וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוער, אתה ישן? סיכום השבת בליגת העל

9.3.2014 / 6:30

היכולת הנוראית של עמוס (בן שמעון כנראה מתחרט) ומרציאנו והשגיאה של קאלה רק מדגישות כמה קשה סיטואציית השוער בנבחרת ישראל. בטטת הכורסה משתכנעת שזר בין הקורות הופך להכרח בצמרת ליגת העל, מסבירה היכן טעו המבקרים של מכבי תל אביב ומתרשמת מהחסינות של באר שבע

קובי אליהו

החלום של כל אוהד כדורגל הוא לתפוס משחק טוב. כשאתה נופל על 2:2 אתה מבסוט, כשיש לך 3:3 אתה מרגיש שלקחת את הקופה ו-4:5 רואים רק פעם, אולי פעמיים בחיים. מי שהחליט לפנות זמן לדו-קרב המטורף באשדוד הרגיש שעשה עסקה טובה. השאלה היא מה הייתה המשמעות שלה מבחינת הקבוצות המעורבות.

מבחינת אשדוד, התוצאה הזו בעייתית. השחקנים של ניר קלינגר נמצאים עכשיו באמצע שום מקום, מדשדשים בין המקום השביעי לתשיעי, כשהפער מהקו האדום עומד על עשר נקודות. לכאורה, אשדוד צריכה עוד חמש או שש נקודות כדי ללכת לים כבר באפריל, אבל ההפסד אתמול, במיוחד זה שמול רעננה לפני שבועיים, צריכים לספק לה סיבה לדאגה. היא נמצאת כרגע במקום שבו הייתה הפועל כפר סבא ב-2007/8 ואשדוד עצמה ב-1994/5 – קבוצות שלכאורה איבדו עניין הרבה לפני קו הסיום וכשנשמעה השריקה האחרונה מצאו את עצמן בליגה הלאומית. לא שזה יקרה בהכרח, אבל יריית האזהרה לתסריט כזה כבר נשמעה.

בצד של הפועל תל אביב, רן בן שמעון אמר שזה היה משחק שהכדורגל הרוויח. הכדורגל אולי כן, אבל אף מאמן, מנצח או מפסיד, לא יכול לצאת בהרגשה טובה אחרי תוצאה כזו. מבחינת בן שמעון המשמעות אחת: ההגנה שלו, שלא מתפקדת לכל אורך העונה, שוב עשתה בושות והשוער שלו, אחד משניים שפתחו העונה, שוב ספג. וספג וספג. אין סמלי יותר מהפנדל המיותר בזמן הפציעות כדי להדגיש שהפועל תל אביב ניצחה שוב למרות השוער שלה ולא בזכותו.

ניר קלינגר מאמן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
לא יכול להרשות לעצמו להיות נינוח. ניר קלינגר/קובי אליהו

דני עמוס הוא בעיה קשה העונה בהפועל תל אביב, לא רק משום שהוא לא מביא נקודות, אלא בעיקר בשל חוסר החיבור שלו למועדון. לפני שהגיע, להפועל תל אביב היה בתחילת העונה את בוריס קליימן בקנה כשוער ראשון. גם קליימן לא שוס, בינתיים, אבל בעיני רבים, כשוער בית צעיר יש לו פוטנציאל גדול. לו היה זר מגיע להפועל תל אביב האוהדים היו מעבירים את ההימור עליו, גדול ככל שיהיה. התוספת של עמוס לא נראתה הגיונית אז ונראית הגיונית פחות עוד היום. זה לא שעמוס הוא הגורם לכל הצרות של הפועל תל אביב העונה, אבל משוער שרצה ועודנו רוצה ללבוש את אפודת הנבחרת אפשר לצפות ליותר.

סביר להניח שבשיחות סגורות יודה היום בן שמעון שהבאתו של עמוס הייתה טעות. בעיני רוחו ראה המאמן את עמוס של קרית שמונה – שוער לוחמני שמנצל את האנדרדוגיות שלו ומבסס בשקט שליטה בהגנה. רק שבהפועל תל אביב אתה לא יכול להיות אנדרדוג, וכשהמניות שלך יורדות, והן החלו לרדת כבר ביולי, קשה יותר להעלות אותן בחזרה. בן שמעון ראה שיש לו את קליימן, העדיף לא ללכת על שוער זר והימר על המוכר. זה לא עבד וזה אולי הלקח המשמעותי ביותר שלו לעונה הבאה: אין מספיק כישרון ישראלי בין קורות ליגת העל היום. לפחות לא לקבוצה שרוצה לרוץ לאליפות.

דני עמוס שוער הפועל תל אביב. קובי אליהו
לא הבעיה היחידה של הפועל תל אביב, אבל בהחלט אחד הפחות טובים בקבוצה. עמוס/קובי אליהו

גם על קאלה דרשלר מדברים כמועמד לנבחרת. כשגילו נושק ל-40, קאלה מפליא בהצלות אקרובטיות ונותן עונה טובה, יחסית, בהפועל חיפה. עם זאת, השער שספג בבאר שבע בשבת נכבש בעיקר באשמתו. זו לא הפעם הראשונה שבה הוא סופג כתוצאה מהשמטה או הדיפה לא טובה, יש לקאלה כמה כאלה בכל עונה. נראה שברגע האמת לא הוא יהיה האיש לצאת אתו למלחמה. על אופיר מרציאנו, עד לא מזמן כישרון מבטיח והיום אפילו לא השוער הקבוע של אשדוד, חבל, במיוחד לאחר תצוגת הנפל של אתמול, להרחיב את הדיבור.

לאחר ההפסד לסלובקיה באמצע השבוע שעבר ספג אריאל הרוש ביקורות. להרוש יש לא מעט בעיות משל עצמו, אבל בנסיבות הקיימות הוא, כפי הנראה, הרע במיעוטו. וכשאתה רוצה לעשות היסטוריה ולעלות ליורו, אתה לא יכול להרשות לעצמך את "הרע במיעוטו" בתור שוער ראשון.

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אחרי כל הסופרלטיבים, השער הזה חתום על שמו. קאלה על הדשא/ברני ארדוב

על פי הידיעה שהעלה רענן ברנובסקי ביום שישי, לפאולו סוזה תהיה בעיה קשה במרכז ההגנה ביום שני מול בית"ר ירושלים, מאחר ששלושת הבלמים של מכבי תל אביב איתן טיבי, קרלוס גרסיה ושרן ייני נעים בין לא כשירים לכשירים חלקית. המכנה המשותף לכולם הוא מתיחות במקומות שונים, ולא קשה להבין מדוע.

לאחר הניצחון על הפועל רעננה נשמעו בתקשורת לא מעט ביקורות על הצהובים. העניין הוא שכל קשר בין ניתוח מקצועי למשחק הזה לא באמת קיים ולכן להצהרות על ירידה ביכולת אין ממש תוקף. מכבי תל אביב לא עמדה על הרגליים במחצית השנייה משום שפחות מיומיים לפני כן סיכמה שבוע מפרך במיוחד. קבוצה קצת יותר טובה ופחות נאיבית מהפועל רעננה הייתה מפרקת את מכבי תל אביב הפגיעה ביותר שראינו מאז שהגיע ג'ורדי קרויף למועדון.

לפיכך, המשחק מול בית"ר ירושלים הוא שישמש אינדיקציה אמתית ראשונה עבור מכבי תל אביב של פוסט-אירופה. לראשונה העונה יעלו השחקנים של סוזה כשהם מנוטרלים מכל מחשבה על מסגרת אחרת. מנטאלית, זה אמור לעשות להם טוב. השאלה המרכזית היא פיזית – כמה זמן ייקח להם להתאושש ומה המחיר הסופי שתגבה העונה המפרכת הזו. כמו שזה נראה, הפציעות של ברק יצחקי ושלושת הבלמים הם רק תחילתו של אפטר-שוק. וכמו שזה נראה, הפועל באר שבע לא תאפשר להם לצאת ממנו כל כך מהר.

ראדה פריצה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אינדיקציה ראשונה אמתית נקבל מול בית"ר. ראדה פריצה/ברני ארדוב

עוד שתי קטנות

1. אחרי עונה של עליות וירידות הבטיחה בני סכנין את התמודדותה בפלייאוף העליון. ייתכן מאוד שמשחק לפה או לשם היו גורמים לסכנין להגיע לפלייאוף התחתון, מקרה שבו, כפי הנראה, מרקו בלבול היה מאבד את משרתו. זו הייתה טעות, כי בלבול הוא אחד המאמנים הטובים בליגת העל לקבוצות בדרג של סכנין, אבל זה היה בלתי נמנע גם בגלל לחץ האוהדים וגם בשל ה-DNA של המועדון, שבו כל פעם שבה מאמן שהחל את העונה גם מסיים אותה היא בגדר היוצא דופן. ועדיין, הסכנה לא חלפה מעל ראשו של בלבול, כי רצף הפסדים בפלייאוף יעלה את מדד הלחץ ויעודד את אלה ששגו בעבר לעשות את זה שוב.

2. בשבעת משחקיה הביתיים בסיבוב הראשון שבתה הפועל באר שבע מהבקעה חמש פעמים במחצית הראשונה. זה עלה לה בשבע נקודות. בסיבוב השני היא קיימה עוד שישה משחקים בווסרמיל, כשבשלושת הראשונים היא מבקיעה עד ההפסקה. בשלושת האחרונים חזרו השחקנים של אלישע לוי לסורם ושוב לא מצאו את הרשת לאחר 45 דקות, רק שהפעם ידעו לקחת את הנקודות. הוכחה מספר 1 לאופי ובשלות.

מרקו בלבול מאמן בני סכנין. ברני ארדוב
נקווה שבסכנין יבינו שהוא המאמן בשבילם. בלבול/ברני ארדוב

בין השורות

נשיא מכבי פתח תקווה עמוס לוזון: "למה שחקנים לא נשכבים על הדשא?"

רוצה לומר: אם כולם חושבים גם ככה שאנחנו מגעילים, בואו לפחות נהיה כאלה.

מאמן עירוני קרית שמונה ברק בכר: "עכו קבוצה טובה וצריך לדעת לנצח גם בהצגות לא גדולות".

רוצה לומר: לפעמים, כדי להיות מנומס צריך להיות שקרן גרוע.

מאמן הפועל תל אביב רן בן שמעון: "אין אנחת רווחה לפני הדרבי".

רוצה לומר: אם מאשדוד קיבלנו ארבע...

קשר הפועל באר שבע מאור בוזגלו, לשאלת המראיין של ספורט2 סהר אלימלך האם הוא בעד בית"ר ירושלים: "למה, מה איתם?"

רוצה לומר: אפילו בלי להתכוון יצאתי גדול.

מאמן מ.ס. אשדוד ניר קלינגר: "אני מניח שמי שראה את המשחק הזה נהנה מתשעה שערים, אבל אני די שחוט".

רוצים לומר לך: הקבוצה שלך באמת נראית כאילו מרטו ממנה את כל הנוצות.

עמוס לוזון מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
אם כולם חושבים שאנחנו מגעילים, בואו נהיה כאלה. לוזון/קובי אליהו

לא ייאמן ש...

מונס דאבור הבקיע שער ניצחון בתוספת זמן בגראסהופרס.

יוסף אבו לאבן עוד ישאיר את רמת השרון בליגת העל.

עומר דמארי שחקן כל כך, אבל כל כך טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully