וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט: "אכלתי 1,000 נאגטס באולימפיאדת בייג'ינג"

קטעים מהביוגרפיה של הג'מייקני חשפו: האצן שכב עם נשים בזמן שהיה במערכת יחסים, וכמעט נפסל באולימפיאדת לונדון

הוא האיש המהיר בעולם, אחד האתלטים הגדולים בהיסטוריה והגדול ביותר כיום ללא מתחרים, אבל מה אתם באמת יודעים על יוסאין בולט? הערב (ראשון) מתפרסמים קטעים מתוך הביוגרפיה החדשה שעומדת לצאת פרי עטו של בולט, והפרטים שנחשפים בה הם משעשעים ומטורפים בו זמנית.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
מאיפה הגיעה התנועה הזו? בולט/רויטרס

קחו לדוגמא את אולימפיאדת בייג'ינג, בה שבר בולט את שיא העולם הקודם שלו, כשעצר את השעונים על 9.69. באותם ימים התקשה האצן למצוא מה לאכול בסין, וכינה את האוכל המקומי "מוזר". הפתרון שלו? אכילה מטורפת במקדונלדס. למעשה, בולט עצמו טוען כי באותה אולימפיאדה הוא אכל לא פחות מ-1,000 מקנאגטס (נגיסי עוף).

"בהתחלה אכלתי קופסא של 20 לארוחת צהריים", כותב בולט, "ואז אכלתי קופסא נוספת לארוחת ערב. ביום למחרת אכלתי שתיים לארוחת בוקר, עוד אחת לצהריים ועוד שתיים בערב. גם אכלתי קצת צ'יפס ופאי תפוחים עם זה". על פי הערכותיו של בולט, הוא עשה זאת בכל אחד מעשרת הימים של האולימפיאדה, שווה ערך ל-1,000 מקנאגטס. "הייתי צריך לקבל מדליית זהב על כל הבליסה הזו", הוא כותב.

בולט גם מספר מהיכן הגיע סימן ההיכר שלו - מתיחת הזרוע בתנועת קשת לאחר הניצחון. "עשיתי הסכם אם רקדן בג'מייקה שאם אנצח בגמר ה-100 מטרים בבייג'ינג, אעשה מהלך ריקוד משוגע. קראנו לזה - "די וורלד".

נגיסי עוף מקנאגטס. GettyImages
תזונה מאוד מאוזנת. מקנאגטס/GettyImages

כיאה לכל ביוגרפיה, גם לבולט יש לא מעט חלקים עסיסיים בספר שלו, ובאחד מהם הוא מספר כי היה יוצא עם נשים אחרות בזמן מערכת היחסים שלו עם חברתו דאז, מיציקן אוונס. "נשים היו זורקות את עצמן עליי", הוא כותב. "הייתי יכול להשיג איזו אישה שרציתי. יכולתי להיכנס למסיבה ולבחור. הייתי מגיע למועדון וחושב לעצמי, 'הממ... אוקיי, במי אבחר? בך? בך? או, בך! בואי נעשה את זה!'". הדבר התאפשר בשל מערכת היחסים המיוחדת בין האצן לחברתו. "היה לנו חוק אחד: אם הייתי עושה משהו עם מישהי אחרת ומיצי לא ידעה, זה היה בסדר מצידה. אבל אם היא גילתה שמשהו קרה ביני לבין אישה אחרת, האישה האחרת היתה חייבת לעוף". בצורה לא מפתיעה, השניים נפרדו אחרי חמש שנים.

ולא רק באולימפיאדת בייג'ינג היה בולט משוגע במקצת. הג'מייקני מספר כי לאחר שזכה בעוד מדליית זהב - הפעם במירוץ השליחים ל-100 מטרים עם ג'מייקה - הוא כמעט ונפסל על ידי אחד השופטים. הפרשה התחוללה בגלל רצונו של בולט לשמור על המקל מהריצה, אך אחד השופטים לא איפשר זאת. "הוא אמר לי - אתה לא יכול לקבל את זה. אנחנו צריכים את זה", סיפר בולט. "למה? האולימפיאדה נגמרה!" ירה בחזרה האצן. השניים המשיכו להתווכח עד שהשופט השתולל ואיים: "אתה הולך להיפסל אם לא תחזיר לי את המקל". רק התערבות של שופט נוסף, שהרשה לבסוף לבולט לשמור על המקל, מנעה מקרה מביך במיוחד.

נבחרת השליחים של ג'מייקה, יוסאין בולט, נסטה קרטר, ניקל אשמייד, קמאר ביילי קול. רויטרס
כמעט ופסל את כל נבחרת השליחים? בולט וחבריו לג'מייקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully