וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: גליל עליון הדיחה את ברק נתניה

סל ניצחון של דייויד לבו העניק לצפוניים 81:83 על בלינקו ושחקניו. ניצחונות לאילת, ראשל"צ, גלבוע/גליל, נס ציונה והרצליה

משחקי סיבוב א' בגביע המדינה, שנפתחו ביום ראשון עם העלייה של הפועל עפולה לשמינית הגמר, נמשכו הערב (חמישי) עם שמונה משחקים שכללו שש קבוצות מליגת העל, והפתעה אחת כבר קיבלנו כשהפועל גליל עליון מהלאומית הדיחה את ברק נתניה אחרי ניצחון דרמטי בתוצאה 81:83, שהושג בזכות סל עם הבאזר של דייויד לבו. בכך גליל עליון שחזרה את הישגה מהשנה שעברה, כשגם אז הדיחה את נתניה בסיבוב א' של הגביע והמשיכה לשמינית הגמר.

הפועל אילת יצאה למשחק חוץ לא קל בעין שרה מול עירוני נהריה החזקה, אולם לא נתקלה בקשיים מיוחדים מול הסגולים ודילגה מעל המשוכה עם ניצחון 73:91. גלבוע/גליל התארחה ביבנה ודילגה מעל קבוצתו של עמיר עוזי עם 66:95. בני הרצליה פגשה את קרית אתא וניצחה אותה 82:104. מכבי ראשון לציון, ללא בוסאני שהתפטר, ניצחה במגדל העמק 69:89. נס ציונה שייטה לניצחון מול טבעון/מגידו עם 67:91. במשחקים על טהרת הלאומית רמת השרון ניצחה בביתה את רמת גן 73:82. אליצור רמלה המשיכה לשלב הבא כשניצחה בכפר סבא 78:85. ביום שבת יושלם הסיבוב כשאליצור אשקלון תארח את הפועל תל אביב.

מאמן הפועל אילת עודד קטש יחד עם שחקניו. ניב אהרונסון
דילגו מעל המשוכה בעין שרה. קטש ושחקניו/ניב אהרונסון

עירוני נהריה - הפועל אילת 91:73

אחרי שבעונה שעברה נעצרו על ידי הוד השרון בחצי גמר הפלייאוף, החליטו בנהריה לצרף אליהם את המאמן שעצר אותם, רועי חגאי, בניסיון לעלות לליגת העל בחזרה. הקבוצה מעין שרה היא אחת המועמדות הבולטות לעלות בסוף העונה ליגה, אבל הפער בינה לבין הפועל אילת ניכר בהתמודדות ביניהן. על אף העונה המוצלחת שהסתיימה במרחק נגיעה מגמר סל, הפועל אילת עברה הקיץ מהפכה כשרק אפיק ניסים נשאר מהסגל הבכיר. עודד קטש צירף את ניב ברקוביץ', ניצן חנוכי, פלין קליימן ואנטון קזרנובסקי כישראלים שינסו לתרום ואת הזרים קווין פאלמר, יינסי גייטס, טרנס רודריק וכריס ווטפורד שאמורים לתת הרבה מאוד, ואכן בעין שרה הסגל המתגבש של קטש הראה שמץ מיכולותיו.

דקות הפתיחה היו גרועות מצד שתי הקבוצות, שהתקשו לייצר נקודות אולם למרות יכולת מצוינת של נייט מילר בשורות המארחים, קבוצתו של קטש הוליכה 16:20 בתום הרבע הראשון. נהריה החטיאה מחוץ לקשת ברבע השני, אילת שלטה בריבאונד, והאורחים מהדרום רשמו עלו ליתרון דו-ספרתי בדרך ל-33:48 במחצית. ברבע השלישי המגמה נמשכה, יינסי גייטס היה טוב באילת, והקטשים הוליכו 53:72. לנהריה לא נותר כוח והרבע האחרון היה זמן גרבאג'. בסיום אילת ניצחה 73:91, ועלתה לשלב הבא. יינסי גייטס סיים עם 18 נקודות בשורות המנצחים, קווין פאלמר הוסיף 16, אפיק ניסים וטרנס רודריק הוסיפו 11 כל אחד. נייט מילר הצטיין בשורות נהריה עם 29 נקודות, קני לאוסון הוסיף 23.

אליצור יבנה - הפועל גלבוע/גליל 95:66

אחרי שנתיים של הפסקה חוזר עמיר עוזי לאמן בקדמת הבמה כשידריך את קבוצת הצמרת בלאומית של השנים האחרונות מיבנה, אך אחרי המפגש הזה מול גלבוע/גליל הוא יצטרך להתמקד רק במאבקי הליגה. ניצחון אחד בשישה משחקי אימון זה המאזן של שרון דרוקר בגלבוע/גליל עד כה, אבל בקבוצה צלחו את המשוכה הראשונה בגביע, מפעל בו לא הצליחו בשנים האחרונות.

הרבע הראשון היה מעין דו-קרב בין טמיר ג'קסון מיבנה לריק ג'קסון מגלבוע/גליל שצלפו 10 נקודות כל אחד, והרבע הראשון הסתיים בשוויון 24:24. ברבע השני האורחים מהצפון העבירו הילוך, עצרו את יבנה על 14 נקודות והוליכו 38:50 במחצית. הרבע השלישי היה המשכו של השני, כשיבנה לא מצאה את הסל מול ההגנה האגרסיבית של גלבוע/גליל וקלעה רק 9 נקודות בדרך לפיגור 47:78. ברבע הרביעי האורחים המשיכו לטייל ולבסוף ניצחו 66:95. דראגן פסליציץ' בלט בגלבוע/גליל עם 18 נקודות, ריק ג'קסון קלע 15, ג'ראלד רובינסון הוסיף 14 ובר ראובן קלע 10. טמיר ג'קסון הוליך את יבנה עם 17 נקודות, דרור דווידי הוסיף 11.

נמרוד טישמן שחקן הפועל גלבוע/גליל מול דארין וויליאמס שחקן אליצור יבנה. מגד גוזני
צלחו מבחן לא פשוט ביבנה. נמרוד טישמן מול דארין וויליאמס/מגד גוזני

הפועל גליל עליון - ברק נתניה 81:83

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת. בעונה שעברה הדיחה גליל עליון בסיבוב א' את ברק נתניה והערב היא הגשימה את החלום לעשות זאת שוב. אחרי עונת התאקלמות טובה מאוד בליגה הלאומית המטרה של הקבוצה מכפר בלום היא לשמור על יציבות, אבל גם בעמק החולה לא חלמו על פתיחה כה מוצלחת לעונה, עם ניצחון שמעניק לאבישי גורדון וחבריו כרטיס לשלב הבא בגביע. עם סגל שכולל את יהוא אורלנד, אייל שולמן, אלירן גואטה ודולב דראפיץ', וכן את קני בויטנן וג'וליאן מילס, קבוצתו של רובי בלינקו הייתה אמורה לצאת מכפר בלום עם ניצחון, אבל המארחים חשבו אחרת.

קבוצתו של בלינקו פתחה היטב ועלתה ל-5:11 בתוך פחות משלוש דקות, אבל ריצת 5:14 של המארחת הפך את המשחק לצמוד ובתום הרבע הראשון גליל עליון הוליכה 19:20. נתניה נטלה את ההובלה בתחילת הרבע השני, קני בוינטון הפציץ והנתנייתים הוליכו במחצית 37:49. ברבע השלישי נתניה שמרה על היתרון בזכות יציבותו של בוינטן ודקות טובות של אייל שולמן, והוליכה 53:63 אחרי שלושה רבעים. הרבע הרביעי היה מותח ולצמוד, כשגליל עליון השתוותה ודקות הסיום הפכו למשחק צמוד. שתי שניות לסיום נרשם שוויון 81:81 אחרי סל של אייל שולמן. גליל עליון חזרה חדה מפסק הזמן, הכדור הגיע לזר דיוויד לבו שהטביע עם הבאזר והעניק לגליל עליון ניצחון ענק ודרמטי בתוצאה 81:83, שמעביר אותה לשמינית הגמר. אריק ארטלי היה אדיר בשורות המנצחים עם 36 נקודות, דייויד לאבו סיים עם 27 נקודות. נתניה רשמה חמישה שחקנים בדאבל-פיגרס כשקני בויטון הוליך את קלעיה עם 18. אייל שולמן וראשון פרימן קלעו 13 כל אחד.

הפועל מגדל העמק - מכבי ראשון לציון 89:69

העולה החדשה לליגה הלאומית חולמת על השארות בליגה השנייה, ולא הייתה אמורה לדגדג את היריבה מעיר היין. אחרי שהחתימו היום את ריקרדו מארש, שלא שיחק נגד מגדל העמק, בראשון לציון קיוו לשים את משחקי ההכנה הרעים מאוד מאחוריהם ואת התפטרותו המפתיעה של המאמן רוני בוסאני, ואכן הצליחו לעבור את המשוכה הצפונית בשלום, כדי להגיע לפתיחת העונה מעט יותר רגועים.

המארחים פתחו מצוין עם 0:5 והמשיכו ל-10:18 באמצע הרבע, אולם יכולת טובה של דווין מיטשל ובריאן הופקינס העניקה לראשון לציון יתרון 23:25 ברבע הראשון. ראשון לציון לא מצאה תשובה לאנטוני גרלי, שלהט לאורך המחצית, וכן לפורטו ריקני ג'ילברטו קלאוול ומגדל העמק הוליכה במחצית 47:44. למחצית השנייה עלתה ראשון לציון חדה, שון דאסון הפגיז, ההגנה של הכתומים אפשרה למגדל העמק לקלוע רק 8 נקודות ברבע השלישי ואחרי 30 דקות משחק הוליכו האורחים 52:74. הרבע הרביעי היה למעשה לפרוטוקול ובסיום ראשון לציון ניצחה 69:89.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן. מגד גוזני
ראשון התגברה על הזעזוע הגדול. שון דאוסן/מגד גוזני

אליצור קרית אתא - בני הרצליה 104:82

אם יש קבוצה שמסוגלת להיות סוס שחור בליגה הלאומית היא אליצור קרית אתא של שרון אברהמי, שגם בעונה שעברה כמעט והדיחה את עירוני נהריה ברבע גמר הפלייאוף, אבל הפעם אפי בירנבוים ושחקניו היו גדולים עליה. הפתיחה הייתה צמודה ולאחר שוויון 14:14 באמצע הרבע הראשון אך ריצת 2:8 העניקה להרצליה יתרון קטן עליו שמרה עד לתום הרבע בו הוליכה 25:30. ברבע השני קבוצתו של בירנבוים הגבירה קצב, ועלתה ליתרון 12, כשעל השעון ארבע דקות למחצית. גם יכולת טובה של פרג מייריק לא עזרה לקרית אתא, שירדה למחצית בפיגור 51:37. ברבע השלישי הרצליה הגדילה מעט את יתרונה וברבע הרביעי קרית אתא נשברה ואפי בירנבוים ושחקניו רשמו ניצחון בתוצאה 82:104 בדרך לשלב הבא. ג'אקים דונלדסון וגן גרונפלד הצטיינו בהרצליה עם 17 נקודות כל אחד, פרג מייריק וג'רמי אלן היו מצוינים בשורות המפסידים עם 24 נקודות כל אחד.

הפועל קרית טבעון/מגידו - עירוני נס ציונה 97:61

נס ציונה נטלה את ההובלה למן הפתיחה ועלתה ל-8:16 באמצע הרבע הראשון בזכות דקות טובות של טיילר האניקאט וטל דן, עד ליתרון 14:29 בתום הרבע הראשון. הרבע השני בישר על המשך מגמה, כשנס ציונה הגדילה את יתרונה ככל שנקפו הדקות והוליכה במחצית 25:52. הדריסה נמשכה ברבע השלישי, כשנס ציונה עלתה ל-29:63 בתוך שלוש וחצי דקות, והמשיכה ל-42:78 ברבע השלישי. הרבע הרביעי היה כמובן לפרוטוקול בלבד, ונס ציונה שייטה לשמינית הגמר עם ניצחון בתוצאה 61:97. מיטשל וואט הוליך את נס ציונה עם 16 נקודות, מאיר טפירו (10 אסיסטים) וטל דן קלעו 13 כל אחד. כרמל בוכמן ודן אביב קלעו 11 כל אחד לקרית טבעון/מגידו.

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה. ברני ארדוב
היה גדול על קרית אתא. בירנבוים/ברני ארדוב

א.ס. רמת השרון - עירוני רמת גן 73:82

העולה החדשה לליגה הלאומית שמה לעצמה מטרות לא נמוכות לקראת העונה הקרובה והמאמן דן ג'י והמנהל המקצועי רועי ברקוביץ' ינסו להצעיד אותה לתואר הפתעת העונה. דבר אחד כבר יש להם ביד: כרטיס לשמינית גמר גביע המדינה. האורחים פתחו חזק ועלו ל-7:12 אולם ריצת 4:13 של רמת השרון העניק לה 16:20 בתום הרבע הראשון. הרבע השני היה צמוד יותר והמארחים שמרו על יתרונם עם 40:45 במחצית. רמת גן קיוותה לשינוי ברבע השלישי, אולם הפער רק גדל בהתמדה ורמת השרון הוליכה 57:66. ברבע הרביעי שתי הקבוצות הציגו משחק התקפה גרוע ובסיום רמת השרון ניצחה 73:82 והמשיכה לשמינית הגמר. דונלד רוטפורד כיכב ברמת השרון עם 32 נקודות ונעזר בג'וש אלכסנדר שהוסיף 26. עמית תמיר הוותיק הוליך את רמת גן עם 19 נקודות ו-13 ריבאונדים, עודד שעשוע הוסיף 17.

הפועל כפר סבא/כוכב יאיר - אליצור רמלה 85:78

המחצית הראשונה הייתה צמודה לחלוטין כשכפר סבא/כוכב יאיר הוליכה 20:21 אולם רמלה הפכה את התוצאה וירדה למחצית ביתרון 36:41, בזכות יכולת טובה של רוברט סאלי ואוהד כהן שקלעו 11 כל אחד בשני הרבעים הראשונים. הרבע השלישי הכריע את המשחק כשרמלה הפציצה בו 27 נקודות ופתחה יתרון של 53:68 בסיומו, ושמרה עליו ברבע הרביעי עד ל-78:85 בסיום. אוהד כהן היה מצוין ברמלה עם 23 נקודות ב-5 מ-9 מהשלוש, רוברט סאלי הוסיף 21 נקודות ואבי אליהו תרם 17. שנון שורטר הוליך את כפר סבא/כוכב יאיר עם 26 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully