וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: וולסקז-דוס סאנטוס, טייק 3

איתי לייבוביץ'

17.10.2013 / 12:14

שני הלוחמים הבכירים בעולם במשקל כבד ייפגשו בפעם השלישית בשנתיים, במוקד ערב הקרבות הגדול UFC 166 בין שבת לראשון (5:00, 5+ לייב). איתי לייבוביץ' עם הפרטים

בבוקר יום ראשון הקרוב (5:00, 5+ לייב) ייערך אירוע UFC 166, ואנו האוהדים זוכים לקבל אירוע איכותי כל כך עד שכמעט כל הלוחמים באירוע השתתפו בקרב אליפות בזמן זה או אחר. האירוע המרכזי יציב את שני הלוחמים הבכירים בעולם במשקל כבד, האלוף קיין וולסקז והטוען לכתר והאלוף לשעבר ג'וניור דוס סאנטוס, בפעם השלישית בשנתיים. בקרב השני יפגשו שני שמנמנים, שלפחות אחד מהם מתכנן להיות שמנמן מעט פחות בדמותן של רוי נלסון הכרסתני ודניאל קורמיה הדחוס. גילברט מלדנז ודיאגו סאנצז ינסו להטריף אותנו, ג'ורדון ינסה להמשיך בנסיקה, דודסון ינסה להתבגר, מרקוורט ינסה לחזור ולומברד ינסה להוכיח שמקומו בטופ של המחלקה. כעת נותר רק לקוות שהקארד שמבטיח גם יקיים.

קיין וולסקז לוחם MMA מול צ'יק קונגו. Hermann J. Knipertz, AP
הרבה אגרופים נראה מהצד שלו. קיין וולסקז/AP, Hermann J. Knipertz

קיין וולסקז VS ג'וניור דוס סאנטוס

אלוף העולם במשקל כבד קיין וולסקז (12:1) והטוען לכתר ג'וניור "סיגאנו" דוס סאנטוס (16:2) יעשו היסטוריה כשישלימו את הטרילוגיה הראשונה בהיסטוריה של מחלקת ה-HW. הקרב הראשון בין השניים נערך לפני שנתיים באירוע הראשון של ה-UFC ברשת פוקס, אז ניצח דוס סאנטוס את וולסקז בקצת יותר מדקה בעזרת אגרוף אימתני שהפיל את האלוף ולקח ממנו את התואר. שנה לאחר מכן השניים נפגשו בשנית אך הפעם היה זה וולסקז שניצח בצורה משכנעת כשחבט בברזילאי ללא רחם במשך 25 דקות כלל לא תמימות והשאיר עיסה במקום שקודם לכן, על פי השמועות, היו פניו של סיגאנו.

כל אחד בתורו סיפק תירוצים באשר להפסד. מחנה וולסקז טען לפציעה בברך שלפני ההפסד ואילו מחנה דוס סאנטוס טען לאימון-יתר שהוביל לרבדומיולוזיס (תמס השריר) – תופעה מסוכנת בה נהרסת מעטפת התא שבשריר ותכולת השריר מגיע למחזור הדם מה שיכול לגרום לאי ספיקת הכליות. לאחר שנהנתם מההסבר האנטומי בואו רק נאמר שבטרילוגיה כמו בטרילוגיה, העבר מת והקרב השלישי הוא הקובע, אז בואו נשכח גם מהתירוצים.

לשנים יש היסטוריה של שיאים והטרילוגיה אינה ההישג הראשון של השניים. ללוחמים גדולים וכבדים יש נטייה לייחס תנועות כבדות, לעיתים לא חינניות, ומשחק איטי ולאו דווקא טכני. במקרה הזה לא וולסקז ולא דוס סאנטוס מתאימים לפרופיל הכד ולשניים ידיים מהירות מאד וסיבולת לב ריאה של אצנים במשקל 70 ק"ג. הידיים שלהם מהירות וחזקות כל כך ששניהם זכו בפרס נוקאאוט הערב 3 פעמים. בעוד סיגאנו מצטיין באגרוף נקי ויפה דווקא וולסקז קבע שיא מרשים של 111 מכות משמעותיות בקרב אחד. אל המספר המרשים הזה הוסיף וולסקז 11 הורדות לקרקע וכאן גם טמון היתרון המשמעותי על הברזילאי. בעוד ששניהם מחזיקים בחגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי האמריקני ממוצא מקסיקני מחזיק בכישורי האבקות עדיפים בהרבה על אלו של הברזילאי, אותן הוא משפר כל יום עם חברו לאימונים והמתאבק האולימפי דניאל קורמייה.

הקרב הראשון

בקרב האחרון של דוס סאנטוס ראינו ניצחון בבעיטה מסובבת על מארק האנט קשישא, אך זו באה לאחר 14:18 דקות. בקרב האחרון של וולסקז ראינו השבתה של ביגפוט סילבה ב-01:21 דקות. סיגנו מסוכן, מאד מסוכן אך וולסקז לוחם שלם יותר ועדות לכך ניתן לראות בשני הקרבות הקודמים. אם אני צריך לתמצת שני קרבות לשתי מילים אני אבחר ב"פוקס" ו-"שליטה". אגרוף יכול להיכנס תמיד וכשמי שמשגר אותו שוקל 100+ ק"ג התוצאה הרסנית ומכאן מסוכנותו של הברזילאי. לעומת זאת מה שראינו בקרב השני, בו אגרוף מדויק אחד לא נכנס, היא שליטה מוחלטת של וולקסז בדוס סאנטוס ושליטה של 25 דקות מעידה הרבה יותר מאגרוף אחד שנכנס. עם זאת, מה שסיגאנו הוכיח זה שהוא יכול לספוג, ואם הוא יכול לספוג הוא יכול להמשיך, אם הוא יכול להמשיך האגרוף הבא תמיד יכול למצוא את המטרה.

הטרילוגיה הזו תיגמר לטובתו של האלוף והדבר לא מבשר טובות לדוס סאנטוס שלא יכול לרדת קטגוריה ויאלץ להילחם בלוחמים אחרים עד שוולסקז יפסיד, אז יוכל לקרוא תיגר על האלוף החדש. מתישהו.

הקרב השני

דניאל קורמייה VS רוי נלסון

בקרב השני יפגשו שני לוחמים שמנמנים ודחוסים שלא מתאימים לגמרי לקטגוריה הכבדה – לא שהדבר ניכר במאזן שלהם. דניאל קורמייה הבלתי מנוצח (12-0) ניצח כל לוחם שניתפס כטוב וכמאיים כתפלץ כבד ועשה ממנו קציצות. ג'ף מונסון, ביגפוט סילבה, ג'וש בארנט ופרנק מיר נפלו מול קוביית הנ"ט הזו כשכולם החזיקו ביתרון גודל וניסיון משמעותיים. קורמייה לא נתן לעובדות לבלבל אותו ועבר דרכם כמו חמאה שמנה. מולו עולה לוחם לא גדול (יחסית) בדמותו של רוי נלסון. נלסון החביב (19:8) מצליח להפיל יריבים גדולים וכבדים כבר שנים רבות ולמרות שהוא מגיע מהפסד לסטיפה מיוצ'יץ לפני ארבעה חודשים, את שלושת היריבים האחרונים שלו עצר נלסון בנוקאאוט (דייב הרמן, צ'יק קונגו) ונוקאאוט טכני (מאט מטריון). לנלסון סנטר מגרניט וקשה מאד לעצור אותו, אתגר שקורמייה ישמח לעמוד בו. כמתאבק אולימפי היתרון בהיכן הקרב יתנהל נמצא אצל קורמייה, אך אם יגיעו לקרקע כשנלסון והבטן מעליו הוא יחווה גהנום. נלסון מחזיק באיכויות ג'יו ג'יטסו נהדרות שממקסמות את הפיזיות שלו אך גם אם ישארו בעמידה קורמייה לא ילקק דבש שכן נלסון מביא עמו מאזן של 12 נוקאאוטים מ-19 ניצחונות.

נלסון שוקל 118 ק"ג אך מהם 184% שומן. רבות דובר על כך שירזה, יזנח את סגנון ה'קונג פו פנדה', וירד קטגוריה. בגובה של 1.78 ו-107 ק"ג הבטיח קורמייה שללא קשר לתוצאת הקרב הקרוב, את הבא כבר יערוך בקטגוריית ה-LHW שכן חברו הטוב וולסקז מאייש את משבצת האלוף בקטגוריה. ההצהרה הזו מלמדת על הביטחון העצום במחנה AKA ביכולתו של וולסקז להישאר אלוף.

קרב בין יריבים עם סגנון דומה כל כך יכול להיות מאד משעמם או מאד מהנה. בדרך כלל אין אמצע. אני מאמין שהמנטליות האולימפית של קורמייה תעשה את ההבדל והוא ישאר בלתי מנוצח. אם הקרב יהיה צמיד אולי אפילו נראה קרב שני ב-LHW? ואולי קרב שלישי בטרילוגיה ב-UFC 205 במשקל MW?

גילברט מלנדז VS דיאגו סאנצז'

קרב מסקרן נוסף יפגיש את אלוף סטרייקפורס לשעבר והטוען לכתר לשעבר גילברט מלנדז (21:3) עם זוכה העונה הראשונה של ה'לוחם האולטימטיבי' והטוען לכתר לשעבר דיאגו סנצ'ז. מי שנחשב לאחד הלוחמים הטובים בעולם במשקל הקל ב-6 השנים האחרונות עשה דרכו ל-UFC רק לאחרונה עם רכישת ליגת סטרייפורס ע"י האחים פרטיטה. כל 10 הקרבות האחרונים של מלנדז היו קרבות אליפות כשהוא מגן על התואר שלו 6 פעמים ברציפות. אני אישית מעולם לא החזקתי ממלנדז הלוחם שעשו ממנו אך הופתעי לטובה כאשר בקרב הראשון שלו ב-UFC פגש את האלוף דאז בנסון הנדרסון והפסיד לו בהחלטה חצויה בלבד. אולי הוא בכל זאת שייך לטופ אז שייכותו תיבחן לעומק עכשיו כשהוא בליגה הבכירה.

סאנצז' (5:24), לעומתו, העביר את רוב הקריירה בארגון ופגש לוחמים ברמה גבוהה יותר. עם ניצחונות על קני פלוריאן, ניק דיאז, קליי גואידה, פאולו טיאגו ומרטין קמפמן, סאנצז' הבטיח ששמו ייחקק בדברי ימי ה-UFC כאחד הלוחמים הטובים שהיו בארגון. אמנם שני הקרבות האחרונים שלו לא הציגו את רמתו הגבוהה של סאנצז' ועם הפסד לג'ייק אלנברגר וניצחון דחוק בהחלטה חצויה על טאקאנורי גומי ייתכן ושיאו מאחוריו. עם זאת מדובר בלוחם מלהיב שזכה 5 פעמים בפרס קרב הערב והקרב הזה צפוי להיות מלהיב ומרתק. ניצחון של מלנדז ישאיר אותו בתמונה האליפות וישלח את סאנצז' למרכז הטבלה לשנים הקרובות. לעומת זאת, מלנדז נלחם על התואר הקרב הקודם וניצחון של סאנצז' חייב לקרב אותו לתמונת האליפות לראשונה מאז ההפסד של לאלוף דאז בי ג'יי פן ב-2009.

עוד באירוע

מאז שהגיע ל-UFC במרץ 2012 העמיד שון ג'ורדון (15:4) מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד כשהוא מפסיד בהחלטה לצ'יק קונגו אך משבית את מייק רוסו ופאט בארי בנוקאאוט. מולו יעמוד אחד הלוחמים המכוערים יותר שיצאו מברזיל, גבריאל "נאפאו" גונזגה. לאחר ההפסד לטראוויס בראון הצליח נאפאו להתאושש עם ניצחון על דייב הרמן המיותר וינסה להישאר רלוונטי עם ניצחון על ג'ורדן. לעומת זאת ניצחון של ג'ורדן על הברזילאי לא יקדם אותו בהרבה וגם אם כן, מישהו חושב שיש לו סיכוי מול דוס סאנטוס או וולסקז? האתלטיות של ג'ורדון תסכן את נאפאו אך גונזגה מסוכן מאד על הקרקע. אני הולך עם ג'ורדן.

בקרב נוסף נוכל לראות את ג'ו דודסון אותו ראינו לאחרונה מפסיד בהחלטה לאלוף העולם דימטריוס ג'ונסון. דודסון יכול לנצח כל אחד במחלקה אך החיוכים ורוח השטות שראו עליו בזמן הקרב (לא סתם קרב, קרב אליפות!) הראו שבגיל 29 הוא לא בוגר מספיק וחסר לו קילר אינסטיקט. אני מקווה שמול דרל מונטיגיו, לו זה הקרב הראשון בארגון, הוא יתאושש מההפסד ויחזור לטפס כי יש לו את מה שדרוש כדי להיות אלוף. לפחות פיזית.

משהו לא טוב עובר על נייט מרקוורט הותיק (2:12:32) בשנים האחרונות. למרות ניצחונות על דמיאן מאיה, רוזימר פלהרס ודן מילר כשל מרקוורט מול צ'ייל סונן, יושין אוקאמי ובקרב האחרון הפסיד בפעם השניה ברציפות, הפעם לג'ייק אלנברגר בנוקאאוט. אם ה-UFC רוצים לבנות אותו מחדש הם לא ממש מראים את זה כשמולו הציבו את אחד השמות המאיימים של השנים האחרונות – הקטור לומברד. אז נכון, מאז שהגיע ל-UFC לומברד (1:4:32) רחוק מלהרשים בלשון המעטה. עם הפסד לטים בוטש בקרב הבכורה שלו בארגון, הפסקת ניצחון על פלהרס, וחזרה להפסד מול יושין אוקאמי לומברד רחוק מלהזכיר את הלוחם האימתני ששלט בבאלטור ולא הפסיד מאז 2007.

למרות שהשניים באותו הגיל ובערך עם אותו קילמוטרז' זירה, מאכילים כאן מישהו למישהו ומחכים לראות מי יישאר לעמוד כשהאבק יתפזר. מרקוורט נלחם ב-UFC מאז 2005 (כבר אז הגיע לארגון עם מאזן 2:6:21) ואילו לומברד הגיע כהבטחה. את מרקוורט אפשר תמיד לזרוק ולדעת מה זרקו אך עם לומברד עדיין לא בטוחים. להערכתי ה-UFC מקווים שלומברד ישלח את מרקוורט למרתפי המחלקה ויתחיל לנסוק למטה. אם לא, ייחתך בסוף החוזה.

שווה אזכור

קיי. ג'יי נונס (7:11) וג'ורג' סוטירופילוס (5:14) מגיעים לאחר שלושה הפסדים רצופים וזה להיות או לחדול לשניהם. לפני רצף ההפסדים רכב סוטירופילוס על רצף של שמונה ניצחונות בעוד נונז לא נראה כמו עצמו מאז 2010. מאזנו של אלוף ELITE XC לשעבר מאז 2010 עומד על חמישה הפסדים וניצחון אחד בודד. לשניים יש פוטנציאל להתקדם ובטח שלספק קרב מעניין. קרב משעמם ומיותר ישאיר את שניהם מחוץ לליגה.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully