב
החגיגה המושלמת/ברני ארדוב

עונת הגאולה, החזרה למוטב של יוסי מזרחי וערן לוי היא בעצם הסיפור של מכבי נתניה כולה. מועדון בטעם של פעם, של חולצות gali מרגשות שמריחות כמו שמעון מנחם משחיל לגיורא אנטמן. מועדון שחייב להיות בליגת העל, וטוב שחזר מהר.

לפני המשחק אוהדי נתניה רבים עוד היו חלוקים. רבים מהם העדיפו להישאר בליגה השנייה. הם התאהבו במשחקים בימי שישי בצהריים, שהשמש בשמיים ושאתה בבית בשש בערב ולא באחת בלילה. הם נהנו להיות ראש לשועלים ולא התגעגע לתפקיד הזנב לאריות. אבל שריקת הסיום סילקה את כל המחשבות האלה. אפשר היה לראות על אחד-אחד מאוהדי הקבוצה כמה שהוא מתרגש.

כל חובבי הכדורגל הישראלי צריכים להתרגש היום. עם כל הכבוד לימי שישי ולשמש הנהדרת ולהיות בבית בשש בערב אחרי משחק, הליגה הלאומית לא הולמת את מכבי נתניה. ליגה שמכילה קבוצה כמו מכבי אום אל פאחם לא יכולה להכיל מועדון כזה. זה לא מכובד.

ליגת העל, שבגלל טעות גנטית מורכבת מקבוצות חסרות קהל כמו מכבי פתח תקוה, הפועל ניר רמת השרון והפועל רעננה, משוועת לאחת כמו נתניה. היום באמת קשה מי הייתה צריכה את מי יותר - מכבי נתניה את ליגת העל או ליגת העל את מכבי נתניה.

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
ליגת העל חייבת אותם. אוהדי נתניה/ברני ארדוב

שעה ארוכה לאחר המשחק, כשני קילומטרים מהאצטדיון, נער צעיר עם צעיף של נתניה רכב על אופניו באמצע כביש החוף. לא בשוליים, הוא היה על הכביש. היה צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין שזה נכון, אבל הטמבל החביב כנראה ניסה לעקוף טנדר שעמד בצדי הכביש. הנער בסוף הסתדר וחזר לשוליים הימניים, מה שנתן לראש להסתובב שמאלה ולקלוט את השקיעה הכי צהובה שהייתה באזור נתניה, לפחות מאז מאי האחרון.

טוב שבאתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully