וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידות: 1:1 בין איטליה לגרמניה, צ'ילה ניצחה 0:2 באנגליה

המאנשאפט קיוו לנצח את האזורי לראשונה זה 18 שנה, אבל נפרדו מהםב-1:1. צמד של אלכסיס העניק לדרום אמריקאים ניצחון יוקרתי בלונדון

מלבד ארבעת המפגשים הראשונים בשלב הפלייאוף של מוקדמות המונדיאל באירופה, נערכו הערב (שישי) לא מעט נבחרות, חלקן כאלה שהעפילו לברזיל 2014, משחקי הכנה. במוקד עמד המפגש הענק בין שתי אלופות עולם לשעבר בסן סירו, כשאיטליה אירחה את גרמניה, והשתיים נפרדו ב-1:1 לאחר משחק קצבי ורווי אירועים. 18 שנים לא ניצחה גרמניה את איטליה והמאנשאפט ימשיכו לחכות. אנגליה פגשה את צ'ילה בוומבלי, וראתה את אלכסיס סאנצ'ס מרשית פעמיים ומעניק לדרום אמריקאים המרשימים ניצחון 0:2 בלונדון. צ'ילה הפכה לנבחרת הלא אירופית השנייה, אחרי ברזיל, שמצליחה לנצח את אנגליה פעמיים בוומבלי.

אנדראה פירלו איטליה מול מריו גצה גרמניה. GettyImages
גרמניה חיפשה ניצחון ראשון על האזורי זה 18 שנה ותמשיך לחפש. גצה רודף אחרי פירלו/GettyImages

איטליה - גרמניה 1:1

בפעם האחרונה המפגש הזה נערך בחצי גמר היורו האחרון והאיטלקים הפתיעו בו עם 1:2 מצמד של מריו באלוטלי. גם הפעם גרמניה לא הצליחה לנצח את האיטלקים וזהו המפגש השביעי בין הנבחרות מאז 1995 שהמאנשאפט לא מצליחים לחייך אחרי התמודדות עם האזורי. הפעם האחרונה בה גרמניה ניצחה את האזורי על אדמת איטליה הייתה ב-1986 ולמרות שהייתה קרובה ושלושה כדורים שלה נעצרו במסגרת שלערו של ג'יג'י בופון, נבחרת איטליה רשמה בתום 90 הדקות משחק 40 ללא הפסד בסן סירו (31 ניצחונות ו-9 תוצאות תיקו). המאזן בין הנבחרות: 15 ניצחונות לאיטליה, 9 תיקו ו-7 ניצחונות לגרמניה. הנתון המרשים עוד יותר הוא שכל הפסדיה של איטליה לגרמנים היו במשחקי ידידות - איטליה מעולם לא הפסידה לגרמניה במשחק רשמי.

זה היה משחקו ה-100 של יואכים לב כמאמן הנבחרת הגרמנית, כאשר המאזן שלו עומד על 68 ניצחונות, 17 תוצאות תיקו ו-15 הפסדים, עם יחס שערים של 98:252. מירוסלב קלוזה הפצוע חסר לגרמניה, שפתחה עם מריו גצה כחלוץ יחיד. איטליה חסרה את ג'וזפה רוסי בגלל שפעת ואת דניאלה דה רוסי הפצוע, ודומיניק קרישיטו חזר להרכב לראשונה מאז אוקטובר 2012.

בלם נבחרת גרמניה מאטס הומלס (ימין) כובש שער נגד נבחרת איטליה. רויטרס
העניק לגרמניה יתרון מוקדם. הומלס נוגח לשער האיטלקי/רויטרס

איטליה פתחה בלחץ על שערו של נויר, ובעיטה חופשית של פירלו סיכנה את הגרמנים, אבל דווקא האורחים עלו ליתרון 0:1 משער נגיחה של מאטס הומלס בדקה ה-7, לאחר כדור קרן שהרים טוני קרוס. השער שינה את כיוון המשחק ואיטליה נראתה פחות מדויקת. בדקה ה-18 הקורה איטליה ניצלה מספיגה כשסמי חדירה בעט כדור שטוח שבופון ליטף והסית לקורה. התשובה של איטליה הגיעה בדקה ה-27, כשאיגנציו אבאטה חדר לרחבה בעזרת דאבל-פס עם בונוצ'י ובעט חזק ושטוח פנימה כדי לקבוע 1:1. היה זה שערו הראשון בקריירה של אבאטה במדי איטליה. בדקה ה-31 המשקוף שוב הציל את האזורי, כשבעיטה של אנדרה שורלה פגעה במסגרת שערו של בופון.

איטליה פתחה את המחצית השנייה בתרגיל בעיטה חופשית יפה, כשפירו מסר למרקיסיו, הקשר בעט מצוין וסחט הדיפה מנויר. בהמשך באלוטלי ומונטוליבו החמיצו מקרוב והמארחת המשיכה להפעיל לחץ על הגרמנים. פראנדלי ולב פתחו בסדרת חילופים כדי לרענן את השורות. חדירה נפצע בדקה ה-67 והוחלף בבנדר. בדקה ה-81 התפתחה מהומה במגרש לאחר שקרוס בעט כדור על אוגבונה, טיאגו מוטה התערב והאירוע הסתיים בצהוב לקרוס. בדקות הסיום גרמניה ניסתה להשיג שער ניצחון ובדקה ה-92 שוב הקורה הצילה את האיטלקים.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם איניאציו אבאטה (שני מימין). GettyImages
עושים כבוד. שחקני איטליה חוגגים עם אבאטה את שערו הראשון במדי הנבחרת/GettyImages

אנגליה - צ'ילה 2:0

שתי נבחרות נוספות שיהיו בברזיל בקיץ ייפגשו בוומבלי. אנגליה לא הפסידה משחק בדיוק שנה, בעוד צ'ילה לא ירדה מנוצחת מאז מרץ, ובתום הקרב בלונדון היו אלה הדרום אמריקאים שחגגו ניצחון גדול על נבחרת שלושת האריות. זה היה המפגש הראשון בין הנבחרות זה 15 שנים, כאשר גם בפעם האחרונה, בפברואר 1998, גם אז באצטדיון וומבלי, הדרום אמריקאים חגגו עם 0:2. רוי הודג'סון סבל מחסרונם של סטיבן ג'רארד, קייל ווקר, מייקל קאריק ודני וולבק. השוער פרייזר פורסטר רשם הופעת בכורה בנבחרת האנגלית, כמו גם אדם לאלאנה וג'יי רודריגס.

אנגליה הגיעה להזדמנות הראשונה שלה כבר בדקה ה-3 אבל קלאודיו בראבו הדף את הנגיחה של ג'ונס. בדקה ה-8 צ'ילה השתיקה את וומבלי כשעלתה ל-0:1. האורחים יצאו למתפרצת, ההגנה האנגלית לא הצליחה לעצור את ההתקפה, ואלכסיס סאנצ'ס נגח מקרוב. אנגליה התקשת להניע כדור וצ'ילה נראתה פשוט מצוין. אבל ככל שנקפו הדקות אנגליה השתחררה, החלה לשלוט במרכז השדה והגיעה למצבים מרגליהם של למפארד ומילנר, אבל לא הצליחה להכניע את הצ'יליאנים. בדקה ה-43 אנגליה הגיעה להזדמנות הטובה ביותר שלה כשרוני מסר ללאלאנה, אבל הכדור שבעט שחקן סאות'המפטון טס החוצה.

המחצית השנייה הייתה המשך של הראשונה, כשצ'ילה התגוננה ואנגליה תקפה אך הייתה לא מדויקת. האנגלים לא הצליחו לפצח את הגנת האורחים ובתוספת הזמן נענשו כשאלכסיס סאנצ'ס, מי אם לא הוא, קיבל כדור עומק והקשית באומנות מעל פורסטר כדי לקבוע 0:2 ולהעניק לצ'ילה ניצחון יוקרתי בוומבלי.

אלכסיס סאנצ'ס צ'ילה חוגג שער עם אדוארדו ורגאס. רויטרס
השתיק את וומבלי. אלכסיס סאנצ'ס חוגג מול אנגליה/רויטרס

משחקים נוספים:

דרום קוריאה - שוויץ 1:2
לדרום קוריאה: יונג הו הונג (59), צ'ונג יונג לי (87). לשוויץ: פאיטים קסאמי (7)

רוסיה - סרביה 1:1
לרוסיה: אלכסנדר סאמדוב (30). לסרביה: פיליפ ג'ורג'ביץ' (31)

צ'כיה - קנדה 0:2
לצ'כיה: אונדריי צ'לוסטקה (3), תומאש הוראבה (82)

דנמרק - נורבגיה 1:2
לדנמרק: וויליאם קוויסט (14), ניקולאי בוילסן (90). לנורבגיה: מרקוס פדרסן (78)

טורקיה - צפון אירלנד 0:1
לטורקיה: מבלוט ארדינג (45)

פולין - סלובקיה 2:0
לסלובקיה: יוראי קוצ'קה (31), רוברט מאק (39)

אירלנד - לטביה 0:3
לאירלנד: רובי קין (22), איידן מקגידי (68), שיין לוגן (80)

סקוטלנד - ארצות הברית 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully