וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פרלמנט הולנדי על פרשת מורי: "ויטסה באקט פוליטי"

דן מורי לא הורשה להיכנס למחנה אימונים אבו דאבי, בוויטסה ארנהם ויתרו על נוכחותו ומתעקשים: "הכי חשוב זה ההכנות של הקבוצה". חבר פרלמנט מפקפק בגרסת הקבוצה. מורי: "תודה שלא עשני גוי"

דן מורי בלם ויטסה ארנהיים. GettyImages
פרשה מביכה. מורי/GettyImages

לא מעט כותרות בהולנד נוגעות היום (ראשון) בפרשת דן מורי, שחקנה הישראלי של ויטסה ארנהם, שלא הצטרף למסע של קבוצתו לאבו דאבי, לאחר שהמדינה המוסלמית לא הרשתה את כניסתו של השחקן הישראלי. הפרשה עוררה דיון, גם בנוגע לאיסור וגם בנוגע למדיניות של הקבוצה. "אנחנו מנסים להתרחק מכל הנוגע לדת ופוליטיקה", נמסר מדובר הקבוצה, שמנסה לשמור על ידיים נקיות, "כך אנו נוהגים תמיד, אנחנו מועדון כדורגל".

כזכור, הקבוצה יצאה למחנה במדינה מאיחוד האמירויות, שם היא מקיימת משחקי אימון, אבל למועדון הגיעה הודעה שכניסתו של מורי למדינה לא תאושר. "בתחילה נמסר לנו שהוא יוכל להגיע, אבל לפתע בשבת ההחלטה שונתה", נמסר מויטסה.

עם זאת, לקבוצה אין שום כוונה לבטל את המחנה, על אף שאחד מהשחקנים זכה לאפליה בוטה שכזו מהמדינה המארחת. בקבוצה טוענים כי גם מורי בעצמו נתן את ברכתו לחבריו ואמר שהקבוצה לפני הכול. "יש לנו כאן מחויבויות קודמות, ואנחנו רוצים להתכונן להמשך העונה", נמסר מהקבוצה, "הכי חשוב זה ההכנות של הקבוצה, גם מורי אמר את זה בעצמו". גם מאמן הקבוצה סירב להתייחס לפרשה: "אני לא מדבר על שום דבר שקשור לפוליטיקה, זה לא מעניין אותי, אני מאמן כדורגל".

חבר הפרלמנט המקומי פייטר אומזינגט ביטל את הטענות של הקבוצה ואמר כי "הקבוצה נקטה באקט פוליטי בעצם הנסיעה שלה לאבו דאבי", ובנוסף פקפק בביטחונות שהקבוצה קיבלה מלכתחילה בנוגע לאפשרות שמורי יוכל להיכנס למדינה.

אתמול כתב מורי בדף הפייסבוק שלו: "מחנה אימון בדובאי, מקבלים אישור להיכנס. הכול טוב ויפה, עד אתמול. מגיעה שיחת טלפון שאומרת: 'המשטרה לא מאפשרת כניסה של ישראלים, גם אם הם ספורטאים!'. אז אחרי שכולם טסו ואני נשארתי בהולנד לאימונים אישיים, אני רוצה להגיד בגאווה גדולה: 'ברוך אתה ה' אלהינו מלך העולם, שלא עשני גוי'...המשך שבוע טוב".

אסתר וואט מהמרכז הולנדי ישראלי אמרה לתקשורת המקומית שהתקרית הזו מעלה שאלות לפיפ"א לקראת המונדיאל בקטאר ב-2022. "מעניין מה יהיה בגביע העולמי, ומה פיפ"א תעשה בנידון", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully