וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו 2016: ישראל בקבוצת הדירוג השלישית

מסע הנבחרת לטורניר בצרפת החל עם פרסום דרגי המוקדמות. ספרד, גרמניה, הולנד, איטליה ואנגליה מרכיבות חלק מהקבוצה ה-1

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל. ברני ארדוב
לאן פני נבחרת ישראל מועדות? גוטמן/ברני ארדוב

הטורניר הגדול הבא שייערך בכדורגל העולמי הוא אומנם מונדיאל 2014, שייצא לדרך ב-12 ביוני בברזיל, אבל באופ"א כבר מתכננים קדימה והיום (שישי) פרסמה התאחדות הכדורגל האירופית את רשימת הדרגים לשלב המוקדמות של יורו 2016, שייערך בצרפת ויכיל, לראשונה בהיסטוריה, 24 נבחרות. הגרלת המוקדמות תתקיים ב-23 בפברואר בניס, צרפת.

החדשות החשובות, לפחות מבחינתנו, הן העובדה שבאופן רשמי ישראל תהווה חלק מהדרג השלישי. הנבחרת של אלי גוטמן, שחולמת שהרחבת הטורניר תאפשר לה הופעה ראשונה בטורניר בינלאומי משמעותי מאז מונדיאל 1970, לא תוכל להיפגש עם נבחרות סרביה, טורקיה, סלובניה, נורבגיה, סלובקיה, רומניה, אוסטריה ופולין, שכולן נמצאות יחד איתה בדרג השלישי.

שחקני נבחרת ספרד מניפים את גביע יורו 2012. ברני ארדוב
הלה רוחה חולמת על עוד יורו/ברני ארדוב

את הדרג הראשון מרכיבות האלופה ספרד, גרמניה, הולנד, איטליה, אנגליה, פורטוגל, יוון, רוסיה ובוסניה. בדרג השני אפשר למצוא כמה מאריות היבשת וביניהן בלגיה החזקה, אוקראינה, קרואטיה, שבדיה, דנמרק, שוויץ, צ'כיה, הונגריה ואירלנד.

שאר הדרגים:

דרג 4: מונטנגרו, ארמניה, סקוטלנד, פינלנד, לטביה, ווילס, בולגריה, אסטוניה, בלארוס.

דרג 5: איסלנד, צפון אירלנד, אלבניה, ליטא, מולדובה, מקדוניה, אזרבייג'אן, גאורגיה, קפריסין.

דרג 6: לוקסמבורג, קזחסטן, ליכטנשטיין, איי פארו, מלטה, אנדורה, סן מרינו וגיברלטר, שתערוך את הופעת הבכורה שלה במסגרת רשמית.

משחקי המוקדמות יתחילו בשביעי בספטמבר 2014 ויסתיימו ב-13 באוקטובר 2015. לאחר מכן, ייערך שלב פלייאוף עם מפגשים כפולים. על פי שיטת המוקדמות, 53 הנבחרות יחולקו לשמונה בתים של שש נבחרות ובית נוסף שיכיל רק חמש נבחרות. שתי הראשונות מכל אחד מתשעת הבתים, כמו גם הנבחרת שתסיים עם הכי הרבה נקודות במקום השלישי (התוצאות מול הנבחרת החלשה בבית בבתים של שש נבחרות יתבטלו בחישוב הזה), יעפילו אוטומטית ליורו. שמונה הנבחרות הנותרות שיסיימו במקום השלישי בבתים השונים ישחקו בשלב הפלייאוף על ארבעת הכרטיסים הנותרים. אמש הודיעה אופ"א כי נבחרת צרפת תשלים את הבית שיכיל חמש נבחרות, תשתתף במוקדמות (במעין משחקי ידידות) ובשל היותה מארחת הטורניר, תעלה אליו ללא כל קשר לתוצאותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully