וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל אילת 79:83

גיא פניני (22 נקודות) החזיר את הצהובים מפיגור 15 בדרך לניצחון דרמטי שהוריד מהם ומבלאט לחץ בלתי רגיל. היכולת היתה חלשה, המאמן ובלו התעמתו, קטש פספס ניצחון, ולסגנית האלופה יש עוד המון עבודה

צילום ועריכה: קובי אליהו

למשך רגעים רבים הערב (שני) ביד אליהו, נדמה היה כי הסוף של דיוויד בלאט במכבי תל אביב קרוב מתמיד. בסופו של דבר, הצליחה סגנית האלופה לנצח את הפועל אילת 79:83 ולהרגיע במעט את המערכת הלחוצה, אולם היכולת שוב היתה רעה, הצהובים שוב נראו פגיעים מתמיד, וברור לגמרי כי כל הבעיות של מכבי תל אביב לא נעלמו בין רגע. להיפך, מרביתן שוב צצו הערב, ואף שזה לא הסתיים בהפסד שלישי רצוף הרי שלבלאט, אם יישאר בתפקיד, יש הרבה מאוד עבודה כדי לשקם את קבוצתו.

דיוויד בלאט מדבר על התקריות עם דייויד בלו וטייריס רייס

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מהמשחקים הטובים בקריירה שלו. גיא פניני/קובי אליהו

המושיע של הצהובים הערב? דווקא הקפטן לשעבר גיא פניני, שכלל לא היה פקטור העונה ובמשחק הכי חשוב של מאמנו הופיע, ובגדול, עם יכולת פנטסטית (22 נקודות באחוזים מצוינים) שהצילה את מכבי - תחילה כשסייע לקבוצתו לשוב מפיגור 21:6 בפתיחה, ולאחר מכן עם מחצית שניה מצוינת שהעבירה את היתרון למארחת. מלבדו ומלבד יוגב אוחיון, כמעט אף אחד אחר לא הופיע: דווין סמית' שוב לא נכלל בסגל, דייויד בלו היה אנמי ואף התעמת עם בלאט בפסק זמן ברבע השני, ג'ו אינגלס היה חלש במיוחד, טייריס רייס קיבל רק שבע דקות, לא קלע כלל, ונראה מנותק לגמרי מהקבוצה.

כאמור, לא ברור מה הניצחון הזה אומר על מכבי תל אביב. מצד אחד, הקבוצה של דיוויד בלאט הצליחה לחזור פחות או יותר מהקבר, עם הגב אל הקיר, אולי במשחק הכי מלחיץ של המועדון העונה. מצד שני, אותה קבוצה בדיוק הכניסה את עצמה אל הקבר הזה, והצליחה לנצח רק בשל ערב קליעה איום ונורא של יריבתה (43 אחוז ל-2, 28 אחוז ל-3, אפיק ניסים עם 2 מ-12 מהשדה). ביום חמישי תצא סגנית האלופה הישראלית למשחק חוץ מול הכוכב האדום בלגרד, ובין אם תנצח או תפסיד, דומה כאילו הלחץ על בלאט לא יירד בקרוב. בטח לא אם לוקחים בחשבון את משחק הליגה הבא שלו, בעוד שבוע בדיוק: מול הפועל ירושלים וליאור אליהו, במלחה. יהיה לוהט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
הלחץ ירד, אבל רק במעט. בלאט/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, ג'ו אינגלס, דייויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס, כשמנגד העלה קטש את אפיק ניסים, ניצן חנוכי, טרנס רודריק, אנטון קזרנובסקי וכריסטיאן ווטפורד. קזרנובסקי צלף שלשה, ניסים מצא את רודריק לאלי-אופ יפהפה, כשסל ועבירה של ווטפורד קבע 4:12 לאילת אחרי ארבע דקות. ניסים קלע מהקו והפך את זה ל-4:14. אינגלס ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על חנוכי, שקלע שתי נקודות מהקו והוסיף שלשה בדרך ליתרון אדיר של 6:19. בלאט לקח פסק זמן, רודריק חדר את האין-הגנה כדי לקבוע 6:21, אך שון ג'יימס וסילבן לנדסברג עלו מהספסל וצימקו ל-23:15 עם תום הרבע הראשון.

רבע שני:

האילתים שלטו בריבאונד ההתקפה ושמרו על הפער, אולם שלשה ועבירה של גיא פניני סייעה לצהובים לצמק ל-27:21. בדקות הבאות החליפו שתי הקבוצות החטאה בהחטאה, כששני המחטיאים הבולטים היו היקמן (0 מ-5 מהשדה) וניסים (0 מ-6 מהשדה). רודריק ביצע עבירה שלישית, קזרנובסקי רביעית, ניסים סוף סוף דייק וכמוהו היקמן, שקלע שתי נקודות ראשונות. אוחיון הוסיף חטיפה וסל משלו, ולפתע זה 31:31. ווטפורד צלף שלשה בצד השני, בלאט לקח פסק זמן, ובמהלכו נרשמו חילופי דברים חמים בין המאמן ובלו, בסיומם לא שב הפורוורד לפרקט. המחצית הסתיימה ב-35:37 לאילת, אף שקלעה ב-33 אחוז בלבד ל-2 נקודות. גייטס סיים כקלע המוביל עם 10 נקודות, ג'יימס קלע 8 לצהובים.

שחקן הפועל אילת אפיק ניסים. קובי אליהו
משחק סביר שלו, ואילת היתה מנצחת. אפיק ניסים/קובי אליהו

רבע שלישי:

פניני המשיך את היכולת הטובה שלו גם ברבע השלישי, אוחיון הצטרף אליו עם דקות טובות מאוד והעלה את הצהובים ליתרון ראשון במשחק, כששלשה של אינגלס קבעה 46:52, ואילצה את קטש לקחת פסק זמן. פניני הלוהט צלף שלשה משלו וקבע יתרון שיא של 46:55, רודריק וקווין פאלמר הצליחו לצמק ל-57:55, ברקוביץ' תפר ארבע נקודות רצופות והשלים מהפך משלו, ולרבע המכריע עלתה אילת ביתרון 57:60.

רבע רביעי:

פניני עמד במרכז ריצת 0:8 של הצהובים בפתיחת הרבע, וקבע 60:65, 8:30 דקות לסיום. חנוכי וניסים החטיאו הזדמנויות להשוות מחוץ לקשת, ורודריק צימק ל-68:66, 4:30 דקות לסיום. פניני, מי אם לא הוא, בצירוף שלשה גדולה של בלו קבעו 66:73. שלשה נוספת של הקפטן הלוהט הקפיצה את לוח התוצאות ל-68:76, שתי דקות לסיום, אולם דווקא ברגע הזה לקחה אילת ריבאונד התקפה אחרי ריבאונד התקפה וצימקה ל-76:74 בלבד, דקה לסיום. ניסים, שהיה חלש לכל אורך המשחק, איבד כדור גורלי, ואינגלס ניצל זאת כדי לקבוע 74:78, 45 שניות לסיום. אילת הלכה לרודריק, שהחטיא שלשה, לנדסברג קלע מהקו וקבע 74:80, אך ברקוביץ' קלע ליי-אפ, ניסים חטף לבלו וצימק ל-80:79, תשע שניות לסיום. בלו נשלח אל הקו, קלע פעם אחת, וניסים ניסה להציל את אילת בצד השני, בפיגור 81:79, אך איבד, ספק בעבירה, לאוחיון ופניני, שקבעו את תוצאת המשחק - 79:83 דרמטי למכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים: דייויד בלו, גיא פניני, ג'ו אינגלס, שון ג'יימס. קובי אליהו
נגמר טוב, אבל מה יהיה במלחה? פניני והחברים חוגגים/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 22 (6 מ-7 לשתיים, 3 מ-5 לשלוש), יוגב אוחיון 13, סופוקליס שחורציאניטיס (9 ריבאונדים) 11, שון ג'יימס 10, דיוויד בלו 8, סילבן לנדסברג וג'ו אינגלס (6 ריבאונדים) 7 כל אחד, ריקי היקמן 4. כן שותף ג'ייק כהן.

קלעו להפועל אילת: יינסי גייטס 21, טרנס רודריק 17, אפיק ניסים 2 מ-12 מהשדה) וניב ברקוביץ' 9 כל אחד, כריסטיאן ווטפורד 8, ניצן חנוכי 5, אנטון קזרנובסקי 3.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. קובי אליהו
הלחץ גבוה מתמיד. וויצ'יץ'/קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. קובי אליהו
שבע דקות, אפס נקודות, מה יהיה? רייס/קובי אליהו
מאמן הפועל אילת עודד קטש. קובי אליהו
פספוס גדול. קטש/קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס עם שחקן הפועל אילת ניצן חנוכי. קובי אליהו
אנחנו לא מקנאים בחנוכי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully