וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: עפולה ניצחה בקרית אתא משלשה דרמטית

חלמיש שהחטיא 10 שלשות קבר שלשה בהארכה וקבע 85:87 לעפולה. נהריה מושלמת, יבנה ניצחה ברמלה, אשקלון מתרסקת

איזה ערב נהדר של כדורסל לאומית קיבלנו. במוקד עמד ניצחונה הדרמטי של הפועל עפולה בקרית אתא, לאחר שגל חלמיש תפר שלשה גדולה אחרי משחק אישי נוראי. עירוני נהריה דרסה את מכבי באר יעקב 68:94, רמת השרון התעללה בכפר סבא, יבנה חזרה מרמלה עם 85:90, אשקלון הובסה במגדל העמק ב-19 הפרש וגליל עליון ניצחה את רמת גן.

מאמנה של עירוני נהריה המושלמת, רועי חגאי, נבחר למאמן החודש, בעוד כרמל בוכמן, הסנטר פורוורד בן ה-22 של טבעון מגידו שהעמיד באוקטובר ממוצעים מרשימים של 13.3 נקודות ו-11 ריבאונדים עם 52 אחוזים מהשדה נבחר לשחקן המצטיין של החודש.

שחקן נבחרת הנוער כדורסל גל חלמיש. ברני ארדוב
השלשה ה-11 נכנסה. חלמיש/ברני ארדוב

עירוני קרית אתא - הפועל עפולה 87:85 (בהארכה)

המשחק המרכזי של הערב הבטיח הרבה, וקיים הרבה יותר. אתא שלטה לאורך כל המשחק וכבר הוליכה ביתרון דו ספרתי, אבל עפולה הצילחה להישאר קרוב בזכות משחק שיא של ג'ף אלן, שהדהים עם 20 נקודות ולא פחות מ-30 ריבאונדים (!). עפולה צימקה לנקודה בלבד חצי דקה לסיום, פארין קלע רק אחת מהקו מן העבר השני ודיבנדורף חדר אל הסל, סחט עבירה וקבר שתיים מהקו כדי לשלוח את המשחק להארכה.

אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח, ודווקא כשהיה נדמה שהולכים להארכה שנייה, הגיע הכדור אל גל חלמיש, 2.9 שניות לסיום. חלמיש, שעד לאותו רגע הטיח עשר שלשות שלא פגעו בכלום, ושחקנה של עפולה קבר את הניסיון ה-11 שלו והכריע את המשחק. מלבד המשחק הענק של אלן, היה לעפולה את דיבנדורף עם 17, כשסיימון פארין קולע 19 ומוריד 5 ריבאונדים עבור קרית אתא המאוכזבת.


עירוני נהריה - מכבי באר יעקב 68:94

הקבוצה היחידה בליגה הלאומית שעדיין מושלמת ממש לא התקשתה להשיג את הניצחון הרביעי שלה מארבעה משחקים מול יריבה שעל הנייר היתה אמורה להוות יריב שקול יותר. באר יעקב אכן נתנה פייט בשני הרבעים הראשונים, אבל רבע שלישי מזעזע שלה, בו רשמה רק 7 נקודות (לעומת 28 של נהריה) הפך את המשחק לגארבג' טיים אחד גדול. נייט מילר נתן עוד הופעה נהדרת עם 25 נקודות, ערן אסנטי וליאור שגב קלעו 12 כל אחד. לבאר יעקב: ג'סטין בייקר 23 ו-8 ריבאונדים.


רמת השרון - הפועל כפר סבא 72:101

עוד משחק חד צדדי התקיים ברמת השרון, שם חגגו המנצחים ללא קושי ושמרו על המקום השני בטבלה. ג'וש אלכסנדר היה פשוט בלתי ניתן לעצירה והטיס את המארחים ל-22 הפרש כבר בהפסקה, כפר סבא הרימה ידיים ברבע השלישי וראתה את רמת השרון רק הולכת ומגדילה את יתרונה. אלכסנדר סיים עם 32 נקודות ו-9 ריבאונדים, יונתן שטרקמן קלע 13. את קלעי כפר סבא הוליך עומר כהן עם 21.

שחקן הפועל תל אביב ירון להט מנסה לעצור את שחקן הפועל יקנעם/מגידו יונתן שטרקמן. ברני ארדוב
בלי קרב אמיתי. שטרקמן/ברני ארדוב

אליצור רמלה - אליצור יבנה 90:85

יבנה, שפתחה את העונה בצורה חלשה עם שני הפסדים התאזנה עם ניצחון חוץ נאה, אם כי גם הערב היא איבדה יתרון משמעותי. האורחים פתחו את המשחק בטירוף, כשהם מוליכים ב-15 הפרש במחצית בזכות מטווח שלשות של דרור דוידי. רמלה לא אמרה נואש, וברבע האחרון הצליחה לצמק ל-5, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. דוידי הוליך את קלעי יבנה עם 22 נקודות והוסיף גם 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דארין וויליאמס (9 ריבאונדים) וטמיר ג'קסון (7 ריבאונדים) קלעו 17 כל אחד. רוברט סאלי קלע 24 נקודות, הוריד 8 ריבאונדים וחילק 5 אסיסטים למפסידים.

הפועל מגדל העמק - אליצור אשקלון 70:89

מה קורה לאליצור אשקלון? הקבוצה שירדה מליגת העל רשמה את הפסדה השלישי ברציפות, ובקצב הזה היא עוד תמצא את עצמה בליגה השלישית. המשחק היה הפכפך בפתיחה, כשהמארחים תופסים את ההובלה, ואשקלון יורדת ביתרון נקודה אל חדרי ההלבשה. אלא שאז הגיעה ריצת 37:57 בשני הרבעים הבאים של מגדל העמק שמוטטה את האשקלונים, וסייעה למגדל העמק לטפס במעלה הטבלה. גילברטו קלאבל היה מצויין עבור המארחים עם 21 נקודות ו-12 ריבאונדים, אנתוני גורלי הוסיף 16. ג'רמיין הול קלע 13 עבור אשקלון.

עירוני רמת גן - הפועל גליל עליון 71:60

האורחים השיגו ניצחון חוץ אחרי שלא איפשרו לרמת גן לעבור את קו 14 הנקודות בכל שלושת הרבעים האחרונים. המארחים סבלו מיום נוראי מחוץ לקשת (רק 17%) וכבר ראו את גליל בורחת עד יתרון 15 משם הם לא הצליחו לחזור. אריק ארטלי (12 ריבאונדים ו-5 חסימות) ודייויד לאבו (17 ריבאונדים) 21 נקודות כל אחד. ינעם אירם רשם 15 והוריד 9 ריבאונדים לרמת גן.

גארד עירוני עפולה דרור דוידי. יותם רונן
ניצחון חוץ קשה. דוידי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully