וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שזה אפשרי? הכירו את יריבות נבחרת ישראל

23.2.2014 / 14:48

בוסניה כוח עולה, בלגיה שופעת כוכבים, ויילס נוחה למרות בייל, קפריסין נמצאת בתקופה קשה ואנדורה תהיה הנמושה של הבית

צילום מסך

הגרלת מוקדמות יורו 2016 סיפקה לנבחרת ישראל הגרלה נוחה יחסית, לפחות על הנייר. בוסניה, בלגיה, ויילס, קפריסין ואנדורה תאבקנה מול הנבחרת של אלי גוטמן, שתנסה לנצל את הרחבת מספר המשתתפות בטורניר ל-24 כדי להעפיל סוף סוף לטורניר גדול אחרי שנות בצורת. אז מה היא צריכה לעבור בדרך? אלה היריבות שיעמדו בדרכה.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. GettyImages
ממש לא כיף לקבל אותם. נבחרת בלגיה/GettyImages

לו"ז המשחקים:

9/9/2014, יום שלישי, 21:45: ישראל - בלגיה
10/10/2014, יום שישי, 21:45: קפריסין - ישראל
13/10/2014, יום שני, 21:45: אנדורה - ישראל
16/11/2014, יום ראשון, 21:45: ישראל - בוסניה
28/3/2015, יום שבת, 21:45: ישראל - וויילס
12/6/2015, יום שישי, 21:45: בוסניה - ישראל
3/9/2015, יום חמישי, 21:45: ישראל - אנדורה
6/9/2015, יום ראשון, 19:00: וויילס - ישראל
10/10/2015, יום שבת, 21:45: ישראל - קפריסין
13/10/2015, יום שלישי, 21:45: בלגיה - ישראל

ישראל הוגרלה מול בוסניה, בלגיה, ויילס, קפריסין ואנדורה

אבי לוזון: "אם עכשיו לא נעפיל ליורו, אז מתי כן?"

ראמזי: "יש סיכוי". וילמוטס: "רוצים מקום ראשון"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדין דז'קו שחקן נבחרת בוסניה. AP
אין צורך להציג. דז'קו במדי בוסניה/AP

בוסניה

מקום בעולם: 17

מאמן: סאפט סוסיץ'


אחד הכוחות העולים בעולם הכדורגל. הנבחרת הצעירה, שהחלה להשתתף בטורנירים האירופיים רק ב-1998, עשתה היסטוריה גדולה ועלתה לפני מספר חודשים לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול, מונדיאל 2014, שם תפגוש בשלב הבתים את ארגנטינה, אירן וניגריה.

את הכוכב הגדול ביותר של הנבחרת, ומלך השערים שלה, אין צורך להציג יותר מדי. אדין דז'קו, כוכב מנצ'סטר סיטי, כבש 33 פעמים ב-59 הופעות עד היום במדי הנבחרת. לצידו בהתקפה נמצא ודאד איביסביץ' משטוטגרט, לו 20 שערים בינלאומיים עד כה.

מעבר לצמד הזה, הנבחרת הבוסנית משופעת בכוכבים, כמעט בכל עמדה על המגרש. בשער ניצב לרוב אסמיר בגוביץ' מסטוק סיטי ובהגנה, שספגה שישה שערים בלבד (לעומת 30 שכבשה הנבחרת) במוקדמות המונדיאל, אפשר למצוא את אמיר ספהיץ' הקשוח מלברקוזן. את מרכז הקישור הבוסני הנפלא מרכיבים לרוב מיראלם פיאניץ' הצעיר מרומא וסיאד סליהוביץ' של הופנהיים. מלבדם, גם האריס מדוניאנין, אקס מכבי תל אביב, שמשחק כיום בגזיאנטפספור הטורקית, יחזור לכאן לביקור.

המאמן המנוסה סוסיץ', שכיכב שנים רבות כשחקן ב-FK סראייבו ולאחר מכן בפריס סן ז'רמן, לקח את הנבחרת ב-2009 ומאז מקדם אותה ללא הפסקה, כאשר השיא כאמור, הגיע בשנתיים האחרונות, אז הנבחרת עלתה מבית שכלל גם את יוון וסלובקיה. במוקדמות מונדיאל 2010 ויורו 2012 בוסניה הודחה פעמיים בשלב הפלייאוף, מול פורטוגל בשני המקרים. בוסניה פגשה את ישראל פעמיים עד היום, במוקדמות מונדיאל 2002. המשחק באצטדיון רמת גן הסתיים ב-1:3 לישראל, המשחק בבוסניה ב-0:0, אולם מאז, הנבחרת הסימפטית הזו עקפה אותנו בסיבוב.

אדן הזאר שחקן נבחרת בלגיה. GettyImages
בקרוב בארץ הקודש. הזאר/GettyImages

בלגיה

מקום בעולם: 11

מאמן: מארק וילמוטס


עד לרגע בו יצא הכדור של בלגיה מהקערה, התחושה הייתה כי מדובר בהגרלה מצוינת עבור נבחרת ישראל. אלא שכניסתם של הבלגים לבית ב', שינתה את כל התמונה. נכון להיום, בלגיה היא לא רק הנבחרת החזקה ביותר אותה ישראל הייתה יכולה לקבל מהדרג השני, אלא גם אחת הנבחרות החזקות ביותר בעולם וכזו, שרבים מהמרים עליה בתור "הסוס השחור של מונדיאל 2014".

הבלגים דרסו את בית המוקדמות שלהם לקראת הטורניר בברזיל והשיגו 26 נקודות מתוך 30 מול נבחרות כמו קרואטיה, סרביה, סקוטלנד וגם, ויילס אותה ייפגשו פעם נוספת. בברזיל הם ישחקו בבית ח' יחד עם אלג'יריה, רוסיה ודרום קוריאה, כאשר כל דבר מלבד המקום הראשון ייחשב לסוג של אכזבה.

איזה כוכבים יגיעו לארץ? בשער הבלגי עומד טיבו קורטואה האדיר מאתלטיקו מדריד. אם לא הוא, נקבל את סימון מיניולה, שוער ליברפול. בהגנה, שספגה ארבעה שערים בעשרה משחקים במוקדמות המונדיאל, משחקם בין היתר דניאל ואן בויטן מבאיירן מינכן, תומאס ורמאלן מארסנל, יאן ורטונגן של טוטנהאם, וינסנט קומפני הקפטן ממנצ'סטר סיטי וטובי אלדרוירלד של אתלטיקו מדריד.

הלאה. בקישור הבלגי מכבבים אדן הזאר מצ'לסי, מרואן פלאיני ממנצ'סטר יונייטד, אקסל ויטסל מזניט סנט פטרסבורג, קווין מיראלס מאברטון, מוסא דמבלה ונאסר צ'אדלי, שניהם של טוטנהאם, ראג'ה נינגואלן מרומא, קווין דה ברוין מוולפסבורג, דריס מרטנס מנאפולי וטימי סימונס המנוסה מקלאב ברוז', שרשם 93 הופעות במדי הנבחרת. אם כל זה לא מספיק, החוד כולל את כריסטיאן בנטקה של אסטון וילה, רומלו לוקאקו מאברטון וילה ווסן מגנק. בקיצור, סוללת כוכבים בלתי נתפשת לנבחרת, שרק לפני כמה שנים הגיעה לשיא השפל שלה.

הישג השיא של בלגיה עד היום הוא המקום הרביעי במונדיאל 1986 והמקום השני ביורו 1980. הטורניר בברזיל יהיה הראשון שלה מאז העפילה למונדיאל 2002. בימים ההם, הכוכב הגדול היה וילמוטס, שהיום בתור מאמן בנה נבחרת מרתקת.

ישראל פגשה את בלגיה חמש פעמים בעבר וניצחה רק פעם אחת, 0:1 ב-1978. המפגש האחרון התקיים בינואר 1988 ואז הבלגים ניצחו 2:3 בתל אביב.

גארת' בייל שחקן נבחרת ווילס. Stu Forster, GettyImages
הכוכב הבלתי מעורער. בייל/GettyImages, Stu Forster

ויילס

מקום בעולם: 51

מאמן: כריס קולמן


אם בלגיה הייתה ההגרלה הכי קשה מהדרג השני, הרי שויילס היא בהחלט יריבה נוחה יחסית שהגיעה אלינו מהדרג הרביעי. יחד עם זאת, ממש לא מדובר בגארת' בייל ועוד עשרה.

כוכב ריאל מדריד בוודאי יטריף את המדינה כאשר ינחת כאן, בערך כמו שקרה עם כריסטיאנו רונאלדו במרץ האחרון. מלבדו, נזכה לראות כאן שלל שחקני פרמיירליג וצ'מפיונשיפ, כאשר רוב הוולשים משחקים באנגליה השכנה. בין היתר, לויילס יש הגנה מנוסה אותה מוביל הקפטן אשלי וויליאמס, אחד מתוך שלושה שחקני סוונסי שמייצגים את המדינה בסגל. הקישור הוא מרכז הכוח ושם, מלבד בייל, אפשר למצוא את ג'ו לדלי מסלטיק, ג'ו אלן של ליברפול וכמובן, ארון ראמזי מארסנל, אם רק יצליח להיות בריא.

החוד כבר חלש יותר ובכלל, הנבחרת הוולשית, עם כל כוכביה, היא בהחלט משוכה עבירה. ויילס עשתה עשר נקודות בעשרה משחקים במוקדמות המונדיאל. היא הפסידה לבלגיה בבית (אבל הוציאה ממנה נקודה בחוץ), חטפה 6:1 בסרביה ו-0:3 ביתי מהסרבים והפסידה פעמיים גם לקרואטיה. המפגש האחרון בין ישראל לויילס הסתיים ב-3:3 בתל אביב, במשחק ידידות. בסך הכול, בארבעה מפגשים בין הנבחרות, הוולשים ניצחו פעמיים (במוקדמות מונדיאל 1958) ושני משחקים נוספים הסתיימו בתיקו.

שרדאן שאקירי נבחרת שוויץ מול וינסנט לבן בונייר נבחרת קפריסין. רויטרס
נבחרת בירידה. קפריסין/רויטרס

קפריסין

מקום בעולם: 122

מאמן: פמבוס כריסטודולו


איך אפשר בלי איזו אקסית מיתולוגית ואם כבר, אז לפגוש אותה ברגעי החולשה שלה. ישראל פגשה את קפריסין במוקדמות מונדיאל 1998, במוקדמות יורו 2000, במוקדמות יורו 2004 וגם במוקדמות מונדיאל 2006, אבל מהנבחרת הלוחמנית של אותם ימים, שניצחה אותנו פעמיים באי השכן וסיימה משחק נוסף בתיקו מתוך ארבעת המפגשים, לא נשאר כרגע יותר מדי.

הכדורגל הקפריסאי בירידה ניכרת והנבחרת סיימה את שני בתי המוקדמות האחרונים שלה במקום האחרון בטבלה. את מוקדמות יורו 2012 היא פתחה עם 4:4 מטורף בחוץ מול פורטוגל, אבל המשיכה לשתי נקודות בסך הכול בשמונה משחקים. במוקדמות המונדיאל, בבית חלש יחסית שכלל את שוויץ, איסלנד, סלובניה, נורבגיה ואלבניה, קפריסין הסתפקה בחמש נקודות.

כמובן שלא מעט שגרירים ישראלים יוכלו לספק סודות מדינה מהליגה הקפריסאית, שם משחק כמעט כל הסגל של כריסטודולו, שלקח את הנבחרת בתחילת החודש שעבר וינסה להוציא אותה לדרך חדשה. הימים של מיכאליס קונסטנטינו ויואניס אוקאס עברו חלפו וכעת, האיש של הנבחרת הוא הקשר קונסטנטינוס חרלמבידיס מאפואל ניקוסיה. כדאי להיזהר גם מאפסטאת'יוס אלונפיטיס, גם הוא קשרה של אפואל, אבל בגדול, אסור לישראל לשמוט נקודות מול קפריסין במצבה הנוכחי.

שחקן נבחרת אירלנד, קית פאהיי, מול שחקן נבחרת אנדורה, סרחיו מורנו. Denis Doyle, GettyImages
אין ספק: זו תהיה הנמושה של הבית. נבחרת אנדורה/GettyImages, Denis Doyle

אנדורה

מקום בעולם: 198

מאמן: קולדו אלבארס


209 נבחרות מרכיבות את דירוג פיפ"א נכון להיום והמדינה הקטנטנה השוכנת בהרי הפירנאים, אי שם בין צרפת לספרד, מקדימה את העשירייה הסוגרת רק בקצת.

לאיש אין ספק שאנדורה תהיה הנמושה של הבית הזה. מול ישראל, במוקדמות יורו 2008, היא הפסידה פעמיים, אבל גם כבשה את אחד מ-32 שעריה הבינלאומיים היחידים אי פעם. אם מישהו שכח, הרי שהניצחון היחיד של קבוצת כדורגל מאנדורה בזירה האירופאית הגיע מול מכבי תל אביב, עם סנטה קולומה הסנסציונית.

רוב שחקני הסגל משחקים בליגה המקומית החלשה והשאר, בליגות הנמוכות בספרד. שני השחקנים החשובים ביותר הם הקפטן ומלך ההופעות, הקשר אוסקר סונג'י והבלם ומלך השערים, אילדפונס לימה. בחוד, כדאי לשים עין על ג'ולי סאנצ'ס, שכבר הופיע 64 פעמים במדי הנבחרת. את טורניר המוקדמות של מונדיאל 2014 סיימה אנדורה ללא נקודות ועם מאזן שערים של 30:0 בעשרה משחקים.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
אתה מוכן לזה? אלי גוטמן/אדריאן הרבשטיין
גארת' בייל, נבחרת וויילס, אדן הזאר, נבחרת בלגיה, אדין דז'קו, נבחרת בוסניה. GettyImages
הכוכבים יגיעו לישראל: טדי או רמת גן?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully