וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: 1:3 לברצלונה על מילאן, 0:1 לארסנל בדורטמונד

מסי שבר את הבצורת עם צמד והעלה את הקטלאנים מעשית לשלב הבא. ראמזי העניק לתותחנים ניצחון יוקרתי בגרמניה, אתלטיקו העפילה עם 0:4 על אוסטריה, ניצחונות לנאפולי וצ'לסי

אחרי עלייתן של באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי, אתלטיקו מדריד הצטרפה אליהן הערב (רביעי) עם 0:4 מרשים על אוסטריה וינה שהשאיר אותה כמושלמת היחידה פרט לאלופת אירופה. ליאונל מסי ניצל את הערב כדי לשבור את הבצורת עם צמד ב-1:3 של ברצלונה על מילאן. הרוסונרי יתחרו על הסגנות בבית ח' עם אייאקס וסלטיק, לאחר שההולנדים ניצחו 0:1 את הקבוצה של בירם כיאל (77 דקות).

התוצאה המשמעותית של המחזור שייכת לארסנל, שניצחה 0:1 בחוץ את דורטמונד ועלתה למקום הראשון בבית ו', לפני נאפולי שניצחה 2:3 את מארסיי וגם היא עם תשע נקודות. בבית ה', צ'לסי מוליכה לאחר 0:3 ביתי על שאלקה, בעוד באזל חילצה 1:1 מול סטיאווה בוקרשט.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
זהו, הבצורת הסתיימה. ליאונל מסי/רויטרס

בית ה'

צ'לסי - שאלקה 0:3

הכחולים שמרו על ראשות הבית, בתקווה לפתוח רצף חדש של ניצחונות בסטמפורד ברידג'. ז'וזה מוריניו הפציר בסמואל אטו לנצל את ההזדמנות בהיעדרו של פרננדו טורס הפצוע, והקמרוני לקח אותה בשתי ידיים. ורגל אחת של טימו הילדברנד. שוער שאלקה בעט כדור על אטו וסידר לו שער ביזארי, לפני שהחלוץ השלים צמד במחצית השנייה, דווקא אחרי דקות טובות של שאלקה. גם דמבה בה, עוד חלוץ שנדרד ממוריניו להשתפר, נכנס כמחליף וכבש בדקה ה-83. צעד משמעותי של צ'לסי להבטחת המקום הראשון בבית, עם ניצחונה ה-100 באירופה. שאלקה עדיין שנייה, בזכות העזרה מסטיאווה בוקרשט.

דקה 31: גול! מוריניו טען שהערב זו ההזדמנות שלו, אז אטו ניצל אותה, באדיבותו של הילדברנד. שוער שאלקה התמהמה עם הבעיטה, אטו עט עליו והכדור פגע בו והתגלגל פנימה. טעות קשה, שער ביזארי, 0:1 לצ'לסי.

דקה 54: גול! וויליאן הוציא מתפרצת של צ'לסי ובישל לאטו שהשלים צמד. 0:2 לצ'לסי.

דקה 83: גול! שתי דקות אחרי שנכנס כמחליף למפארד הקפיץ לרחבה לבה, עוד מחליף, שהמשיך מהאוויר פנימה. 0:3 לצ'לסי.

שחקן צ'לסי סמואל אטו חוגג עם ז'וזה מוריניו. GettyImages
ניצל את ההזדמנות. סמואל אטו עם ז'וזה מוריניו/GettyImages

באזל - סטיאווה בוקרשט 1:1

במפגש הקודם הייתה זו אלופת רומניה שחילצה נקודה בדקות הסיום. הפעם היה זה תורה של באזל. פדריקו פיובאקרי האיטלקי היה זה שהעלה את סטיאווה בוקרשט ליתרון מפתיע בדקה ה-17, אבל באזל לחצה ולחצה, עד שהמחליף ג'ובאני סיו איזן בתוספת הזמן וקבע חלוקת נקודות נוספת בין הקבוצות. באזל עם חמש נקודות במקום השלישי, סטיאווה רביעית עם שתי נקודות.

דקה 17: גול! הבלם הפולני סוקאלה שלח כדור נהדר לעבר פיובאקרי, שהשכיב את השוער זומר ובעט פנימה בקלות. 0:1 מפתיע לסטיאווה.

דקה 90+1: גול! שוויון דרמטי של באזל. שטוקר העביר כדור מצד שמאל וג'ובאני סיו המחליף גלש ושלח את הכדור לרשת. 1:1.

שוער באזל יאן זומר עוצר את סטיאווה בוקרשט. רויטרס
מנע שער נוסף. יאן זומר עוצר את סטיאווה/רויטרס

בית ו'

דורטמונד - ארסנל 1:0

התותחנים השיגו נקמה על ההפסד במחזור הקודם, עלו למקום הראשון בבית עם תשע נקודות ועשו צעד משמעותי לעבר השלב הבא. סגנית אלופת אירופה צריכה להרגיש מקופחת, אחרי שלא ניצלה אינספור הזדמנויות במהלך המשחק ובתוספת הזמן גם לא נשרק לזכותה פנדל ברור שהגיע לה. ארסנל, גם ללא ג'ק ווילשר הפצוע, ידעה לעשות את העבודה ועם לא מעט מזל יצאה גם עם שלוש הנקודות. ארון ראמזי הלוהט הכריע את המשחק בדקה ה-62 וקירב את ארסן ונגר לעוד הופעה בשמינית הגמר. דורטמונד נותרה עם שש נקודות והסתבכה מאוד לקראת ההמשך.

דקה 51: בלאשצ'יקובסקי בעט כדור ששצ'סני הדף היטב, רויס שלח את הריבאונד פנימה אך מעמדת נבדל ברורה. דורטמונד לוחצת.

דקה 62: גול! כנגד מהלך המשחק, דווקא האנגלים חוגגים. אוזיל הגביה מצד ימין, ז'ירו הוריד בראש וראמזי שהגיע מאחור הקדים את סובוטיץ' ונגח לרשת. הוולשי בכושר הבקעה נפלא, 0:1 לארסנל.

שחקן ארסנל ארון ראמזי מבקיע מול דורטמונד. רויטרס
בניגוד למהלך המשחק. ארון ראמזי כובש/רויטרס

נאפולי - מארסיי 2:3

זה לא היה פשוט, אבל האיטלקים דילגו על פני מארסיי ונצמדו לארסנל עם תשע נקודות. הצרפתים שימשו עד כה כשק החבטות של הבית וגם היום לא השיגו נקודת בכורה, אבל לפחות עשו חיים קשים לנאפולי. גונסאלו היגואין היה איש המשחק מבחינת רפא בניטס, עם צמד מצוין, כולל שער הניצחון. גוקאן אינלר כבש את הראשון והקדיש את השער לג'אנדומניקו מסטו הפצוע. מארסיי הוליכה בזכות נגיחה של אנדרה איוו והשוותה ל-2:2 עם שער בכורה במפעל של פלוריאן תובאן, אך לא ידעה להגיב בפעם השלישית והיא מזמן מחוץ לתמונה.

דקה 10: גול! תובאן הגביה כדור קרן מצד ימין, אנדרה איוו עלה ומשישה מטרים נגח לקורה ופנימה. 0:1 מפתיע למארסיי.

דקה 22: גול! יופי של שער של אינלר. קפטן נבחרת שוויץ עצר על החזה ומ-17 מטרים הניף את רגל שמאל וירה לפינה הרחוקה. שער גדול, נאפולי חזרה ל-1:1.

דקה 24: גול! המהפך המהיר הושלם. אינלר חילץ כדור במרכז השדה, מאג'ו הרים לעבר פאנדב שהוריד בראש והיגואין המשיך מהאוויר לרשת, בין רגליו של מנדאנדה. 1:2 לנאפולי.

דקה 64: גול! פאייה המחליף הגביה משמאל ותובאן ניצל עמידה לקויה של ארמרו ושלח רגל כדי לכבוש שער בכורה בליגת האלופות. 2:2.

דקה 75: גול! הגנת מארסיי כשלה ביציאה לנבדל, מרטנס נשאר חופשי בצד שמאל והעביר רוחב כדי שהיגואין יכבוש בקלות. צמד לארגנטינאי, 2:3 לנאפולי.

שחקן נאפולי גוקאן אינלר חוגג עם חולצה של ג'ינדומניקו מסטו. רויטרס
מחווה מרגשת. גוקאן אינלר חוגג עם חולצתו של ג'אנדומניקו מסטו הפצוע/רויטרס

בית ז'

אתלטיקו מדריד - אוסטריה וינה 0:4

הקבוצה של דייגו סימאונה שמרה על מאזן מושלם (כמו באיירן מינכן) וגם העפילה לשמינית הגמר, לראשונה מאז 2008/9. אוסטריה וינה לא הפריעה לחגיגה של אתלטיקו מדריד, שנהנתה משערים של הבלם מירנדה (11), הקשר ראול גרסיה (25) והמגן פיליפה לואיס (45). מול יריבה כזו, גם דייגו קוסטה יכול להחמיץ פנדל (75) ולהחטיא עוד כמה מצבים, לפני שהוא מצטרף לרשימת המבקיעים (82). הקולצ'ונרוס השוו שיא מועדון עם ארבעה ניצחונות רצופים באלופות, אלופת אוסטריה נותרה עם נקודה אחת וללא שער זכות בעונת הבכורה שלה במפעל.

דקה 11: גול! הקולצ'ונרוס לא המתינו יותר מדי זמן. כדור קרן של קוקה יצר ערבוביה ברחבה, מירנדה השתלט על הכדור ובעט מקרוב פנימה. שער שני לבלם הברזילאי בליגת האלופות, 0:1 לאתלטיקו מדריד.

דקה 25: גול! דייגו קוסטה הגביה מצד ימין, ראול גרסיה התרומם מעל השומר שלו ונגח כדור קשתי שנחת ברשת. 0:2 לאתלטיקו.

דקה 45: גול! חואנפראן פרץ מצד ימין והעביר רוחב. הבעיטה של אדריאן נהדפה על ידי לינדנר, אבל רק לעבר פיליפה לואיס שכבש מקרוב. 0:3 קליל לאתלטיקו.

דקה 75: פנדל! סבוז'ה רודריגס המחליף סחט פנדל ואפשר לדייגו קוסטה הזדמנות לכבוש, אבל הבעיטה של הברזילאי נהדפה על ידי לינדנדר. עדיין 0:3.

דקה 82: גול! הפעם דייגו קוסטה לא יכול היה להחמיץ. ראול גרסיה השאיר בעקב לחלוץ שמ-16 מטרים בעט פנימה. 0:4 לאתלטיקו.

שחקני אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה, מירנדה. רויטרס
אתלטיקו מושלמת. מירנדה והחברים/רויטרס

זניט סנט פטרסבורג - פורטו 1:1

אחרי ניצחון החוץ המפתיע שלה בדרגאו, זניט רצתה להשלים את העבודה בבית, אלא שאלופת פורטוגל השיגה את הנקודה המיוחלת מבחינתה ונותרה במאבק על המקום השני עם נקודה פחות. איש המשחק היה ללא ספק הולק. החלוץ הברזילאי, שבמשחק בפורטוגל בישל את שער הניצחון מול קבוצתו לשעבר, כבש הפעם בדקה ה-28 ומחק את שער היתרון בנגיחה של לוצ'ו גונסאלס חמש דקות קודם לכן. אלא שאותו הולק יכול היה להכריע את המשחק בדקה ה-52 אחרי נגיעת יד של ניקו אוטמנדי ברחבה, אבל הפנדל השטוח שלו נעצר על ידי חברו הטוב הלטון. זניט נשארת ללא הפסדים בבית מול יריבות מפורטוגל (ארבע ניצחונות, שתי תוצאות תיקו) והיא במקום השני עם חמש נקודות, בעוד פורטו שלישית עם ארבע.

הלטון שוער פורטו עוצר את הפנדל של הולק שחקן זניט סנט פטרסבורג. רויטרס
הפנדל שהשאיר את פורטו בתמונה. הלטון עוצר את הולק/רויטרס

בית ח'

ברצלונה - מילאן 1:3

אלופת ספרד הבטיחה מעשית את מקומה בשמינית הגמר בפעם העשירית ברציפות, עם ניצחון ביתי על הרוסונרי ששיפר את מאזנה בראשות בית ח' ל-10 נקודות. הבשורה המשמעותית מבחינת ברצלונה: ליאונל מסי שבר את הבצורת עם צמד וקבע שיא אירופי עם עונה שביעית ברציפות בה שחקן כובש לפחות חמישה שערים בליגת האלופות. אחרי ארבעה מחזורי ליגה ללא שער, הארגנטינאי קיבל פנדל במתנה אחרי התחזות של ניימאר והרשית מהנקודה הלבנה בדקה ה-30, כשבדקות הסיום חתם לאחר דאבל פס עם ססק פברגאס. סרחיו בוסקטס נגח את השני מעמדת נבדל בדקה ה-40, אבל מילאן לא ויתרה וצימקה עם פעולה יפה של קאקה ושער עצמי של ג'רארד פיקה (45). במחצית השנייה נכנס מריו באלוטלי והרוסונרי השתפרו, אם כי לא הצליחו להשיג את השוויון וכאמור ספגו שוב. לפחות אייאקס דאגה לנחם את האיטלקים המאכזבים והשאירה אותם במקום השני.

דקה 30: גול! מסי שבר את הבצורת עם פנדל מפוקפק, אחרי שניימאר נפל בטענה לתפיסה של אבאטה. נראה כמו התחזות, אבל את מסי זה לא עניין והוא הכניע את אביאטי מהנקודה הלבנה. 0:1 לברצלונה.

* מסי גם עם עונה שביעית ברציפות בה הוא מבקיע יותר חמישה שערים ומעלה בליגת האלופות. הישד שאף שחקן לפניו לא רשם.

דקה 40: גול! צ'אבי הגביה כדור חופשי מצד שמאל ובוסקטס הפנוי נגח באין מפריע פנימה. המצלמות הראו שהיה נבדל קטן, אבל זה 0:2 לברצלונה.

דקה 45: גול! קאקה פרץ על הקו השמאלי, נכנס לרחבה וניסה להוציא כדור רוחב, שפגע בפיקה וחדר פנימה. שער עצמי, רק 1:2 לברצלונה.

דקה 83: גול! מסי ביצע דאבל פס נהדר עם פברגאס ומ-11 מטרים בעט שטוח פנימה. צמד לארגנטינאי, 1:3 לברצלונה.

* מסי כעת עם שמונה שערים בליגת האלופות נגד מילאן - הכי הרבה שערים של שחקן מול יריבה ספציפית במפעל. עקף את רונאלדו, לו שבעה מול אייאקס.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, ניימאר. AP
בארסה כבר יכולה להתארגן לשמינית הגמר. ליאונל מסי וניימאר/AP

אייאקס - סלטיק 0:1

אלופת הולנד השיגה ניצחון בכורה בבית ח' והצטרפה למאבק על המקום השני. סלטיק, ללא ניר ביטון המורחק ועם בירם כיאל (77 דקות) בהרכב, החזיקה מעמד עד לדקה ה-51, אז מהלך קבוצתי נהדר של אייאקס הסתיים בשער ניצחון של לאסה שונה. הסקוטים לא מצאו דרך להשוות ונותרו עם שלוש נקודות במקום האחרון, לעומת ארבע של אייאקס וחמש של מילאן.

דקה 51: גול! דקה אחרי שכיאל החמיץ את המצב הטוב ביותר של סלטיק עם בעיטה מעל השער, אייאקס כבשה. התקפה פנטסטית של שלושה דאבל פסים הסתיימה עם עקב של סררו לשונה, והדני מצא את הרשת. 0:1 לאייאקס.

שחקן סלטיק בירם כיאל מול שחקן אייאקס דיילי בלינד. AP
הגיע למצב הכי טוב של סלטיק. בירם כיאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully