וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקטיקה שמקטיקה: על ה-0:0 של מכבי תל אביב ובאזל

סוזה ויאקין יצאו מרוצים מקרב המוחות ביניהם, הכדורגל הפסיד. אורן יוסיפוביץ השתעמם מה-0:0 בבלומפילד ותפס לשיחה קצרה את יוהאן קרויף, ששידר אופטימיות: "מכבי מסוגלת לעשות את העבודה בגומלין". וד"ש לאייאקס

צילום ועריכה: קובי אליהו

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: אולי כי אירופה ולא נעים, ואולי בגלל החיקוי הנהדר ב"בובה של לילה", אבל אתמול הכרוז שי סידי הקריא את הרכב מכבי תל אביב בנימוס של דוכסית מיורק. מעניין אם גול צהוב היה מוציא ממנו קצת יותר סידי. לעולם לא נדע.

קהל מכבי תל אביב: התפאורות רק משתבחות, והפעם דגלונים צהוב-כחול בשערים 7 עד 11, ודגל פריסה מרשים של הרצל, מהקונגרס. השוויצרים התרשמו. מבחינת עידוד, היו תצוגות כוחניות יותר העונה, ואם ב-80 הדקות הראשונות היה רעש כמו ב-10 האחרונות, אולי זה לא היה נגמר 0:0. ציון: 8

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. קובי אליהו
איפה אירופה ואיפה הבליצים בליגה. ברק יצחקי/קובי אליהו

קהל FC באזל: 200 ערומים קפצו בשער 5. אחד מהן, יורגן, הודה לפני המשחק שהתוצאה לא ממש מעניינת, יש את גראסהופרס על הראש ביום ראשון והליגה האירופית – ותל אביב עצמה – זה בסך הכול בונוס ביומן. בבאזל כנראה שנמצא יותר מ-200 ישראלים. ציון: 6

בפינת האנקדוטה: זה היה המשחק ה-11 של מכבי באירופה העונה. בחמישה מהם היא כלל לא כבשה. בישראל, כדי למצוא 5 משחקים בלי כיבוש צהוב צריך לחזור 13 חודשים ו-39 משחקים אחורה. גם כשמכבי כן כובשת, השער הראשון נרשם בממוצע בדקה ה-48. איפה אירופה ואיפה הבליצים בליגה.

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר לצד שחקן העבר ההולנדי יוהאן קרויף. ברני ארדוב
"אין מה לעשות, מכבי שיחקה מול יריבה חזקה מאוד, מאוד סולידית. שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה, היה קשה להפתיע ובהזדמנויות שהיו למכבי זה לא נכנס. לא משחק גדול, אבל בסך הכול נהניתי". קרויף עם גולדהאר/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

עזבו את האליפות הראשונה אחרי עשור, או מכונת השיווק המשומנת והעובדה שמכבי תל אביב אוטוטו אימפריה של ממש. הדבר הכי גדול שקרה פה הוא שבלי לשים לב, יוהאן קרויף נוחת בישראל ומגיע לבלומפילד לראות משחק. כך, בשר ודם ביציע 1. כיסא משמאלו מיטש גולדהאר, שני כיסאות משמאלו רון חולדאי. וקרויף, מיסטר קרויף, צופה במשחק של קבוצה ישראלית בבלומפילד. בלתי נתפש.

כמה חבל שעד שהוא מגיע זה מה שהוא קיבל. 0:0 שמאמנים וטקטיקנים אוהבים, וכולנו לא.

ובגלל שכל כך מבאס לנתח תיקו, קל וחומר מאופס, עדיף לתת את זכות הדיבור לאגדה.

"היה משחק קשה וקשוח", אמר קרויף לוואלה! ספורט. "אין מה לעשות, מכבי שיחקה מול יריבה חזקה מאוד, מאוד סולידית. שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה, היה קשה להפתיע ובהזדמנויות שהיו למכבי זה לא נכנס. לא משחק גדול, אבל בסך הכול נהניתי.

"באוגוסט היה פה אחרת לגמרי, עם שישה שערים ואקשן, ולא תמיד יוצא לקבל משחק כזה. לא נורא, אני מאמין שמכבי מסוגלת לעשות את העבודה בגומלין".

בזמן שקרויף סיניור נפש בבלומפילד, הקבוצה "השנייה" שלו, אייאקס, חטפה בומבה מרד בול זלצבורג ומנעה מפגש היסטרי בין אב לבנו בשלב הבא.

שמעת מה קרה לאייאקס?

"שמעתי שהיה 3:0 בשלב מאוד מוקדם, ומאז כבר לא עקבתי".

נגמר 3:0.

"אוווו...".

אז אולי היה עדיף לך להיות פה הערב.

"בהחלט שהיה עדיף להיות פה הערב".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן באזל מארק סוכי. ברני ארדוב
סוף סוף נראים אנושיים. זהבי/ברני ארדוב

באמת שהייתה הרגשה מיוחדת באוויר. בלומפילד סולד אאוט, ערפל שלפני הסערה וקבוצה ישראלית שרוצה את זה הרבה יותר מזו השוויצרית. כפי שאמר פאולו סוזה בסיום, "זה חלום בשבילנו", וכמו שאומרים בבאזל כבר שבועיים, זה בונוס והראש בכלל במונס דאבור וגראסהופרס. זה ממש לא רק מוחמד סלאח – מוראט יאקין שלח אתמול לדשא הרכב משני, עם חמישה שחקנים שלא יפתחו במשחקים חשובים. מה שסוזה עשה בגביע באשדוד, יאקין עשה אמש. רק שבניגוד למשחק ההוא בי"א, השוויצרים הוציאו בדיוק מה שרצו להוציא.

אפשר לדבר על ההרכב החסר עד מחר, אבל באזל זו קבוצה חזקה, קבוצה שניצחה את צ'לסי פעמיים העונה. ואם סוזה טקטיקן-על, יאקין לבטח לא נחות ממנו בקטגוריה זו. פתאום, ההרכב של סוזה לא הפתיע, והקישור הנושך ראדי-אלברמן-מיטרוביץ' לא הפחיד את אף אחד.

"הרמה הייתה הרבה יותר גבוהה מאשר בליגה", הוסיף גרסיה, "ובגלל זה המערך שלנו – שלושת הבלמים – מערך שעובד טוב בליגה, הצליח פחות". וכך מכבי תל אביב נראתה, לראשונה מאז אוגוסט, אנושית לחלוטין. דור מיכה הנהדר בדרך כלל נבלם בקלות, ערן זהבי לא ממש היה ערן זהבי ולמעט קליפ ההיילייטס של ברק יצחקי הנפלא, אף אחד לא ממש הרוויח ב-90 הדקות של אמש.

קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אין לי ספק שהם באו להוציא 0:0". קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

הכרטיס הצהוב שספג גרסיה, שימנע ממנו לשחק בגומלין, הוא משמעותי מאוד, ויקשה על מכבי לפגוש את זלצבורג בשמינית גמר. אבל בלי קשר לסיכויי הגומלין, יש לצהובים ממה להתעודד. גם ברק יצחקי אמר זאת יפה בסיום. זה שקבוצה כמו באזל שיחקה אתמול הגנתי, על תוצאה, ולא הגיעה למצב אחד אמיתי – במובן מסוים זו תעודת כבוד למכבי תל אביב. בין אם יאקין רוצה לעלות שלב או שהמפעל הזה סתם תקוע לו כמו עצם בגרון, הוא התייחס בכובד ראש למה שיש למכבי תל אביב להציע.

"אין לי ספק שהם באו להוציא 0:0", אמר קרלוס גרסיה בסיום, והוא לא טעה. גם פביאן פריי הודה ש"המטרה הכי חשובה שלנו היתה לשמור על שער נקי, ועמדנו בה". במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק כבר אי אפשר היה לספור את מספר הפעמים שיאקין דיבר על החשש מההתקפה של מכבי, והעיתונאים השוויצרים לא זכרו מתי המאמן הזה פתח עם הגנה כה מעובה. יאקין היה מרוצה בסיום, סוזה היה מרוצה בסיום, וכששני המאמנים יוצאים מרוצים, זה אומר שהיה משחק רע של כדורגל. ואכן היה.

עוד נקודה שחיזקה מכבי היא הביתיות. כחלק מצמיחתה האירופית, מכבי הייתה חייבת לסגל לעצמה כוח הרתעה בבלומפילד, ולמרות שסיפקה רק משחק אחד טוב באמת בבית – ה-2:4 על פרנקפורט – הצהובים עדיין בלי הפסד במשחק אותו אירחו. עם יכולת טובה בחמישי הבא, קואץ' סוזה וחבריו אכן יוכלו להרחיב את ההיסטוריה, ולהחזיר 13 אלף צהובים לבלומפילד לעוד משחק ביתי בליגה האירופית.

אם לא למענם, לפחות שיעשו זאת למען יוהאן קרויף. בכל זאת, לא סוחבים אגדה כזו עד יפו בשביל 0:0.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס, ברני ארדוב
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב, צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, ברק יצחקי. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, ברק יצחקי/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב עם שלט של בנימין זאב הרצל. ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב עם שלט של בנימין זאב הרצל/ברני ארדוב

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully