וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטינו שיק: דירוג המצטיינים השבועי בליגות הבכירות באירופה

16.12.2013 / 6:30

שני ספרדים, שני ברזילאים, פרואני וארגנטינאי ניסו להתחרות, אבל לואיס סוארס הלוהט סיפק עוד הצגת ענק, השאיר להם אבק ותפס את המקום הראשון בדירוג המצטיינים השבועי שנשלט על ידי השחקנים הלטינים

10. קרלוס סמבראנו - פרנקפורט

שלושה חודשים ללא ניצחון ליגה עברו על פרנקפורט. במקביל לקמפיין המוצלח בליגה האירופית, הקבוצה נסוגה משבוע לשבוע בליגה ואף אחד לא נתן לה סיכוי לפני הביקור בלברקוזן. אולי בגלל זה, כשלא היה לא מה להפסיד, פרנקפורט רשמה את אחת מהפתעות העונה בגרמניה והנחילה ללברקוזן הפסד בכורה בבית. האורחים הצליחו לעצור את ההתקפה הקטלנית של לברקוזן, כשמעל כולם היה קרלוס סמבראנו. בלם נבחרת פרו כמעט בישל שער לקבוצתו פתיחה, הציל באקרובטיות הזדמנות של שטפן קיסלינג וגם מנע מרובי קרוזה להרשית עם גלישה ברגע האחרון. יונג מין סון וקיסלינג התקשו מול סמבראנו הקשוח גם במחצית השנייה, ולבסוף פרנקפורט עקצה ושמרה עבור באיירן מינכן על פער שבע הנקודות בפסגה. החבר לנבחרת קלאודיו פיסארו התקשר להגיד תודה.

9. מרקו וראטי - פריס סן ז'רמן

"כולם יודעים עד כמה מוכשר הוא, עד כמה הוא חשוב לאיזון של הקבוצה ואיזה שיתוף פעולה הוא יצר. נדיר לראות כזה תיאום". המחמאות הללו לא נאמרו על זלאטן איברהימוביץ' ושיתוף הפעולה שלו עם אדינסון קבאני, אלא על ידי הכוכב השבדי, שיצא מגדרו כדי לפרגן למרקו וראטי. הקשר האיטלקי ממשיך להעלות את מניותיו בפריס סן ז'רמן, בעזרת תצוגות משכנעות ושיתוף פעולה נפלא עם טיאגו מוטה. בשבת, זלאטן וקבאני שוב כבשו, אבל הצמד מהקישור צד את העין. טיאגו מוטה כבש שער בכורה, ואילו וראטי בנה את כל המהלכים עם 132 נגיעות בכדור (94 אחוזי דיוק), הפליא עם מסירת עקב ממנה סחט בלס מטוידי פנדל וחתם עם בישול לקבאני במתפרצת בתוספת הזמן. היה זה כבר הבישול החמישי של וראטי ב-13 משחקי ליגה העונה, לעומת ארבעה בכל העונה שעברה. בפ.ס.ז' משוגעים עליו, עכשיו רק מחכים לשער ראשון.

הצגה נפלאה של סוארס הובילה את ליברפול ל-0:5 מהמם על טוטנהאם

טבס כבש שלושער בניצחון יובנטוס, נאפולי גברה על אינטר והאקס מצארי

אתלטיקו השתוותה לברצלונה בפסגה הספרדית, דייגו קוסטה נצמד לרונאלדו

קאלו חיפה על אניימה בניצחונה של ליל, מארסיי חילצה נקודה בליון

דווקא פרנקפורט מהתחתית הנחילה ללברקוזן הפסד בית ראשון העונה

מקסוול שחקן פריס סן ז'רמן חוגג (משמאל) עם מרקו וראטי. רויטרס
גם זלאטן מעריך ומפרגן. מרקו וראטי, מימין/רויטרס

8. דני וולבק - מנצ'סטר יונייטד

הרבה זמן לא היה לנו נציג של אלופת אנגליה במצעד. אחרי חודש קטסטרופלי, שכלל שני הפסדי בית רצופים והפך את דייויד מויס לשק החבטות החדש של התקשורת בממלכה, מנצ'סטר יונייטד הייתה זקוקה ליריבה מתרפסת בדמותה של אסטון וילה כדי לחזור למסלול הניצחונות ואפילו להבליט את דני וולבק. החלוץ האנגלי הושם ללעג בעקבות המאזן העלוב שלו בעונה שעברה (שער ליגה בודד) וההחמצות הרבות, אך בהיעדרו של רובין ואן פרסי הפצוע וכשבלית ברירה ויין רוני נאלץ לרדת לאחור כדי להתחיל התקפות, וולבק נתן ליונייטד את מה שהיא צריכה יותר מכל - שערים. האנגלי הבקיע צמד תוך שלוש דקות במחצית הראשונה וכמעט השלים שלושער ראשון בקבוצה הבוגרת, אולם אחרי שלא הרעיד את הרשת מאז מחזור הפתיחה, אין צורך להיות גרידי. יש סימני חיים.

7. מירוסלב קלוזה - לאציו

גם כשהוא אחרי פציעה, רחוק משיאו ולא בכושר מלא - מירוסלב קלוזה הוא החלוץ הטוב ביותר של לאציו. אחרי שישה משחקי ליגה ללא ניצחון, הביאנקוצ'לסטי נזקקו לחסדיו של החלוץ הגרמני כדי להשיג שלוש נקודות שירגיעו את האוהדים. על רקע השמועות על מעבר שלו ל-MLS או אולי לפרמיירליג בינואר, קלוזה בן ה-35 שב לרגש באולימפיקו, כשהבקיע את הראשון בדקה ה-19 והוסיף את השני שבע דקות מאוחר יותר ב-0:2 הביתי על ליבורנו. "הוא גורם לכל יתר השחקנים להעלות את הרמה שלהם", הסביר המאמן ולדימיר פטקוביץ' את השפעתו של החלוץ שחזר מפציעה. "קלוזה הוא נכס". המונדיאל באופק ויוגי לב מחכה - זה בדיוק הזמן של קלוזה להתעורר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מירוסלב קלוזה שחקן לאציו. GettyImages
נכס אמיתי. מירוסלב קלוזה/GettyImages

6. רובן פארדו - ריאל סוסיאדד

ב-2 בנובמבר הביסה ריאל סוסיאדד 0:5 את אוסאסונה, כאשר רובן פארדו בישל שלושה מהשערים במצבים נייחים. יותר מחודש אחרי, הבאסקים חגגו עוד חמישייה, הפעם על חשבון בטיס האומללה, ושוב זהו פארדו עם שלישיית בישולים. הקשר בן ה-21 ניהל את המשחק בתבונה והראה שהוא יכול להכין שערים גם ממהלכים פתוחים. תחילה הוא בישל לאימנול אגירצ'ה בכדור עומק מתוחכם עם החלק החיצון, הוסיף בישול שגרתי מכדור קרן והמשיך עם מסירה חכמה מצד שמאל לאגירצ'ה שהשלים צמד. "הוא המוח", טען חברו איניגו מרטינס. פארדו כבר עם שמונה בישולים העונה וחתום על תקדים כשחקן היחיד העונה שרשם שני משחקים בהם בישל שלושה שערים. הזיכרון של אסייר יראמנדי הולך ומתפוגג.

5. דייגו קוסטה - אתלטיקו מדריד

עד כמה הביטחון של דייגו קוסטה גבוה? הפנדל השני מול ולנסיה סיפק את התשובה. החלוץ הברזילאי נמצא בעיצומה של עונת חייו, והוא לא נותן לשום דבר להפריע לו. בן ארצו דייגו אלבס עצר לו פנדל אחד, אך דייגו קוסטה (שהחמיץ מהנקודה גם מול אוסטריה וינה בליגת האלופות) לא נרתע, ניגש פעם נוספת והשלים צמד, אחרי שפתח את מסכת ההבקעות עם שערו ה-50 בליגה ב-0:3 של אתלטיקו מדריד על ולנסיה. הגנת העטלפים לא מצאה דרך לעצור את החלוץ הזועם, שדורס כל מה שנקרה בדרכו וגם יודע איך ומתי ליפול כדי לסחוט פנדלים. הוא עשה זאת פעמיים במשחק הזה והשתווה לכריסטיאנו רונאלדו בראש טבלת המבקיעים עם 17 שערים. ואתלטיקו? היא דבוקה לברצלונה בפסגה, פחות מחודש לפני העימות ביניהן. משחק העונה האמיתי?

שחקן אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה. GettyImages
הביטחון בשמיים, גם היכולת. דייגו קוסטה/GettyImages

4. אוריול ריירה - אוסאסונה

ב-16 בנובמבר 2003, קיימה ברצלונה משחק ידידות מול פורטו של ז'וזה מוריניו. ילד בן 17 בשם אוריול ריירה זכה לדקות בכורה מפרנק רייקארד, יחד עם שותפו לחדר באקדמיית לה מאסיה - אחד בשם ליאונל מסי. בניגוד לארגנטינאי, ריירה הקטלאני, שכבר הוגדר אז כשבצ'נקו של ברצלונה, לא מצא מקום בסגל של הבלאוגרנה והחל במסע נדודים. אחרי שהצטיין במדי אלקורקון בעונה שעברה, הגיעה ההצעה מהליגה הבכירה. אוסאסונה העניקה לו את תפקיד החלוץ המוביל, ועד כה ריירה לא מאכזב. הקבוצה מפמפלונה מציגה את ההתקפה הגרועה בליגה עם 13 שערים בלבד, אך ריירה לא אשם. שבעה מתוכם שייכים לו, כולל צמד ראשון בליגה הבכירה מול ריאל מדריד הגדולה. הגנת הבלאנקוס לא הצליחה להתמודד עם משחק הראש של החלוץ בן ה-27, שלא היה רחוק משער שלישי ובכל מקרה הפך לראשון מאז 2005 שמבקיע צמד נגיחות מול ריאל בליגה. הסיבה היחידה לכך שאוסאסונה נמצאת מעל הקו האדום.

3. קרלוס טבס - יובנטוס

יותר מארבע שנים לא כבש קרלוס טבס בליגת האלופות. הוא עשה זאת ב-2:2 של מנצ'סטר יונייטד מול פורטו באפריל 2009, ומאז גורנישט. לכן, הוא היה האיש הכי מאוכזב על כר הדשא המושלג באיסטנבול בצהרי יום רביעי, אז יובנטוס סיימה את דרכה במפעל מוקדם מהמתוכנן. את כל העצבים הוציא הארגנטינאי על ססואולו. העולה החדשה חלמה על הפתעה בטורינו, אבל טבס מיהר להוריד אותה לקרקע ומצא את הרשת בכל הזדמנות, כשהוא מסכן את השער במחצית הראשונה בדיוק כמו ססואולו כולה (חמישה איומים למסגרת, ארבע מסירות מפתח). החלוץ שנרכש בקיץ ב-9 מיליון יורו ממנצ'סטר סיטי, סיים עם שלושער ראשון בליגה האיטלקית וגם הוסיף בתווך בישול בכדור חופשי לפדריקו פלוזו. 10 שערים יש כבר לטבס העונה בסרייה A, לעומת 11 בכל העונה שעברה בפרמיירליג. המעבר עשה לו טוב, רק הבצורת בליגת האלופות תמשיך להעיק.

קרלוס טבס שחקן יובנטוס חוגג שער. GettyImages
אם לא בליגת האלופות, לפחות בליגה. קרלוס טבס/GettyImages

2. פרננדיניו - מנצ'סטר סיטי

כאשר הסיטיזנס הוציאו 40 מיליון יורו על קשר אחורי ברזילאי משחטאר דונייצק, רבים באנגליה היו משוכנעים כי הרכש יתברר כפלופ. חצי עונה חלפה, ובמנצ'סטר סיטי מדברים על פרננדיניו כהחתמה המוצלחת ביותר שלהם העונה. סרחיו אגוארו קצר את מירב השבחים וגם אלברו נגרדו, יאיא טורה וסמיר נאסרי זכו למחמאות שלהם, בעוד פרננדיניו המשיך לעשות את העבודה השקטה מאחור. אחרי רצף הופעות בטוחות, עשה פרננדיניו צעד משמעותי קדימה וכיכב ב-3:6 הפנטסטי של סיטי על המוליכה ארסנל. הקבוצה של מנואל פלגריני ממשיכה לדרוס כל מה שזז במשחקי הבית (שמונה ניצחונות רצופים, 35 שערים) והפעם עשתה זאת בניצוחו של הברזילאי, שהפגין טכניקה גבוהה עם צמד שערי בכורה ושלט ביד רמה במרכז השדה. "היה לו משחק מושלם, בכל המובנים", החמיא פלגריני בסיום. "אלו לא רק שני השערים, אלא חילוצי הכדור והכתבת הקצב. הוא יהיה טוב יותר, עוד תראו". אחרי כמעט שנתיים מחוץ לסגל של ברזיל, האם היכולת הזו תספיק לו כדי לחזור לנבחרת לקראת המונדיאל?

1. לואיס סוארס - ליברפול

לא ברור מה אמר ברנדן רוג'רס בקיץ ללואיס סוארס, אבל זה עבד בענק. האורוגוואי שוכנע להישאר בליברפול על אף רצונו לשחק בקבוצה המשתתפת בליגת האלופות, חזר חד כתער לאחר עונש ההרחקה ומאז לא עוצר. בווייט הארט ליין, ללא סטיבן ג'רארד ודניאל סטארידג', סוארס (עם סרט הקפטן) לקח בפעם המי יודע כמה את ליברפול על הגב, החדיר ביטחון ביתר השחקנים והתוצאה? ניצחון השיא של ליברפול במגרשם של התרנגולים. סוארס הטיל טרור על הגנת טוטנהאם, שאלמלא הוגו לוריס הייתה מוציאה גם 10 כדורים מהרשת. שני שערים נהדרים, שני בישולים ומעורבות בכל מהלך התקפי של ליברפול, שפשוט התפוצצה ודחקה את אנדרה וילאש בואש צעד נוסף לדלת היציאה. סוארס העלה את מאזן שעריו בליגה ל-17 ב-11 משחקים בלבד, כשהוא כובש לבדו יותר מ-10 מקבוצות הפרמיירליג, ביניהן גם טוטנהאם. "הוא השחקן הטוב בעולם", פרגן סטיבי ג'י הפצוע. את זה עוד צריך לבדוק עם רונאלדו ומסי. בינתיים, סוארס בראש דירוג המצטיינים השבועי

לואיס סוארס שחקן ליברפול חוגג. GettyImages
ג'רארד טוען שהוא השחקן הטוב בעולם. לואיס סוארס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully