וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל הביסה את בלגיה 69:87

הצגה נדירה של אפיק ניסים, שצלף מכל מקום בדרך לשיא קריירה של 23 נקודות, שמרה על סיכויי ישראל להעפיל לשלב הבא ביורובאסקט, אחרי ניצחון גדול 69:87 על בלגיה. כספי שיחק רק 12 דק'. במחזור האחרון היא זקוקה לניצחון על גרמניה, בצירוף הפסדים של בריטניה ובלגיה

גבירותיי ורבותיי, אחרי שלושה משחקים נוראיים, שלל ביקורות והרבה אווירה רעה, הגיעה הערב (ראשון) נבחרת ישראל ליורובאסקט 2013, והיא עשתה זאת בדיוק בזמן. השחקנים של אריק שיבק פשוט התפוצצו על נבחרת בלגיה עם 69:87 ושמרו על הסיכויים שלהם להעפיל לשלב הבא. מעבר לתוצאה ולחישובים שיגיעו בהמשך, חייבים לתת את מלוא הקרדיט לאיש שהביא את הניצחון הזה, לאחד, אפיק ניסים. הגארד רשם את משחק חייו, כשלקח את כל הנבחרת על הגב, צלף מכל מקום וסיים הצגה עצומה עם 23 נקודות שהביאה את ניצחון הבכורה באליפות אירופה. חלום העלייה ל-12 האחרונות עדיין חי וקיים.

שחקן נבחרת ישראל אפיק ניסים. אדריאן הרבשטיין
משחק חייו. ניסים/אדריאן הרבשטיין

למרות הניצחון המרשים, ישראל עדיין לא תהיה תלויה בעצמה מחר, ותצטרך לקבל קצת עזרה, בצירוף ניצחון שלה. ישראל תפגוש למשחק האחרון שלה את נבחרת גרמניה שכבר הודחה, ותהיה חייבת ניצחון בתוספת הפסדים של בריטניה (מול אוקראינה) ובלגיה (מול צרפת). השאלה המעניינת לקראת המשחק מחר היא מה יהיה תפקידו של עומרי כספי. שחקנה של יוסטון, שהגיע לאליפות ככוכב הגדול של הנבחרת, ורשם שלוש הופעות נוראיות, סוספל על ידי שיבק במשך מרבית המשחק, רשם רק 12 דקות, ובשאר הזמן הביט מהצד בחבריו משחקים את הכדורסל הטוב ביותר שלהם עד כה. האם מחר הוא יסייע לישראל לעלות לשלב הבא, או שיצפה גם הפעם במשחק ממאחורי הקווים?

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו מול שחקן נבחרת בלגיה אקסל הרוול. AP
הגיעו רשמית לטורניר. אליהו מול הרוול/AP

רבע 1

מויה ומוקובו עשו צחוק מההגנה הישראלית בפתיחה והעלו את הבלגים ליתרון 0:4 מוקדם, אבל שלשה של הלפרין במתפרצת הריצה את ישראל ל-0:6 והעלתה אותה ליתרון. אוחיון תפר שלשה גדולה והוסיף ג'אמפ מוצלח והנבחרת של שיבק הוליכה 7:11. כספי המשיך להיראות רע, החטיא שלשה פנויה ומיד הוסיף גם עבירת תוקף, הרוול העניש עם שלשה משלו אבל אליהו רשם חסימה גדולה ומתפרצת של הלפרין קבעה יתרון 5. השחקנים של שיבק המשיכו להיראות טוב, ואסיסט נהדר של פניני לכספי סידר לישראל סל על הבאזר וקבע 15:19 בסיום הרבע הראשון.

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין מול שחקן נבחרת בלגיה כריסטוף בגה. AP
נלחמים על כל כדור. גרין/AP

רבע 2

בלגיה ניסתה לחזור בפתיחת הרבע השני, והסתייעה בעבירה טכנית של שיבק, שזעם על השופטים שלא אישרו סל לזכותה של ישראל כדי לצמק לנקודה בלבד. שיבק שלח אל הפרקט את האס הקבוע שלו, אפיק ניסים, שהגיב מיד עם עשר נקודות רצופות ומדהימות במיוחד שהטיסו את וישראל 28:36. ההגנה הישראלית התקשתה לעצור את הגבוהים הבלגים, אבל ניסים סידר אסיסט גדול לפניני שצלף שלשה שנייה ששמרה את היתרון בצד הישראלי. כראוי להופעה הגדולה שלו, ניסים נתן את האקרוד האחרון לרבע עם חדירה גדולה, וישראל הוליכה 33:41 במחצית.

שחקן נבחרת ישראל עידו קוז'יקרו מול שחקני נבחרת בלגיה סם ואן רוסום, אקסל הרוול. AP
הכל הולך הערב. קוז'יקרו/AP

רבע 3

המומנטום של ישראל נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי, כשהלפרין חדר היטב ואוחיון סידר אסיסט גדול לליאור אליהו בדרך ליתרון 10. הרוול סוף סוף קלע זריקה פנויה, אבל ניסים תפר שלשה על סוף השעון, וחילק אסיסט לאליהו כדי להמשיך את התנופה הנהדרת של ישראל. ניסים המשיך להדהים את כל היושבים באולם, כשצלף שלשה נוספת, הוסיף שני ג'אמפים ופשוט הותיר את בלגיה באבק עם יתרון 19 ענק. ישראל המשיכה לדהור גם ללא ניסים שירד אל הספסל בגלל בעיית עבירות, אליהו סיים מתפרצות כמו בימים הטובים ושלשה של אוחיון קבעה יתרון 26. אפילו עידו קוז'יקרו הצטרף לחגיגה, ועם סל ועבירה קבע 46:73 לישראל בסיום הרבע השלישי.

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין עוצר את רואל מורס מנבחרת בלגיה. AP
חלום העלייה עדיין בחיים. גרין עוצר את מורס/AP

רבע 4

בלגיה ניסתה להחזיר מעט מכבודה ופתחה את הרבע עם ריצת של 2:9, כדי לצמק ל-57:78. ישראל הלכה פנימה ומצאה נקודות אצל יניב גרין, כשהלפרין הוסיף שלשה. 4:46 דקות לסיום החזיר שיבק את כספי למשחק, לאחר שבילה את מרבית המשחק על הספסל. הפורוורד של הרוקטס ניסה להיכנס גם הוא לעניינים אבל במקום זה חטף גג, והפנים שלו פשוט אמרו הכל. עד לסיום הספיק טאבו לצמק מעט, אבל זה כבר לא שינה דבר, ישראל משיגה ניצחון בכורה 69:87.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. AP
מה יהיה מחר? כספי/AP

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: אפיק ניסים 23 (5 מ-6 לשתיים, 4 מ-5 לשלוש) ו-5 אסיסטים, יותם הלפרין 14, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, ליאור אליהו 13 (6 מ-8 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, גיא פניני 12, יוגב אוחיון (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 איבודים) ועידו קוז'יקרו 8 נקודות כל אחד, יניב גרין 7, עומרי כספי 2, רביב לימונד, ניצן חנוכי ואלישי כדיר שיחקו ולא קלעו.

קלעו לנבחרת בלגיה: מקסים דה זאו 14, אקסל הרוול 13 ו-7 ריבאונדים, רואל מורס 9, ג'ונתן טאבו7, סם ואן רוסום, כריסטוף בגה וגיא מויה 6 נקודות כל אחד, ז'אן-מארק מואמה 4, וון מוקובו וסשה מאסוט 2 כל אחד.

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2:

ישראל 55.8% (24 מ-43)
בלגיה 52.8% (19 מ-36)

אחוזים ל-3:

ישראל 62.5% (10 מ-16)
בלגיה 27.3% (6 מ-22)

אחוזים מהעונשין:

ישראל 60% (9 מ-15)
בלגיה 61.9% (13 מ-21)

ריבאונדים:

ישראל 30 (5 בהתקפה)
בלגיה 31 (9 בהתקפה)

אסיסטים:

ישראל 23
בלגיה 13

איבודים:

ישראל 5
בלגיה 4

נקודות בצבע:

ישראל 42
בלגיה 26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully