וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ריטאס וילנה 74:76

הצהובים כמעט ואיבדו יתרון 19 בליטא, אבל סל ניצחון גדול של טייריס רייס העניק לקבוצתו של בלאט ניצחון שלישי רצוף ביורוליג

AP

ארבע ארבעה כישלונות מארבעה ניסיונות, השיגה הערב (חמישי) מכבי תל אביב ניצחונה הראשון בווילנה כשגברה על ריטאס המקומית 74:76. היה זה ניצחונה השלישי ברציפות של קבוצתו של דיוויד בלאט ביורוליג אחרי פתיחה ברגל שמאל, אבל גם הפעם יודע היטב המאמן בצהוב שזה היה צריך ללכת הרבה יותר בקלות. מכבי כבר הוליכה בבטחה ב-19 הפרש ברבע השלישי עם הצגה אבל שוב הלכה לאיבוד ברבע האחרון ואיפשרה לליטאים לעלות ליתרון. למזלו של בלאט היה לו את טייריס רייס ברגע האמת, ודווקא הגארד שיובש לא מעט על הספסל העונה הוא זה שקלע את סל הניצחון עבור הצהובים. עם יכולת שכזו בשבוע הבא ביד אליהו מול פנאתינייקוס המאיימת, הקבוצה של בלאט עלולה לשלם ביוקר.

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחרי שייבש אותו, קיבל ממנו סל ניצחון. בלאט עם רייס/ברני ארדוב

כבר מהרגע הראשון היה המשחק בשילטה מוחלטת של הצהובים: ג'וס אינגלס וריקי היקמן הפגיזו ללא הבחנה מחוץ לקשת ואיפשרו למכבי לברוח ליתרון דו ספרתי עוד ברבע הראשון. גצ'ביצ'יוס וסייבוטיס היו היחידי בשורות הליטאים שמצאו את הטבעת באותן דקות, אבל יכולת טובה של שחורציאניטיס הובילה את הצהובים אל המחצית ביתרון 12. המומנטום נותר אצל האורחים גם בפתיחת הרבע השלישי, והיתרון כבר תפח ל-19, אלא שאז החל גצ'ביצ'יוס להתעורר, ובמו ידיו הוביל את הליטאים למהפך נהדר ברבע האחרון ויתרון נקודה. למזלם של הצהובים, הכדור האחרון שלהם הגיע לטייריס רייס שנכנס לצבע לא מכוסה, והגארד קלע את סל הניצחון שהוריד המון לחץ מגבו של בלאט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. AP
מול פנאתינייקוס זה יהיה הרבה יותר קשה. שחורציאניטיס/AP

רבע 1

מכבי פתחה בסערה את המשחק עם מטווח של שלוש שלשות, כשריקי היקמן וג'ו אינגלס צלפו שתי שלשות כל אחד והטיסו את הצהובים ליתרון 7:18. גצ'ביצ'יוס וסייבוטיס הצליחו לנצל את הירידה הלא טובה של מכבי להגנה, ושמרו את הליטאים קרוב. גצ'ביצ'יוס אף ניצל מיקום לא טוב של שחורציאניטיס כדי לסחוט ממנו סל ועבירה, אבל הסנטר ניווני ענה מיד מהצד השני עם סל על הבאזר כדי לקבוע 18:26 בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן ריטאס וילנה מרטינאס גצ'ביצ'יוס. AP
מטווח שלשות נהדר. היקמן מול גצ'ביצ'יוס/AP

רבע 2

ריטאס עלתה טוב יותר לרבע השני ועם 0:5 מהיר צימקה ל-3 בלבד בזכות דקות טובות של מילנקו טפיץ'. אלא שמכבי, בדיוק כמו ברבע הראשון, הגיבה מחוץ לקשת: יוגב אוחיון חימם לראשונה את היד עם שלשה פנויה, ומיד לאחר מכן הצטרף גם דייויד בלו והחזיר את ההפרש ל-11. שחורציאניטיס המשיך לאמלל את הליטאים בצבע, ועם ארבע נקודות רצופות ולייאפ של בלו עלתה מכבי ל-25:40. גצ'ביצ'יוס הפגיז שלשה פנויה והקפיץ את הקהל המקומי על רגליו, לפני שאוחיון קבע 33:45 במחצית לזכות האורחים.

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. AP
ניצחו, אבל לא לפני שאיבדו הפרש אדיר. בלאט/AP

רבע 3

שתי הקבוצות פתחו חלש את הרבע, אבל מכבי התעשתה כשהלכה פנימה אל שון ג'יימס וזה הגיע עם ארבע נקודות מהירות בדרך ליתרון 15. אינגלס סידר אסיסט נהדר ליוגב אוחיון מתחת לסל ומכבי הוליכה 35:54. המארחים נראו רע מאוד אבל החלו להתאושש בזכות נקודות בצבע טפיץ', כשחטיפה שלו ואסיסט לסונגיילה הוריד את הפער ל-12 בלבד. עומאר קוק הוסיף שלשה, ולייאפ של לידקה הוריד את היתרון לחד ספרתי. סייבוטיס הפגיז עוד שלשה ומכבי ירדה ביתרון מינימלי לרבע האחרון, 59:55.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. AP
נשמו לרווחה בסיום. סמית'/AP

רבע 4

גצ'ביצ'יוס פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה ויחד עם נקודות של טפיץ' צימקה וילנה ל-3 בלבד. דווין סמית' לקח אחריות בהתקפה של הצהובים, קלע שבע נקודות רצופות והעלה את האורחים ל-64:70. גצ'ביצ'יוס לא ויתר, ועם חמש נקודות רצופות כולל שלשה גדולה חוול את המהפך האדיר, והעלה את וילנה ל-70:71. היקמן החזיר את היתרון לצהובים מהקו, ואיבוד כדור מטופש במיוחד של קוק שלח את טייריס רייס אל הקו כדי להעלות ל-3, 19 שניות לסיום. ריטאס הלכה שוב אל לא אחר מאשר גצ'ביצ'יוס שצקבר שלשה ענקית כדי להשוות. מכבי הלכה לשון ג'יימס, אבל זה החטיא פעמיים, ולמזלם של האורחים הכדור הגיע אל טייריס רייס שקבר סל ניצחון, 3 שניות לסיום. סייבוטיס עוד ניסה לנצח את המשחק עם שלשת ייאוש על הבאזר אבל הכדור לא נכנס, ובסיום זה 74:76 למכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב, סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן ריטאס וילנה, סטפנוס בבראוסקיס. AP
הכי קשה שיש. סופו/AP

סטטיסטיקה אישית

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 18 (6 מ-9 ל-2, 2 מ-5 ל-3, 5 ריבאונדים), ריקי היקמן 11, סופוקליס שחורציאניטיס 10 (7 ריבאונדים, 5 איבודים), שון ג'יימס 10 (5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 איבודים), ג'ו אינגלס 8 (1 מ-5 ל-2, 2 מ-4 ל-3, 5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 6 איבודים), יוגב אוחיון 8, טייריס רייס 6, דייויד בלו 5 (1 מ-4 ל-3). אלכס טיוס (3 דקות) שותף ולא קלע.

בלטו בריטאס וילנה: מרטינאס גצ'ביצ'יוס 24 (5 מ-10 ל-3), ריינאלדס סייבוטיס 15 (1 מ-5 ל-3, 4 אסיסטים), עומאר קוק 10 (1 מ-4 ל-2, 2 מ-6 ל-3), מילנקו טפיץ' 6, דריוש סונגיילה 6.

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 55 (19 מ-34), ריטאס וילנה 44 (20 מ-45)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 44 (8 מ-18), ריטאס וילנה 34 (9 מ-26)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 63 (14 מ-22), ריטאס וילנה 77 (7 מ-9)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 32 (7 בהתקפה), ריטאס וילנה 35 (16 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 20, ריטאס וילנה 19

חטיפות: מכבי תל אביב 4, ריטאס וילנה 11

חסימות: מכבי תל אביב 6, ריטאס וילנה 2

איבודים: מכבי תל אביב 19, ריטאס וילנה 14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully