וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: ניצחון היסטורי לבטיס, תיקו ליובנטוס

סוגרת הטבלה בספרד הפתיעה עם 0:2 בחוץ על סביליה בדרבי, פיורנטינה חילצה 1:1 בטורינו, 1:3 לבנפיקה בחוץ על טוטנהאם

שלב שמינית הגמר של הליגה האירופית יצא הערב לדרך וסיפק תוצאות מאוד מעניינות. במשחק המרכזי עצרה פיורנטינה את יובנטוס עם 1:1 בטורינו ותנסה להדיח את הפייבוריטית הגדולה בשבוע הבא בארטמיו פרנקי. ריאל בטיס שנמצאת בדרך הבטוחה לליגה השנייה בספרד הדהימה עם 0:2 בחוץ על סביליה בדרבי הראשון אי פעם בין הקבוצות באירופה. הפתעה נוספת נפלה בוייט הארט ליין שם ניצחה בנפיקה את טוטנהאם 1:3. במשחק נוספים: פורטו ניצחה 0:1 נאפולי, ולנסיה הביסה 0:3 את לודוגורץ בבולגריה, אלקמאר גברה 0:1 על אנז'י וליון הביסה 1:4 את פלזן.

לואיזאו שחקן בנפיקה חוגג. רויטרס
צמד נדיר מאוד. לואיזאו/רויטרס

פורטו - נאפולי 0:1

כמעט 40 שנה אחרי המפגש הרשמי הקודם ביניהן, בסיבוב השני של גביע אופ"א ב-1974/5 (0:2 לאיטלקים בסיכום) פורטו ונאפולי נפגשו שוב. המארחת, שנפרדה ממאמנה פאולו פונסקה ומינתה באופן זמני את לואיס קסטרו, חזרה בסוף השבוע למסלול הניצחונות בליגה והערב השיגה ניצחון יוקרתי במיוחד מול יריבה סופר חזקה. הפורטוגלים שלטו במחצית הראשונה אך הירבו להחמיץ. פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת דווקא לנאפולי והיגואין שרשם שתי החמצות גדולות, ובדקה ה-57 פורטו הענישה. הגנת האיטלקים לא הרחיקה טוב כדור קרן וג'קסון מרטינס הסקורר הקולומביאני השתלט על הכדור ומהאוויר שלח בעיטת יעף ברגל שמאל לפינה הרחוקה. הפורטוגלים ינסו לשמור על היתרון הקטן הזה בגומלין בסאו פאולו בשבוע הבא, אך זה לא יהיה קל מול הקבוצה האיכותית של רפא בניטס והגומלין צפוי להיות פתוח לחלוטין.

יובנטוס - פיורנטינה 1:1

ארבעה ימים אחרי שניצחה את הוויולה בטורינו משער נפלא של קוג'ו אסמואה, יובנטוס שוב פגשה את פיורנטינה אך הפעם הסגולים עשו הפתעה גדולה וכפו תיקו מצוין מבחינתם בטורינו. האלופה האיטלקית פתחה חזק ועלתה ליתרון כבר אחרי שלוש דקות בזכות שער של ארתורו וידאל שקיבל כדור מג'ובינקו ומתוך הרחבה בעט לרשת אך בדקה ה-79 פיורנטינה קיבלה בחזרה את מריו גומז הסקורר הגרמני שחזר מהפציעה שלו וכבש את השוויון. יוסיף איליציץ' שלח כדור ארוך על 40 מטר, גומז השתלט נהדר, הקדים את אוגבונה הבלם ובעט לפינה ופנימה. כעת יובנטוס, הפייבוריטית הגדולה במפעל הזה, תצטרך לנצח בארטמיו פרנקי כדי להעפיל לרבע הגמר. במפגש הליגה בין הקבוצות באצטדיון הזה יובה נחלה את הפסדה היחיד וגם בשבוע הבא היא לא צפויה ללקק דבש בפירנצה.

ארתורו וידאל שחקן יובנטוס חוגג מול פיורנטינה. רויטרס
השער שלו לא הספיק. וידאל חוגג/רויטרס
רודריגו שחקן בנפיקה חוגג. GettyImages
ניצחון גדול בווייט הארט ליין. רודריגו/GettyImages

סביליה - בטיס 2:0

בליגה הספרדית בטיס סובלת מעונה נוראית ונמצאת בדרך הבטוחה לליגה השנייה, אך הערב אוהדי הקבוצה התנחמו עם ניצחון גדול על היריבה המושבעת כששתי הקבוצות נפגשו לראשונה אי פעם לדרבי במסגרת אירופית. הקבוצה של גבריאל קלדרון השאירה את הצרות בליגה מאחוריה ל-90 דקות ועלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-15. חואנפראן המגן הימני הרים כדור מדויק למרכז הרחבה וליאו בפטיסטאו הקדים את הגנת סביליה ונגח מקרוב לרשת. סביליה לחצה בחמת זעם כדי להשוות, אדאן רשם כמה הצלות מדהימות ובדקה ה-77 האורחים הבטיחו את הניצחון. בפטיסטאו כובש השער הראשון מצא את סלבה סביליה וזה בעט כדור מדויק מתוך הרחבה לרשת הגבוהה. ניצחון יוקרתי מאוד לבטיס שנוקמת ביריבה שלה על ה-0:4 בליגה ומשיגה מקדמה משמעותית מאוד לקראת הגומלין.

טוטנהאם - בנפיקה 3:1

ב-1962, בחצי גמר גביע האלופות, עברה בנפיקה של בלה גוטמן את טוטנהאם והמשיכה לגמר, שם ניצחה 3:5 את ריאל מדריד. אחרי אותו גמר, החלה לפעול קללת בלה גוטמן המפורסמת, שהכתה בבנפיקה שוב בגמר אשתקד. הערב, בווייט הארט ליין, הפורטוגלים שוב ניצחו והשיגה מקדמה עצומה לקראת הגומלין באצטדיון האור בעוד שבוע. רודריגו החלוץ המצוין של בנפיקה פתח את מסכת השערים בדקה ה-30 אחרי שקיבל כדור עומק מרובן אמורים ומקרוב הכניע את לוריס. בדקה ה-58 הכפילה בנפיקה את היתרון שלה עם שער נגיחה של לואיזאו הבלם אחרי כדור קרן מצד שמאל. בדקה ה-64 חזרה טוטנהאם למשחק אחרי שער נהדר של כריסטיאן אריקסן בבעיטה חופשית מ-18 מטרים, אבל המילה האחרונה הייתה של לואיזאו שהשלים צמד עם בעיטה מתוך הרחבה אחרי הדיפה לא טובה של לוריס.

שחקן בטיס, לורנסו רייס (ירוק), מול שחקן סביליה, אלברטו מורנו. רויטרס
ניצחון היסטורי. לורנסו רייס מול סביליה/רויטרס

באזל - זלצבורג 0:0

עשרה משחקים קיימה העונה זלצבורג באירופה - בכולם היא ניצחה, כולל שני ניצחונות על סטנדרד ליאז' של גיא לוזון בשלב הבתים. הערב היא פגשה את באזל שהדיחה את מכבי תל אביב בשלב הקודם ואיבדה העונה נקודות ראשונות באירופה. האוסטרים גילו עדיפות גם במשחק הזה אבל הקבוצה של יאקין עמדה בפרץ ותנסה לעשות הפתעה גדולה באוסטריה ולהמשיך לרבע הגמר.

לודוגורץ - ולנסיה 3:0

לודוגורץ הבולגרית הייתה ההפתעה הגדולה עד כה בליגה האירופית והמשיכה את ההצלחה שלה גם בסיבוב הקודם כשהדיחה את לאציו הגדולה, אבל הערב ספגה הפסד כואב ומוחץ שככל הנראה סיים את דרכה במפעל. אנטוניו בראגאן הקיצוני הימני כבש את הראשון לעטלפים כבר אחרי חמש דקות עם בעיטה חזקה מקצה הרחבה לפינה השמאלית. בדקה ה-26 נרשם האירוע המשמעותי של המשחק כשסיידו קייטה אקס ברצלונה הורחק אחרי ספק דחיפה על רומן בזג'אק החלוץ הסלובני של הבולגרים, אבל דייגו אלבס עצר את הפנדל של בזג'אק עצמו ובדקה ה-33 הכפילה ולנסיה את היתרון שלה עם שער נהדר. פאקו אלקאסר הקפיץ כדור לפדה קרטאביה שהמשיך בנגיעה מהאוויר ברגל שמאל לפינה הרחוקה.

למרות שהיא בחיסרון מספרי, ולנסיה כבשה את השלישי בדקה ה-59. פיליפ סנדרוס הבלם השוויצרי הוותיק היה זה שדחק פנימה כדור קרן אחרי שאדוארדו ורגאס נגח לעברו וזה דחק מקרוב לרשת. בדקה ה-80 נותרו גם המארחים בעשרה שחקנים אחרי שז'וניניו המחליף ראה אדום אחרי הכשלה גסה על ז'ואאו פריירה. 0:3 גדול לספרדים שעשו צעק ענק לקראת העפלה לשלב הבא.

משחקים נוספים:


אלקמאר - אנז'י מחצ'קאלה 0:1
לאלקמאר: ארון יוהנסון (29)

ליון - ויקטוריה פלזן 1:4
לליון: גיידה פופאנה (12 ו-71), אלכסנדר לקאזט (53), ארנולד מואמבה (61). לפלזן: תומאס הורבה (3)

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully