וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר גולן פורש מכדורגל

12.3.2014 / 11:43

השחקן הוותיק יכנס מסיבת עיתונאים מחר, בה יודיע כי הוא תולה את הנעליים בגיל 31 בעקבות פציעה קשה ממנה הוא מתקשה לחזור. עשוי לפתוח בקריירת אימון. במכבי פתח תקוה אישרו את הידיעה: "עצוב שלא נראה אותו על הדשא יותר, הוא אחד הסמלים הכי גדולים שלנו"

one

בגיל 31, עם 37 הופעות במדי נבחרת ישראל וגיחה של שנתיים וחצי לבלגיה, החלוץ עומר גולן יודיע מחר כי החליט לתלות את הנעליים, כך נודע לוואלה! ספורט. החלוץ הוותיק מתכוון לכנס מחר בשעה 11:00 בבוקר מסיבת עיתונאים בה יודיע כי הוא פורש בשל בעיות בריאותיות ופציעה קשה שמונעת ממנו להמשיך ולתפקד על המגרש. כזכור, בחודשים האחרונים עלו לא מעט ספקולציות בנושא עתידו של גולן, שהתלבט האם לפרוש מכדורגל. אתמול, בעצת מכריו, הוא קיבל את ההחלטה הסופית וככל הנראה ינתב את עצמו לתחום האימון.

"עצוב מאוד לשמוע שלא נראה יותר את עומר על הדשא", אמרו הבוקר במכבי פתח תקוה שם אישרו את הידיעה. "עומר הוא אחד הסמלים הכי גדולים של המועדון, מעולם הוא לא ויתר על קריירה במכבי פתח תקוה, גם במחיר של הצעות מפתות".

עומר גולן, מהסמלים האחרונים: נקודות ציון בקריירה

גולן הסביר בראיון 2012: למה נשארתי במכבי פתח תקוה

עומר גולן, מכבי פתח תקוה, מול ברנימיר בג'יץ', פרטיזן בלגרד. MARCO DROBNJAKOVIC, AP
תולה את הנעליים. עומר גולן במשחק המפורסם מול פרטיזן/AP, MARCO DROBNJAKOVIC

גולן, 31, גדל במחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה ובשנת 2000 ערך את הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת. עם השנים, הפך השחקן לאחד הסמלים הגדולים של הקבוצה והגיע איתה להישגים גדולים כמו זכייה בגביע הטוטו בעונת 2003/4, בה גם סיימה הקבוצה במקום השלישי, המקום השני עונה לאחר מכן. בקיץ 2005 כבש גולן פעמיים שלושער ועזר לפתח תקוה לעלות לשלב הבתים של גביע אופ"א לאחר ניצחון חוץ בלתי נשכח 2:5 על פרטיזן בלגרד.

בינואר 2008 נמכר גולן ללוקרן הבלגית תמורת מיליון דולר. הקריירה האירופית שלו ידעה עליות וירידות כאשר כמו יתר הישראלים בקבוצה (יואב זיו ואבי סטרול) סבל מחילופי המאמנים הרבים במועדון באותה תקופה. אחרי שתי עונות וחצי בלוקרן (13 שערים ב-64 הופעות בכל המסגרות) הוא שב למכבי פתח תקוה. הוא ירד עם קבוצת נעוריו לליגה הלאומית בסיום עונת 2011/12 (בה שיחק לא מעט בעמדת הבלם), נשאר בסגל ועזר לה לחזור תוך שנה לליגת העל.

העונה רשם גולן שש הופעות ליגה וכבש שער אחד במחזור השני בהפסד 3:1 לבית"ר ירושלים. לאחר מכן, נפצע ולא שיחק מאז ה-11 בנובמבר. גולם עבר בשבועות האחרונים מספר בדיקות, התייעץ עם רופאים והחליט בסופו של דבר לפרוש מכדורגל בגיל 31 בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השער של גולן מול נבחרת רוסיה

והנה השער שלו מול יוון

היזכרו בכמה מהשערים של גולן בבלגיה

בסך הכול, רשם גולן 254 הופעות ליגה במדי מכבי פתח תקוה וכבש 81 שערים.

לחלוץ הייתה קריירה נפלאה גם במדי נבחרת ישראל. אברהם גרנט העניק לו את הבכורה ב-28 באפריל 2004 במשחק ידידות מול מולדובה ברמת גן (1:1). בהמשך היה חלק משמעותי בקמפייו מוקדמות יורו 2008 ומוקדמות מונדיאל 2010, בו כבש ארבעה שערים. השער הזכור ביותר של גולן בנבחרת היה שער הניצחון מול רוסיה (1:2) ברמת גן. לחלוץ 37 הופעות במדי הנבחרת ושמונה שערים, האחרון בהם ב-0:7 על לוקסמבורג בספטמבר 2009. ההופעה האחרונה של גולן במדי הנבחרת הייתה במאי 2010 בתבוסה 3:0 בצ'ילה.

עומר גולן שי מימון שחקני מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
עומר גולן/קובי אליהו
עומר גולן, נבחרת ישראל. Bernat Armangue, AP
גם בנבחרת גולן ידע ימים יפים/AP, Bernat Armangue
עומר גולן, נבחרת ישראל. Ariel Schalit, AP
עומר גולן, נבחרת ישראל/AP, Ariel Schalit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully