וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון ניצחה את דאלאס, 12 נק' לכספי, מקל עם 11

נועם אשל, יוסטון

2.11.2013 / 6:26

הדרבי הישראלי בין עומרי כספי לגל מקל קיים בגדול כשהשניים גילו יכולת מצוינת ב-105:113 של הרוקטס. הישראלים שלנו, עם למעלה מ-20 דקות כ"א, היו פקטור. כספי: "זו תעודת כבוד לכדורסל שאנחנו פה", מקל: "סוף סוף אפשר לדבר עברית במהלך המשחק". שליחנו נועם אשל מדווח

AP

צפו בדיווח של שליחנו נועם אשל

חיכינו ללילה הזה והוא הגיע, ובגדול. עומרי כספי ובעיקר גל מקל ידעו שחובבי הכדורסל כאן יעקבו אחרי המפגש הראשון בין שני ישראלים ב-NBA ולא אכזבו. כספי, עם 12 נקודות והופעה מצוינת מהספסל, סייע לג'יימס הארדן הנפלא (34 נקודות) ולדווייט הווארד (13 ו-16 ריבאונדים) לנצח את דאלאס 105:113, אבל מקל (במילרע, לפחות לפי האמריקאים) לא אכזב ונתן הצגה משלו, עם 11 נקודות, שישה אסיסטים ואיבוד אחד בלבד. העובדה שחוסה קלדרון גילה יכולת איומה וסיים עם 0 מ-8 מהשדה עוד עשויה לשחק לטובתו בהמשך.

גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס. AP
עוד רגע היסטורי לו ולכספי. מקל/AP

הארדן היה נפלא ובלתי עציר, אבל עבורנו זה היה הערב של כספי ומקל, ולא רק – גם שדרנית הקווים ביוסטון התייחסה למפגש ההיסטורי בין שני הישראלים, ואף ציינה את התכונה בישראל ואת נוכחותו של שליח וואלה! ספורט נועם אשל באולם.

מקל וכספי פתחו על הספסל, אבל האחרון קיבל הזדמנות מהירה יותר משציפה. 52 שניות מהפתיחה ספג עומר אשיק עבירה שנייה וכספי תפס את מקומו בעמדת הפאוור פורוורד. לאחר החטאה מביכה מהעונשין הוא החל במו ידיו את הבריחה של הרוקטס, כשבמצב של 4:4 קלע שלשה ולאחר מכן שתל עוד צ'אקה כדי להעלות ל-6:10. יוסטון עלתה ל-10:20, כשמקל, שראה פרקט כחמש דקות לקראת תום הרבע הראשון, יצר אימפקט ראשוני עם קליעת ניתור שצימקה ל-20:12. לאחר מכן הוסיף עוד שתי קליעות בחדירה. השניים ירדו לנוח בתחילת הרבע השני ולא שבו לשחק עד להפסקה, שהסתיימה ב-50:61 ובשליטה מוחלטת של הרוקטס.

ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס מול מונטה אליס שחקן דאלאס מאבריקס. רויטרס
היה מעל כולם הלילה. הארדן/רויטרס

במחצית השנייה חזר התסריט על עצמו. כספי נכנס ראשון וקלע שלשה שלישית במשחק, כשהוא מחזיר את הרוקטס ליתרון בן 11 נקודות ובולם דקות טובות של דאלאס. מנגד, ריק קרלייל המשיך להאמין בקלדרון שלא הפסיק להחטיא. כשמקל עלה שוב לשחק, בתחילת הרבע הרביעי, הוא סייע לחבריו להתקרב עד לפיגור 76:70 ואף הוסיף סל שצימק מאוחר יותר ל-80:72, אבל זו הייתה שירת הברבור של ניסיון הקאמבק של דאלאס. לקינוח, הוא קלע גם שלשה ראשונה ב-NBA ורשם עוד ציון דרך קטן כשהמשחק כבר היה גמור. דירק נוביצקי קלע 22 נקודות לדאלאס, מונטה אליס הוסיף 20.

עשר דקות לסיום עורר כספי דאגה כשאיבד כדור ובמהלך החזרה למתפרצת של דאלאס סובב את קרסולו. הוא לא שב לשחק, אך נראה שהפציעה אינה חמורה, לאחר שירד מהמגרש בכוחות עצמו. בסופו של דבר, למרות הכאבים ברגל, זה היה ערב שגם הוא וגם היריב שלו מדאלאס יזכרו לטובה.

עומרי כספי שחקן יוסטון רוקטס מול וינס קארטר שחקן דאלאס מאבריקס. AP
פציעה לא מדאיגה. כספי/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס. AP
כך זה נראה בשניות הסיום של המשחק. מקל/AP

כספי ומקל מדברים

עומרי כספי אמר לאחר המשחק: "היה מרגש לפגוש את גל, אני כל כך שמח. יש לו הזדמנות פז להצליח שם ויש עוד זמן עד שהאריס יחזור. הוא עושה רושם מעולה. זו תעודת כבוד לכדורסל שאנחנו פה כי אנחנו לא שחקני סגל או 15-16 בקבוצה. אנחנו משחקים דקות רבות ואני שמח שזה הלך טוב היום". על הפציעה אמר: "זה נקע ואני מקווה שמחר בבוקר כבר יהיה בסדר".

גל מקל סיכם: "זה מרגש. בדיוק דיברתי על זה עם עומרי שאנחנו משחקים ביחד מגיל צעיר, ופתאום פה אנחנו משחקים בבמה הזו של ה-NBA. היה כיף גם לדבר איתו בעברית תוך כדי המשחק. אני בטוח שמי שראה בארץ מאוד נהנה. אנחנו לא טיפוסים של טראש טוק, אבל מדברים וסוף סוף אפשר לדבר עברית. אנחנו מכאן ישר טסים לשדה התעופה בחזרה לדאלאס ומחר אנחנו כבר נגד ממפיס. אנחנו שוכחים מהיום, אולי המשחק עוד יישב בראש, אבל כבר מחר חושבים על משחק חדש עם הקצב המטורף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully