וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פדרמן: "חורה לי שאומרים 'תביאו מישהו עם כסף' כשאנו מפסידים כסף"

7.10.2013 / 12:38

בלאט? לא היה סבלני עם שחקנים. שלף? התאכזבתי אישית. לחץ על המאמן? אנחנו מפרים אותו. רכש? מיהרנו והסתחררנו. העונה? בקרוב ישאלו את מאמן ברצלונה למה אינגלס לא הצטיין אצלם. דני פדרמן, מנכ"ל מכבי תל אביב, לא חושש מאף שאלה קשה. עד שמגיעים למבקרים האינטרסנטיים

צילום ועריכה: קובי אליהו

דבר אחר ברור אפשר ללמוד משיחה עם דני פדרמן: האיש מאוד בטוח בדרכו. גם כשמעלים את נושא ליאור אליהו, הוא קובע בצורה נחרצת – לא אנחנו הראינו לו את הדרך החוצה. "ליאור הוא זה שבחר לא להיות פה", אומר מנכ"ל מכבי תל אביב. "ניהלנו אתו מו"מ, נתנו לו הצעה, הסברנו לו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאנחנו מאוד רוצים אותו, ישבנו עם המשפחה שלו, אמרנו לו את זה והבהרנו לו שאם הוא לא ירצה, לא נוכל לשנות את כל הבנייה כי הוא משפיע על אופן הבנייה. ההצעה הייתה מכובדת בעינינו וזה גם נראה כך הלכה למעשה, כי נראה שהוא עדיין לא מצא את הקבוצה שתתאים לו. ליאור החליט לסרב.


"התקשרתי לסוכן והסברתי לו שאם הוא מסרב, המשמעות שהוא לא יהיה במכבי כי נמשיך בבנייה, והסוכן איחל לנו בהצלחה", ממשיך פדרמן. "אני מאוד אוהב את ליאור ברמה האישית וכשחקן. אני חושב שמכל השחקנים, ביליתי הכי הרבה שעות בחברתו וגם עם המשפחה שלו. אבל ליאור בחר לא להיות פה. מה אני יכול לעשות? שחקן לא יכול להציב את התנאים ולהיות בטוח שהוא יישאר. כשבנינו את הקבוצה החלטנו שליאור יהיה בסגל ואם לא, אז יש אלטרנטיביות. זה בסדר שהוא רצה בתנאים אחרים, אבל אנחנו לא הסכמנו בתנאים האלו".

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. נמרוד סונדרס
לא אנחנו הראינו לאליהו את הדרך החוצה, הוא זה שבחר לא להיות פה. דני פדרמן/נמרוד סונדרס

***

דני פדרמן לא מרבה לדבר, אבל כשהוא עושה זאת, הוא עושה זאת בבטחה רבה. גם כשהוא מדבר על בניית הסגל הנוכחי. גם כשהוא מנתח את הטעויות בעונה שעברה. גם כשהוא מדבר על הטענות שלו לבלאט. יש רק דבר אחד שמוציא אותו מהכלים – אלו ששואלים לאן הולך הכסף, אליהם מיד נגיע. אין לו בעיה לומר ש"בנינו קבוצה חזקה יותר בהרבה משנים קודמות. מבחינת גובה ואתלטיות היא ברמות הכי-הכי גבוהות באירופה. אנחנו קבוצה יותר פיזית וגם הגארדים גבוהים".

דווין סמית' בעמדה 4. אינגלס הובא לעמדה 3, ההחתמה של אינגלס שינתה לכם את בניית הסגל?

"לא תמיד היה 4 עם קליעה במכבי. אם אנשים ייזכרו, אז כשלקחנו את אליפות אירופה במוסקבה, בלו לא היה ומה שהיה זה דיון תומאס, שזה יותר חמש, ונסטור קומאטוס שבכלל מזכיר קצת את התפקיד של דווין. התופעה הזאת שנקראת דיוויד בלו זה לא דבר שקיים, זה דבר חריג. יש אולי שלושה כאלו בכל אירופה, ובטח לא ישראלים. היינו צריכים לחשוב על שינוי קונספציה: בארץ מותר לשחק עם חמישה זרים. היה לנו את ריקי (היקמן), שון (ג'יימס) ודווין (סמית'), ונותרו לנו עוד שניים. סופו (שחורציאיטיס) זו החתמה רביעית. היינו צריכים רכז, והיה צריך להחליט האם להביא שחקן בעמדה 4 שלא מתלבש בליגה הישראלית וכנראה לא מוביל, או שנצרף גארד שיכול להיות מנהיג - וזו הייתה ההחלטה, להביא רכז על חשבון ה-4. זה לא שהשארנו את עמדת 4 מופקרת, השיקול שלנו היה להשתמש בדווין כחלק מהזמן כ-4, הוא הרי עשה זאת לא מעט בשנה שעברה והוא היה טוב בזה. הבאנו את ג'ייק כהן שהוא קלע שלשות מדהים ואת טיוס שהוא 4 בסגנון של ליאור אליהו, שמביא קליעה מתחת לסל".

ועכשיו בלו מגיע ומשנה לכם שוב את הקונספט.

"קודם כל, פנינו אליו לא אחת, גם בקיץ הנוכחי וגם בקיץ הקודם. פנינו אליו לפני שהחתמנו את אינגלס. אני מניח שהוא עושה את זה בגלל שהוא הבין שעשה טעות. בלו בשבילנו הוא חלק מהמשפחה, הוא רואה בנו בית וכך גם אנחנו. כשדיויד בלו אמר לנו שהוא מתחיל לחשוב על חזרה, אמרנו לו 'תשמע, הדלת פתוחה, בוא תתאמן, תחזור לכושר, תחזור לעצמך'. הוא כמובן שמח והחליט לבוא. אני לא יודע אם זה משנה את הקונספציה, אבל זה יכול לחזק אותנו. אם הוא יישאר, אין ספק שזה ידרוש מאיתנו לעשות שינויים".

איזה מסר זה מעביר לשחקנים ולאוהדים? בייחוד לאחר שני ההפסדים במשחקי אימון. אולי המסר הוא: "נכשלנו בבנייה, אנחנו לא בוטחים בשחקנים".

"אין כאן שום הבעה של חוסר שביעות רצון משחקנים. נשב איתם ונסביר להם את זה. להפך, שיראו את זה כ'איזה יופי שמכבי דואגת לשחקנים שעשו אצלה קריירה ארוכה, שהיא זוכרת את אלו ששיחקו אצלה ונתנו לה הרבה שנים'. ואז אני, כשחקן, יודע שאם אני אלך – מכבי היא באמת בית".

ספר קצת על ההחלטה לצרף את בלו.

"כאשר בלו פנה אלינו הבאנו את זה לתשומת לבו של המאמן. אמרנו לו שדיוויד חוזר לשחק ושזה קסם לנו. גם בלאט העלה התהיות לגבי ההשלכות, מה שזה יכול לייצר לקבוצה, אם זה יערער את המעמד של שחקנים אחרים בשלב מאוחר כל כך של הקיץ, וגם תהה לגבי המצב הפיזי והכושר של בלו. בשביל זה מצאנו את הפתרון שהוא יגיע לתקופה של להיכנס לכושר, ואז נחליט ביחד".

מה לגבי ג'ייק כהן - הוא יושאל?

"אין ספק שאם בלו יישאר, נצטרך לעשות שינויים בסגל".

אוהד גרינוולד מחלק ציונים: מהלכי הקיץ של מכבי תל אביב (דפדפו)

***

בשנה שעברה החלטתם לא לבנות לרוחב, אלא להביא יותר שחקנים מובילים. והנה שוב נגררתם לסגל רחב. היה רצון להביא כוכב כדוגמת פארגו, ובשורה התחתונה שוב זה לא קורה.

"אני חושב שהשנה יש לנו סגל שבנוי לרוחב, אבל גם לעומק. בשנה שעברה זה היה רק לרוחב. כל שחקן הוא בעיניי ברמה מאוד גבוהה. וזה מצב אידיאלי למאמן. זה נכון לשנות גישה ולהביא שחקן משמעותי, אבל אין הרבה שחקנים כאלו באירופה".

אבל שוב, כמו בעונה שעברה, יכול להיווצר מצב של תסכול שחקנים.

"כאן נכנס התפקיד של ניקולה לתמונה, והוא יצטרך לשבת עם שחקנים ולהסביר להם שהם נמצאים בקבוצה מקצוענית. זה חלק מהספורט".

אפרופו ניקולה וויצ'יץ', הגיע הזמן לדבר על המנהל הקודם, גור שלף. ידוע לי באופן אישי שהמון שחקנים לא היו מרוצים מתפקודו של שלף, לא מעט חשבו שהוא לא תומך אלא יותר מתנהג כמו "הבוס". היו לו גם תקריות עם מספר שחקנים. זו אחת הסיבות שבגינן שלף פוטר?

"אני לא רוצה להתייחס לגופו של אדם אלא לגופו של עניין. לא רוצה לעסוק בשאלה אם גור טוב או לא. אני רק יכול להגיד שהיה צריך לבצע שינוי בעמדת מנהל הקבוצה. אני לא חשוב שזה מכובד לדבר על גור ברמה האישית. דברים שאני חושב עליו אני צריך להגיד פנים מול פנים ולא בתקשורת. אם הוא בחר לעשות את זה אחרת זו זכותו והחלטה שלו. אני לא עושה דברים כאלו".

הופתעת ממה שהוא אמר?

"התאכזבתי. לא הופתעתי ממנו כי הוא לא הראשון ולא האחרון שעוזב את מקום העבודה שלו, ובוחר להגיד דברים שליליים בדיעבד, לא משנה כמה טוב היה לו בזמן העבודה הזו".

הריאיון אתו חיזק את דעתך שהפיטורים היו מוצדקים?

"את זה יגיד מי שקרא את זה".

גיא גודס עוזר מאמן מכבי תל אביב עם המנהל גור שלף. ברני ארדוב
על גור שלף: "התאכזבתי. לא הופתעתי ממנו כי הוא לא הראשון ולא האחרון שעוזב את מקום העבודה שלו, ובוחר להגיד דברים שליליים בדיעבד. לא משנה כמה טוב היה לו בזמן העבודה הזו"/ברני ארדוב

אם יש משהו שמעניין בראיון של גור שלף, זו העובדה שהגיע מישהו מתוך המערכת, והודה בעצם שאין מערכת יחסים טובה בינך לבלאט. פעם ראשונה שמישהו מניח על השולחן את הסוד הגלוי הזה.

"ברמה הבינאישית, היחסים שלנו עם בלאט טובים. אף פעם לא ישבנו ורבנו".

שלף טען אחרת . בראיון אחר הוא אפילו אמר שאם לא הייתם צריכים לשלם לבלאט חוזה, הוא כבר היה מפוטר.

"זה לא קשור לרמה הבינאישית וזה גם לא נכון".

בכל זאת, דברים דלפו במשך העונה. מחלוקת פה, מחלוקת שם.

"יש לנו, היו לנו וככל הנראה יהיו לנו גם מחלוקות עם מאמנים. כל אוהד שיושב ביציע או בבית, יש לו מחלוקת עם המאמן ועם השחקנים. לכל אחד יש מה להגיד וזה בסדר. גם אנחנו, שמשלמים את השכר לשחקנים ולמאמנים – תמיד תהיה לנו ביקורת וזה דבר בריא. כי לו? היינו בעלים שאין להם ביקורת, אז לא היינו מגיעים לשום מקום. זו ביקורת בונה, ובסך הכול יש לנו מערכת יחסים פורה. אנחנו מפרים את המאמן באינפורמציה. בשורה התחתונה, אני ברמה האישית - ואני חושב שזה נכון לגבי כל אחד בהנהלת מכבי - מסתכלים על התוצאות. אם נשחק טוב, ננצח וכולם יישארו ויהיו מבסוטים. לא נשחק טוב, תמיד יהיו בעיות".

התוצאות בשנה שעברה בהחלט לא היו טובות. גם הסדרה מול מדריד הייתה מחרידה.

"לגבי איבוד האליפות, זה משחק אחד. גם אם נניח שההתנהלות בשנה שעברה לא הייתה משביעת רצון, אי אפשר למחוק הכול למאמן שנתן פה כמה שנים טובות, גם בתקופה שהוא שימש כעוזר מאמן וגם כמאמן ראשי. אי אפשר לקחת ממנו את ההישגים על בסיס חצי עונה לא טובה, זה לא הוגן. לכן חשבנו לנכון שאנחנו צריכים להמשיך איתו. בכל זאת, הוא עשה כמה דברים יפים מאוד בעבר".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"היחסים טובים, אף פעם לא ישבנו ורבנו עם בלאט". המאמן עם ההנהלה בגבו/ברני ארדוב

אתה יכול להודות שאחד השיקולים שלכם להשאיר את בלאט היה בעצם שאין הרבה אלטרנטיבות בשוק המאמנים המקומי? הרי להביא את אוברדוביץ', למשל, יעלה שני מיליון דולר לפחות.

"אני לא אוהב להגדיר את זה ככה. כששאלו אותי בעבר אמרתי שגם אם דייויד בלאט לא היה חתום במכבי והיינו צריכים להחליט, הוא עדיין היה בראש הרשימה כי הוא מבין המאמנים הטובים עדיין, אין מה לעשות".

בתום העונה החוזה שלו מסתיים. זו העונה האחרונה שלו?

"אני יכול להגיד דבר כזה? ממש לא. אני יכול להגיד לך חד-משמעית שאם תהיה עונה טובה ונהיה מרוצים מהתוצאות וממנו, אין סיבה שבלאט לא ימשיך".

ומה לגבי גיא גודס, הוא יהיה מאמן ראשי במכבי?

"כשיגיע הזמן, אני מניח שהוא יקבל את ההזדמנות. כל דבר והזמן שלו".

בתקשורת הרוסית פורסם לאחרונה שבלאט בשיחות עם האיגוד הרוסי.

"אין מניעה שהוא ידבר וייפגש עם ראשי הנבחרת הרוסית, כי זו לא קבוצה שמתחרה מול מכבי. כשנגיע לקיץ הבא, ואם שני הצדדים יחליטו שהם רוצים להמשיך ביחד, אז נביע את הדעה שלנו לגבי השאלה אם זה נוח לנו או לא".

בקיץ שעבר זו הייתה אחת הבעיות של מכבי – בלאט היה עסוק עם רוסיה?

"אין ספק שזה מקשה כשבונים סגל של קבוצה להתנהל כך. אין לי כוונה להאשים אותו בכך על העונה שעברה, אבל ברור שזה יתרון גדול שמאמן שאתה עובד אתו נמצא וחיסרון גדול שהוא לא. בקיץ האחרון, מאחר שבלאט היה פה, היו לנו דיונים מאוד מאוד פורים. ישבנו וראינו במשך שעות על שעות משחקים וקלטות ושחקנים. דיברנו על אלטרנטיבות ואיך תיראה הקבוצה, דברים שהרבה יותר קשה לעשות כשמאמן לא נמצא".

העונה, בלאט קיבל את כל מה שהוא ביקש. זו קבוצה בצלמו של בלאט?

"הקיץ, כמו כל קיץ, הוא קיבל את כל מה שהוא רוצה".

כל קיץ? על מורן רוט בלאט עצמו התלונן שלא הוא בחר אותו.

"מורן רוט היה שיקול גם בגלל עניין יוגב אוחיון, כשהיינו בשיא הסערה. היינו צריכים לגבות את עצמנו במקרה שלא יהיה גארד ישראלי, וגם אחרי זה לא היו אלטרנטיבות. אין כזה דבר שאנחנו חותמים קודם, ורק אחר כך המאמן אומר לנו אם הוא מרגיש בסדר עם השחקן או לא. יכול להיות שמאמן יגיד שהוא רוצה שחקן מסוים ונענה לו 'שמע, זה לא מתחבר עם הזהות של המועדון והשחקן לא יהיה'. יכול להיות ששחקן לא עומד במסגרת תקציבית, אבל לא ייתכן שיהיה כאן שחקן שהוא בניגוד לעמדת המאמן. לא נשקיע מיליוני שקלים בשחקן ונסכן כספים ובסוף המאמן לא ירצה בו".

מורן רוט שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
על מורן רוט: "אין כזה דבר שאנחנו חותמים קודם, ורק אחר כך המאמן אומר לנו אם הוא מרגיש בסדר עם השחקן או לא"/מגד גוזני

***

לא מעט אש מופנית אליך ואל רקנאטי שאתם צעירים, חסרי ניסיון ועושים טעויות.

"זה היה ברור, כמו שהיה ברור שלא נזכה לאף טפיחה על השכם אם דברים כן יצליחו. אבל נכנסנו מבחירה כי אנחנו אוהבים את המועדון הזה. שנינו גדלנו עליו. מהגיל שאני זוכר את עצמי אני מסתובב בין הרגליים של השחקנים בחדר ההלבשה, אנחנו עושים את זה מאהבה. וכשאתה עושה משהו מאהבה אתה לא מפחד מביקורת".

האוהדים שואלים למה - אם כבר רציתם להשקיע בפארגו 1.3 מיליון מיליון דולר - לא השקעתם בכוכב אחר את הסכום הזה.

"אין כל כך הרבה שחקנים דומיננטיים באירופה במחירים של מיליון וחצי דולר. ברגע שהבנו שאנחנו לא מוצאים שחקן מוביל, לקחנו את העוגה וחילקנו אותה אחרת. אני מבטיח לך שהיינו מפסידים את אותו סכום כסף אם היינו מחתימים אותו, כמו שאת אותו סכום כסף אנו מפסידים לאחר שבנינו את הסגל בלעדיו. אלו המצאות של בעלי אינטרסים".

ביקורת בנוסח "לאן הולך הכסף" פוגעת בך?

"זה הדבר שהכי קשה לי איתו. את הביקורת שיש לאנשים על בניית סגל או בחירת שחקנים אני יכול להבין, כי כולנו אוהדים אמוציונליים. אבל הקטע הזה של האנשים שרומזים שיש איזשהו אינטרס שלנו במועדון או דברים כאלו – אלו דברים מאוד קשים בעבורי. כי כשאתה עושה משהו באמת מהלב ומהאהבה זה בלי שום אינטרס. ההפך, האינטרס פוגע בך: אתה משקיע בזה כסף, זמן, אנרגיות. אתה לא ישן מזה. ואז באים ואומרים לך: 'לאן אתם הולכים, מה עשיתם, לכו, תביאו מישהו שיביא את הכסף'. וזה בזמן שאנחנו מפסידים כסף. זה מאוד חורה לי".

מהי לדעתך ההצלחה הכי גדולה שלך מאז נכנסת לתפקיד מנכ"ל הקבוצה?

"אין אצלנו החלטות לבד. מכבי מנוהלת בעבודת צוות. כמו שבמגרש זה שזורק לא היה יכול לזרוק אם לא היה מי שימסור לו. יש החלטות שהן בתחום אחריותי, והמוצלחות מביניהן הן כאלו שאני מנוע מלדבר עליהן מאחר שהן צפויות לשאת פרי רק בשנה-שנתיים הקרובות. אין החלטה שאני מצטער עליה".

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. נמרוד סונדרס
"כשאתה עושה משהו מאהבה אתה לא מפחד מביקורת"/נמרוד סונדרס

***

מדוע נפלתם עם כל כך הרבה זרים בעונה שעברה?

"לאנשים יש זיכרון מאוד קצר. מנסה בונסו, אחד השחקנים הכי מרתקים, היה יכול להיות פה. הוא היה חתום, הוא הגיע לפה, ובמהלך אוקטובר הוחלט שהוא לא ימשיך בגלל הבדיקות הרפואיות. זה הכניס אותנו לסחרור. נוצר מצב שלא היה לנו גבוה פיזי, ואז הגיע מלקולם תומאס, שלא היה בדיוק עם ניסיון באירופה, ופלאניניץ', שגם הוא היה נטול ניסיון. לבלאט לא הייתה הסבלנות לתת לו, כי פלאניניץ' הגיע בשלבים מכריעים של העונה ומאמן לא יכול לתת אמון בשלבים כאלו. אז זה הכניס אותנו להחלפת שחקנים. שרמדיני נפגע, למעשה, כי מעמדה שבה הוא היה המחליף של מנסה בונסו – הוא הפך להיות הרבה יותר משמעותי, מה שהוא לא היה אמור להיות מלכתחילה; הוא בא לתת גיבוי. כל זה הכניס אותנו לסחרור בהחלפות. לגבי חלקם לא היינו כולנו בעד, כהנהלה, אבל שוב – נתנו למאמן להחליט והלכנו איתו. גם אם זה לא היה במאה אחוז".

לגבי פלאניניץ' נטען שזו יותר החתמה של מערכת הסקאוטינג.

"אין דבר כזה. באופן כללי אני חושב שאפשר היה לתת יותר הזדמנויות לשחקנים בעונה שעברה. אם תשאלי סקאוטרים ומאמנים, גם את נוון ספאחיה, הם חושבים שבעוד שנתיים-שלוש פלאניניץ' יהיה מהסנטרים המובילים באירופה. אין עוד הרבה סנטרים עם רמת פיזיו?ת כזאת, ושיש להם בנוסף מגע טוב לכדור".

ניק קיינר-מדלי היה אמור להיות באנקר, וגם זה לא הסתדר. מדוע?

"לזכותו של דייוויד אפשר להגיד שניק קיבל את ההזדמנויות והוא לא כל כך הצליח, עד כמה שכולנו רצינו בכך. אבל ניק הוא שחקן טוב ונראה מה הוא עושה השנה במלאגה. ראיתי שהוא עשה כבר כמה מספרים יפים. שחקנים שהיו חלשים במקום אחד יכולים להפוך משמעותיים במקום אחר. תראי מה ג'ו אינגלס עושה במכבי. אחר כך יגידו למאמן ברצלונה – הוא יכול היה לעשות את זה גם אצלך".

מה אתם עשיתם, או עושים, כדי שמצב הזה לא יחזור על עצמו? זה הרי עולה המון כסף.

"אין תרופה מסוימת. לגבי קיינר-מדלי, למשל, זה קשור לכך שהוא לא התאים כנראה לסגנון המשחק שהיה. לגבי גבוהים, ההחתמה של מלקולם תומאס הייתה אולי בדיעבד מהירה מדי. היינו צריכים לחכות איתה, כי זה יצר אחר כך סוג של תגובת שרשרת עם החילופים. אולי היינו צריכים להמתין ולראות איזה סנטרים יכולים להחליף את מנסה בונסו".

אתה מסכים שמשהו לא עובד במחלקת הסקאוטינג בשנים האחרונות? הרי הרבה זמן לא הגיעו לקבוצה "מציאות". גם היקמן נשאר רק בזכות סיומת טובה לעונה שעברה, אבל הוא רחוק מלהיות כוכב.

"קודם כל, מחלקת סקאוטינג לא הייתה עד לפני שנתיים, וזו הייתה אחת הבעיות של מכבי. הסיבה שהחלטנו להקים מחלקה כזו היא שלמכבי כמועדון הייתה תלות מאוד-מאוד גדולה במאמנים לגבי הידע על שחקנים. ומאמנים, מה לעשות, לפעמים פורשים, וכשהם עוזבים את המערכת הם לוקחים איתם את הידע וממשיכים הלאה. הרגשנו שכמו כל מועדון שמכבד את עצמו באירופה, צריך שתהיה מחלקה שתצבור ידע לגבי השוק ולגבי שוק השחקנים, אילו שחקנים יש, מי צפויים להיות הכי טובים באירופה, מהם המחירים בשוק. לעקוב אחריהם במהלך כל השנה ולתת את המידע הזה למאמן. מחלקת סקאוטינג בוחנים בפרספקטיבה של חמש שנים, לא אחרי שנתיים".

זה יפה לרצות לזהות את הכוכב הבא בעוד כמה שנים ולהביא אותו מבעוד מועד. אבל האבסורד הוא שבמערכת של מכבי אין זמן לגדל שחקנים.

"זה נכון שיש מקום לשיפור בכל נושא הסבלנות, לתת לשחקנים הזדמנות. זה גם תלוי במאמן שלך, אם יש לו סבלנות כזו. אבל כמועדון אני חושב שצריך שיהיה את זה. חוץ מזה, חלק ממערך הסקאוטינג זה לעקוב אחרי שחקן – לאו דווקא להביא אותו. לסקאוטינג יש מטרות כמו לדעת שאינגלס, לדוגמה, ממתין ל-NBA ולא ימצא קבוצה עד אוגוסט, ולדעת את זה ושכדאי לחכות לו. או למשל עם דווין סמית' – לדעת אילו קבוצות מעוניינות בו, כמה הן מציעות לו והאם ניתן לנהל איתו מו"מ. גם זה סקאוטינג. אם יש ביקורת על סקאוטינג אז היא מיותרת ולא במקום, בואי נדבר על זה בעוד שלוש שנים..."

ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב מול דן גרונפלד שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
"ניק קיבל את כל ההזדמנויות ולא כל כך הצליח". קיינר מדלי/קובי אליהו

***

מה קרה עם ג'רמי פארגו? איך פספסתם אותו?

"עם פארגו כל התנאים סוכמו, היה חוזה. אנחנו חתמנו עליו, היה מו"מ מאוד ארוך, כי לקח לי הרבה זמן לשכנע אותו לוותר על ה-NBA. שלחנו את החוזה אליו, בזמן חילופי הטיוטות הסוכנים שלו משכו את הזמן, אחרי כמה ימים הם הודיעו לנו שהוא החליט לחתום במקום אחר. אנחנו חשבנו שההתנהלות שלהם לא הייתה נכונה, כי זה דבר שלא עושים. הם היו צריכים לפחות לא למשוך אותנו ולא לקנות זמן על הגב שלנו, בטח אחרי שסיכמנו איתם. יש לי גם במייל עד היום את החוזה החתום שנשלח אליו".

שורת הכישלונות בשנים האחרונות הרחיקה את מכבי מהצמרת האירופית. גם בעשור הקודם מכבי לא החזיקה בתקציב הכי גדול באירופה, אבל עשתה שבעה פיינל-פורים. זו בעיה תקציבית?

"לא היה ולא יהיה מתכון אחד לבניית קבוצה שתזכה באליפות אירופה או שתגיע לשלבים הכי מכריעים. אולימפיאקוס שונה מצסק"א והיא לקחה אליפות אירופה כמה שנים והיא שונה מהקונספט של צסק"א מוסקבה. זה שילוב של חומר שחקנים טוב עם כימיה טובה ותקציב טוב. זה מכלול. אנחנו מנסים בכל שנה מחדש. להגיד שהתרחקנו מהצמרת של אירופה זה לא נכון, כי אנחנו לפחות כמה שנים רצופות בשמונה המובילות כל פעם. לפני שלוש שנים היינו בגמר בברצלונה, וב-2011/12 היינו רחוקים נקודה מהפיינל פור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully