וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ניצחון דחוק ליונייטד, שלישיות לליברפול וסיטי

עדנאן ינוזאי בן ה-18 הציל את האלופה עם צמד ענק ב-1:2 על סנדרלנד. ליברפול בפסגה אחרי 1:3 על פאלאס, סיטי-אברטון 1:3

אחרי שסוף השבוע שעבר בישר על כמה הפתעות מרעישות בפרמיירליג האנגלית, יצא היום (שבת) לדרך המחזור השביעי. מנצ'סטר סיטי התאוששה מההפסד לבאיירן מינכן בליגת האלופות כשהנחילה לאברטון הפסד בכורה העונה - 1:3. ליברפול השאפתנית שבה זמנית לפסגת הטבלה כשניצחה באותה תוצאה בדיוק את קריסטל פאלאס החלשה. משחקי השבת יינעלו עם המפגש בין סנדרלנד למנצ'סטר יונייטד. המחזור יושלם ביום ראשון עם ארבעה משחקים: נוריץ' - צ'לסי, סאות'המפטון - סוונסי, טוטנהאם - ווסטהאם, ווסט ברומיץ' - ארסנל.

עדנאן ינוזאי שחקן מנצ'סטר יונייטד. AP
הכוכב החדש של הפרמיירליג. ינוזאי/AP

מנצ'סטר סיטי - אברטון 1:3

הפסד ראשון העונה לאברטון, שהקדימה את סגנית האלופה ערב המחזור, בעוד הקבוצה של מנואל פלגריני מתאוששת היטב מההפסד 3:1 לבאיירן מינכן בליגת האלופות, ומהתקופה הרעה שעברה עליה. המאמן ביצע שישה שינויים מההרכב שהפסיד לבווארים, ובין היתר החזיר אליו את צמד הספרדים דויד סילבה ואלברו נגרדו - שני שינויים שבהחלט הועילו הערב.

המארחת פתחה עם לחץ גדול, כשבעיטה של יאיא טורה נהדפה היטב על ידי טים הווארד (4), וכדור חופשי נאה של אלכסנדר קולארוב שפשף את הרשת החיצונית (7). בדקה ה-16 קיבל רומלו לוקאקו הלוהט כדור ארוך מפיל ג'גיילקה, נכנס לרחבה, עשה מג'וליאן לסקוט צחוק ומול ג'ו הארט קבע 0:1 מצוין לאורחת. סיטי לא התבלבלה, חידשה את המשחק בצד השני, מצאה את יאיא טורה, שהכניס כדור עומק גדול לאלברו נגרדו, וסידר לספרדי את שערו השלישי העונה בליגה כדי לאזן ל-1:1 תוך דקה וחצי. בדקה ה-26 תרגיל פנטסטי מבעיטה חופשית הגיע לאגוארו שמצא עצמו לבד לגמרי מול הווארד, אך בנגיעה אחת בעט סנטימטרים מהמסגרת. בדקה ה-45 הארגנטינאי כבר לא התבלבל, כשניצל כדור עומק של דויד סילבה כדי לבעוט מתוך הרחבה חזק ושטוח, כדי להשלים מהפך ולהעניק לסיטיזנס יתרון 1:2.

סיטי שלטה גם בפתיחת המחצית השניה, ובדקה ה-69 היא באה על שכרה. זה קרה אחרי שפבלו סבאלטה פרץ לרחבה ונתפס על ידי שיימוס קולמן, השופט הצביע לנקודה הלבנה, ועל אף שהבעיטה של אגוארו היתה חלשה ונהדפה על ידי הווארד לקורה, לבסוף היא מצאה דרכה אל הרשת. צמד לארגנטינאי, 1:3 לסגנית האלופה. משם הטופיז כבר לא חזרו, ורשמו את הפסד הבכורה שלהם העונה.

שחקני מנצ'סטר סיטי סרחיו אגוארו, דויד סילבה, אלברו נגרדו חוגגים. רויטרס
מתאוששים. אגוארו עם סילבה ונגרדו/רויטרס

ליברפול - קריסטל פאלאס 1:3

שלישייה שניה ברציפות למייטי רדז, שעולים באופן זמני למקום הראשון - לפחות עד המשחק של ארסנל מול ווסט ברומיץ' מחר. הפתיחה של ליברפול היתה מהממת, לא פחות: לואיס סוארס שחזר נפלא מההשעיה הארוכה סיים עם הרבה קור רוח התקפה קבוצתית נאה בדקה ה-14, וקבע 0:1. שלוש דקות חלפו, ודניאל סטארידג' סיפק את השער היפה במשחק, עם מבצע אישי פנטסטי באגף שמאל, שהסתיים בבעיטה מזווית קשה אל הפינה, ופנימה. סטיבן ג'רארד הצטרף לחגיגה בדקה ה-38, לאחר שראחים סטרלינג הוכשל ברחבה על ידי דין מוקסי, והקפטן בעט את הפנדל חזק כדי לקבוע 0:3. ויקטור מוזס עוד הספיק לרשום את אחת מהחמצות העונה, כשמצא איכשהו את המשקוף ממרחק של שני מטרים, ובכל זאת היתרון של המארחת לא עמד בסכנה גדולה. פאלאס, שתישאר במקום ה-19 גם אחרי תום המחזור השביעי, מצאה את שער הניחומים בדקה ה-76, מראשו של דווייט גייל.

שחקן ליברפול דניאל סטארידג'. רויטרס
שער מבריק. סטארידג'/רויטרס

סנדרלנד - מנצ'סטר יונייטד 2:1

חברים, חברות, קבלו את עדנאן ינוזאי. הילד הבלגי שהגיע למנצ'סטר יונייטד בגיל 16 ממחלקת הנוער של אנדרלכט קיבל הערב, כשהוא בן 18 וחצי, הופעת בכורה בהרכב, ואין מילה אחרת - פשוט הציל את דייויד מויס. אחרי ה-1:1 עם שחטאר בליגת האלופות ושני הפסדי הליגה הרצופים - ההשפלה בדרבי מול סיטי והמבוכה הביתית מול ווסט ברומיץ' - השדים האדומים הצליחו סוף סוף לנצח, ואפילו להראות אופי מסוים בדמות השלמת מהפך. אז מה אם היריבה היא הקבוצה היחידה שעדיין לא ניצחה העונה בפרמיירליג? התוצאה, כנראה, היא שקובעת בשלב זה, ומויס יכול לנשום לרווחה.

המנג'ר המשיך ברוטציה, כשעלה בהרכב עם נאני לצד ויין רוני ורובין ואן פרסי, אולם ההגנה שלו המשיכה להיראות פשוט נורא ואיום בפתיחה. פיל ג'ונס ונמניה וידיץ' לא הצליחו להרחיק כדור פשוט בדקה החמישית, קרייג גארדנר אמר תודה ועם בעיטה שטוחה הכניע את דויד דה חאה והקפיץ את אצטדיון האור באוויר. עמנואל ג'יאקריני כמעט הכפיל עם נגיחה מצוינת בדקה ה-34, אך דה חאה סיפק הדיפה אדירה, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:1 לחתולים השחורים.

ההצגה של ינוזאי החלה בדקה ה-55. פטריס אברה פרץ באגף השמאלי ושלח כדור רוחב לרחבה, אותו המשיך ילד הפלא בנגיעה אחת לרשת העליונה, כדי לקבוע 1:1. בדקה ה-62 הערב המוצלח של הבלגי הפך מושלם, כשהגבהה מימין הורחקה לא טוב על ידי ג'ון אושיי, וינוזאי ניצל זאת כדי להפציץ מהאוויר לפינה של קירן ווסטווד, ולהשלים מהפך ענק. זו היתה גם תוצאת המשחק, ושימו לב לנתון הבא: הילד בן ה-18 הפך לשחקן הצעיר בתולדות מנצ'סטר יונייטד שכובש צמד בליגה, ועקף על הדרך את כריסטיאנו רונאלדו, ויין רוני וריאן גיגס. לא מספיק? ובכן, ינוזאי הוא נציג השדים האדומים השני בלבד שכובש צמד בהופעת הבכורה שלו בהרכב, אחרי שרוד ואן ניסטלרוי עשה זאת בעבר. מדהים.

עדנאן ינוזאי שחקן מנצ'סטר יונייטד כובש מול סנדרלנד. AP
כוכב נולד. ינוזאי מבקיע את השני/AP

משחקים נוספים:

קרדיף סיטי - ניוקאסל 2:1

לקרדיף: פיטר אודמווינגי (58), לניוקאסל: לוק רמי (30, 58)

פולהאם - סטוק סיטי 0:1

לפולהאם: דארן בנט (83)

האל סיטי - אסטון וילה 0:0

שחקן ניוקאסל, פאפיס סיסה. GettyImages
נוסע לוויילס. סיסה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully