וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי השלטון בדרך? עונת הפורמולה 1 נפתחת

אחרי ארבע זכיות רצופות של סבסטיאן פטל ורד בול, שינויים טכניים צפויים לחולל זעזוע רציני בפורמולה 1, שפותחת עונה

סבסטיאן פטל נהג פורמולה 1 גרמני. AP
בדרך לעונה לא פשוטה. פטל אחרי עוד תקלה/AP

עונת הפורמולה 1 ה-65 במספר תצא לדרך בסוף השבוע הקרוב עם מירוץ אוסטרליה, שיוזנק ביום ראשון ב-7:50 (5+ לייב). 19 מירוצים יתקיימו לאורך העונה, כאשר במוקד יעמדו כמובן סבסטיאן פטל וקבוצתו רד בול, שזכו בתואר האישי והקבוצתי בכל אחת מארבע השנים האחרונות וינסו לשמור על הפסגה.

זה לא יהיה פשוט. למעשה, נראה שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי. השינוי המשמעותי ביותר לקראת העונה שבפתח הוא במנועים, כאשר מנועי ה-2.4 ליטרה V8 יוחלפו אחרי שמונה שנות שימוש במנועי 1.6 ליטרה V6. גם אם זה לא אומר לכם יותר מדי, מספיק לדעת כי מדובר בשינוי כל כך דרמטי שהוא פגע לחלוטין בכל ההכנה לעונה של פטל ורד בול וגרם לכך שכל הפרשנים מהמרים בעיקר על מרצדס כאלופה ועל הנהגים שלה, ניקו רוזברג הגרמני ולואיס המילטון הבריטי כמועמדים לתואר. מלבד רד בול, גם שלוש הקבוצות האחרות שמסתמכות על מנועי רנו: לוטוס, טורו רוסו וקאטרהאם, בצרות גדולות.

לואיס המילטון נהג פורמולה 1 בריטי. AP
מועמד לזכייה. המילטון/AP

פרארי, שלראשונה מאז 1954 הרכיבה קבוצה משני נהגים שזכו בעבר באליפות, קימי רייקונן הפיני ופרננדו אלונסו הספרדי, צפויה לשוב אף היא למרכז הבמה אחרי כמה שנות בינוניות. רייקונן חזר לפרארי, שם נהג בין 2007 ל-2009 ותפס את מקומו של הברזילאי הוותיק פליפה מאסה. במסגרת הכיסאות המוזיקלים, מאסה עבר לוויליאמס והחליף שם את פסטור מלדונדו הקולומביאני, שבעצמו ייכנס למכונית שפינה רייקונן בלוטוס. מארק וובר האוסטרלי, שסיים שלישי בעונה שעברה, עזב את הפורמולה 1.

העונה כאמור, תתחיל באוסטרליה, שם ינסה אחד מ-21 הנהגים האחרים לעצור את הרצף המטורף של פטל, שניצח את כל תשעת המירוצים האחרונים בעונה שעברה. משם יימשך סבב המזרח במלזיה, בחריין (מירוץ לילה) ושנגחאי. אחר כך יעברו הנהגים למירוצים בברצלונה וברחובות מונאקו לפני גיחה לצד השני של העולם, למירוץ במונטריאול, קנדה.

לאחר מכן, ייחל הסבב האירופי עם מירוצים באוסטריה, בריטניה, גרמניה, הונגריה, בלגיה ואיטליה, לפני חזרה מזרחה לסינגפור ויפן. העונה תסתיים עם מירוצים בסוצ'י, שם נערכה לאחרונה אולימפיאדת החורף, בטקסס, בברזיל ובאבו דאבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully