וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פניני: "הכול התפוצץ לנו בפנים"

תחושות קשות בנבחרת ישראל אחרי ההדחה מהיורובאסקט. שיבק: "זה היה בידיים ולא לקחנו את זה. אשקול את עתידי"

צילום: אור שקדי. עריכה: מיכאל ברגמן

אוקראינה עשתה עבורה את העבודה, כולם האמינו שיש סיכוי לעשות נס ולעלות לשלב הבא, אבל נבחרת ישראל שוב בעטה בדלי, הפסידה 80:76 לנבחרת גרמניה (שסיימה דרכה עוד קודם לכן ושיחקה לפרוטוקול בלבד) והודחה מאליפות אירופה הנערכת בסלובניה. ישראל סיימה את הטורניר במקום האחרון בבית א', עם ניצחון אחד בלבד לעומת ארבעה הפסדים. אם הייתה גוברת על גרמניה ומקבלת עזרה עם ניצחון של צרפת על בלגיה, הייתה עולה לשלב הבא למרות הפתיחה האיומה. אלא שאת שלהם שחקני הנבחרת לא עשו, והם יעבירו את יום כיפור כאן בארץ.

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. AP
לא מכיר מאמן שלא היה מסתמך על כספי. אריק שיבק/AP

אריק שיבק המאוכזב סיכם את ההופעה של הנבחרת: "לא רלוונטי אם אנחנו מקום אחרון או ראשון, אנחנו מאוד מאוכזבים. מאוד רצינו, זה היה בידיים שלנו ולא לקחנו את זה. אני מניח שגם השחקנים מאוד מאוכזבים. הכול התחיל במשחק הראשון. אני חושב שהיום דווקא לא היינו רעים. לגרמניה לא היה על מה לשחק? זו שטות מוחלטת. הם לא באו לפתוח רגליים, שיחקנו מולם וזה לא הספיק. הם קלעו באחוזים מדהימים ברבע השלישי ולא הצלחנו לעצור אותם. ידענו שזה המפתח ולא עשינו את זה, וככה זה נגמר".

"אותי לימדו שמאמן מפסיד ושחקנים מנצחים", הוסיף המאמן. "אם לא הייתי יודע לחיות עם זה לא הייתי מאמן 25 שנה בליגה ראשונה בשלוש מדינות. יש איזשהו טרנד שמאמן הוא שק חבטות אז בואו נמשיך עם זה כי לא תוציאו ממני פה איזשהי אמירה כנגד שחקן, זה לא מכובד ולא רציני. יש דברים שצריך לתקן ולשפר ואולי להסתכל בטווח ארוך יותר משנה שנתיים, יש תהליכים שלוקחים יותר משנה. אני חושב שמה שקורה לנו בשלוש האליפויות האחרונות זו איזושהי תופעה שצריך לטפל בה, כמו האקדמיה והאגף המקצועי. אלה פעולות ארוכות טווח ואני מאמין שאת התוצאות נראה בהמשך.

"אני יודע שתמיד מי שחסר הוא השחקן הכי טוב. אפיק נסים עשה פה עבודה מדהימה ויוגב אוחיון עשה עבודה טובה, כך שבעמדה הזו היינו בסדר, וגם כשהם לא היו, אז היו לנו את רביב לימונד ויותם הלפרין, אני לא חושב שזו היתה הבעיה שלנו. אלכס טיוס היה חסר לנו יותר מאשר כל שחקן אחר, כך שאם אני מסתכל על שחקנים חסרים זה באמת שחקן שהיה חסר לנו מעבר לגל מקל. אני לא רוצה לדבר על אלה שלא היו.

"באופן אישי הביקורות לא פגעו בי. אין לי עור של פיל ולכן לא קראתי ולא התעסקתי, פה ושם סיפרו לי אבל אני לא חושב שהייתם רואים מאמן שהתנהג כמו שהתנהגתי במשחקים האחרונים אם הייתי קורא את זה אבל אני יכול להגיד שהיו שחקנים שזה בהחלט השפיע עליהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רובין בנצינג שחקן נבחרת גרמניה קולע מעל עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. GettyImages
שיבק: "אין מאמן שלא היה מסתמך על כספי"/GettyImages

על עומרי כספי אמר שיבק: "חיפשתי עוד מישהו ב-NBA ולא מצאתי. אני לא מכיר מאמן שלא היה מסתמך עליו. הוא שחקן גדול בנבחרת ישראל וצריך ללכת איתו. הוא לא היה טוב בשני משחקים, במשחק הרביעי שיחק פחות והיום הוא שוב היה טוב. לגבי מורן רוט, החלטתי להמר על אפיק ניסים וללכת גם עם יריב לימונד ויותם הלפרין. את גל מקל הוצאתי מהמשוואה, כי שמו אותו בסיטואציה לא הוגנת ואי אפשר לשפוט אותו. לא צריך להטיל עליו את האשמה, הוא היה בסיטואציה שהוא לא יכול היה לצאת ממנה".

על המשך דרכו בנבחרת אמר המאמן: "אני ארבע שנים מאמן נבחרת ישראל, יש לי רקורד טוב מאוד. הייתי פעמיים באליפות אירופה, אבל האליפות הזאת לא הייתה טובה. סיימתי את החוזה שלי כמאמן הנבחרת, נחזור לארץ, נשב עם האנשים, נעשה סיכומים ונקבל את ההחלטות. תמיד אמרתי שזה כבוד גדול להיות מאמן נבחרת ישראל, אבל גם אמרתי שמאמן הנבחרת זה לא תפקיד לכל החיים. נחזור לארץ ונעשה את החושבים. לא אענה על זה עכשיו כי אני מאוד מאוכזב, עברה עליי אליפות לא קלה. כשיגיע הזמן אני אודיע".

אלכס קינג שחקן נבחרת גרמניה בין ליאור אליהו, גיא פניני שחקני נבחרת ישראל. GettyImages
כבר מסתכל לקיץ הבא. גיא פניני בפעולה עם ליאור אליהו/GettyImages

הקפטן יותם הלפרין אמר: "לא עלינו שלב אז ברור שבאיזשהו שלב אנחנו מאוד מאוכזבים מהאליפות הזו. הפסדנו את העלייה בשני המשחקים הראשונים, זו הסיטואציה. נסיק מסקנות ונראה מה קרה. אני חושב שזה הרבה דברים. לא שיחקנו כדורסל בכלל בשני המשחקים הראשונים. לא אגיד שאנחנו פחות טובים או יותר טובים, לא סיפקנו את הסחורה".

הלפרין הוסיף: "בגדול הגענו לאליפות הזו ולא שיחקנו כדורסל טוב באליפות הזו. חברתית הנבחרת בסדר. אני לא יודע איזה שמועות יש, אבל כולם אוהבים אחד את השני. לא שיחקנו מספיק טוב, לא הגנתית ולא התקפית".

גיא פניני אמר: "הכול התפוצץ לנו בפרצוף. אם כל אחד היה נותן עוד קצת מעצמו עוד קצת אקסטרה ומוריד מעצמו בשביל הקבוצה, יכול להיות שהתוצאה היתה יותר טוב. ועוד פעם, אני יכול להבטיח שנתנו המון עד השנייה האחרונה, לא ויתרנו על השנייה. זה לא הוקוס פוקוס. אנחנו צריכים לחשוב על זה גם במשחק הראשון וחבל לי. צריכים להרים את הראש ולהסתכל לקיץ הבא".

אפיק ניסים סיכם: "זו אכזבה כי המטרה שלנו היתה לעלות שלב ולא עשינו את זה. זו אכזבה".

עומרי כספי הסתפק במשפט קצר ואמר: "אני מאוכזב. זה היה טורניר מאכזב וזה כל מה שיש לי להגיד ברגעים אלו".

יותם הלפרין שחקן נבחרת ישראל מאחורי הייקו שפרציק שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
העלייה אבדה בשני המשחקים הראשונים. יותם הלפרין/GettyImages

יניב גרין: "כואב מאוד, מאוד רצינו לנצח את המשחק. אולי הלחץ השפיע עלינו לרעה בסופו של דבר. גרמניה שבאה בלי שום סיכוי ממש טרפה את המגרש והם לא החטיאו שלשות, הרבה זמן לא ראיתי קבוצה קולעת כמו שהם קלעו היום. חבל, אבל אין מה לעשות.

"ברבע השני נתקענו איפשהו, הנקודות הקלות לא באו. הפסקנו לרוץ, לא עשינו נקודות קלות במתפרצות והם התחילו עם השלשות. המשכנו להילחם אבל זה לא הספיק.

"האליפות הזו הסתכמה במשחק הראשון שהפסדנו לבריטניה, זה היה משחק מאוד חשוב לנו, הפסדנו אותו עם הרבה מזל רע ואיפשהו זה הוריד אותנו למטה. למשחק השני כבר הגענו לא טוב וגם אותו הפסדנו, למרות שאני עדיין חושב שאנחנו נבחרת טובה יותר מאוקראינה. בזה רוב הסיכויים שלנו חוסלו, היה לנו סיכוי אחרון עכשיו ולא הצלחנו לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully