וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי ת"א, ראשל"צ ואילת עלו לחצי הגמר

הצהובים טיילו מול הרצליה, שרף ניצח בבכורה שלו בראשון עם 77:84 על גלבוע'גליל, רמה"ש מתחה את אילת אך הפסידה בהארכה

בשעה טובה, נקבעו הערב (חמישי) ארבע הקבוצות שיילחמו על כרטיס לגמר גביע המדינה. הדרמה הגדולה התחוללה דווקא ברמת השרון, שם היתה קרובה הקבוצה מהלאומית להדהים ולמצוא את דרכה לארבע האחרונות, אך נכנעה לבסוף לאחר הארכה, 107:103 להפועל אילת. מכבי תל אביב לא הרשימה איך טיילה מול בני הרצליה עם 58:76 קליל, בעוד מכבי ראשון לציון, עם המאמן החדש צביקה שרף על הקווים, השיגה ניצחון מרשים כשגברה על גלבוע/גליל 77:84 עם הצגת ענק של בריאן הופקינס שסיים עם 35 נקודות.

הגרלת חצי גמר הגביע תיערך ביום שלישי הקרוב בשעה 16:00 במשרדי איגוד הכדורסל.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול בני הרצליה. ברני ארדוב
ברחו כבר ברבע הראשון. אוחיון/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - בני הרצליה 58:76

כשהתקיימה ההגרלה שזימנה את המפגש הזה בחצי הגמר, היה נדמה שצפוי לנו עימות מסעיר בהיכל נוקיה. בכל זאת, אפי בירנבוים וקבוצתו כבר הוכיחו שהם מסוגלים ללא מעט העונה, אבל הערב האורחים פשוט היו כבויים ולא דגדגו את הצהובים שברחו ל-21 הפרש כבר ברבע הראשון. גם לבלאט אין הרבה סיבות לשמוח מהמשחק הזה, כשקבוצתו היתה רחוקה מלהרשים, אבל בערב בו היריבה נראית כה אנמית, גם זה מספיק לחצי הגמר.

ריקי היקמן היה האיש של מכבי בפתיחה, ובסיוע דקות טובות של דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס ברחו הצהובים ל-5:18. גיא פניני ויוגב אוחיון, עם חטיפה ודאנק במתפרצת, הצטרפו לחגיגה, ושלשה של דייויד בלו הטיסה את המארחים ל-21 הפרש ויתרון 12:28 בסיום הרבע הראשון. אומה עוד ניסה להחזיר מעט את האורחים, אבל בלו המשיך ללהוט מחוץ לקשת כשנקודות של טיוס מתחת לסל קבעו 15 הפרש. זלמנסון קלע סל נאה מול קבוצתו לשעבר, והרצליה ירדה אל המחצית בפיגור 41:29.

שחקן בני הרצליה אבי בן שימול מול שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס. מגד גוזני
משחק נוראי שלו. בן שימול מול אינגלס/מגד גוזני

המשחק המשיך להתקיים על מי מנוחות, כשאומה היחידי שעוד מתפקד מעט בשורות הרצליה, בעוד בלו וסמית' תופרים שלשות פנויות כדי להעלות את הצהובים ליתרון 33:51. שחורציאניטיס גם הוא הצטרף לחגיגה, ורק שלשה של זליקוביץ' צימקה ל-55:40 בסיום הרבע השלישי. פניני מנע מהאורחים להתקרב בפתיחת הרבע הרביעי, וג'אמפ נפלא של אוחיון העלה את הצהובים ל-51:66, שלוש וחצי לסיום. עד לסיום הספיקו לנדסברג ובלו לשפר את דפי הסטטיסטיקה שלהם, ובסיום זה 58:76 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 12, דייויד בלו (3 מ-6 לשלוש), יוגב אוחיון (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים) וגיא פניני 11 כל אחד, אלכס טיוס 8, סילבן לנדסברג, ריקי היקמן ודווין סמית' 7 כל אחד, טייריס רייס 2.

קלעו לבני הרצליה: מייקל אומה 17, דווין ברויילס 12 (6 איבודים) ג'אקים דונאלדסון 8, אבי בן שימול (2 מ-11 מהשדה) ואבירם זליקוביץ' (1 מ-5 לשלוש) 7 כל אחד, עידן זלמנסון 4, עוז בלייזר 2, דן גרונפלד 1.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציניאטיס מול שחקן בני הרצליה עידן זלמנסון. ברני ארדוב
היה בלתי ניתן לעצירה בצבע. שחורציאניטיס/ברני ארדוב
מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף עם שון דאוסן. מגד גוזני
ברוכים השבים. צביקה שרף מנצח כבר בבכורה שלו/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - גלבוע/גליל 77:84

מה תגידו על צביקה שרף? המאמן הוותיק שחזר אל מאחורי הקווים השיג כבר בבכורה שלו ניצחון נאה ותפס את הכרטיס לחצי גמר גביע המדינה, אבל בעיקר נראה שאולי שינה משהו בקבוצה מעיר היין. מעל הכל, קיבל שרף הצגה ענקית מבריאן הופקינס שסיים עם 35 נקודות (7 מ-13 לשלוש), ועם יכולת שכזאת באמת שקשה להפסיד. גלבוע/גליל מנגד לא הצליחה למצוא את הקצב שלה בשום שלב וסבלה מערב חלש של ריק ג'קסון שסיים רק עם 11, וגם משחק טוב של נמרוד טישמן (16 נקודות) לא הספיק.

הפתיחה של שרף ושחקניו היתה איומה, ובפיגור 9:1 נאלץ המאמן הוותיק לקחת פסק זמן. ההמשך היה טוב יותר: הכתומים הצליחו לעצור את נמרוד טישמן, ועמית בן דוד סייע להם להשוות ל-12:12. הקאמבק הושלם עם שלשה של בריאן הופקינס, שקבע 19:21 לראשון עם תום הרבע. ראשון התפוצצה ברבע השני עם צמד שלשות גדולות של הופקינס ויחד עם שלשה של חג'ג' ונקודות של מיטשל הטיס את המארחים ל-11:23 ויתרון 32:42 במחצית.

המומנטום נותר בצד של המארחים גם בפתיחת הרבע השלישי, עם שלשה של דאוסן שהמשיכה את הבריחה של הכתומים. יאנגר עוד החזיר בשלשה וג'קסון צימק ל-12 בלבד, אבל ראשון שוב לחצה על הדוושה בדרך ל-45:62 לפני הרבע האחרון. גלבוע/גליל לא אמרה נואש ועם צמד שלשות של דגלאס צימקו האורחים ל-9, ארבע דקות לסיום, אבל הופקינס פשוט לא עצר והדהים את הקהל המקומי עם שתי שלשות רצופות שהקפיצו את ההפרש ל-15 ועד לסיום הספיקה גלבוע/גליל רק לצמק ל-84:77 בסיום.

קלעו למכבי ראשון לציון: בריאן הופקינס (7 מ-13 ל-3, 8 מ-8 מהעונשין), טזמין מיצ'ל 14 (4 איבודים), דווין ווייט 8, עמית בן דוד 7, דרור חג'ג' 6, אור סולומון 5, ג'יימס תומאס 4 (10 ריבאונדים), שון דאוסן 3, איגור נסטרנקו 2.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: נמרוד טישמן 16, סטו דגלאס 14 (1 מ-5 ל-2, 4 מ-8 ל-3), טוני יאנגר 11 (8 ריבאונדים), ריק ג'קסון 11 (14 ריבאונדים), קני בויטון 11 (4 איבודים), עמית שמחון 8, דראגו פסאליץ' 3, דשואן סימס 3. אנטון קזרנובסקי שותף ולא קלע.

שחקן הפועל אילת קווין פאלמר. ניב אהרונסון
נשמו לרווחה. פאלמר/ניב אהרונסון

א.ס רמת השרון - הפועל אילת 107:103 (בהארכה)

עמוק בתוך הרבע השלישי עוד הוליכה הפועל אילת הגדולה של עודד קטש ב-20 הפרש, והמשחק הזה היה נראה חד צדדי לחלוטין. אלא שאז התעוררה הקבוצה הקטנה ממרכז טבלת הליגה הלאומית, ועם שחקנים כמו ארז מרקוביץ' ויבגני ליוטרין היתה קרובה להדהים את הקבוצה מהדרום, ואף גררה אותה להארכה אך לא הצליחה להכריע את ההתמודדות. קטש ושחקניו יכולים לנשום לרווחה, ועתה הם יקוו להגרלה שלא תזמן להם את מכבי תל אביב, במטרה לנסות ולהפעיל בכל זאת לגמר הגביע.

המארחת הוליכה 2:6 בפתיחה, אולם ככל שנקפו הדקות היתרון עבר לצד האילתי, כשכריסטיאן ווטפורד קבע 11:15. אפיק ניסים ויינסי גייטס שמרו את היתרון בצד של האורחת, שהוליכה 15:19 בתום הרבע הראשון. את הבריחה שלה הצליחה אילת לחולל ברבע השני, אז רצה ל-12:22 בזכות דקות טובות של נעימי ובעיקר של פאלמר, ושלשה של חנוכי קבעה 27:44. פרחי, אלכסנדר ושטרקמן עוד ענו עם שלשות משלהם, אך כדיר הוריד את האורחים ביתרון 53:38.

אילת פתחה את הרבע השלישי כשכדיר מעלה אותה ל-20 הפרש אך מרקוביץ' הוותיק הפגיז שלשה משלו, ופרחי סירב לתת לאילת לשייט כשצימק ל-9 בלבד. רודריק סיים את הרבע השלישי עם שלשה גדולה, ואילת הוליכה 59:72. רמת השרון שמרה על החלום בחיים עם רבע אחרון ענק בו טסה ל-16:27 משלשות של בנק ואלכסנדר, בעוד ליוטרין ומרקוביץ' מספקים את הלחימה ומורידים ל-88:86, דקה לסיום. ליוטרין הקפיץ את הקהל המשולהב ביציעים עם ג'אמפ נפלא שקבע שוויון, אילת איבדה ורמת השרון קיבלה הזדמנות פז לנצח את המשחק, אבל אלכסנדר החטיא שלשה קריטית, ומהצד השני ווטפורד החטיא שלשה משלו על הבאזר, ועם 88:88 המשחק הלך להארכה.

אלכסנדר העלה את המארחים ליתרון לראשונה מאז הרבע הראשון עם שלשה גדולה אבל רמת השרון התקשתה לעצור את הגבוהים של אילת, ורודריק קבע 100:99 מדהים, דקה לסיום. דווקא אז ביצע אלחדף עבירה על רודריק בזמן שלשה ושחקנה של אילת קבר את כל הזריקות מהקו. אלכסנדר שוב צימק ל-2 בלבד, אבל חנוכי ענה עם ג'אמפ נפלא, 11 שניות לסיום שהכריע את המשחק, ובסיום זה 103:107 להפועל אילת.

קלעו להפועל אילת: קווין פאלמר 18 (4 מ-7 ל-3; 6 ריבאונדים), טרנס רודריק 16, כריסטיאן ווטפורד 15 (11 ריבאונדים), יינס גייטס (8 ריבאונדים) וניצן חנוכי 14, אלישי כדיר 13, אפיק ניסים (2 מ-9 מהשדה) 7, ניב ברקוביץ 6, יובל נעימי 3 (7 דקות משחק).

קלעו לא.ס. רמת השרון: ג'וש אלכנסדר 28 (10 ריבאונדים), אופיר פרחי 18, דן בנק 13 (3 מ-5 ל-3; 7 אסיסטים), ארז מרקוביץ' ויונתן שטרקמן 11 כל אחד, יבגני ליוטרין 10, אופיר אקסברד ונועם אלחדייף (8 ריבאונדים) 6 כל אחד.

שחקן הפועל חולון אופיר פרחי. קובי אליהו
כמעט והדהימו. פרחי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully