וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הנחית רומן אברמוביץ' את אברהם גרנט בפורטסמות'

הקומבינות מהבוס של צ'לסי, היחסים עם גאידמק, האינטרסים: האוטוביוגרפיה של רדנאפ חושפת כמה סיפורים פשוט מדהימים

מאמן פורטסמות' הארי רדנאפ. ברקע: אברהם גרנט. Ryan Pierse, GettyImages
תמיד בצל. גרנט מאחורי רדנאפ/GettyImages, Ryan Pierse

"רומן אברמוביץ' רוצה שניתן לאברהם גרנט ג'וב בפורטסמות'. הוא רוצה שהוא יקבל ניסיון בכדורגל האנגלי. אם נעסיק אותו, אם ניתן לאברהם לעבוד בפורטסמות', הוא ייתן לנו לשאול שחקן או שניים מצ'לסי. מה תעשה איתו? זה לא משנה. תן לו לעשות מה שאתה רוצה, תשתמש בו איך שאתה רוצה. תושיב אותו במשרד, קח אותו למתחם האימונים, לשיקולך".

אלה רק חלק מהדברים שמופיעים באוטוביוגרפיה של הארי רדנאפ, דברים שפורסמו היום לראשונה במדור הספורט של אתר עיתון "הארץ" ומובאים כאן באופן נרחב. כזכור, גרנט מונה לתפקיד המנהל הטכני בפורטסמות' בקיץ 2006, כשסאשה גאידמק שימש כבעלים של המועדון, ועבד מעל רדנאפ. כעת, נחשפים פרטים מאוד מעניינים מהיחסים בין גרנט, רומן אברמוביץ' ומשפחת גאידמק, והצורה בה הכדורגל האנגלי ניסה לעכל את המנג'ר הישראלי.

הטקסט הבא לקוח מהפרק העשירי באוטוביוגרפיה של הארי רדנאפ, "Always Managing", שפורסמה לפני מספר חודשים בבריטניה:

הבעלים של צ'לסי רומן אברמוביץ' לצד הבעלים של פורטסמות' סאשה גאידמק. Richard Heathcote, GettyImages
גרנט נהנה מאוד מהקשר הזה. אברמוביץ' וסאשה גאידמק/GettyImages, Richard Heathcote

"בקיץ טסתי לתל אביב... מר גאידמק אמר לי: "אני רוצה להביא למועדון אדם שמבין טקטיקה".

"בסדר גמור", השבתי, "אבל מה אתה חושב שטוני אדמס וג'ו ג'ורדן עושים כאן? יש לי את הצוות משלי, מר גאידמק. אני לא צריך אף אחד".

"אני רוצה שתפגוש את האיש הזה", הוא המשיך. "הוא איש מאוד חכם. הוא מבין את שיטת היהלום".

אברהם גרנט נראה כמו בחור נחמד, ובהחלט מאוד מקושר. כשחזרתי, גאידמק שם את זה על השולחן: "רומן אברמוביץ' חבר טוב מאוד של מר גרנט, והוא רוצה שיהיה לו ג'וב באנגליה".

"ובכן, אם הוא כל כך נלהב, למה הוא לא נותן לו ג'וב בצ'לסי?" שאלתי.

"לא", גאידמק אמר. "הוא רוצה שאנחנו ניתן לו ג'וב. הוא רוצה שהוא יקבל ניסיון בכדורגל האנגלי. אם נעסיק אותו, אם ניתן לאברהם לעבוד בפורטסמות', הוא ייתן לנו לשאול שחקן או שניים מצ'לסי. הוא שאל אם אנחנו רוצים את גלן ג'ונסון. אתה אוהב אותו?"

"אני אוהב אותו", אמרתי. "אם נקבל את ג'ונסון זה יהיה מצוין, אבל מה גרנט יעשה?"

"מר רדנאפ", סאשה אמר. "זה לא משנה מר גרנט עושה. תן לו לעשות מה שאתה רוצה, תשתמש בו איך שאתה רוצה. תושיב אותו במשרד, קח אותו למתחם האימונים, לשיקולך. אבל זה עוזר לי, וזה עוזר למועדון, אם ניתן לו תפקיד".

אז אברהם הצטרף לצוות והיה לנו זמן מצוין ביחד. אנשים לא יאמינו לי כשאני אגיד את זה, אבל אברהם גרנט באמת בחור טוב. הוא מצחיק, ונשארנו חברים. כמובן שהדרך בה הוא הגיע לכדורגל האנגלי היא מוזרה. אני לא יודע את הקשר, מדוע הוא נמצא בחסות של אברמוביץ', מדוע אברמוביץ' כל כך נחוש לעזור לו למצוא עבודה - אבל פורטסמות' היא לא הקבוצה היחידה בה הוא יכול היה לעבוד. מה נמצא מאחורי כל זה? אני לא יודע. יכול להיות שכולם פשוט חברים טובים. אלה לא היו יחסים שהצלחתי להבין כאאוטסיידר...

הסתכלתי על המינוי של אברהם כדרך להשיג שחקנים מושאלים טובים לפורטסמות', וגלן ג'ונסון היה מעולה עבורנו. לא היה קושי בכך שאברהם היה חלק מהצוות, כי מעולם לא חשבתי שהוא יהיה יותר מהחתמה לטווח קצר. תמיד ידעתי שברגע שיהיה לו קצת ידע בכדורגל האנגלי, הוא יגיע לצ'לסי. אני לא חושב שמישהו, חוץ מהמשפחה שלו, קרוב יותר לאברמוביץ' מגרנט. הוא סומך עליו בכדורגל באופן מלא, וכשהוא הגיע לצ'לסי כמנהל הטכני בקיץ שאחרי, חשבתי שלא יעבור הרבה זמן עד שהוא ייכנס לנעליים של ז'וזה מוריניו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אברהם גרנט כמאמן צ'לסי ב-2008. GettyImages
בסוף הנבואה של רדנאפ התגשמה. גרנט כמאמן צ'לסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully