וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניסתה להחתים את אלכסיס אז'ינסה

27.12.2013 / 11:09

סוכנו של הצרפתי (25, 2.18) ביקר בישראל, אולם השחקן חתם לבסוף ב-NBA. פארגו ולנגפורד סומנו כיעד לעונה הבאה

לאחר לא מעט משחקים בזירה המקומית בהם התקשתה מכבי תל אביב, הצהובים דילגו אמש (חמישי) בקלילות מעל בני הרצליה, כשהביסו אותה בתוצאה 58:76. המאמן דייויד בלאט היה מרוצה בסיום, כשבחדר ההלבשה הקפיד להחמיא לשחקנים על כך שהשאירו את האורחים על תוצאה נמוכה.

בעוד מכבי נמצאת בעיצומה של העונה, קברניטי הקבוצה כבר מחזיקים ברשימת שחקנים אותם היו מעוניינים להנחית ביד אליהו בעונה הבאה. ברשימה נמצאים קית' לנגפורד, המשחק העונה במילאנו האיטלקית וכן ג'רמי פארגו, שחקנה של צסק"א מוסקבה, אם זה לא ימשיך בקיץ במועדון הפאר הרוסי. כזכור, מכבי תל אביב הייתה במגעים מתקדמים עם פארגו גם במהלך הקיץ האחרון.

אלכסיס אז'ינסה במדי טורונטו ראפטורס. Doug Pensinger, GettyImages
חזר ל-NBA. אז'ינסה/GettyImages, Doug Pensinger

עוד נודע לוואלה! ספורט, כי בניגוד לשמועות הכוזבות לגבי סיבת הגעתו של סוכן השחקנים בראד איימס, אחת המטרות העיקריות בביקורו של איימס לפני כשלושה שבועות הייתה לנסות לסכם בין מכבי תל אביב לבין הסנטר המוכשר אלכסיס אז'ינסה. הסנטר הצרפתי (25, 2.18 מטר) החזיק באופציית יציאה משטרסבורג, אולם לאחר בימים האחרונים קיבל הצעה מניו אורלינס פליקנס מה-NBA שם חתם ב-20 בדצמבר.

צפו בביצועיו של אז'ינסה

ככל הנראה הניסיון לצרף את אז'ינסה נבע מהפציעה בגבו של שון ג'יימס, וכן מתוך רצון לחזק את הקבוצה לקראת העתיד. אז'ינסה הציג בשטרסבורג ממוצעים של 17.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים. מכבי תל אביב כבר עקבה בעבר אחרי השחקן, ובקיץ 2012 אף ניהלה איתו מגעים שלא הבשילו.

בתוך כך, אופטימיות זהירה נרשמת בקבוצה בנוגע לשון ג'יימס. השחקן החל באימונים עם מאמן הכושר, ובמכבי תל אביב מעריכים כי ישוב לאימונים ואולי אף יקבל דקות ראשונות במשחק הליגה מול הפועל חולון ביום שני.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
רוצה יותר אגרסיביות. היקמן/קובי אליהו

"בהתחלה לא הצגנו משחק אגרסיבי כפי שצריך, לא דחפנו את הכדור מספיק פנימה, אנחנו צריכים להמשיך ולהיות אגרסיביים בהתקפות המעבר ולייצר יתרון, להמשיך לתקוף", סיכם ריקי היקמן את משחק הגביע מול הרצליה. "אנחנו צריכים לתקן את זה שיש שתיים-שלוש דקות שבהן אנחנו לא קולעים וגם את עניין הריבאונד בהגנה באותן דקות". הגארד התייחס גם למצבו הבריאותי: "המצב שלי השתפר מאוד, וכרגע אני כשיר הרבה יותר ממה שהייתי לאורך כל העונה. וכל עוד אמשיך באותו הקו ואעשה את מה שאני צריך לעשות, כשנגיע לטופ 16 אהיה אפילו במצב טוב יותר". לגבי האפשרות לקבל את הפועל תל אביב בחצי הגמר, הוסיף היקמן: "זה לא שינה לי בתום המשחק הקודם מול אשדוד, וזה עדיין לא משנה את מי נקבל בחצי הגמר".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד דייויד בלו. יוסי ציפקיס
מעריך את המשחק. בלו/יוסי ציפקיס

דייויד בלו שהציג משחק טוב וסיים עם 11 נקודות, סיכם את המשחק: "אני חושב שאחד הדברים שבלטו במשחק הוא שהגענו מוכנים למשחק מתחילתו. שיחקנו טוב ברבע הראשון ולמעשה גם לאורך כל המשחק. זהו שיפור עבורנו וזמן מצוין לעשות את זה, אנחנו מרגישים טוב וכעת צריכים לוודא שנישאר בריאים. נמשיך לעבוד קשה ולנצח". בלו התייחס לעבודה שמכבי תל אביב סיימה את המשחק עם 44% מקו העונשין: "אין לי הסבר לזה , אתם צריכים לשאול את מי שעמד על הקו".

"כרגע אנחנו עושים עבודה טובה מאוד בהורדת אחוזי הקליעה של היריבה, שזה הנתון הסטטיסטי החשוב ביותר שצריך לשים לב אליו כשמדברים על אליפות", הוסיף בלו. "ברגע שנצליח לשפר גם את הריבאונד נהיה אפילו במצב טוב יותר. אם נקבל את הפועל תל אביב? המטרה שלנו היא לזכות בגביע ואנחנו נגיע מוכנים ולא משנה מול מי נשחק".

בלו נשאל לגבי המשחקים הטובים שהוא מציג, על כך השיב השחקן: "אני לא יכול לומר שהאינטנסיביות שלי השתנתה, כי היא הייתה זהה לאורך כל השנים. אני פשוט נהנה לשחק יותר, כנראה שהעובדה שלא שיחקתי הרבה זמן בהחלט גרמה לי להעריך יותר את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully