וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולא אנלקה חגג בתנועה אנטישמית, ההתאחדות תחקור

חלוץ ווסט ברומיץ' עורר סערה, אחרי שחגג שער בתנועת מועל יד הפוכה, שידועה בצרפת כאנטישמית. עשוי לספוג עונש השעיה

ניקולא אנלקה חזר היום (שבת) שוב לעורר סערה, עם חגיגה שנויה במחלוקת אחרי כיבוש שער במסגרת הליגה האנגלית, בתנועה שנחשבת בצרפת לאנטישמית.

החלוץ הצרפתי, 34, כבש שער במדי ווסט ברומיץ' מול ווסטהאם (3:3), אחרי שלא שיחק מאז ה-26 באוקטובר, אחרי שלא כבש שער מאז אוגוסט 2012 (במדי שנחאי) ושער ראשון בפרמיירליג מאז אוגוסט 2011.

ניקולא אנלקה, ווסט ברומיץ', חוגג בתנועת מועל יד הפוכה. Christopher Lee, GettyImages
שוב הביצועים על המגרש נותרו שוליים. אנלקה חוגג/GettyImages, Christopher Lee

עם זאת, שוב היכולת שלו על המגרש נותרה שולית, ובצרפת מיהרו להתייחס דווקא לחגיגה אחרי השערים: מיד אחרי השער אנלקה חיקה את התנועה הידועה לשמצה של הקומיקאי דיאדונה, שמצדיע במועל יד הפוך, וזכה לפופולריות בקרב גופים אנטישמיים ברחבי צרפת ואירופה. דיאדונה בעבר רץ לפרלמנט במסגרת "הרשימה האנטי ציונית", שכללה מספר פעילי ימין קיצוני. התנועה נאסרה בצרפת.

רק בימים האחרונים שר הפנים הצרפתי הגדיר את התנהגותו של דיאדונה כ"אנטישמית", והודיע כי משרדו שוקל לאסור על הקומיקאי להופיע בצרפת. "לא פעם דיאדונה הוכיח שהוא תוקף את זכר קורבנות השואה בצורה ברורה ובלתי נסבלת", אמר השר. דיאדונה טוען כי התנועה היא אנטי ממסדית, ולא אנטישמית.

הקומיקאי הצרפתי דיאדונה. GettyImages
רץ בתנועה האנטי ציונית. דיאדונה/GettyImages

ההערכה היא כי אנלקה, שמיודד עם דיאדונה וכבר הצטלם איתו בעבר כשהשניים מבצעים את ההצדעה, עשה את התנועה כמחווה לידידו. הוא צפוי להיענש אם יוכח שהתנועה היא פוגענית, מעליבה או פוליטית. ההתאחדות האנגלית כבר החלה בחקירה.

אנלקה התייחס לארוע המביך הזה וצייץ לאחר המשחק: "זו הייתה מחווה מיוחדת לחבר הקומיקאי שלי דיאדונה". גם מאמן ווסט ברומיץ' קיית' דאונינג הגן על החלוץ שלו ותקף: "אני מודע להאשמות כלפי אנלקה אבל אלו שטויות. אפשר להפסיק כבר עכשיו עם הספקולציות המיותרות האלו. גם אנלקה הופתע מהרעש שהמחווה הזו עשתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully