וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות הגביע העולמי: ישראל ופורטוגל נפרדו ב-1:1

הפתעה גדולה בליסבון: ישראל פיגרה 1:0 אחרי שקוסטה כבש בדקה ה-27, אבל בן בסט איזן חמש דקות לסיום והעניק לכחולים-לבנים תוצאה מפתיעה ומחמיאה

נבחרת ישראל נפרדה הערב (שישי) ב-1:1 מפתיע ומחמיא מנבחרת פורטוגל במחזור התשיעי של בית ו' במוקדמות הגביע העולמי באזור האירופאי. השחקנים של אלי גוטמן החזיקו בסיכוי תיאורטי להגיע לפלייאוף, אבל בשביל שזה יקרה הם היו חייבים ניצחון סנסציוני באצטדיון ז'וזה אלבלדה בליסבון. זה אמנם לא קרה, אבל המאמן ושחקניו עשו לעצמם הרבה כבוד עם תוצאה מאוד מחמיאה. ריקרדו קוסטה כבש עבור פורטוגל בדקה ה-27, אבל עדן בן בסט השווה בדקה ה-85 ודאג לכך שכריסטיאנו רונאלדו וחבריו יסיימו את הקמפיין בלי לנצח את הכחולים-לבנים.

שחקן נבחרת ישראל, עדן בן בסט. רויטרס
הותיר את המארחת בהלם. בן בסט/רויטרס

ישראל התמקדה הערב קודם כל בעצירת המארחת וכשאומרים לעצור, הכוונה היא לכריסטיאנו רונאלדו. שרן ייני ניסה להפוך לצל של הפנומן, אבל בזמן הזה נאני הפעלתן עורר מהומות באגף הימני ומוטיניו החכם ששלט באמצע, ניווט היטב את המשחק. הפורטוגלים הגבירו את הלחץ ככל שהזמן עבר וניצלו חור בהגנה הלבנה כדי לעלות ליתרון אחרי 27 דקות. במחצית השנייה ישראל חזרה להציג יכולת טובה ולא מעט ביטחון. פורטוגל עדיין הייתה עדיפה, אבל הלבנים העזו לצאת קדימה, הצליחו לעצור את היריבה במקרים רבים וגם נהנו מיכולת נהדרת של דודו אוואט. חמש דקות לסיום המשחק רוי פטריסיו טעה בגדול ואיפשר לעדן בן בסט להשוות ובסיום 1:1 - תוצאה מצוינת מבחינתה של ישראל.

כריסטיאנו רונאלדו, נבחרת פורטוגל. Armando Franca, AP
נשאר מתוסכל. רונאלדו/AP, Armando Franca

דקה 90: בן חיים הכשיל את אדר 17 מטר מהשער, רונאלדו הפציץ את הכדור החופשי, אבל אוואט ירד נהדר והדף. איזה משחק של השוער הישראלי.

דקה 85: גול! רוי פטריסיו הרחיק רע ברגל, הכדור הגיע לעדן בן בסט שאמר תודה, התקדם מול השוער הפורטוגלי וכבש בקלות. 1:1 מפתיע מאוד בליסבון.

דקה 78: מוטיניו הקפיץ לאנטונש שהגיע מאחור ובעט בלי לעצור, אוואט זינק באינסטינקט מצוין והדף לקרן. עצירה גדולה של השוער הוותיק.

דקה 73: פורטוגל יצאה למתפרצת מהירה, נלסון אוליביירה המחליף הקפיץ מעל אוואט, אבל הכדור שלו היה רחוק מהמסגרת. החמצה גדולה של המארחת.

דקה 70: ז'וסואה שנכנס כמחליף לפני רגע, בעט שטוח ברגל שמאל מ-18 מטר, הכדור שרק ליד הקורה הישראלית ויצא לחוץ.

שחקן נבחרת פורטוגל נאני מול שחקן נבחרת ישראל עומרי בן הרוש. רויטרס
מאבקים עיקשים באגף. בן הרוש מול נאני/רויטרס

דקה 67: חילוף שני בישראל וגוטמן לוקח סיכון: מהראן ראדי יצא, ליאור רפאלוב במקומו.

דקה 61: ריקרדו קוסטה כמעט השלים צמד. הבלם היה ראשון לכדור קרן, אבל הנגיחה שלו קפצה על הקרקע וחלפה מעל המשקוף.

דקה 60: חילוף ראשון בישראל: אליניב ברדה יצא, טל בן חיים נכנס.

דקה 52: עכשיו בן הרוש בצד השני. המגן השמאלי התקדם לתוך הרחבה הפורטוגלית, ההגנה האדומה נעלמה, אבל הישראלי סיים עם בעיטה לא טובה לידיים של פטריסיו. ההזדמנות הטובה ביותר של ישראל עד עכשיו.

דקה 51: רונאלדו ברח לאגף הימני, התעלם לחלוטין מהנוכחות של בן הרוש והגביה מדויק לרחבה, אלמיידה עלה ונגח מעל המשקוף.

דקה 47: ברדה מצא את עצמו בתוך הרחבה הפורטוגלית, התנהל היטב עם הכדור ושיחרר כדור רוחב, אבל לא הייתה שם רגל לבנה שתדחוק פנימה.

דקה 46: הנבחרות חזרו לכר הדשא. אין חילופים.

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים. Armando Franca, AP
ניסו וניסו, עד שהצליחו. פורטוגל חוגגת/AP, Armando Franca

דקה 45: הראלד אגן שרק וסיום המחצית הראשונה. ישראל נראתה לא רע ברבע השעה הראשונה, אבל אחר כך נעלמה. כרגע פורטוגל נראית בדרך לניצחון.

דקה 36: ניסיון רביעי של מיקאל מחוץ לרחבה ושוב למסגרת. הפעם הכדור שלו היה למרכז השער ואוואט קלט.

דקה 33: נאני שוב השתחרר באגף הימני והעביר כדור רוחב, אלמיידה רצה לנעוץ את השני, אבל בן חיים גלש והרחיק לקרן.

דקה 27: גול! מיקאל שוב ניסה מרחוק, הפעם מ-22 מטר, הכדור עשה את הדרך לפינה, אבל אוואט התעופף והדף לקרן. פורטוגל מיהרה לחדש את המשחק, פפה שנותר בלתי מכוסה הכניס בנגיעה לרחבת החמש בנגיעה וריקרדו קוסטה נגח פנימה. 0:1 לפורטוגל.

דקה 23: נאני פרץ לרחבה מצד ימין וניסה להעביר כדור רוחב, אבל אוואט הדף לקרן בעזרת הרגל. מיד לאחר מכן מיקאל קיבל את הכדור בתוך הרחבה ובעט מ-15 מטר לשמיים.

שחקן נבחרת ישראל עדן בן בסט מול שחקן נבחרת פורטוגל אנדרה אלמיידה. רויטרס
כמעט הצליח להלום בפורטוגלים בדקה ה-16. בן בסט מול אנדרה אלמיידה/רויטרס

דקה 19: רונאלדו ברח מייני ובעט מ-20 מטר ברגל שמאל, שטוח והחוצה.

דקה 16: בן חיים דהר לעומק המגרש ומסר לברדה, האחרון מצא את בן בסט שהצליח להשתחרר מהשמירה ולבעוט מחוץ לרחבה, אבל הכדור השטוח שלו התגלגל החוצה.

דקה 12: ישראל יצאה להתקפה, ברדה קיבל את הכדור בתוך הרחבה וניסה לבעוט מזווית אלכסונית, אבל מיגל ולוסו בלם.

דקה 6: ייני ביצע עבירה על רונאלדו כ-30 מטרים מהשער. הסופרסטאר הימר על בעיטה לשער, אבל הכדור שלו פגע באלמיידה ויצא החוצה.

דקה 4: אלמיידה הוריד כדור לאחור עם הראש, מיקאל בעט ברגל שמאל מ-17 מטרים, אבל מחוץ למסגרת. איום ראשון של הנבחרת המארחת על דודו אוואט.

דקה 1: טום הראלד האגן הנורבגי שם את המשרוקית בפה והוציא את המשחק לדרך.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי מול שחקן נבחרת פורטוגל ויטורינו אנטונש. רויטרס
הבדלי רמות שלא באו לידי ביטוי בתוצאה. זהבי מול אנטונש/רויטרס

הרכבים

פורטוגל: רוי פטריסיו, אנדרה אלמיידה, פפה, ריקרדו קוסטה, ויטורינו אנטונש, מיגל ולוסו (אדר, 87), ז'ואאו מוטיניו, רובן מיקאל (ז'וסואה, 69), כריסטיאנו רונאלדו, נאני, הוגו אלמיידה (נלסון אוליביירה, 69).

ישראל: דודו אוואט, אייל משומר, טל בן חיים, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, שרן ייני, מהראן ראדי (ליאור רפאלוב, 67), ביברס נאתכו, ערן זהבי (עומר דמארי, 83), אליניב ברדה (טל בן חיים, 60), עדן בן בסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully