וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 בחוץ את ריאל מדריד

הקולצ'ונרוס ניצחו דרבי בליגה לראשונה אחרי 14 שנים ושמרו על מאזן מושלם, דייגו קוסטה כבש כבר בדקה ה-11, גארת' בייל נכנס במחצית. ברצלונה ניצחה 0:2 באלמריה, מסי כבש ונפצע

המחזור השביעי בליגה הספרדית סיפק היום (שבת) בשורה גדולה לחובבי הכדורגל הספרדי, כשאתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 בברנבאו את ריאל מדריד בדרבי הגדול של העיר, שמרה על המאזן המושלם שלה, ושלחה הצהרת כוונות רצינית ביותר לגבי היכולת שלה להתמודד על תואר האליפות מול שתי הגדולות. עוד לפני כן ניצלה ברצלונה את המפגש בין יריבותיה הגדולות, ניצחה 0:2 באלמריה, ורשמה את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה שלה עם שבעה ניצחונות רצופים מפתיחת העונה. מסי כבש את הראשון, אך נפצע והוחלף בדקה ה-29. במשחק נוסף שהסתיים מוקדם יותר ניצחה ולנסיה בביתה 0:1 את ראיו וייקאנו האחרונה, ריאל סוסיאדד וסביליה נפרדו ב-1:1.

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד חוגג שער בדרבי. רויטרס
לא עצר גם מול ריאל מדריד. דייגו קוסטה מדהים את הברנבאו/רויטרס

ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 1:0

גבירותיי ורבותיי, תתחילו להתרגל לעובדה: הליגה הספרדית היא לא רק ברצלונה וריאל מדריד. הקולצ'ונרוס שברו הערב בצורת של 14 שנים ללא ניצחון ליגה בדרבי, שמרו על המאזן המושלם שלהם, ונצמדו לברצלונה בפסגה עם ניצחון פשוט ענק. אחרי שנים רבות של השפלות מול ריאל, אתלטיקו שיחקה ללא פחד בברנבאו, והשיגה ניצחון מוצדק בזכות שער ניצחון של דייגו קוסטה כבר בדקה ה-11. גארת' בייל חזר מהפציעה שלו ונכנס כמחליף בשורות ריאל בפתיחת המחצית השנייה, אבל גם הוא לא הצליח למנוע מהלבנים הפסד ביתי ראשון אחרי 34 משחקי ליגה רצופים בברנבאו והפסד ראשון מאז ההפסד לגרנאדה בתחילת פברואר. אתלטיקו מצידה רושמת את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה שלה ואותתה לכולם - העונה הזו היא מתכוונת להילחם על התואר, לא פחות.

קוקה שחקן אתלטיקו מדריד (מימין) מול אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד. AP
עוד בישול לאוסף. קוקה/AP

הפתיחה של אתלטיקו מדריד הייתה פשוטה מדהימה כשכבר אחרי 11 דקות של משחק הקולצ'ונרוס עלו ליתרון. פליפה לואיס חטף כדור לדי מריה והשאיר לקוקה הנהדר, ששלח כדור עומק נהדר לדייגו קוסטה, שמול דייגו לופס לא התבלבל וכבש את שערו השמיני העונה - 0:1 לאתלטיקו מדריד.

בדקה ה-23 ריאל כמעט מצאה את השוויון. אנחל די מריה הרים כדור מצד ימין, קארים בנזמה התרומם ונגח חזק לפינה, טיבו קורטואה שוער אתלטיקו הדף לא טוב, אבל ההגנה שלו הרחיקה. חמש דקות עברו ואתלטיקו כמעט הכפילה את היתרון שלה. טיאגו סילבה נותר בלתי מכוסה בכדור קרן ונגח מקרוב, אך הכדור חמק מעל השער.

בדקה ה-41 שוב כדור קרן לאתלטיקו ושוב מזל גדול לריאל. הפעם זה היה דייגו גודין שהגיע ראשון בראש ונגח מצוין, אבל דייגו לופס הדף בקושי וההגנה המבוהלת שלו הרחיקה את הסכנה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
לא הופיע במחצית הראשונה. רונאלדו/רויטרס

קרלו אנצ'לוטי לא אהב (בלשון המעטה) את מה שראה במחצית הראשונה וביצע חילוף כפול בפתיחת המחצית השנייה. גארת' בייל החליף את די מריה וערך בכורה מול הקהל הביתי ולוקה מודריץ' החליף את יראמנדי המאכזב. בדקה ה-60 דייגו קוסטה היה צריך לכבוש את השני שלו ושל קבוצתו כשקיבל כדור עומק נהדר ומצא את עצמו מול דייגו לופס, אבל בעט לאמצע והשוער הדף.

ריאל מדריד ניסתה לתקוף, אך לא הגיעה למצבים במחצית השנייה כשאתלטיקו מתגוננת בצורה נהדרת. בדקה ה-80 ריאל שוב ניצלה בעור שיניה כשקוקה הנהדר בעט כדור מסובב שנעצר רק בקורת שערו של דייגו לופס. בדקה ה-84 ריאל כמעט מצאה את השוויון בזכות בעיטה וירטואוזית של אלברו מוראטה. סמי חדירה הרים כדור מצד ימין והחלוץ הצעיר שנכנס כמחליף בעט בחצי מספרת חזק לפינה, אבל קורטואה הדף וקבע את תוצאת הסיום - 0:1 קטן/גדול לאתלטיקו מדריד.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה כובש מול אלמריה. רויטרס
גם הוא עם שמונה שערים. מסי/רויטרס

אלמריה - ברצלונה 2:0

הרבה מאוד סימני שאלה הופנו בתחילת העונה לגבי היכולת של טאטה מרטינו להיכנס לנעליו של טיטו וילאנובה החולה, אבל הערב, המאמן הארגנטינאי הוליך את בארסה לניצחון שביעי רצוף מפתיחת העונה ולפתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון.

אולם, המשחק הזה סיפק גם בשורות לא כל כך טובות לאנשי ברצלונה, אחרי שליאונל מסי נפצע בדקה ה-29 והוחלף על ידי צ'אבי. על פי ההערכות המוקדמות, הארגנטינאי סובל ממתיחה בירך והוא כמובן בספק למשחק ליגת האלופות מול סלטיק. עוד לפני שנפצע, הספיק מסי לכבוש את הראשון של בארסה עם בעיטה מסובבת לפינה בדקה ה-21. אדריאנו, המגן הברזילאי, היה חתום על השער השני בדקה ה-56. עוד שלוש נקודות לקטלאנים שנמצאים בכושר מצוין.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הספיק לכבוש לפני שהוחלף. מסי/רויטרס

ברצלונה פתחה את המשחק בלחץ על שחקני אלמריה ואחרי 10 דקות אינייסטה כמעט כבש בבעיטה חזקה מרחוק שנהדפה בקושי על ידי שוער אלמריה. בדקה ה-21 הגיע הראשון של הקטלאנים. ליאונל מסי קיבל כדור בצד ימין, חדר לרחבה והחליף מסירות עם פדרו ומטווח של 16 מטרים בעט כדור אופייני ברגל שמאל לחיבורים. 0:1 לברצלונה.

בדקה ה-29 מסי סיים את המשחק וגרם ללא מעט דאגה בקרב אנשי ברצלונה. הארגנטינאי הרגיש חוסר מתיחה בירכו הימנית ופינה את מקומו לצ'אבי. אלמריה כמעט עקצה על סף המחצית כאשר רודרי קיבל כדור בצד ימין, חדר לרחבה ובעט כדור חזק, אבל ויקטור ואלדס היה ערני והדף את הסכנה.

בארסה רצתה לסגור את המשחק ועשתה את זה בדקה ה-56. אדריאנו המגן החל במהלך ונכנס לתוך הרחבה. צ'אבי מסר ימינה לפברגאס שיישר למרכז ואדריאנו דחק מקרוב פנימה - 0:2 קליל לברצלונה בסיום.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג עם ססק פברגאס. רויטרס
הספיק לכבוש לפני שנפצע. מסי חוגג עם פברגאס/רויטרס

משחקים נוספים:

ויאדוליד - מלאגה 2:2
לויאדוליד: חאבי גרה (56), הומברטו אוסוריו (64). למלאגה: רוקה סנטה קרוז (23), ברטולמיז פאבלובסקי (76)

ולנסיה - ראיו וייקאנו 0:1
לוולנסיה: ז'ונאס (37)

ריאל סוסיאדד - סביליה 1:1
לסוסיאדד: אנטואן גרייזמן (66), לסביליה: חיירו סמפריו (18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully