וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: שער נהדר לנאתכו, הפסד ללוזון וליאז'

קשרה של רובין קאזאן כיכב ב-1:1 הביתי מול מאריבור. טעות קשה לבן חיים ב-2:1 של ליאז' מול אסביירג. 90 דקות למויאל

המחזור החמישי בליגה האירופית נערך הערב (חמישי) ולאחר ששמונה קבוצות כבר הבטיחו את עלייתן לשלב הבא, מספר קבוצות נוספות יקוו להצטרף. מי שהבטיחה את העפלתה עוד לפני הערב הזה היא רובין קאזאן שסיימה ב-1:1 ביתי מול מאריבור במשחק שבו ביברס נאתכו כבש שער נהדר. קובי מויאל שיחק 90 דקות בשריף טיראספול, שהודחה אחרי 1:1 בחוץ מול אנז'י. הקבוצה הראשונה שהבטיחה מקומה בשלב הבא היא פאוק סלוניקי, מוליכת הבית שבו משחקת גם מכבי חיפה. היוונים השיגו 0:2 בחוץ על שחטאר קראגנדי והבטיחו לפחות את המקום השני בבית י"ב.

סטנדרד ליאז' של גיא לוזון נחלה הפסד נוסף בליגה האירופית, הפעם 2:1 בבית מול אסביירג הדנית. טעות קשה של טל בן חיים הבלם הישראלי הביאה לשער הניצחון של הדנים. טוטנהאם ניצחה 0:2 את טרומסו ושמרה על המאזן המושלם שלה במפעל. ליון ניצחה 0:1 את ריאל בטיס והבטיחה את העפלתה לשלב הבא יחד עם הספרדים.

מוסא דמבלה שחקן טוטנהאם מול מגנוס לארסן שחקן טרומסו. רויטרס
כבש את השני. מוסא דמבלה, מימין מול מגנוס לארסן/רויטרס

בית א':

סוונסי - ולנסיה 1:0

במפגש הקודם, הוולשים הדהימו עם 0:3 במסטאייה, אבל בעוד העטלפים כבר הבטיחו את עלייתם, סוונסי הייתה זקוקה לנקודה בלבד במשחק הזה כדי להבטיח העפלה, אך נחלה הפסד מול הספרדים שהשיגו את הנקמה שלהם.

ולנסיה הגיעה למשחק הזה עם הרכב על טהרת המחליפים, אבל עלתה ליתרון די מפתיע בדקה ה-20 משער של דניאל פארחו שהשתלט על כדור שהגיע אליו בטעות אחרי שפגע במגן סוונסי ומקרוב הוא בעט לרשת והעלה את הספרדים ליתרון חוץ. ולנסיה שכבר עלתה, הצליחה לשמור על היתרון שלה, מה שאומר שהוולשים זקוקים לנקודה במחזור הסיום מול סנט גאלן השוויצרית כדי לעלות יחד עם העטלפים.

קובאן קרסנודאר - סנט גאלן 0:4
לקובאן: לורנצו מלג'ארנג'ו (3 ו-71), ולאדיסלב איגנאטייב (54), צ'ארלס קאבורה (90).

ג'ורדי אמאט שחקן סוונסי מול סרחיו קנאלס שחקן ולנסיה. רויטרס
מפגש ספרדי. ג'ורדי אמאט שחקן סוונסי מול סרחיו קנאלס/רויטרס

בית ב':

לודוגורץ - פ.ס.וו איינדהובן 0:2

תוצאת תיקו הייתה מספיקה להולנדים כדי להעפיל לשלב הבא, אך פ.ס.וו המאכזבת נחלה הפסד מול הבולגרים המפתיעים. גם התוצאה במשחק המקביל לא האירה לה פנים כשצ'רנומורטס השיגה ניצחון דרמטי על דינמו זאגרב כך שהכרטיס השני לשלב הבא ייקבע במשחק בין השתיים במחזור הסיום בו ניצחון של האוקראינים יעלה אותם לשלב הבא על חשבון ההולנדים.

אחרי 38 דקות מאופסות הצליח רומן בזג'אק לכבוש את השער הראשון לבולגרים בניגוד גמור למהלך המשחק אחרי שקיבל כדור מצוין מחריסטו זלאטינסקי ובעט לרשת. ג'פרי ברומה בלמה של פ.ס.וו הורחק בצהוב שני בדקה ה-54 וחיסל את סיכויי קבוצתו להוציא משהו מהמשחק הזה. בדקה ה-79 השלים בזג'אק צמד וקבע את תוצאת הסיום.

צ'רנומורץ' - דינמו זאגרב 1:2
לצ'רנומורץ': אלכסיי אנטונוב (78), אנטולי דידנקו (90). לדינמו זאגרב: פאטוס בצ'יראי (20).

טל בן חיים שחקן סטנדרד ליאז' עם השוער אייג'י קוואשימה. GettyImages
שוב השלים 90 דקות אבל היה אשם ישיר בשער השני. טל בן חיים/GettyImages

בית ג':

אסביירג - סטנדרד ליאז' 1:2

הקבוצה של גיא לוזון נאבקת בליגה הבלגית על מקומה בצמרת הטבלה, אבל באירופה היא כבר מזמן בחוץ וצברה עד כה נקודה בודדת בארבעה משחקים והערב נחלה הפסד נוסף מול הדנים, שהשלימו ניצחון כפול על הבלגים ויהיו בשלב הבא יחד עם זלצבורג המושלמת.

מיק ואן בורן כבש את הראשון של הדנים בדקה ה-18 אחרי שהגיע ראשון לכדור שנהדף לא טוב על ידי הגנת ליאז' ומקרוב בעט פנימה. בדקה ה-53 הגיע השוויון של ליאז' אחרי שיתוף פעולה בין פול אמפוקו לאיגור דה קמארגו. הראשון מסר מצד שמאל והחלוץ הבלגי המשיך בנגיעה פנימה מקרוב, אבל בדקה ה-79 השלים ואן בורן צמד ומהפך אחרי טעות קשה של טל בן חיים שניסה להרחיק אבל מסר ברשלנות לחלוץ שמקרוב בעט פנימה וכבש. 1:2 בסיום לדנים שמשלימים ניצחון כפול על ליאז'.

אלפסבורג - זלצבורג 1:0
לזלצבורג: מרקו מילינגר (39)

קשר רובין קאזאן ביברס נאתכו. EuroFootball, GettyImages
ממשיך לככב בליגה האירופית. ביברס נאתכו/GettyImages, EuroFootball

בית ד':

רובין קאזאן - מאריבור 1:1

ביברס נאתכו וקאזאן כבר הבטיחו את העפלתם מהבית עוד לפני המפגש הזה, והרוסים היו קרובים לניצחון נוסף, אבל ספגו לקראת הסיום והסתפקו בתיקו שלא הזיק להם יותר מדי. הסלובנים החזיקו מעמד 43 דקות, עד שהרחקה לא טובה שלהם מצא את ביברס נאתכו שמטווח של 25 מטרים בעט כדור מסובב לפינה הגבוהה. שער נהדר לקשר הישראלי. אולם, ארבע דקות לסיום כבש דז'אן מזגה וקבע חלוקת נקודות בסיום. הנקודה הזו השאירה בחיים את הסלובנים, שרחוקים נקודה מהמקום השני עם משחק עודף. קאזאן בטוחה במקום הראשון עם פער של שש נקודות על פני וויגאן, שלא יכולה לחלוף על פניה.

וויגאן - זולטה וארחם 2:1
לוויגאן: לאון בארנט (7). לזולטה: טורגן הזארד (37), ברנארד מלאנדה (88).

לאון בארנט שחקן וויגאן חוגג. רויטרס
השער שלו לא עזר. לאון בארנט חוגג זמנית/רויטרס

בית ה':

פאקוס דה פריירה - פיורנטינה 0:0

דניפרו דניפרופטרובסק - פאנדורי 1:4
לדניפרו: ניקו קאליניץ' (13), רומן זוזוליה (57), ייבגני שאקוב (86), סריח קראבצ'נקו (90). לפאנדורי: אריק (70).

* פיורנטינה ודניפרו עלו מהבית הזה.

חוסלו שחקן פרנקפורט חוגג שער. Alex Grimm, GettyImages
הבטיחו את המקום הראשון. שחקני פרנקפורט חוגגים/GettyImages, Alex Grimm

בית ו' (הבית של מכבי תל אביב):

בורדו - פרנקפורט 1:0

אחרי ההפסד הכואב בבלומפילד וכשהיא בצרות גם בבונדסליגה, הבטיחה פרנקפורט את המקום הראשון בבית של מכבי תל אביב עם ניצחון חוץ בצרפת בזכות שער דרמטי לקראת הסיום. 83 דקות משמימות הסתיימו עם שער של מרטין לאניג שקיבל כדור מטאקילו בארנטה מצד ימין ומקרוב בעט לרשת. 0:1 לגרמנים, שהשיגו ניצחון ראשון מאז ה-0:2 על מכבי תל אביב בגרמניה.

בית ז':

גנק - דינמו קייב 1:3
לגנק: יילה ווסן (17, בפנדל), ברנארד קומורדזי (37), בנג'מין דה קוויאר (40). לקייב: אנדרי יירמולנקו (9).

ראפיד וינה - ת'ון 1:2
לראפיד וינה: טרנס בויד (17), ברנקו בוסקוביץ' (64). לת'ון: בראט סאדיק (62).

* גנק בשלב הבא. ראפיד וינה ודינמו קייב תאבקנה ביניהן על הכרטיס השני במחזור הסיום.

קווין גמיירו שחקן סביליה חוגג. רויטרס
שלח את קבוצתו לשלב הבא. קווין גמיירו חוגג/רויטרס

בית ח':

סביליה - אשטוריל 1:1

אחרי שפירקו את ריאל בטיס בדרבי בליגה, האנדלוסים הבטיחו גם את העפלתם לשלב הבא בליגה האירופית עם תיקו ביתי אחרי שפספסו ברגע האחרון את הניצחון. קווין גמיירו החלוץ הצרפתי היה זה שהבקיע כבר אחרי שבע דקות אחרי שקיבל כדור עומק מחוסה אנטוניו רייס ומקרוב בעט פנימה.רובן דוס סנטוס השווה בדקה ה-90 אך הספרדים עלו בזכות הניצחון של פרייבורג במשחק המקביל על ליברץ.

סלובן ליברץ - פרייבורג 2:1

הגרמנים חזרו בגדול לתמונת הסיכויים בבית הזה והשתוו לצ'כים במקום השני בעקבות ניצחון חוץ מרשים בצ'כיה ויילחמו על הכרטיס לשלב הבא במחזור האחרון. מתיאס גינטר כבש את הראשון בדקה ה-23. פרנסיס קוקולין הכפיל בדקה ה-73. שער מצמק של סרגיי ריבאלקה בדקה ה-81 לא הספיק לצ'כים.

בית ט':

ליון - בטיס 0:1

אחרי תבוסה משפילה בדרבי מול סביליה, בטיס הגיעה בהרכב חסר מאוד למשחק החוץ בצרפת ושילמה על כך בהפסד שעלה לה במקום הראשון בבית אך שתי הקבוצות הללו הבטיחו העפלה בגלל התיקו של גימראייש במשחק המקביל מול רייקה. בפטימי גומיס הצרפתי כבש את שער הניצחון בדקה ה-66 אחרי בישול של יוהאן ג'ורקוף ושלח את קבוצתו לשלב הבא.

רייקה - ויטוריה גימראייש 0:0

אנדראס פראה שחקן לאציו חוגג. רויטרס
שער נדיר עבור לאציו. אנדראס פראה/רויטרס

בית י':

לגיה ורשה - לאציו 2:0

ניצחון די קליל לאיטלקים, שמקרטעים בליגה בארצם אבל הבטיחו את עלייתם לשלב הבא בליגה האירופית יחד עם טרבזונספור הטורקית. אנדרס פראה היה זה שכבש את השער הראשון של האורחים אחרי 24 דקות. פליפה אנדרסון הכפיל בדקה ה-56 ושלח את הרומאים לשלב הבא, מחזור לפני הסיום.

טרבזונספור - אפולון 2:4

הטורקים הבטיחו את העפלתם לשלב הבא עוד לפני המשחק הזה, אבל זה לא מנע מהם לתת עוד הצגה לאוהדים שלהם ולחסל את סיכויי הקפריסאים שאיבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא. אולצ'ן אדין החל את חגיגת השערים בדקה ה-23 אחרי שער שהגיע מבישול של מאלודה הצרפתי. סונר איידוגדו הכפיל בדקה ה-25 ואדין השלים צמד בדקה ה-61. אברהם גנקי רק המתיק מעט את הגלולה בדקה ה-68, אך סלין השלים שלושער בדקה ה-83 ושלח את אוהדיו לחגוג.

סונר איידוגדו שחקן טרבזונספור חוגג עם חבריו. AP
עלו בסטייל לשלב הבא. סונר איידוגדו חוגג עם שחקני טרבזונספור/AP

בית י"א:

אנז'י מחצ'קאלה - שריף טיראספול 1:1

אנז'י הרוסית, שממוקמת אחרונה בליגה שלה, הגיעה למשחק הזה בידיעה שתיקו יספיק לה כדי להעפיל לשלב הבא יחד עם טוטנהאם המוליכה וזה בדיוק מה שקרה. קובי מויאל פתח בהרכב של המולדובים שגם עלו ליתרון די מפתיע בדקה ה-52 אחרי שער של איסמעיל איסלה, אבל אלכסנדרו אפורנאו השווה כעבור שש דקות ושלח את הרוסים לשלב הבא. קובי מויאל השלים 90 דקות בקבוצתו.

טרומסו - טוטנהאם 2:0


אחרי ההשפלה הגדולה בדמות התבוסה 6:0 מול מנצ'סטר סיטי במחזור הפרמיירליג האחרון, טוטנהאם, שכבר עלתה לשלב הבא עוד לפני המשחק הזה, שמרה על המאזן המושלם שלה עם ניצחון חוץ מול קבוצה נורבגית חלשה. רוברטו סולדאדו המשיך לפתוח בחוד של האנגלים, אבל דווקא ולאד קיריקש הבלם הרומני של התרנגולים היה זה שכבש את השער הראשון בדקה ה-63 אחרי שהמשיך פנימה מסירה של גילפי סיגורדסון האיסלנדי.

מוסא דמבלה הבלגי הכפיל בדקה ה-76. התרנגולים יעלו מהמקום הראשון בבית הזה יחד עם אנז'י שסיימה בתיקו במשחק המקביל.

שחקני פאוק סלוניקי חוגגים שער. AP
הם כבר בשלב הבא. שחקני פאוק חוגגים/AP

בית י"ב (הבית של מכבי חיפה):

שחטאר קראגנדי - פאוק סלוניקי 2:0

עוד לפני שמכבי חיפה פגשה את אלקמאר במשחק המקביל בבית, השיגה פאוק סלוניקי ניצחון חוץ על הקזחים והבטיחה לפחות את המקום השני בבית. 54 דקות החזיקו מעמד הקזחים עד שאלדין דזידיץ' הבוסני כבש שער עצמי והעלה את היוונים ליתרון. סטליוס קיטסיו הבטיח את הניצחון עם שער עמוק בתוספת הזמן אחרי בישול של סלפנגידיס קשר נבחרת יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully