וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת תוקפים את אנלקה, ווסט ברומיץ' דווקא מגבה

שרת הספורט הגיבה להצדעה של החלוץ ("מגעיל, אין מקום לזה"), מנג'ר הבאגיז לא מגנה. נאסרי מסיטי וסאקו מליברפול צולמו מבצעים מועל יד הפוך. וגם: התקדים של מגן מונפלייה

החגיגה השנויה במחלוקת אמש (שבת) של חלוץ ווסט ברומיץ', ניקולא אנלקה, ממשיכה לעורר הדים ברחבי אירופה ובפרט בצרפת מולדתו. החלוץ הצרפתי חגג כיבוש שער מול ווסטהאם עם תנועת מועל יד הפוך - תנועה שנודעה במהלך השנים כאנטישמית ונאסרה בצרפת. אחרי הסערה שעורר, הסביר אנלקה בטוויטר את פשר התנועה, ואמר ש"זו הייתה מחוויה מיוחדת לחבר הקומיקאי שלי דיאדונה".

דיאדונה, שרק בימים האחרונים שר הפנים הצרפתי הגדיר את התנהגותו כ"אנטישמית" ודרש לאסור על הקומיקאי להופיע בצרפת, הגיב בעצמו למחווה של אנלקה למענו וצייץ "תודה רבה ניקולאס, איזו מחווה יפה". דיאדונה זוכה לפופולריות בקרב גופים אנטישמיים ברחבי צרפת ואירופה. בתוך כך נפתחה קבוצת פייסבוק מצד מעריצי המחווה שעשה אנלקה.

גם שחקן מנצ'סטר סיטי סמיר נאסרי צולם בעבר מבצע את תנועת ה"קוונלה", ואף פורסמה תמונה שלו יחד עם דיאדונה מחוץ למתחם האימונים של הקבוצה. גם שחקנה של ליברפול ממדו סאקו צולם פעמיים מבצע את התנועה. השחקן הסתייג בהמשך מהתמונות ובנובמבר הוא צייץ בנושא: "לא ידעתי מהי משמעות המחווה, עבדו עליי".

התמונות של נאסרי וממדו סאקו מצדיעים במועל יד הפוך

ניקולא אנלקה חגג בתנועה אנטישמית, ההתאחדות תחקור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנלקה הוא לא הראשון. נאסרי במועל יד הפוך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עבדו עליי", צייץ ממדו סאקו אחרי שפרסם את תמונותיו מצדיע במועל יד/מערכת וואלה!, צילום מסך
ניקולא אנלקה, ווסט ברומיץ', חוגג בתנועת מועל יד הפוכה. Christopher Lee, GettyImages
לא יורד מהכותרות. אנלקה והחגיגה המדוברת/GettyImages, Christopher Lee

ההתאחדות באנגליה כבר הודיעה שתחקור את המקרה וכי היא עשויה להפעיל סנקציות נגד אנלקה, וגם הריקושטים ברחבי אירופה, ובעיקר בצרפת, לא איחרו לבוא. אחרי הציוץ של אנלקה, שרת הספורט בצרפת ולרי פורניירון גינתה בחריפות ואת האקט וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "המחווה של אנלקה היא פרובוקציה אדירה, פשוט מגעיל. אין מקום לאנטישמיות על מגרשי הכדורגל".

דווקא מנג'ר ווסט ברום, קית' דאונינג, סירב לגנות את המקרה. לדעתו, לאנלקה לא הייתה כל כוונה נסתרת בביצוע התנועה, אלא אך ורק להביע הזדהות עם חברו הקומיקאי. "הייתי מופתע מכל הרעש שזה עשה. אני מודע למשמעות של התנועה הזאת, אבל בין זה לבין מה שמייחסים לאנלקה אין שום קשר. זו תנועה שמוקדשת לחבר, חייבים להפסיק עכשיו את כל הספקולציות לגבי זה. זה פשוט זבל. הוא לחלוטין לא היה מודע לבעיות שזה עשוי לגרום לו".

אגב, אנלקה אינו הכדורגלן הראשון שחוגג שער באמצעות התנועה הידועה לשמצה. בחודש ינואר האחרון חגג שחקן מונפלייה, מתיו דלאפן, באופן דומה שער שכבש. האקט של דלאפן גרר גם אז תגובות נזעמות מצד גורמים שונים בצרפת, אך לא ננקטו נגדו אמצעי ענישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידידות ארוכת שנים. אנלקה ודיאדונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully