וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייטב, לוזון

25.11.2013 / 14:30

השחקנים כבר עצבניים, האוהדים די מתוסכלים והתנהגות שנתפסה בעבר בצורה חיננית חוזרת אליו כביקורת עוקצנית. מדור השגרירים על הירידה התהומית ביכולת של ליאז' והפגיעה בתדמית של גיא לוזון ששבר שיאים עד לא מזמן

שריקות בוז צורמות ליוו את גיא לוזון ושחקניו בירידה לחדר ההלבשה. במשחק ביתי מול מונס, האחרונה בטבלה שצברה עד כה רק שלוש נקודות ליגה, הקהל המקומי רצה לראות הצגה וקיבל 0:1 שהיווה המשך ישיר ליכולת הלא מרשימה של קבוצתו בשבועות האחרונים. המדור "המראות ונחיתות" שב מהפגרה לבדוק מה קורה בקבוצה הכי ישראלית באירופה, כיצד מתמודד המאמן לוזון עם הביקורות כלפיו ולאן נעלם דודו ביטון.

המראות ונחיתות - כל הכתבות במדור

התקשורת הבלגית מבקרת את גיא לוזון

הארי רדנאפ: "יוסי בניון לא במבחנים"

ממריא: גיא לוזון (סטנדרד ליאז')

מאמן סטנדרד ליאז' גיא לוזון. EuroFootball, GettyImages
לוזון/GettyImages, EuroFootball

חודשיים שמשהו לא ממש עובד בקבוצה של לוזון. סטנדרד תקועה, פחות אנרגטית, לא נראית טוב והתוצאות שלה בהתאם. גם פגרת משחקי הפלייאוף והיריבה הנוחה בפתיחת הסיבוב השני בבלגיה לא הובילו לשינוי. שער של ז'וליאן דה סאר (בנו בן ה-18 של המנהל הספורטיבי של המועדון) סידר לאדומים ניצחון שני בחודשיים האחרונים בכל המסגרות. אבל אוי ליכולת. לוזון לא ניסה לברוח בסיום: "זה היה המשחק הגרוע שלנו העונה. יכולתי להחליף שמונה או תשעה שחקנים בהפסקה", אמר והתייחס לשריקות הבוז לשחקנים: "גם הם מאוכזבים מעצמם על הצורה בה שיחקו".

הירידה של סטנדרד תהומית. העונה נפתחה שיא מועדון של 13 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. עד סוף ספטמבר היו ללוזון 10 ניצחונות ליגה והפסד בודד בליגה האירופית. כבר אז היה מי שהזהיר שההגרלה בליגה הייתה נוחה מדי, שהמבחנים האמיתיים עוד לא הגיעו. ואכן באוקטובר ונובמבר המאזן ירד לשני ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים בכל המסגרות. סטנדרד הודחה משלב הבתים של הליגה האירופית, אבל היא עדיין מוליכה את הטבלה.

למזלו של לוזון, גם היריבות המרכזיות שלו בליגה: אנדרלכט, קלאב ברוז', גנק וזולטה וארחם לא מגלות מספיק יציבות. מצד שני, במשחקים הישירים מולן סטנדרד ניצחה רק פעם אחת. שש נקודות בלבד מפרידות בין המוליכה לחמישית עם פתיחת הסיבוב השני וזה עוד לפני קיזוז ושני סיבובים בפלייאוף העליון. כך שלוזון מבין היטב: העונה עוד ארוכה. וגם המשבר הזה עוד יכול להיות גרוע הרבה יותר.

הביקורות כנגד הישראלי מתחממות על אש קטנה. בתחילה, לוזון קנה את הבלגים עם הסגנון הייחודי, הגישה הישירה והטירוף. אבל כמו שקורה בכדורגל, כשהתוצאות פחות טובות, העכברים יוצאים מהחורים. אפילו ההתנהלות המשוגעת על הקווים כבר לא מתקבלת בחן כמו פעם עד ששחקן הקבוצה פרדריק בולו יצא להגנתו: "הוא נהנה ממשחק אינטנסיבי, הוא השחקן ה-13 שלנו אחרי הקהל. נכון שהבעות הפנים שלו מצחיקות, אבל יש להן ערך עבורנו".

גם הרוטציה של לוזון עומדת על סדר היום ויש מי שמתמרמר. שוער הרכש יוהאן תוראם שקיבל מהמאמן שלוש הופעות בליגה בלבד טען: "הגעתי כדי להיות השוער הראשון. לא ציפיתי לזה. אני מבין את הסיטואציה, אבל לא מקבל אותה ולא אוכל להרשות לעצמי להיות בה כל העונה". גם איגור דה קמארגו, שחזר אחרי שלוש שנים בבונדסליגה, טען שהוא צריך לשחק יותר. התגובה של לוזון הייתה מעורבת. הוא הפגין תמיכה בשוער הראשון, היפני איג'י קוואשימה ("השוער הטוב בבלגיה") ונתן לדה קמארגו הזדמנות בהרכב מול מונס. החלוץ, אגב, איכזב בגדול.

סטנדרד חיה כרגע על פתיחת העונה המופלאה שלה. היא סיימה לראשונה מזה שנים כאלופת הסתיו, נהנית מההגנה הטובה בליגה (ספגה תשעה שערים ב-16 מחזורים) וההתקפה השלישית בטיבה, אבל גם לוזון יודע שהאש כלפיו תגבר אם לא יבוא שינוי מהיר. לזכותו ייאמר שהוא לא שינה את הקו שלו גם כשקשה והוא ממשיך לשמור על ישירות ופתיחות מול התקשורת. "אנחנו לא יעילים. עבדנו באימונים על המסירה האחרונה והסיומת ואני מצפה ליותר תמיכה מהקו השני", אמר לפני מונס. ואחרי מונס הציג חזית ריאלית עם קמצוץ אופטימיות: "התקפית זה נראה רע. מעט מאמץ, מעט מצבים. זה היה יום חלש. אני מאוד מאוכזב מההופעה שלנו. שיחקנו בינוני והדבר הכי חשוב שהשגנו שלוש נקודות ולא ספגנו", ואז בא הטוויסט: "חשוב שאנחנו במקום הראשון. לקחת נקודות במשחקים קשים זה טיפוסי לקבוצות טובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נוחת: דודו ביטון (סטנדרד ליאז')

חלוץ סטנדרד ליאז' דודו ביטון חוגג שער עם ז'וליאן דה סאר. GettyImages
יש דרג בליאז'. ביטון עם דה סאר/GettyImages

את הסיפור של ביטון צריך להתחיל מהסוף. בינואר הוא ככל הנראה יהיה בקבוצה אחרת. הוא רוצה לשחק וזה כמעט לא קרה העונה. כך שההחלטה העקרונית כבר התקבלה והסוכן דודו דהאן מחפש לו קבוצה חדשה. גם בעונה שעברה ביטון עזב את סטנדרד בינואר. אז הוא רשם 10 הופעות ליגה (שער אחד) ו-206 דקות לפני שהושאל לאפואל ניקוסיה ופרח. בקיץ הוא חזר לסגל של לוזון, אבל מעמדו רק הלך והידרדר.

ביטון נעלם מהתודעה העונה. אפס דקות בליגה כאשר רק בשני משחקים בלבד החלוץ נכלל בסגל, שלוש הופעות ובישול במוקדמות הליגה האירופית ואחת בגביע הבלגי בה גם הצליח לכבוש. 156 דקות בסך הכול. מבין השגרירים, רק בן שהר, חנן ממן ודן מורי שיחקו פחות דקות ממנו. למה זה קרה? כאן צריך לחזור לתחילת הדרך של לוזון.

משחק הבית הרשמי הראשון של סטנדרד העונה היה הגומלין מול KR האיסלנדית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. בשלהי חודש יולי מחאת אוהדי סטנדרד נגד הבעלים רולאן דושאטלה ומינוי לוזון הייתה בעיצומה. סטנדרד הגיעה לגומלין אחרי 1:3 באיסלנד וניצחה בבית באותה תוצאה. ביטון פתח בהרכב ובישל, אבל כשהוחלף בדקה ה-80 ירד בליווי שריקות בוז. לוזון הבין שכדי לצלוחאת המעבר הוא צריך לרצות את הקהל. ביטון סבל במידה מסוימת מההחלטה.

הסגל של סטנדרד מלא בחלוצים נהדרים. מישי בטשואי (20) נחשב לאחד הכוכבים העולים בבלגיה. גם אימו אזקיאל הניגרי (20) נחשב לאחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה. אליהם יש להוסיף את ז'פרי מוג'נגי ביה שחזר מהשאלה, אהוב הקהל דה קמארגו ואפילו את האירני רזה. בטשואי ואזקיאל כבשו יחד 16 מ-30 שערי הליגה של סטנדרד והאחרים מתחרים על השאריות. ביטון הפך לעדיפות שישית ולכן מתקשה למצוא את מקומו בסגל.

המצב הופך בעייתי יותר כאשר גם התקשורת והקהל דוחפים את השחקנים המקומיים. במצב דומה, אגב, נמצא גם טל בן חיים. כשהבלם הישראלי משחק, הקהל קורא בשמו של הבלגי לורן סימאן. לוזון משתדל לעשות רוטציה בין השניים, אבל מתקשה להתעלם לחלוטין ממה שקורה סביבו. אלא שהסיטואציה בה נמצא ביטון, כאמור, מורכבת הרבה יותר. במצב הנוכחי, הסיכוי שלו לשחק אפסי.

אז ביטון יעזוב לקבוצה שתיתן לו דקות משחק. והוא חייב לשחק כדי להציל לעצמו את העונה. כי כשביטון שיחק - בשרלרואה, בוויסלה ובאפואל - הוא כבש בצרורות וסקורר כמוהו צריך להיות על המגרש כמה שיותר. הקריירה האירופית שלו לא מספיק מוערכת בארץ. הוא נאחז בה בכוח, לא מוותר על החלום ועכשיו הכול עניין של בחירה נכונה. כשקבוצות בישראל מגששות סביבו הן שומעות שהעדיפות עדיין לאירופה. אבל אולי ליגת העל דווקא לא מהווה פתרון כל כך רע. בעונה שעברה ביטון הגיע לאפואל לקבוצה שסבלה מבעיות בחלק הקדמי והייתה רחוקה מהמקום הראשון. זה נגמר עם שישה שערים בחצי עונה וזכייה באליפות. מכירים קבוצה כזו בישראל? אולי אחת שמשחקת בחולצות ירוקות?

השבוע שהיה

ליאור רפאלוב שחקן פ.צ. ברוז' מול טל בן חיים שחקן סטנדרד ליאז'. GettyImages
אחד מתאושש, אחד נח. רפאלוב/GettyImages

המאזן הכולל: אפס שערים ובישול אחד (אבי ריקן). ליאור רפאלוב סחט פנדל לטובת קלאב ברוז'.

מוכנים לקמפיין הבא: ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב ויובל שפונגין הם שחקני סגל הנבחרת המורחב היחידים ששיחקו 90 דקות. אבי ריקן (85 דקות) ואלירן עטר (61) פתחו בהרכב, מאור מליקסון (27) ועדן בן בסט (11) עלו מהספסל.

מתאוששים: אלירן עטר שב להרכב לאחר קרוב לחודשיים, ליאור רפאלוב פתח לאחר חודש על הספסל. טוטו תמוז החלים מפציעה ושב לסגל אורל.

צל"ש השבוע: קובי מויאל ושריף טירספול ניצחו במשחק העונה במולדובה והגדילו את הפער בצמרת לתשע נקודות. הדרך לאליפות סלולה.

ביזאר השבוע: הארי רדנאפ מתעקש שיוסי בניון לא נמצא במבחנים וטוען שהוא צריך להעלות במשקל. מדינה שלמה מחכה להחלטה.

שימו לב ש: ינואר בפתח ולהלן כוכבי מלפפוני החורף: קדוסי, בן שושן, מורי, ממן, שהר. ובניון?

  • עוד באותו נושא:
  • גיא לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully