וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה את מכבי תל אביב 65:93

הקבוצה מהבירה רשמה את הניצחון הגדול ביותר שלה אי פעם על הצהובים ביד אליהו ובכלל, ויצאה בהצהרה חד משמעית. יותם הלפרין להט עם 20 נקודות במחצית הראשונה, דופרי וקיצ'ן התעללו בהגנה של מכבי, בלאט וחניכיו עם עוד השפלה מביכה

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
מי אמר שהוא לא מגיע למאני-טיים? הלפרין/מגד גוזני

ענק. המילה הזאת לא מוגזמת. הפועל ירושלים רשמה הערב (ראשון) את משחק השיא שלה ביד אליהו בכל הזמנים, כשהביסה את מכבי תל אביב 65:93. היה זה ניצחונה הגדול ביותר של ירושלים בהיכל בכל הזמנים, והניצחון בהפרש הגבוה ביותר שלה אי פעם על הצוהבים בכלל. זה היה ההפסד הגדול ביותר של מכבי תל אביב ביד אליהו במשחק ליגה, וההפסד בהפרש השני בגובהו בהיסטוריה שלה בזירה המקומית.

ירושלים שלטה במשחק מג'אמפ הפתיחה ובניגוד לפעמים רבות בעבר, בהן אפשרה ליריבתה לחזור למשחק, לנצח ולצאת מוכה מההיכל, הפעם שחקניו של בראד גרינברג לחצו על הדוושה, לא ריחמו, לא עצרו, לא מצמצו ושיחקו 40 דקות של כדורסל אינטנסיבי ויפה בדרך לניצחון השיא שלהם על מכבי תל אביב ביד אליהו. מכבי תל אביב, שספגה הפסד כואב ביום חמישי בבלגרד במסגרת היורוליג, התפרקה על הפרקט במבצרה. שחקניה לא תפקדו תחת הלחץ, נראו חסרי אמונה וסבלו מחולשה בכל הפרמטרים. ירושלים עלתה למקום הראשון בטבלה, וכל מי שראה את המשחק בין השתיים הערב יודע, כמאמר הקלישאה, שהטבלה ממש לא משקרת.

יניב גרין, דרווין קיצ'ן, רונאלד דופרי, ג'וש דאנקן שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
ככה עושים היסטוריה. שחקני ירושלים בסיום/מגד גוזני
סנטר מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס (שמאל). מגד גוזני
עצבים, חוסר אמונה וחולשה כללית. שחורציאניטיס סופג טכנית מהשופטים/מגד גוזני

אחרי דקות פתיחה צמודות, נשרקה עבירה טכנית נגד שחורציאניטיס, וירושלים ניצלה זאת כדי לפתוח יתרון, שבהמשך רק הלך וגדל בזכות יכולת אדירה של יותם הלפרין ברבע השני. האדומים כבר הוליכו ב-20 נקודות יתרון, מכבי תל אביב נראתה אובדת עצות והרבע השני היה בשליטה מוחלטת של ירושלים, שהוליכה במחצית 34:53. הלפרין כיכב עם 20 נקודות.

ברבע השלישי לא נרשם שום שינוי. סמית', היקמן וחבריהם המשיכו ביכולת החלשה, וההגנה הלוחצת של מכבי לא הייתה מספיק אפקטיבית. קיצ'ן ודופרי סייעו להלפרין בהתקפה, ירושלים המשיכה לקחת ריבאונדים בהתקפה, סחטה עבירה רביעית משחורציאניטיס, ויתרונה היה יציב ובטוח. ברבע הרביעי ירושלים פירקה את מכבי עם מטווח שלשות ועלתה ל-32 הפרש. מכבי תל אביב פשוט התפרקה. שחקניה נראו אבודים ונכנעו פעם אחר פעם לשחקני ירושלים. בסיום האדומים רשמו את ניצחון השיא שלהם בהיכל, וספיקו לבלאט ושחקניו מסר חד וברור לגבי המשך הדרך.

פורוורד הפועל ירושלים ליאור אליהו (ימין) גארד מכבי תל אביב ריקי היקמן (שמאל). מגד גוזני
חם מג'אמפ הפתיחה. אליהו מול היקמן/מגד גוזני
מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. מגד גוזני
היו לו הרבה סיבות טובות להתעצבן. בלאט/מגד גוזני

רבע 1

החמישייה של מכבי תל אביב כללה את יוגב אוחיון, ריקי היקמן, גיא פניני, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס. ירושלים פתחה עם דרווין קיצ'ן, יותם הלפרין, רונלד דופרי, ליאור אליהו וארטיוס פרחוסקי. הקצב בפתיחה היה מהיר, ושתי הקבוצות שיחקו פנימה. 5:10 דקות לסיום הרבע שחורציאניטיס זעם על השופטים, נשרקה לעברו עבירה שתי טכנית והוא הורד לספסל. ירושלים ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 12:20. הלפרין הניע טוב את התקפת האדומים, וירושלים הוליכה בתום הרבע הראשון 19:27.

גארד הפועל ירושלים יותם הלפרין (שמאל) מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן (ימין). מגד גוזני
בלתי עציר במחצית הראשונה. הלפרין/מגד גוזני
שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. מגד גוזני
גם הוא לא ממש עזר למכבי מהספסל. לנדסברג/מגד גוזני

רבע 2

סופו חזר במכבי תל אביב בתחילת הרבע, אבל ירושלים עלתה ליתרון 10. בייבי-שאק היה אגרסיבי מאוד, אבל הלפרין היה מצוין בהתקפה ורשם 14 נקודות כבר באמצע הרבע וירושלים הוליכה 27:41. איבודי כדור של הצהובים מנעו מהם לצמק את התוצאה וירושלים עלתה ליתרון 16. רייס ביצע בלתי ספורטיבית על הלפרין ומכבי נראתה אובדת עצות. הלפרין היה בלתי עציר, האורחת כבר עלתה ל-21 נקודות יתרון והמחצית הסתיימה ב-34:53 מרשים לירושלים.

שחורציאניטיס קלע 10 למכבי תל אביב בשני הרבעים הראשונים, גיא פניני קלע 8 ומכבי תל אביב איבדה 9 כדורים. יותם הלפרין הוביל את ירושלים עם במחצית עם 20 נקודות (8 מ-8 מהעונשין), ארטיום פרחוסקי הוסיף 10 וברייסי רייט 8. ירושלים קלעה 4 מ-6 לשלוש והיו לה 11 אסיסטים.

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן (ימין) מול שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס (שמאל). מגד גוזני
חגג על טיוס. דאנקן/מגד גוזני
שחקני הפועל ירושלים ג'וש דאנקן (שמאל). מגד גוזני
לא נתנו למכבי להתקרב/מגד גוזני

רבע 3

ההגנה של מכבי תל אביב המשיכה להיות חדירה גם בתחילת הרבע השלישי, ופרחוסקי ניצל זאת להטבעה מהדהדת. סופו ביצע עבירה שלישית על קיצ'ן ובלאט השאיר אותו במגרש. סמית' היה חלש במכבי, אבל אוחיון התעורר וייצר נקודות לצהובים. אבל קיצ'ן, דופרי וחבריהם לא נבהלו, המשיכו לשלוט בריבאונד ההתקפה ושמרו על פער שנע סביב 20 נקודות יתרון. 1:06 דקות לסוף הרבע נעצר המשחק עקב זריקת כוס משקה אל הפרקט. סל של דאנקן בצד אחד, ושל אוחיון בצד השני חתמו את תוצאת הרבע בו ירושלים הוליכה 52:68.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' (ימין) שחקן הפועל ירושלים רונדל דופרי (שמאל). מגד גוזני
לא ממש הגיע למשחק. סמית'/מגד גוזני
שחקני מכבי תל אביב יורדים לספסל. מגד גוזני
אובדי עצות. שחקני מכבי יורדים לפסק זמן/מגד גוזני

רבע 4

הצהובים ניסו לחולל קאמבק בתחילת הרבע הרביעי, אבל ירושלים קיבלה נקודות מדאנקן, ושחקניה רשמו את האסיסטים ה-20 שלהם במשחק כשתי דקות לאחר פתיחת הרבע, ועלתה ל-56:78. מכבי תל אביב ניסתה ללחוץ אבל ירושלים ניצלה זאת כדי לשלוח את אליהו להטבעה שקבעה 58:83. מכבי תל אביב נראתה מעוררת רחמים, ואילו שחקני ירושלים נאבקו על כל כדור עד לבאזר. בסיום רשמה ירושלים ניצחון היסטורי בתוצאה 65:93.

שחקני הפועל ירושלים ג'וש דאנקן (שמאל) דרווין קיצ'ן (מרכז) ברייסי רייט (ימין). מגד גוזני
לא ריחמו. רייט, קיצ'ן ודאנקן/מגד גוזני
מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. מגד גוזני
יכול להיות גאה בשחקנים שלו. גרינברג/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 18 נקודות, סופוקליס שחורציאניטיס 10, יוגב אוחיון וסילבן לנדסברג 9, גיא פניני 8, דווין סמית' 4, דייויד בלו 2, אלכס טיוס 1, כן שותף אנדריאה ז'יז'יץ'.

קלעו להפועל ירושלים: יותם הלפרין 20 נקודות ו-6 אסיסטים, ברייסי רייט 14, ליאור אליהו 13, ג'וש דאנקן, דרווין קיצ'ן וארטיום פרחוסקי 12 כל אחד, רונלד דופרי 8, יניב גרין 2, כן שותפו תום מעיין, אדם אריאל, רפי מנקו.

סטטיסטיקה קבוצתית

זריקות לשתיים:

מכבי תל אביב: 17 מ-36 (47%)
הפועל ירושלים 26 מ-51 (51%)

זריקות לשלוש:

מכבי תל אביב: 4 מ-16 (25%)
הפועל ירושלים 8 מ-13 (62%)

ריבאונדים:

מכבי תל אביב: 25 (4 בהתקפה)
הפועל ירושלים 41 (11 בהתקפה)

אסיסטים:

מכבי תל אביב: 12
ירושלים 26

איבודים:

מכבי תל אביב: 14
ירושלים 13

חטיפות:

מכבי תל אביב: 6
הפועל ירושלים 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully