וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשעזבתי וראיתי את כמות ההודעות, הבנתי ששיניתי את ההיסטוריה של מכבי"

השיחות עם זהבי. המחצית ברמת השרון. ההסכם עם קרויף שלא לקחת שחקנים ממכבי. ההתעניינות בבניון. ביום חגה של מכבי תל אביב, אוסקר גרסיה, המאמן שהתחיל הכול, חורג ממנהגו ומספר כמעט הכול. מהרצון לאמן את הנבחרת ועד המחשבות לחזור לגור בתל אביב. ראיון, וד"ש לפרימו

אוסקר גרסיה מנג'ר ברייטון. GettyImages
"מכבי תמיד תהיה בלבי, כל חיי"/GettyImages

השלג נערם בתוך שמונה דקות בטלקום טורק, כשגלאטסראיי נלחמה ביובנטוס. בעיר הוב (HOVE) שעל רצועת החוף הדרומית בבריטניה, עדיין אין שלג אבל "כל הזמן גשום וקר", כדברי אוסקר גרסיה. "אנשים פה אמרו לי שגם אצלנו יכול עוד להיות ככה", הוא אומר, ובינתיים המשחק בטורקיה מופסק. אוסקר מזפזפ למשחקים אחרים, אבל הקבוצות שהוא אוהד ממילא לא שיחקו באותו יום. "אני עוקב רק אחרי שתיים", גרסיה מספר. "ברצלונה ומכבי תל אביב".

והוא מחדד: "מכבי תמיד תהיה בלבי, כל חיי".

לפני שבעה חודשים זה קרה. ב-22 במאי הודיע ג'ורדי קרויף שגרסיה עוזב את מכבי, והמאמן עצמו הסביר במכתב: "אני מבין שההחלטה מפתיעה את כולכם, אז בבקשה הרשו לי להתנצל מראש. אני יכול להבטיח לכולכם שכוונתי המקורית הייתה לא לעזוב את מכבי, במיוחד לאחר הזכייה באליפות. אני בטוח לחלוטין שמכבי תל אביב תשתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות ותזכה באליפות גם בעונה הבאה".

אז בקטע הנבואי אוסקר טעה קצת. לפחות בכל הנוגע לשלב הבתים של ליגת האלופות. אבל התהליך שהחל בשיתוף עם קרויף כן צפוי להגיע לשיא הערב, כשמכבי תל אביב תעלה לשלב הבא (99.9%) בליגה האירופית, דבר שהצהובים לא השיגו מעולם. לשם כך, ובשל זכייתו של גרסיה בתואר מנג'ר חודש נובמבר של הצ'מפיונס, ובמיוחד בגלל שביום שני הקרוב ייערך הדרבי התל אביבי הראשון של העונה, אוסקר גרסיה קיבל שיחת טלפון לא מפתיעה. שיחה שארכה כמעט שעתיים. ראיון מקיף לוואלה! ספורט, שבעיקר הראה דבר אחד – כמה שהוא מתגעגע.

***

אוסקר גרסיה מנג'ר ברייטון. GettyImages
"זו היתה אחת ההחלטות הכי קשות שקיבלתי בחיי. רציתי להישאר, רציתי לאמן את מכבי בליגת האלופות. אבל לפעמים בחיים קורים דברים שמעבר לשליטתך. היתה לי בעיה משפחתית שחייבה אותי לעזוב. הלב שלי, הראש שלי – כולי הייתי עמוק בתוכניות לעונה הבאה עם מכבי, לשחק בצ'מפיונס"/GettyImages

פתיחת העונה של גרסיה בברייטון, הראשונה משלוש שנות חוזה, היתה לא יציבה. זו כבר לא ליגת העל ולא מכבי, זו ברייטון וזו הליגה שרבים מגדירים אותה "הכי קשה בעולם". 24 קבוצות, שלוש עולות, וכדורגל פיזי וקשוח. לאחרונה נרשמה מגמת שיפור רצינית, שבשבוע האחרון הגיעה לשיא עם 1:3 מרשים על המוליכה לסטר. לפני המשחק גרסיה הוריד ציפיות, כרגיל. גם אחריו. "יש הרבה קבוצות בליגה עם תקציב גדול משלנו", הוא אומר, "עליהן יש לחץ לעלות ועלינו אין, כי התקציב שלנו לא גבוה. אני רוצה שהשחקנים שלי תמיד יחשבו על הצעד הבא ולא לטווח הארוך".

זה הוא. גם במדי מכבי, לאורך כל העונה, גם בפערים עצומים בטבלה, גרסיה תמיד חשב על "המשחק הבא", על ה"נקסט וויק".

תמיד הורדת ציפיות, הנמכת את ההייפ. האמנת למה שאתה אומר?

"אני חייב להוות דוגמה לשחקנים. מי שצריך להאמין למה שאני אומר זה אני, ואני מאמין שזו הדרך היחידה לדבר בתקשורת. כדי להצליח בתהליכים בכדורגל אתה צריך לחשוב על המשחק הבא ולא שלושה חודשים קדימה".

בעונה שעברה לגרסיה היתה קבוצה דומיננטית שדרסה וחוררה רשתות. העונה, ברייטון שלו עם 24 שערים ב-19 משחקים. ממוצע יבש של 1.2 שערים למשחק. "אבל אנחנו במקום הראשון בדיוק במסירות, במספר התקפות, במספר הזדמנויות", הוא מתגונן. "אנחנו משחקים בלי חמישה חלוצים פצועים, ואני צריך לאלתר בעמדות. אבל כולם כאן שמחים מאיך שאנחנו משחקים והאצטדיון תמיד מלא".

לאחרונה גם הגיע תואר אישי ראשון באי הבריטי. מנג'ר החודש. אוסקר כמובן מודה לשחקניו ולצוות ולאוהדים שהביאוהו עד הלום.

המחמאות במקום, אבל יותר מכול, זה תואר שלך. אולי זו הסיבה שעברת, כדי לקבל הכרה אישית כזו שתמנף את הקריירה.

"כן, אבל הפרס הזה קודם כל מראה שאנחנו עושים את הדברים כמו שצריך".

עוד מעט חצי עונה מאחוריך. מה ההבדל המהותי בין הליגות, בין המדינות?

"כאן הכדורגל הרבה יותר פיזי. האווירה תמיד מדהימה, בכל מגרש. כשהגענו לשחק נגד לידס, למשל, זה היה מדהים. כאן כולם יודעים שבאימונים אין תקשורת ובאמצע השבוע אף אחד לא מדבר איתך, רק ביום שלפני משחק. אפשר לעבוד בשקט וברוגע כי אתה יודע שאף אחד לא מסתכל עליך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רציתי אותו", הוא מודה, "אבל הבעיה היתה שאנחנו לא יכולים לשלם לשחקנים כמו יוסי בניון. לדעתי, הקבוצה היחידה שיכולה לשלם לו זו ק.פ.ר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוב, נחזור אחורה, ל-22 במאי.

"זו היתה אחת ההחלטות הכי קשות שקיבלתי בחיי. רציתי להישאר, רציתי לאמן את מכבי בליגת האלופות. אבל לפעמים בחיים קורים דברים שמעבר לשליטתך. היתה לי בעיה משפחתית שחייבה אותי לעזוב. הלב שלי, הראש שלי – כולי הייתי עמוק בתוכניות לעונה הבאה עם מכבי, לשחק בצ'מפיונס. עבדנו חזק כל העונה בשביל להשיג את זה, והיה כל כך קשה להחליט על העזיבה".

תוכל לפרט על הבעיות המשפחתיות?

"זה לא הזמן, אולי בעתיד. אבל אני יודע שרוב האנשים בישראל הבינו אותי ואני מעריך את זה. לעולם לא אשכח את המדינה הזו, לעולם לא אשכח את הקבוצה הזו, לעולם לא אשכח את האוהדים האלה. אני רוצה לומר שאולי יום אחד אוכל להיות מאמן מכבי תל אביב שוב. אני לא יכול לחשוב על האפשרות שזה לא יקרה, כי כל כך נהניתי. אני מקווה שיום אחד, דרכינו ישתלבו שוב ונהיה ביחד".

כשעזבת, היו דיווחים שברייטון מעוניינת. וכשמונית, אנשים עשו אחד ועוד אחד והסיקו שאולי היית כבר סגור שם כבר במאי.

"זה ממש לא נכון, אין שום קשר. כשעזבתי, לברייטון היה מנג'ר, גאס פוייט".

אבל היה ברור שיפטרו אותו. בגלל זה היה הגיוני שאולי אתה סגור שם אבל לא יכול להגיד את זה בפומבי.

"שיהיה ברור – ההתעניינות האמיתית הראשונה מברייטון הגיעה יומיים לפני שחתמתי שם. לא שנייה לפני".

לאחרונה הצטרף עוד שגריר לליגת המשנה באנגליה. יוסי בניון חתם על חוזה עד סוף העונה בק.פ.ר. לא מעט קבוצות צ'מפיונשיפ רצו אותו. וכן, גם אוסקר. "רציתי אותו", הוא מודה, "אבל הבעיה היתה שאנחנו לא יכולים לשלם לשחקנים כמו יוסי בניון. לדעתי, הקבוצה היחידה שיכולה לשלם לו זו ק.פ.ר".

הוא לא שיחק שבעה חודשים, זה לא הפחיד אותך כשבכלל שקלת להביא אותו?

"לא. הוא שחקן מנוסה ששיחק הרבה שנים בטופ של אנגליה. הוא בטוח היה יכול לעזור לנו, לא רק על הדשא אלא מחוץ לו. אבל הוא בחר בק.פ.ר וקל להבין אותו".

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה (שמאל) עם ערן זהבי (ימין). ברני ארדוב
"במו"מ שהיה מולו השם של הפועל לא עלה בכלל. הדבר היחיד שעשינו בפגישות ובשיחות איתו, זה להסביר לו איך אנחנו משחקים וכמה חשוב הוא יהיה בקבוצה שלנו. קיווינו שהוא יבחר בנו, ושמחנו שאכן עשה זאת"/ברני ארדוב

שבעה חודשים כבר עברו, וגרסיה עוקב באדיקות אחר מכבי. הוא עוקב באינטרנט, מנסה לראות משחקים, שואל אנשים על תוצאות והרכבים, חותם הודעת סמס ואימיילים ב"יאללה מכבי".

עם מי נשארת בקשר?

"עם שלומי (אברמוב), הוא אחראי על הקשר עם הזרים במכבי והוא הפך לחבר הכי טוב שלי בישראל. גם עם עוזר המאמן קובי אלפסי, ועוד כמה אנשים במועדון".

והשחקנים?

"לא. כמה מהם בקשר עם האנשים בצוות שלי, אבל אני לא רוצה להיות בקשר עם השחקנים כי אני רוצה שיתרכזו בקבוצה שלהם ולא יהיו קשורים אליי".

כשגרסיה עזב, הספרדים שעבדו עמו במכבי, חואן טוריחו ורובן מרטינס, נשארו תחילה בישראל. כשחתם בברייטון, הם נדדו איתו. באותו יום שבו הודיע גרסיה לקברניטי מכבי על שהוא מעוניין בעוזריו, הבטיח לקרויף שלא יפנה לשחקני מכבי בעונה הראשונה שלו בחו"ל. "אכפת לי ממכבי", הוא מסביר, "ולא רציתי לפגוע בסגל שלה".

ובעונה הבאה?

"בכדורגל הכול יכול לקרות. מה שיש לי עם ג'ורדי זה לא הסכם חתום, זו היתה שיחה כללית. בעונה הבאה הכול יכול לקרות".

ערן זהבי הפך למפלצת, סופרסטאר. היה לך מושג שזה השחקן שאתם מביאים בינואר שעבר?

"ראיתי את הפוטנציאל שטמון בו, הכרתי אותו, ראיתי אותו משחק. לא קל להיות בסגל של פאלרמו. כשראיתי אותו ואת המנטליות שלו, הבנתי כמה הוא יוכל לשפר אותנו כקבוצה. הוא שחקן מצוין. נכון שהיינו בטופ של הטבלה, אבל ידענו שאנחנו צריכים שחקנים שיכולים לעשות אותנו עוד יותר טובים, וזהבי הוא בדיוק שחקן כזה".

זו כנראה ההעברה שעשתה את ההבדל המוחץ בין מכבי להפועל, אולי לשנים קדימה. כמה ההחתמה הזו היתה חשובה מבחינה אסטרטגית?

"יש לערן אישיות מיוחדת - לשחק ככה במכבי אחרי ששיחק בהפועל. ג'ורדי ואני רצינו לקחת אליפות אז שכנענו אותו להגיע. הוא ראה שאנחנו כנים ורוצים את הטוב עבורו. הוא קיבל את ההחלטה הנכונה כי עכשיו הוא שחקן טוב יותר. חזר לנבחרת, זכה באליפות".

הוא בכלל התלבט?

"במו"מ שהיה מולו השם של הפועל לא עלה בכלל. הדבר היחיד שעשינו בפגישות ובשיחות איתו, זה להסביר לו איך אנחנו משחקים וכמה חשוב הוא יהיה בקבוצה שלנו. קיווינו שהוא יבחר בנו, ושמחנו שאכן עשה זאת".

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה לצד המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
"ג'ורדי הביא הרבה שחקנים טובים למכבי ורובם עשו את ההבדל. הוא עושה דברים מדהימים, לא רק בבחירת השחקנים. לא היה קל לשכנע את וינסנט אניימה לבוא. הוא הרוויח הרבה כסף בליל, וג'ורדי שכנע אותו להגיע לכאן. גם עם זהבי היתה עבודת שכנוע, וג'ורדי גרם לו לבוא בסוף. אי אפשר לפגוע ב-100% בזרים"/קובי אליהו

בין מכבי של אוסקר למכבי של סוזה אפשר לראות כבר כמה הבדלים. ראשית, הפורטוגלי נלחם בשתי גזרות – הליגה והליגה האירופית . שנית, סוזה משתמש ברוטציה רחבה לעומת אוסקר, שהחל מינואר האחרון כמעט ולא הזיז בורג במערכת. "יש לי המון כבוד לקולגות שלי וכל מאמן מחליט מה שטוב עבורו. לא רוצה לתת פרשנות על ההחלטות שלו. הוא עושה עבודה טובה והתוצאות טובות אז אין לי מה לומר".

הסגל שלו טוב משלך?

"אאאההההההההה", הוא חושב יותר מדי שניות. "סגל עמוק יותר", הוא אומר, "בהחלט עמוק יותר".

למה רוברט ארנשואו עזב?

"הרגשנו שאנחנו צריכים זר איכותי מאוד, ברמה הכי גבוהה, זר שיפתח בהרכב. פריצה. ארנשואו הוא מקצוען, ושחקן עם ניסיון כזה ואיכות כזו לא יכול לשבת על הספסל".

וסטיב גורי?

"אותו דבר. אבל במקרה שלו, הוא ביקש לעזוב וכיבדנו את בקשתו".

מאנה אולי הוא רק סימפטום. אין ספק שקרויף עושה עבודה נהדרת, אבל נראה שעם השחקנים הזרים קצת פחות הולך.

"ג'ורדי הביא הרבה שחקנים טובים למכבי ורובם עשו את ההבדל. הוא עושה דברים מדהימים, לא רק בבחירת השחקנים. לא היה קל לשכנע את וינסנט אניימה לבוא. הוא הרוויח הרבה כסף בליל, וג'ורדי שכנע אותו להגיע לכאן. גם עם זהבי היתה עבודת שכנוע, וג'ורדי גרם לו לבוא בסוף. אי אפשר לפגוע ב-100% בזרים. ברוב הזמן זה לא תלוי בנו. לשחקנים ממדינה אחרת קשה להתאקלם לפעמים. אם אני צריך להעריך את העבודה של ג'ורדי – אז הציון הוא 'פנטסטי'. מכבי צריכה להיות גאה בו".

אתה עדיין בקשר עם ג'ורדי?

"כן. לא כמו בעונה שעברה, אבל לפעמים אנחנו מחליפים הודעות".

אתה עזבת, ואוהדי מכבי מפחדים שבקרוב גם הוא יעזוב למלאגה. עד כמה עזיבה שלו תפגע?

"ג'ורדי ואני שינינו המון דברים במכבי, במנטליות של המועדון ושל האנשים. אבל יש כמובן את מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס, שעושים עבודה נהדרת. הם הביאו את ג'ורדי וג'ורדי הביא אותי".

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"במחצית המשחק הזה, השיחה שלי עם השחקנים היתה החשובה מכולן. פשוט ידעתי שאסור לנו להפסיד את המשחק הזה, כי עבדנו כל כך קשה מתחילת העונה. לא רצינו לסטות מהדרך. עם שלושה הפסדים רצופים, מי יודע מה היה קורה". קולאוטי מול רמת השרון/ברני ארדוב

יותר משנה עברה. גרסיה לא זוכר את היום המדויק אבל את שיחת הטלפון שקיבל מההולנדי הוא לא שוכח. "הוא אמר שהבין שאני רוצה לעזוב את ברצלונה כדי לאמן קבוצה מקצוענית", אוסקר מספר. "הוא הציע, ואני שמח שאמרתי כן".

ההתחלה היתה טובה. אולי לא מדהימה, אבל טובה. הדבר שהכי בלט במכבי תל אביב החדשה היה משטר הכושר הגופני. לאחר ההפסד הראשון בעונה שעברה, 3:1 בבאר שבע, המנצחים התקלחו מהר ועזבו לביתם. ארבעים דקות לאחר ההפסד, כל הצהובים היו עדיין על הדשא, רצים ומותחים.

"כושר זה חשוב", הוא אומר. "אבל יותר חשוב זה להחזיק בכדור. כשהכדור אצלך, הקבוצה השנייה צריכה לרדוף אחריך וזה קשה - לרוץ כל הזמן. כי אז אתה בגישה של 'אני חייב להשיג את הכדור, אני לא נוגע בכדור, אני רק רץ', ודברים כאלה גורמים לכדורגלן לירידה מנטלית במהלך המשחק. זה מה ששינינו פה. החזקנו בכדור הרבה ויותר מהיריבה. תמיד. וכשהכדור אצלך אתה לא עייף, אתה רק נהנה. מי שרצה לקחת את הכדור מאיתנו רץ כל הזמן".

לא הופתעת שהקבוצות אחרות לא מחקות אתכם בקטע של הכושר, של השחרור לאחר משחק?

"כן. לא היה את זה בישראל, והדבר הכי טוב זה לעשות את אימון השחרור מיד לאחר המשחק".

הרגע הספורטיבי הכי טוב היה מן הסתם כשזכיתם באליפות. מה היה הרגע הרע?

"כשהפסדנו שני מחזורים רצוף (בדרבי ומול בני יהודה). זה קרה רק פעם אחת בעונה הזו, אבל זה היה רגע לא טוב".

כולם הזהירו מהרגע הזה. אמרו שכשמכבי תפסיד בכמה משחקים רצופים הפרויקט יילך לעזאזל.

"וזה בדיוק מה שרציתי לשנות".

מה עשית כדי למנוע התפרקות?

"רוב השחקנים היו מופתעים, כי לא שינינו כלום בשבוע הזה. ידעתי שאנחנו צריכים להשתפר אבל שאסור לנו להשתגע. אם הייתי משתגע, השחקנים היו משתגעים".

ואז נכנסתם לפיגור 3:1 גם ברמת השרון.

"במחצית המשחק הזה, השיחה שלי עם השחקנים היתה החשובה מכולן. פשוט ידעתי שאסור לנו להפסיד את המשחק הזה, כי עבדנו כל כך קשה מתחילת העונה. לא רצינו לסטות מהדרך. עם שלושה הפסדים רצופים, מי יודע מה היה קורה".

ואז המהפך במבול.

"זה היה הרגע שהבנו שאנחנו קבוצה חזקה עם אופי חזק, וזה עזר. משהו רע עמד לקרות, והראינו את הכוח שלנו. הראינו לכל הקבוצות בליגה כמה קשה לנצח אותנו".

אוסקר גרסיה מנג'ר ברייטון. GettyImages
"אני אוהב לצחוק, כשאפשר לצחוק. כשחקן, הייתי אחד הליצנים הכי גדולים בקבוצה. אבל כמאמן אני חייב להוות דוגמה לשחקנים"/GettyImages

בחצי הראשון של העונה הייתם קבוצה טובה אבל לא מתפוצצת. אפילו הגנתית מדי, בנאלית. ואז הכול השתנה.

"אני לא מסכים, זה לא נכון. זה בלתי אפשרי להיות קבוצה הגנתית כשיש לך את אחוזי השליטה בכדור הכי גבוהים בליגה. תמיד ניסינו להתקיף ולכבוש. אחרי חלון ההעברות צירפנו שני שחקנים בדיוק למטרה הזו – לכבוש יותר. את אותה כמות מצבים כבר ייצרנו מפתיחת העונה".

רוב האנשים החמיאו ליכולות האימון אבל כולם השתעממו במסיבות העיתונאים.

"אני עובד בשביל השחקנים והמועדון שלי ולא כדי למכור עיתונים", הוא צוחק. "אני חייב להגיד את הדברים הכי נכונים בשביל הקבוצה".

אתה כזה רציני גם בחיים הפרטיים, היית כזה רציני כשחקן?

"ממש לא. אני אוהב לצחוק, כשאפשר לצחוק. כשחקן, הייתי אחד הליצנים הכי גדולים בקבוצה. אבל כמאמן אני חייב להוות דוגמה לשחקנים".

וכך שנה של מעקב אחר מהצד אחר גרסיה, שבדרך כלל לא אמר שום דבר, הושלכה לפח בשיחת טלפון של כמעט שעתיים. הוא לא יספק אמירות בוטות, אבל הוא בהחלט הרבה יותר מעניין מהאיש שהוביל את מכבי לאליפות, מהאיש שנגע באוזן בכל פעם שנשאל שאלה שלילית.

ואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב מעל ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כשראיתי את הפנים של האוהדים אחרי ה-0:4 בדרבי, ובאליפות – אין תמונות יפות מאלה"/ברני ארדוב

ובשני יש דרבי. לפי הדרבי הראשון של העונה שעברה, אוסקר הצהיר שמדובר בעוד משחק, ומכבי הפסידה.

מתחרט על הדיבורים האלה שלפני המשחק?

"החמצנו פנדל", הוא מזכיר, "והורחק לנו שחקן וספגנו פנדל. גם הדרבי הזה היה יכול להיות שונה, וחשוב לזכור שבעונה שעברה הסגלים של הקבוצות היו שווים יותר מאשר העונה".

למדת משהו אולי אחרי הדרבי הראשון – על כמה המשחק הזה הוא לא 'עוד משחק'?

"בטח. דווקא בהפסד בדרבי ראיתי שכל השחקנים שלי הבינו שזהו, שאפשר לעשות את זה, וזה מה שקרה בשלושת הדרבים הבאים. שינינו את המנטליות של שחקנים מסוימים, שהרגישו שפשוט אי אפשר לנצח את הפועל".

ההגמוניה בעיר השתנתה. לדרבי הקרוב הפועל מגיעה מפוחדת כמו שמזמן לא היתה.

"זה בדיוק מה שרצינו לעשות".

איזה דרבי הכי אהבת?

"את הראשון שניצחנו בו, 0:4".

תהיה לרגע פרשן לדרבי הקרוב.

"לא ראיתי את הפועל העונה אבל אני יודע בוודאות שלמכבי הסגל הכי טוב בליגה וזה משחק ביתי של מכבי. אחרי ששינינו את המנטליות בעונה שעברה, מכבי פייבוריטית גדולה במשחק הזה, והיא תנצח".

אתה מבין עד כמה שינית את הגישה וההיסטוריה של המועדון?

"כשעזבתי, וראיתי את כמות ההודעות בטלפון שלי, הבנתי כמה שיניתי את ההיסטוריה של מכבי. זו היתה הדרך המושלמת להבהיר לי עד כמה מעריכים את העבודה שלי. אני שמח על איך שהאוהדים קיבלו אותי עוד מהיום הראשון, ורציתי להחזיר להם עם כדורגל אטרקטיבי וניצחונות. כשראיתי את הפנים של האוהדים אחרי ה-0:4 בדרבי, ובאליפות – אין תמונות יפות מאלה".

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה לצד המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף, הבעלים מיטש גולדהאר. מגד גוזני
"אני כל הזמן מעודד אנשים לבוא לישראל, לבוא לבקר בתל אביב. זו עיר מדהימה"/מגד גוזני

גרסיה מתגורר בהוב עם אשתו (השנייה), ובתו מהנישואין הללו. שתי הבנות הגדולות בספרד. "אני תמיד רוצה לבלות איתן כשיש לי זמן. כשאנחנו ביומיים חופש, אני נוסע, כי זה עניין של שעתיים להגיע לברצלונה". הוא לא בליין גדול. כמו בתל אביב, זה מסתכם במסעדות. גם בתל אביב הוא גר בתחילה עם האישה והילדה הקטנה. שתיהן עזבו לאחר "עמוד ענן". כזכור, גרסיה נבהל מהאירועים, אפילו הגיח לברוז' ולפי הדיווחים כמעט חתם שם. האישה והבת לא חזרו. "לא רצינו להחליף לילדה בית ספר, שוב", הוא מספר.

מאז, בכול פעם שהוא מתראיין על ישראל, הטילים עולים לכותרות.

מצטייר מראיונות איתך שישראל זו מדינה מלאה בפחד.

"לא, לא, לא! חשוב לי להסביר. באנגליה ובספרד שואלים אותי על ישראל, אני מסביר על הכול ומפרסמים רק את הסיפורים שלי על הטילים. אני כל הזמן מעודד אנשים לבוא לישראל, לבוא לבקר בתל אביב. זו עיר מדהימה".

אפשר להבין את חוסר הנוחות שהיתה לך בתקופה הזו.

"אבל זה פשוט לא נכון. הנה, אומר לכולכם משהו: כשאני אסיים את הקריירה, אם לא אגור בברצלונה, אני אחיה בתל אביב. עם ההצהרה הזו אני עונה לכל השאלות האלה, שלהם ושלך. ברור שהם מבליטים את הקטע שבו אני מספר על טילים, ככה מוכרים עיתונים. אבל הבית השני שלי תמיד יהיה בתל אביב. תמיד. אני לא אומר את זה כדי להתחמק, זו האמת. אם לא בברצלונה, אגור בתל אביב".

כשעזבת, כתבת במכתב שאתה מאמין שתחזור לאמן פה. מה באמת הסיכוי?

"קודם מכבי צריכה לרצות שאבוא. ואז יהיה סיכוי גבוה. כבר אמרתי כמה פעמים – אם אחזור לישראל זה יהיה למכבי או לנבחרת".

ואם מכבי חיפה תציע לך משכורת משוגעת בעוד שנתיים, למשל?

"אני לא עובד לפי הכסף. אם הייתי עובד לפי כסף, לא הייתי מגיע למכבי כי היו לי הצעות הרבה יותר טובות כלכלית".

הנבחרת זה כאב ראש. לחץ עצום ולרוב כישלון בסופו.

"אני חושב שזה יהיה שונה. ישראל קיבלה הפעם בית מאוד קשה, עם רוסיה ופורטוגל. יש בדור הזה שחקנים טובים ויש לנבחרת מאמן טוב".

מאמן עדיין אין.

"לא? גוטמן לא ממשיך?".

החוזה שלו מסתיים ונכון להיום אף אחד לא אמר שהוא ממשיך או לא ממשיך.

"אז מי יאמן? אברהם גרנט?"

***

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
"ברור שהם כותבים על טילים, ככה מוכרים עיתונים. אבל הבית השני שלי תמיד יהיה בתל אביב. תמיד. אני לא אומר את זה כדי להתחמק, זו האמת. אם לא בברצלונה, אגור בתל אביב"/ברני ארדוב

כשפפ גווארדיולה מונה למאמן באיירן מינכן, בידיעות בספרד השתוללו עם הספקולציות לגבי עוזרו. אחת מהשמות היה של אוסקר גרסיה, שסוכנו הוא אחיו של פפ, פרה גווארדיולה. "לא קראתי דבר כזה ולרגע התפקיד לא הוצע לי", אוסקר טוען. "כרגע אני במקום שבו אני צריך להיות, וממש טוב לי בברייטון".

ואם כבר מדברים על לקרוא, זה אחד הדברים שהוא משוויץ בהם – בישראל הוא לא קרא כמעט דבר. בניגוד לסוזה, שצורך כמעט כל חומר קריאה שנכתב אודות הצהובים, גרסיה התנתק, לא לחץ על הטרנסלייט בגוגל.

טור אחד הוא זוכר. זה היה ממש לפני שנה, כשאנשים אמרו לו שיש פרשן ישראלי שטוען בחירוף נפש שחייבים לפטר אותו מיידית ממכבי. אותו אוסקר לא שוכח.

"זה ההוא שהיה נהג אוטובוס, לא?"

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

- מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. מגד גוזני
"קודם מכבי צריכה לרצות שאבוא. ואז יהיה סיכוי גבוה. כבר אמרתי כמה פעמים – אם אחזור לישראל זה יהיה למכבי או לנבחרת"/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully