וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 16 הרוגים בפיגוע בתחנת רכבת בוולגוגרד

29.12.2013 / 11:48

מחבלת התפוצצה בכניסה לתחנה. לפני חודשיים נהרגו 7 בני אדם בפיגוע של מתאבדת באותו מקום, אחרי שמנהיג הצ'צ'נים נשבע לשבש את אולימפיאדת סוצ'י. צפו בתיעוד הפיצוץ

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

פיגוע תופת ברוסיה: לפחות 16 בני אדם נהרגו הבוקר (ראשון) בפיצוץ בתחנת רכבת בעיר וולגוגרד שבדרום המדינה. עוד עשרות בני אדם נפצעו. היחידה ללוחמה לטרור הודיעה כי מחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה בשער הכניסה לתחנה. עדי ראייה אמרו כי הפיצוץ אירע ליד גלאי המתכות.

מזג האוויר החורפי השבית את רוב אמצעי התחבורה. לכן, תחנת הרכבת הייתה הומה במיוחד בנוסעים, ולהערכת המשטרה, זו הסיבה שהיא נבחרה כיעד לפיגוע. מטען הנפץ שקל כ-10 קילוגרמים.

בעקבות הפיגוע, הורה הנשיא ולדימיר פוטין לכוחות אכיפת החוק של רוסיה "לנקוט את כל הצעדים הדרושים לשמירת הביטחון". המשטרה הרוסית הורתה להגביר את האבטחה בתחנות הרכבת ובשדות התעופה ברחבי המדינה.

הפיצוץ אירע בשעה 12:45 לפי השעון המקומי. אדם שהיה בתחנה סיפר לסוכנות הידיעות אינטרפקס: "ראיתי שתי גופות שרועות בכניסה. בכל מקום היו זגוגיות מנופצות (...) הפיצוץ כנראה גם לשריפה, אך הכבאים כיבו אותה במהירות".

בסוף השבוע נהרגו שלושה בני אדם בפיצוץ מכונית ממולכדת בעיר פיטיגורסק.

לפני חודשיים נהרגו בוולגוגרד שבעה אנשים בפיגוע שעשתה מחבלת מתאבדת, שהתפוצצה באוטובוס באותו מקום. הפיגוע תועד בסרטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הפיצוץ: אש מתפרצת במרכז התחנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מחבלת מתאבדת התפוצצה בתחנת רכבת בוולגוגרד, רוסיה; לפחות 15 נהרגו, 29 בדצמבר 2013. רויטרס
גופות ההרוגים מחוץ לתחנת הרכבת, הבוקר/רויטרס

העיר וולגוגרד שוכנת על גדות נהר וולגה, כ-900 קילומטרים מדרום-מזרח למוסקבה. בשנים האחרונות אירעו כמה פיגועים בערים הסמוכות לה, מרביתם בוצעו על ידי מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז, הדורשים אוטונומיה.

הפיגועים האחרונים מגבירים את הכוננות הביטחונית מתרחשים ברקע ההכנות לאולימפיאדת החורף שתתקיים בפברואר הקרוב בעיר סוצ'י השוכנת לחופי הים השחור, לא הרחק מאזור הפיגוע.

בחודש יולי, מנהיג המורדים הצ'צ'נים, דוקו אומרוב, העלה סרטון לרשת וקרא לאנשיו "להשתמש בכל הכוח האפשרי" כדי למנוע את קיום המשחקים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחנוכת מזרקה בתחנת הרכבת בוולגוגרד, רוסיה, דצמבר 2013. AP
הנשיא פוטין בחנוכת מזרקה גדולה בתחנת הרכבת בחודש אוגוסט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully