וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הבייסבול נזכר: עשור למקרה סטיב בארטמן

14.10.2013 / 19:30

ב-14/10/03 שלח אוהד הקאבס את ידו לעבר הכדור ושינה לעד את חייו. תחילה הוא היה שנוא העיר, כיום שיקגו מבקשת מחילה

עשר שנים. עשר שנים ארוכות, כואבות, מוזרות עברו על קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס מאז אותו לילה. עשר שנים בדיוק מאז "התפיסה מהגיהנום", ששינתה לעד את חייו של אוהד צעיר בשם סטיב בארטמן ולמעשה, את ההיסטוריה כולה של אחד המועדונים הוותיקים והמפורסמים בספורט האמריקאי.

המהלך הבלתי נשכח (מתוך הסרט "לתפוס גיהנום"):

למי שאינו מעורה בפרטים: ב-14 באוקטובר 2003 אירחו הקאבס, שלא זכו באליפות מאז 1908, את פלורידה מארלינס למשחק השישי בסדרת הגמר של חטיבת הנשיונאל ליג. שיקגו הובילה 2:3 בסדרה והמשחק הביתי הזה, באצטדיון ריגלי פילד האגדי, אמור היה להיות משחק העלייה לוורלד סירייס.

במהלך האינינג השמיני, כאשר שיקגו מובילה 0:3, כדור נחבט לכיוון היציע. האאוטפילדר של הקאבס, מויסס אלו, זינק על מנת לתפוס אותו, לשרוף את החובט לואיס קאסטיו ולקרב את הקאבס צעד נוסף לעבר המטרה. אולם מספר אוהדים מקומיים שלחו אף הם ידיים לעבר הכדור. לרוע מזלו של סטיב בארטמן, הוא היה זה שנגע בו והוציא אותו מידיו של אלו, שהגיב בזעם. הקהל באצטדיון השתולל מכעס על בארטמן והחל להשליך עליו כוסות שתייה ושלל דברים נוספים ולהטיח בו קללות קשות. המשטרה נאלצה להתערב והוציאה אותו מהאצטדיון על מנת שלא ייפגע, אבל לקאבס כלום כבר לא עזר. הם התפרקו לחלוטין מהמקרה, הפסידו את המשחק 8:3, הפסידו גם את המשחק הבא וראו את פלורידה ממשיכה כל הדרך לאליפות היסטורית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
סטיב בארטמן אוהד שיקגו קאבס תופס כדור מידיו של מויסס אלו. AP
שלח את היד, כמו כל אוהד. בארטמן משנה את חייו ואת ההיסטוריה של הקאבס/AP

התגובה הראשונית הייתה סוערת. שיקגו, בתור עיר משוגעת ספורט, הוציאה את כל התסכול על בארטמן האומלל, שבסך הכול ניסה לתפוס כדור, כמו שכל אוהד היה עושה (ולראייה, המקרה שאירע הלילה, בו אוהד בוסטון רד סוקס שלל אאוט מידיו של שחקן דטרויט, פרינס פילדר). בארטמן עצמו ירד למחתרת ובשנים שחלפו מאז לא נראה ולא נשמע. הוא סירב להצעות רבות, שכללו לא מעט כסף, להופיע, להתראיין, להסביר, אך מעולם לא היה מוכן להיחשף.

בשיקגו, עם השנים, החלו לסלוח ובעיקר, להבין שהם היו אלה שלא התנהגו כמו שצריך. "קללת ה-Billy Goat", שרובצת מעל הקבוצה, אותה קללה שהטיל בילי סיאניס, לאחר שהוא והעז שלו סולקו מריגלי פילד במהלך הוורלד סירייס של 1945 ולפיה הקאבס לא יזכו יותר באליפות, קושרה תחילה לבארטמן, הכדור המפורסם הושמד במכונה לייצור רוטב פסטה והכיסא בו ישב בארטמן, אזור 4, שורה 8, כיסא 113, הפך למוקד עלייה לרגל, אבל כעבור כמה שנים גם מויסס אלו הודה: "מה שמצחיק הוא שבכלל לא הייתי תופס את הכדור הזה".

גרסת הסדרה "איש משפחה" לאירוע:

ב-2011 יצא ב-ESPN הסרט הנהדר "Catching Hell" ("לתפוס גיהנום"), שמביא את הסיפור כולו מזווית יוצאת דופן ולמעשה משמש ככתב הגנה מפורט על בארטמן.

ב"שיקגו טריביון" ציינו היום עשור למקרה: "הגיע הזמן לסדר מעט את ההיסטוריה של העיר. סטיב בארטמן לא עלה לקאבס באליפות".

עשר שנים חלפו, איש לא יודע איפה סטיב בארטמן, אבל כולם יודעים - הקאבס, שסיימו את העונה החולפת 96 הפסדים ו-66 ניצחונות בלבד, אף פעם לא התאוששו.

בארטמן מוברח מהאצטדיון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully