וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קוצ'ה ויטוריה ניצחה את מכבי תל אביב 80:84

מכבי תל אביב כבר הצליחה לחזור מפיגור 12 הפרש ברבע האחרון בספרד, אך הפסידה את משחק פתיחת עונת היורוליג שלה 84:80 לקוצ’ה ויטוריה. היקמן (20 נק’) ואינגלס (17) היו מצוינים אך סופו וסמית’ לא הופיעו, ולבלאט יש עוד הרבה עבודה אם ברצונו להגיע רחוק במפעל

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

לא כך רצה דיוויד בלאט לפתוח את עונת 2013/14. הקבוצה שלו, מכבי תל אביב נכנעה כבר במשחק הליגה הראשון שלה להפועל חולון הקטנה, והערב (חמישי) רשמה גם הפסד במשחק הבכורה שלה העונה ביורוליג כשירדה מנוצחת 80:84 בידי קוצ'ה ויטוריה בספרד. הצהובים רדפו אחרי יריבתם כמעט כל המשחק, וכבר רשמו קאמבק מרשים בזכות משחק ענק של ריקי היקמן, אבל חוסר ריכוז בדקה האחרונה איפשרה לתומאס הרטל להעניק לוויטוריה את הניצחון היוקרתי. עתה תצטרך קבוצתו של בלאט להתאושש ומהר, לפני שחזור גמר הפלייאוף מהעונה שעברה, מול האלופה, מכבי חיפה בליגה.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
גם משחק ענק שלו לא הספיק. היקמן/מגד גוזני

כבר מהפתיחה היה ברור לכל שוויטוריה מגיעה להתמודדות הזו עם הרבה יותר אנרגיה והרבה יותר התלהבות מאשר הצהובים. אנדרס נוצ'יוני ופרננדו סן אמטריו הטיסו את המארחים ליתרון מוקדם, וברבע השני החל טיבור פלייס לחגוג בצבע של סגנית האלופה מישראל כדי להביא את הבאסקים אל המחצית ביתרון דו ספרתי. מכבי נאבקה להישאר קרובה, אינגלס צלף מחוץ לקשת, ויחד עם היקמן הוביל את קבוצתו של בלאט לקאמבק נהדר ויתרון ברבע האחרון. דווקא כשהיה נדמה שסגנית האלופה הישראלית תחזור עם ניצחון חוץ נאה, הגיע תומאס הרטל, ועם שמונה נקודות בארבע הדקות האחרונות הכניע במו ידיו את הצהובים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
לא שמרו בדקות האחרונות. בלאט/מגד גוזני

רבע 1

המארחים פתחו את המשחק עם המון אנרגיה ועלו ראשונים על הלוח אבל אינגלס קבע שוויון עם ג'אמפ יפה בצד השני. ויטוריה המשיכה לחגוג על ההגנה המנומנמת של הצהובים, כשנוצ'יוני רושם לייאפ קליל ומוסיף שלשה כדי לקבוע 8:12. ההתלהבות של קבוצה של סקריולו נמשכה, וולטר הודג' חטף כדור וסיים מצויין מול ההגנה וטיבור פלייס קלע מעל ג'יימס כדי להעלות את ויטוריה ליתרון 14:22. סמית' ואוחיון הצליחו לצמק מעט, ומכבי ירדה בפיגור 24:18 בסיום הרבע הראשון.

מאמן נבחרת ספרד סרג'יו סקאריולו. רויטרס
פתחו ברגל ימין את העונה האירופית שלהם. סקריולו/רויטרס

רבע 2

פלייס המשיך לחגוג על שון ג'יימס בצבע ועם דאנק נהדר במתפרצת הקפיץ את יתרונה של ויטוריה ל-25:34. בלאט שלח גם את טיוס במטרה לעצור את פלייס אבל גם הוא לא היה יכול לגרמני. היקמן הצליח סוף סוף לחדור את ההגנה הבאסקית, מכבי השיגה חטיפה ושלשה של אינגלס צימקה ל-38:32. אך סן אמטריו מיד החזיר באחת משלו. רייס חדר מצויין, המילטון נעץ דאנק על הראש של מכבי, ושלשה ענקית של סן אמטריו על הבאזר קבעה 38:48 לויטוריה במחצית.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. מגד גוזני
הפסד שני רצוף. סמית'/מגד גוזני

רבע 3

רייס פתח את הרבע השלישי עם חדירה נהדרת אבל עיקר תשומת הלב הופנתה לקרב בין שחורציאניטיס להמילטון, שם החלו הרוחות להתחמם. המילטון לא נרגע, וניסה לתקוף גם את בלו לאחר שזה עשה עליו עבירה חריפה שגררה שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית. סן אמטריו ניצל זאת והעלה את המקומיים ל-42:54 לפני שאינגלס מצא שלשה חשובה עבור הצהובים. ויטוריה עשתה עבירה טיפשית על היקמן לשלוש ומכבי צימקה ל-5 בלבד. המילטון קבר גם הוא שלשה, אבל אינגלס צלף נהדר וחדירה של אוחיון צימקה שוב ל-3. סמית' צימק גם הוא, ובסיום הרבע השלישי זה רק 62:61 לויטוריה.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עלו ליתרון ברבע האחרון. לנדסברג/ברני ארדוב

רבע 4

אוחיון ולנדסברג המשיכו את המומנטום בפתיחת הרבע האחרון והעלו את מכבי ליתרון ראשון במשחק, 64:65. פלייס החטיא דאנק קליל, ומהעבר השני היקמן ואוחיון הוסיפו שתי שלשות כדי לקבוע 71:75 לאורחים. דווקא אז ביצע אוחיון עבירה על השלשה של הרטל, שהשלים מהעונשין, והוסיף שתי חדירות עצומות כדי לקבוע 78:82, חצי דקה לסיום. אוחיון חדר היטב, ויטוריה הסתבכה עם השעון, אבל המילטון בג'אמפ אדיר חרץ סופית את גורלה של מכבי, 80:84 לקוצ'ה ויטוריה בסיום.

גיא פניני, שון ג'יימס, שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יורדים מאוכזבים, שוב. פניני, ג'יימס, לנדסברג וטיוס/ברני ארדוב

קלעו לקוצ'ה ויטוריה: לאמונט המילטון 16, טיבור פלייס ופרננדו סן אמטריו 12 כ"א, תומאס הרטל 11, דויד יילינק ואנדרס נוצ'יוני 9 כ"א, פביאן קוסור 8, וולטר הודג' 6, תומאס קלאטי 2.

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 20, ג'ו אינגלס 17 (3 מ-4 ל-3), יוגב אוחיון 9, שון ג'יימס וטייריס רייס 8 כ"א, דווין סמית' וסילבן לנדסברג 6 כ"א, אלכס טיוס 4, סופוקליס שחורציאניטיס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully