וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף האלופות: 1:1 בין פ.ס.וו למילאן, סלטיק הובכה

הרוסונרי השיגו שער חוץ בהולנד, קרגנדי הקזחית הדהימה עם 0:2 על סלטיק. 0:2 מרשים לסוסיאדד בליון, 1:4 לזניט על פאסוס

פלייאוף ליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך עם סנסציה גדולה, כאשר שחטאר קרגנדי הקזחית ניצחה 0:2 במגרשה את סלטיק (בירם כיאל לא שותף) ורחוקה כעת 90 דקות מהופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות. הפתעה נוספת הייתה בליון, שם הקבוצה המקומית המנוסה נוצחה 2:0 בידי ריאל סוסיאדד שנהנתה משני שערים מרהיבים. מילאן השיגה שער חוץ ו-1:1 מול פ.ס.וו איינדהובן, בעוד זניט סנט פטרסבורג (1:4 בחוץ על פאסוס פריירה) ו-ויקטוריה פלזן (1:3 על מאריבור בבית) נראות בדרך הבטוחה לשלב הבתים.

שחקני שחטאר קרגנדי חוגגים. AP
הסינדרלה של אירופה. שחטאר קרגנדי/AP

שחטאר קרגנדי - סלטיק 0:2

מי היה מאמין? הקבוצה הקטנה מקזחסטן, שהגיעה לראשונה למוקדמות ליגת האלופות אחרי שזכתה באליפות היסטורית בארצה, הדהימה את סלטיק ורחוקה 90 דקות מהופעה סנסציונית בשלב הבתים של ליגת האלופות. סלטיק הגיעה כפייבוריטית הברורה, אבל שחטאר קרגנדי המשיכה את מסורת שחיטת הכבשים שעבדה מול באטה בוריסוב וסקנדרבו, וגם הפעם.

בירם כיאל ישב על הספסל של אלופת סקוטלנד, שאחרי 12 דקות באצטדיון היפהפה באסטנה נותרה בהלם מוחלט. נגיחה אחת יצרה ערבוביה ברחבת סלטיק, השוער פרייזר פורסטר לא יצא ואנדריי פינונצ'נקו דחק בין רגליו והקפיץ את האוהדים הקזחים. סלטיק ניסתה להגיב. כריס קומונס שלח כדור לקורה בדקה ה-20, גאורגיוס סמאראס וג'יימס פורסט החמיצו, ובמחצית השנייה הבויז נענשו. הניסיון הראשון של פינונצ'נקו נבלם, אבל שותפו להתקפה סרגיי חיז'ניצ'נקו היה שם כדי לנגוח לרשת מקרוב. הפתעה אדירה שעוד עלולה לשלוח את ניל לנון לליגה האירופית, אבל סלטיק כבר חזרה שלוש פעמים אחרי הפסד 2:0 במשחק הראשון.

שחקן סלטיק סטיבן מויוקולו מול שחקן חטאר קרגנדי סרגיי חיז'ניצ'נקו. AP
סלטיק בהלם. סטיבן מויוקולו מול סרגיי חיז'ניצ'נקו/AP

פ.ס.וו איינדהובן - מילאן 1:1

המשחק הרשמי הראשון של הרוסונרי העונה עבר בשלום, למרות לא מעט דפיקות לב שנגרמו למאמן מסימיליאנו אלגרי במהלך 90 הדקות. הילדים של פ.ס.וו איינדהובן, שפתחו את הליגה ההולנדית בסערה, הרשימו גם מול מילאן הגדולה, כשאדם מאהר וחבריו סיכנו פעם אחר פעם את השער של כריסטיאן אביאטי. השוער הוותיק עמד בכל המבחנים, אך בדקה ה-60 שמט כדור ואפשר לטים מטאבז' להבקיע. למזלו, היה זה רק שער השוויון, שכן סטפן אל שעראווי העלה את הרוסונרי ליתרון בנגיחה בדקה ה-15. תיקו שנותן יתרון למילאן לקראת הגומלין בסן סירו, אבל אין לזלזל בפיליפ קוקו ושחקניו הרעבים.

דקה 60: גול! ג'פרי ברומה בעט כדור מ-30 מטרים, אביאטי שמט למרכז ומטאבז' הסתער על הריבאונד ומצא את הרשת. 1:1.

דקה 37: מאהר המצוין ברח משני שחקנים של מילאן ושחרר בעיטה חזקה ברגל ימין שנעצרה במשקוף.

דקה 16: ההולנדים נותרו בהלם וכמעט ספגו את השני. מריו באלוטלי סובב כדור מתוחכם מחוץ לרחבה, ירון זוט שלח את קצות האצבעות והדף לקורה.

דקה 15: גול! איבוד כדור שטותי של דפאי נוצל היטב על ידי איניאציו אבאטה, שהעביר כדור רוחב מדוד ואל שעראווי נגח באין מפריע לרשת. 0:1 למילאן.

דקה 8: פתיחה מצוינת של פ.ס.וו. אביאטי עצר בעיטה של ממפיס דפאי, ובהתקפה לאחר מכן השאיר ג'י סונג פארק עקב לג'ורג'יניו ויינאלדום ואביאטי הדף פעם נוספת.

סטפן אל שעראווי שחקן מילאן חוגג עם קווין פרינס בואטנג. רויטרס
שער חוץ יקר. סטפן אל שעראווי/רויטרס

ליון - ריאל סוסיאדד 2:0

הבאסקים השיגו נקמה מתוקה על ההפסד 2:0 לליון בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2003/4, עם ניצחון מרשים בסטאד דה ז'רלאנד שמרחיק את הצרפתים מחזרה לשלב הבתים. ריאל סוסיאדד לא נבהלה מהרביעייה הקדמית של ליון שפתחה בסערה את העונה בליגה, והציגה חלק קדמי מוכשר משלה. אנטואן גריזמן, אוהד ליון ומי שגדל בקבוצה כילד, לא זכר חסד נעורים והבקיע שער וירטואוזי בחצי מספרת בדקה ה-17, סטייל זו של ערן זהבי נגד אותה ליון. שתי הקבוצות יצרו מצבים נוספים להבקעה, אך בדקה ה-50 הגיע עוד גולאסו, הפעם עם בעיטה ממרחק של האריס ספרוביץ'. ניצחון נהדר לסוסיאדד, ליון שסיימה ב-10 שחקנים (הרחקה של מילאן בישבאץ) תזדקק לנס באנואטה.

דקה 75: כרטיס אדום! הבלם בישבאץ' ספג צהוב שני אחרי עבירה על ולה הנמרץ, והורחק מהמשחק. ליון ב-10 שחקנים.

דקה 50: גול! עוד שער נפלא. התקפה מצוינת של הבאסקים הסתיימה עם בעיטה מ-25 מטרים של ספרוביץ', לחיבורים של לופס. 0:2 לריאל סוסיאדד, ליון בצרות.

דקה 17: גול! איזה שער של גריזמן. הצרפתי ששיחק בליון כילד, התעופף לכדור ששלח ולה מצד שמאל ובחצי מספרת וירטואוזית הכניע את אנתוני לופס מ-14 מטרים. שער פנטסטי, 0:1 לריאל סוסיאדד.

דקה 12: התקפה מתפרצת טובה של ריאל סוסיאדד. ספרוביץ' השאיר לקרלוס ולה, שמ-16 מטרים בעט חזק לקורה הימנית.

שחקן ריאל סוסיאדד, אנטואן גריזמן. GettyImages
שער וירטואוזי. אנטואן גריזמן/GettyImages

פאסוס פריירה - זניט סנט פטרסבורג 4:1

גם ללא הולק הפצוע, הרוסים עשו את העבודה מול הקבוצה הצנועה מפורטוגל שמופיעה לראשונה במפעל. קושטיניה, שחקן העבר של הנבחרת הפורטוגלית והאיש שכבש את השער הזכור של פורטו באולד טראפורד, קיווה לחולל הפתעה דומה כמאמן, אבל פאסוס שלו נכנעה במגרשה ליריבה טובה יותר ובעיקר לכוכב אחד. רומן שירוקוב העלה את זניט ליתרון בדקה ה-27, סידר למארחים את השער ההיסטורי שלהם (אנדרה לאאו בדקה ה-58) עם טעות בהגנה, אך החזיר בחלוף שתי דקות עם שער נוסף. אלכסנדר קרז'אקוב הוסיף בעיטה חופשית אדירה שפגעה בשוער ונכנסה חמש דקות לסיום, כשבדקת הסיום חתם שירוקוב שלושער אישי נהדר. זניט תהיה בשלב הבתים.

דקה 90: גול! אנדריי ארשבין המחליף השאיר לשירוקוב, שהניף את רגל ימין וירה לחיבורים של דגרה. שלושער לשירוקוב, 1:4 לזניט.

דקה 85: גול! כדור חופשי מצוין של קרז'אקוב מ-25 מטרים פגע במשקוף, משם לגב של מתיאס דגרה ופנימה. 1:3 לזניט.

דקה 60: גול! השוויון לא החזיר מעמד זמן רב. כדור קרן של דני עבר את כל ההגנה ושירוקוב כבש מקרוב. 1:2 לזניט.

דקה 58: גול! פאסוס השיגה את השוויון. כדור קרן מצד ימין ננגח פעם אחת, פגע בראש של שירוקוב והגיע לאנדרה לאאו שהבקיע מקרוב. 1:1.

דקה 27: גול! זניט השיגה את שער החוץ שלה. דני העביר כדור רוחב מדוד מצד שמאל, ושירוקוב לא התקשה לבעוט מ-15 מטרים כדור שטוח לרשת, נגד כיוון התנועה של השוער. 0:1 לזניט.

רומן שירוקוב שחקן זניט סנט פטרסבורג. AP
הצגה של איש אחד. רומן שירוקוב/AP

ויקטוריה פלזן - מאריבור 1:3

אלופת צ'כיה, שהפציצה 16 שערים בשלבי המוקדמות עד כה, הוסיפה עוד שלושה הערב לרשת של מאריבור. הסלובנים רצו שער חוץ והשיגו אותו בדקה ה-66 עם ביצוע מלוטש של אלש מייאץ', אבל זה היה אחרי שוולדימיר דארידה בישל לבלם הסקורר מריאן צ'ישובסקי (8) וכבש בעצמו (58). המחליף מיכל דוריש נעץ את השלישי בדקת הסיום, עם השער שכנראה יעשה את ההבדל.

דקה 90: גול! הנה השער השלישי. המחליף דוריש הגיע לכדור הרוחב של פרנטישק ראיטורל והמשיך פנימה בנגיעה קלה. 1:3 לפלזן.

דקה 66: גול! מאריבור השיגה שער חוץ יקר. הרחקה רעה של הגנת פלזן שלחה את הכדור לעבר מייאץ, שהפציץ מ-25 מטרים לחיבורים. שער נפלא, רק 1:2 לפלזן.

דקה 58: גול! המארחת הכפילה את היתרון שלה, כשהמבשל של השער הראשון הפך לכובש. יאן קובאז'יק העביר כדור רוחב ודארידה גלש קדימה ודחק לרשת. 0:2 לפלזן.

דקה 8: גול! הבלם צ'ישובסקי, שהבקיע שלושער בסיבוב הקודם נגד קאליו, היה במקום כדי להבקיע מקרוב אחרי כדור רוחב של ולדימיר דארידה שיצר ערבוביה ברחבה. 0:1 לפלזן.

אלש מייאץ שחקן מאריבור (משמאל) נוגח מול תומאש הוראבה שחקן ויקטוריה פלזן. AP
השאיר תקווה קטנה לגומלין? אלש מייאץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully