וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרה והענק: דירוג מצטייני סוף השבוע בליגות הבכירות באירופה

3.3.2014 / 11:00

אנדרה שורלה שלח מסר למוריניו עם שלושער ראשון באנגליה, אבל זה הספיק רק למקום השני בעקבות עוד תצוגה אדירה של אריאן רובן. דירוג המצטיינים, כולל התשובה של טבס, שובו של מר וומבלי, גיבור הדרבי של מדריד והאחראים לשערי השבוע

קרלוס טבס שחקן יובנטוס. Luca Bruno, AP
איך הוא לא בסגל נבחרת ארגנטינה? קרלוס טבס/AP, Luca Bruno

10. קרלוס טבס - יובנטוס

ביום רביעי תתארח ארגנטינה למשחק ידידות ברומניה. ליאונל מסי יהיה שם, גם סרחיו אגוארו וגונסאלו היגואין כמובן. אפילו אסקיאל לאבצי ורודריגו פלאסיו, רק לא קרלוס טבס. אלחנדרו סאבלה דבק בהתעלמותו מחלוץ יובנטוס, שלא לבש את מדי האלביסלסטה מאז החמצת הפנדל שלו בדו קרב מול אורוגוואי ברבע גמר הקופה אמריקה הביתי ביולי 2011. החטאה שעלתה בהדחה של ארגנטינה מהטורניר ושל טבס מהסגל. סאבלה לא רוצה להפר את האיזון העדין שנבנה סביב מסי בנבחרת, אבל ההתנגדות שלו לטבס נעשית תמוהה יותר ככל שהעונה באיטליה מתקדמת. טבס כעת הוא כבר מלך שערי הסרייה A, אחרי שהוביל את יובנטוס לניצחון יוקרתי 0:2 בסן סירו על מילאן חסרת המזל. הוא היה מעורב במהלך שהוביל לשער הראשון והשתיק את הקהל המקומי עם טיל אדיר למשקוף ופנימה שהעניק ליובה יתרון של 11 נקודות בפסגה. השער ה-15 שלו העונה (כמו בשתי העונות הקודמות גם יחד) הוקדש לבן הרך שנולד לפני כמה ימים, אך גם הזכיר למילאן איזה טעות עשתה כשלא החתימה אותו לפני שנתיים.

9. פביאן למואן - סנט אטיין

רגע נדיר היה בשבת בליגה הצרפתית. לא רק שמונאקו הפסידה לראשונה ב-2014, היא אף ספגה שער ראשון לעונה זו בבעיטה מחוץ לרחבה. ואיזו בעיטה זו הייתה. פביאן למואן הרעיד את הרשת עם וולה אדיר מ-25 מטרים בדקה ה-17 וסלל את הדרך לניצחונה הביתי של סנט אטיין 0:2 על סגנית המוליכה. הקשר האחורי בן ה-27 לא מרבה להבקיע. היה זה שערו השני העונה והרביעי בסך הכול בליגה הבכירה - כולם בבעיטות מחוץ לרחבה. למואן לא הסתפק בגולאסו, עבד קשה במרכז השדה, חילץ כדורים וגם מנע שוויון עם הרחקה מקו השער. "הסבא שלנו פתח את המשחק", צחק בסיום הכובש השני רומן המומה, כשהוא מזכיר את הכינוי שניתן ללמואן בגלל שיערו המאפיר. "השער שלו פגם במוראל שלהם ולנו נותר להשלים את העבודה". סנט אטיין חזק במאבק על המקום השלישי, "הסבא" עוד עשוי להגיע לליגת האלופות.

יאיא טורה, מנצ'סטר סיטי, פאבלו סבאלטה. Michael Regan, GettyImages
שובו של מר וומבלי. יאיא טורה/GettyImages, Michael Regan

8. יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

לא היה קשה לנחש מי יהיה איש המשחק בגמר גביע הליגה. באמת שלא. הרי מר וומבלי בכבודו ובעצמו נכח במעמד. יאיא טורה, מי שהעניק למנצ'סטר סיטי את הגביע האנגלי ב-2011 ובישל והצטיין בחצי הגמר מול צ'לסי אשתקד, הפסיד לראשונה בוומבלי בגמר ההוא לוויגאן. בראשון הגיע התיקון. סנדרלנד אמנם הוליכה בגמר גביע הליגה, אבל טורה דאג שהתואר יצורף לארון הגביעים של מנצ'סטר סיטי, לראשונה מאז 1976. קשר נבחרת חוף השנהב השווה עם בעיטה קשתית נפלאה שרבים טענו כי יצרה את השער היפה ביותר שנכבש בוומבלי המחודש. טורה עצמו הודה ש"זה כנראה השער הכי יפה שלי בקריירה", אך הוא לא עצר שם והבטיח את הזכייה עם בישול לחסוס נבאס שקבע 1:3 בתוספת הזמן. "הוא שחקן עם איכויות אחרות", פרגן המאמן המפסיד גוסטבו פוייט. "היינו צריכים שני שוערים בין הקורות כדי לעצור את הבעיטה הזו". גם זה כנראה לא היה עוזר.

7. קוקה - אתלטיקו מדריד

אינטנסיביות, איכות והרבה רגש היו בדרבי הגדול של מדריד. ה-2:2 בין אתלטיקו לריאל עשה שירות נהדר לכדורגל הספרדי, על אף ההתחזויות והפלופים המגוחכים של דייגו קוסטה מצד אחד ופפה מן העבר השני. המנצחת האמיתית של המלחמה הזו הייתה בכלל ברצלונה, אך המצטיין (בדיוק כמו בדרבי בסיבוב הראשון) היה קוקה. בניצחון בברנבאו הוא היה הארכיטקט עם בישול שער הניצחון הראשון של הקולצ'ונרוס בדרבי ליגה מאז 1999. הפעם, קוקה היה הרוח החיה במרכז הקישור הדינמי של אתלטיקו. הוא רץ בלי הפסקה וגם היה חתום על שער השוויון, שהפך אותו ליליד מדריד הראשון שכובש בדרבי עבור אתלטיקו מאז פרננדו טורס בפברואר 2007. קוקה גם הכין לגבי שהשלים מהפך, אך המאמץ העילאי שלו ושל חבריו הספיק לבסוף לנקודה בלבד מול היריבה העירונית. בכל אופן, קוקה עם חמישה שערי ליגה (כמו בשתי העונות הקודמות גם יחד) ואתלטיקו תסגור עונה ראשונה בליגה ללא הפסד בדרבי מאז 2006/7. במקרה של שוויון נקודות מול ריאל, היתרון הזה עוד יכול להיות שווה אליפות.

שחקני ליל חוגגים עם סלומון קאלו. רויטרס
שלושער ראשון שלו בליגה הצרפתית. סלומון קאלו/רויטרס

6. אנתוני מודסט - הופנהיים

שישה שערי ליגה היו לאנתוני מודסט בשבעת מחזורי הליגה הראשונים. בהופנהיים התגאו ב"גניבה" שלהם, עליה שילמו רק 3 מיליון יורו לבורדו, אלא שמאז ספטמבר הוא הוסיף למאזנו רק עוד שער אחד ואפילו איבד את מקומו בהרכב. ביום ראשון הוא קיבל הזדמנות בין ה-11, לראשונה מאז נובמבר, והחזיר בגדול עם תפקיד ראשי בהצגה מול וולפסבורג. הופנהיים התפוצצה עם 2:6 ביתי - הניצחון הגבוה ביותר של המועדון בבונדסליגה - כאשר החלוץ הצרפתי התעלל בהגנה האומללה של וולפסבורג, הבקיע צמד ובישל שער נוסף עוד במחצית הראשונה. מודסט כבש בנגיחה, בעט עוד אחד מקצה הרחבה וגרם לקהל לצאת מגדרו. אפילו הקמע של הופנהיים איבד את הראש.

5. סלומון קאלו - ליל

ארבעה כובשי שלושער יש לנו בדירוג, הנה הראשון שבהם. ליל השיגה בסך הכול את ניצחונה השני בתשעה משחקים, אך ה-2:3 החשוב על נועלת הטבלה אז'קסיו אפשר לה לשמור על המקום השלישי בליגה הצרפתית. כל חמשת השערים הובקעו על ידי חלוצים מחוף השנהב, כשהמנצח בדו קרב הזה היה סלומון קאלו. אקס צ'לסי, מלך שעריה של ליל עם 10 כיבושים העונה, זכה לפייט הוגן מגאג'י טאלו. הצעיר המושאל מרומא הרשית פעמיים, אולם קאלו ענה עם פנדל, ביצע מהפך עם כדור חד בשמאל והעניק לקבוצתו את שלוש הנקודות בזכות פנדל נוסף. זו הייתה התשובה של קאלו לביקורות שספג בשבוע שעבר. אחרי ההופעה החלשה שלו בתיקו המאופס מול ליון, הוא ידע להתעלות ברגע בו קבוצתו הייתה בהרכב חסר מאוד ועם הגב אל הקיר. יופי של דרך לקטוע בצורת בת חמישה משחקים.

אריץ אדוריץ שחקן אתלטיק בילבאו. David Ramos, GettyImages
עקף את מאמנו בטבלת המבקיעים של בילבאו בכל הזמנים. אריץ אדוריץ/GettyImages, David Ramos

4. כריסטיאן בנטקה - אסטון וילה

הוא מלך שערי הנגיחות בפרמיירליג עם חמישה כיבושים בעזרת הראש, אבל את הרגע הגדול שלו השבוע סיפק כריסטיאן בנטקה עם הרגל. במספרת מרהיבה. אסטון וילה פיגרה במגרשה בקרב התחתית מול נוריץ', "אלא שאז האיש הגדול הראה למה הוא מסוגל וכבש שערים נפלאים", כדברי הקפטן רון ולאר. בנטקה עצר על החזה ושלח כדור אדיר לרשת במספרת כדי להשוות. שתי דקות לאחר מכן הוא הפך את התוצאה עם נגיחה עוצמתית וקבוצתו הבטיחה את הניצחון עם 1:4 כבר אחרי 45 דקות. היה זה צמד ראשון של בנטקה מאז מחזור הפתיחה (1:3 על ארסנל) והוא עדיין רחוק מהמספרים של העונה שעברה (תשעה שערי ליגה העונה לעומת 19) אך מאמנו פול למברט בטוח: "אנשים שוכחים שהוא צעיר וזו רק עונתו השנייה באנגליה. הוא יכול להיות אחד הגדולים".

3. אריץ אדוריץ - אתלטיק בילבאו

משהו טוב קורה לחלוץ הבאסקי הזה כאשר הוא פוגש את גרנאדה. בעונה שעברה הוא כבש צמד בניצחון החוץ 1:2 של אתלטיק בילבאו והיה חתום גם על שער הניצחון ב-0:1 הביתי. העונה, הוא דאג להספק זהה במשחק אחד. בילבאו ביססה את מעמדה במקום הרביעי עם 0:4 משכנע על גרנאדה חסרת האונים, שלא מצאה תשובה לעוצמה של אריץ אדוריץ. החלוץ בן ה-33 חזר חם מהרחקה ונגח לרשת אחרי שבע דקות של משחק. עוד 11 דקות חלפו ואדוריץ הפתיע עם שער לא אופייני - בעיטה אדירה מ-20 מטרים היישר לחיבורים. הוא המשיך לסכן את השער והחטיא פעמיים, אך לבסוף סחט פנדל כדי להשלים מהנקודה הלבנה את השלושער השני שלו במדי בילבאו והראשון מאז מאי 2007. מאז הוא הספיק לעבור גם לעשות עונות יפות במאיורקה ולאחר מכן בוולנסיה, אך הלב נשאר בבילבאו. המאמן ארנסטו ואלוורדה, שכבש בימיו כשחקן 50 שערים במדי בילבאו, ראה את אדוריץ מגיע ל-52 וחולף על פניו, אבל בעיקר מקדם אותו לעבר מוקדמות ליגת האלופות.

אנדרה שורלה צ'לסי חוגג שער. AP
דם קר זורם בעורקיו. אנדרה שורלה/AP

2. אנדרה שורלה - צ'לסי

שישה שערי ליגה יש העונה לאנדרה שורלה - כולם בארבעת המשחקים האחרונים בהם פתח. הבעיה? הם מתפרסים על פני חמישה חודשים. אינלפציית הקשרים הקדמיים ושחקני הכנף לא מאפשרת לז'וזה מוריניו לתת מספיק קרדיט לרכש מלברקוזן, אך בהזדמנויות הנדירות שזה קורה, שורלה נותן תמורה ראויה. צ'לסי אחראית ל-50 אחוז מכובשי השלושער העונה בפרמיירליג. סמואל אטו עשה זאת מול מנצ'סטר יונייטד, אדן הזאר חגג על חשבון ניוקאסל והפעם היה זה שורלה, שכמו קודמיו הבקיע את כל השערים ב-1:3 על פולהאם. לגרמני הספיקו 17 דקות במחצית השנייה, כאשר נהנה משני בישולים קסומים של הזאר והשלים את העבודה עם עוד פיניש אלגנטי מול השוער. "שורלה נמצא בתהליך למידה, אבל יש לו דם קר", אמר מוריניו אחרי שצ'לסי פתחה פער של ארבע נקודות בפסגה. "הוא קר רוח מול השער, יש לו סיומת טובה וזה מה שאני מצפה ממנו".

1. אריאן רובן - באיירן מינכן

שבע בעיטות לשער, 94 נגיעות בכדור ובעיקר שלושה שערים - זו התרומה של השחקן שבקיץ סומן כראשון שייזרק על ידי פפ גווארדיולה. אריאן רובן לא רק שלא נזרק, אלא נשאר בורג חשוב מאוד במערך של הבווארים ומקבל קרדיט עצום מהמאמן הקטלאני. בשבת, הוא הוביל את באיירן לעוד ניצחון אדיר, 1:5 על שאלקה, אחרי מחצית אותה הגדיר כ"אחת הטובות ביותר שראיתי מאז שאני במינכן. לא נתנו להם לשחק, היה כיף". נותר רק לרחם על שאלקה, שהגיעה מושפלת אחרי השישייה שספגה מריאל מדריד בליגת האלופות וצירפה עוד תבוסה לאוסף במפגשים שלה מול באיירן (0:4 לבווארים בסיבוב הראשון, 0:4 ו-0:5 בעונה שעברה). רובן הגיח מצד ימין כדי להקפיץ מעל רלף פרמן, גלגל מולו את השני שלו והרביעי במשחק בדקה ה-28 (הרביעייה השנייה הכי מהירה בבונדסליגה בשנות ה-2000) וחתם את התוצאה מהנקודה הלבנה. באיירן עם שיא של 15 ניצחונות בונדסליגה רצופים ו-20 נקודות יתרון בפסגה. רובן ציין שלושער ראשון העונה (10 שערי ליגה) ורביעי בסך הכול מאז עבר לגרמניה. אין פלא שהוא נהנה.

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן כובש. Alexander Hassenstein, GettyImages
עשה צחוק משאלקה. אריאן רובן כובש/GettyImages, Alexander Hassenstein

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully