וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אניימה עם 1,035 דק' ללא ספיגה, בישול למליקסון

שוער ליל שמר על שער נקי ב-0:1 על מארסיי ורחוק 141 דק' משיא כל הזמנים בצרפת, צפו בהצלה כפולה נפלאה שלו. 86 דקות לקשר ולנסיין בהפסד 2:1 לנאנט, ניצחון גם למונאקו

ברני ארדוב
וינסנט אניימה שוער ליל מול מארסיי. רויטרס
לא עוצר. אניימה/רויטרס

המחזור ה-16 בליגה הצרפתית יצא לדרך הערב (שלישי) עם שלושה משחקים מסקרנים וסיפק בשורות גדולות מכיוונו של וינסנט אניימה, שוערה הניגרי הנפלא של ליל. אניימה שמר על רשת נקייה משחק ליגה 11 רצוף ב-0:1 של קבוצתו מול מארסיי וחסרות לו עוד 141 דקות של שער נקי כדי לשבור את שיא כל הזמנים שרשם שוער בורדו אי שם ב-1993. מאור מליקסון פתח בהרכב ולנסיין, שיחק 90 דקות ובישל את השער של קבוצתו בהפסד 2:1 בחוץ מול נאנט. במשחק שסגר את היום בצרפת, ניצחה מונאקו 0:2 בחוץ את ניס ללא פלקאו הפצוע ונצמדה לליל במקום השלישי.

צפו בהצלה כפולה נפלאה של וינסנט אניימה

שוער ליל וינסנט אניימה מול שחקן מארסיי אנדרה פייר ז'יניאק. AP
בדרך לשיא כל הזמנים. אניימה עם אחת מההצלות שלו/AP

ליל - מארסיי 0:1

למשחק הצמרת הזה התייצב וינסנט אניימה שוער המארחים לאחר ששמר על רשת נקייה 945 דקות רצופות ואחרי חמש דקות בלבד עלה השוער למקום השני בתולדות הליגה הצרפתית כשחלף על פני סלבטורה סיריגו, שוער פריס סן ז'רמן, שרק בעונה שעברה לא ספג במשך 949 דקות רצופות.

אניימה היה פשוט נהדר במשחק הזה, רשם שלוש הצלות מדהימות וכעת הוא רחוק 141 דקות בלבד משיא כל הזמנים ששייך לגאטן הואר, שוער בורדו ששמר על רשת נקייה 1,176 דקות בעונת 1992/93.

ההצגה המדהימה של השוער הניגרי סללה בסופו של דבר את הדרך לניצחון של קבוצתו שהגיע בצורה הכי דרמטית שיש בזכות שער של נולאן רו מלך שעריה בדקה ה-90. רו קיבל הרמה מצד ימין, נותר בלתי מכוסה ונגח לפינה הרחוקה. 0:1 מתוק מאוד ליל ואניימה, שצימקו לפחות זמנית את הפער מפריס סן ז'רמן המוליכה לנקודה בלבד. אגב, אניימה נבחר לאיש המשחק בפעם הרביעית העונה בעקבות ההצגה שלו.

גאל דאניק שחקן ולנסיין חוגג עם מאור מליקסון. רויטרס
חזר להרכב ולנסיין. מליקסון, משמאל/רויטרס

נאנט - ולנסיין 1:2

מעמדו של מאור מליקסון בוולנסיין התערער מאוד לאחר חילופי המאמנים בקבוצה והישראלי הפך להיות שחקן ספסל במשחקים האחרונים. אולם הערב, מליקסון, שנכנס כמחליף במחזור הקודם בהפסד לליל, חזר להרכב של אריאל יקובס ואף בישל את השער הראשון של ז'וזה סאז, שהעלה את ולנסיין ליתרון בדקה ה-52. הישראלי שלח כדור לעברו של סאז שמהקצה הימני של הרחבה בעט כדור חזק ברגל ימין ופנימה.

היתרון של האורחים החזיק מעמד שבע דקות בלבד עד שאלחנדרו בדויה האמריקאי השווה בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה. בדקה ה-72 קיבלה נאנט הזדמנות נדירה לכבוש שער שני אך פיליפ ג'ורג'ביץ' החמיץ פנדל. בדקה ה-86 הוחלף מליקסון וכעבור שלוש דקות כבש פרננדו אריסטגייטה הוונצואלי את שער הניצחון למארחים. זה היה הפסד הליגה העשירי העונה של ולנסיין, שעדיין ממוקמת מתחת לקו האדום ורחוקה כבר חמש נקודות מחוף מבטחים כשלקבוצות שמעליה יש משחק ביד. נאנט עלתה למקום החמישי בעקבות הניצחון הזה.

עמנואל ריבייר שחקן מונאקו חוגג שער מול ניס. רויטרס
מילא היטב את החלל שהותיר פלקאו הפצוע. עמנואל ריבייר/רויטרס

ניס - מונאקו 3:0

אחרי שהתבשרה על ניצחונה של ליל השנייה בטבלה, מונאקו השלישית הגיע למגרשה של ניס השוקעת בידיעה שהיא חייבת ניצחון כדי לסגור פערים משתי המוליכות ועשתה זאת ללא קושי למרות שחסרה את הכוכב הגדול שלה, החלוץ הקולומביאני הפצוע רדאמל פלקאו.

ללא פלקאו בהרכב, היה זה קולמביאני אחר, חאמס רודריגס שכבש את השער הראשון לקבוצה מהנסיכות כבר אחרי חמש דקות על משחק. רודריגס קיבל כדור עומק ומצד ימין בעט ברגל שמאל לפינה הרחוקה. עמנואל ריבייר הכפיל את היתרון בדקה ה-23 אחרי שקיבל הרמה מצד ימין ונגח מקרוב לפינה הרחוקה. בדקה ה-89 חתם לוקאס אוקמפוס המחליף את הניצחון עם שער שלישי. מונאקו רחוקה כעת שתי נקודות בלבד מפריס סן ז'רמן המוליכה, אך לאלופה יש משחק ביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully