וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריון ברטולי הודיעה על פרישה מטניס

חודש וחצי אחרי שזכתה בווימבלדון ורשמה את הישג השיא שלה, הדהימה הצרפתייה בת ה-28 כשאמרה בדמעות: "לא יכולה יותר"

לזה עולם הטניס לא ציפה: מריון ברטולי הודיעה במפתיע על פרישה ממשחק הטניס בגיל 28. ברטולי, שרשמה השנה את הישג השיא בקריירה שלה כשזכתה בטורניר ווימבלדון הודיעה על סיום הקריירה המקצוענית שלה, רק שישה שבועות לאחר ניצחונה ההיסטורי על סבין ליזיקי באול אינגלנד קלאב. הכרזתה של המדורגת שביעית בעולם כיום הגיעה בתום הפסדה בסיבוב השני של טורניר סינסינטי לרומנייה סימונה האלפ בתוצאה 3:6, 6:4, 1:6.

הטניסאית הצרפתייה מריון ברטולי מכריזה על פרישה מטניס. Matthew Stockman, GettyImages
"אני מרגישה שזה הזמן הנכון ללכת". ברטולי מודיע על פרישה במסיבת העיתונאים בסינסינטי/GettyImages, Matthew Stockman

ברטולי סיפרה לעיתונאים ההמומים בחדר התקשורת של טורניר סינסינטי שהתקשרה לאביה וסיפרה לו על החלטתה. "זה אף פעם לא קל ואף פעם אין זמן נכון להגיד את זה, אבל זה היה משחקי האחרון בקריירה", אמרה ברטולי והדהימה את העיתונאים בחדר המדיה, תוך שהיא מוחה את הדמעות מעיניה. "הגיע הזמן שלי לפרוש ולסיים את הקריירה, אני מרגישה שזה הזמן הנכון ללכת".

הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי חוגגת זכיה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
"כולם יזכרו את התואר שלי בווימבלדון, איש לא יזכור את המשחק האחרון שלי כאן בסינסינטי". ברטולי ברגע השיא של הקריירה/רויטרס

"אני לא יכולה לעשות את זה יותר. יש לי כאבים בכל הגוף אחרי 45 דקות או שעה של משחק. אני פשוט מרגישה את הגוף והגוף אומר לי לא להמשיך, שאני לא יכולה לעשות את זה יותר. כולם יזכרו את התואר שלי בווימבלדון, איש לא יזכור את המשחק האחרון שלי כאן בסינסינטי. זאת כנראה הייתה החתיכה הקטנה שנשארה בי".

"עברתי הרבה פציעות השנה, אני בסבב המקצועי הרבה זמן, ובאמת דחפתי ונתתי הכול בווימבלדון", הוסיפה הצרפתייה, "הגשמתי את החלום שלי וזה יישאר איתי לנצח, אבל הגוף שלי מאותת לי שהוא לא יכול להתמודד עם זה יותר". ברטולי שיחקה רק שלושה משחקים מאז הזכייה בווימבלדון לפני כשישה שבועות, עקב פציעות מהן סבלה. ברטולי רשומה לאליפות ארצות הברית שתיפתח בעוד כשבועיים, ועתה תתפוס את מקומה טניסאית אחרת. ניצחונה האחרון בקריירה היה בשבוע שעבר בטוקיו, כשגברה על האמריקאית לורן דייויס, ובסיבוב שלאחר מכן הפסידה למגדלנה ריבריקובה.

אביה של מריון ברטולי, וולטר ברטולי. GettyImages
דחף את הקריירה שלו בתו, והיה הראשון לשמוע על סיומה. וולטר ברטולי/GettyImages

ברטולי החלה את הקריירה המקצוענית שלה בשנת 2000, והיה זה אביה וולטר שדחף אותה ואף ויתר על התפתחות הקריירה שלו כרופא כדי ללמוד איך להפוך למאמן טניס ולפתח את יכולותיה של בתו. ההצלחה החלה להאיר פנים לצרפתייה בשנת 2007, כשהפתיעה את עולם הטניס והעפילה לגמר טורניר ווימבלדון בו נכנעה לונוס וויליאמס. ברטולי הפכה לטניסאית הצרפתייה הבכירה וירשה את מקומה של אמילי מאורסמו, ואספה במשך השנים שמונה תארי WTA. ב-2009 הפסידה ברבע גמר אוטסרליה, ובתחילת העשור הגיעה הפריצה הגדולה שלה, כשרשמה בינואר 2012 את דירוג השיא שלה - מקום שביעי בעולם - והגיעה לחצי גמר רולאן גארוס (2011), רבע גמר אליפות ארה"ב (2012) והזכייה ההיסטורית בגמר ווימבלדון 2013. ברטולי דורגה שביעית בעולם ביום פרישתה מטניס.

הטניסאית הצרפתייה מריון ברטולי מכריזה על פרישה מטניס. Matthew Stockman, GettyImages
"הגוף אומר לי לא להמשיך". ברטולי במסיבת העיתונאים בסינסינטי/GettyImages, Matthew Stockman
הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי לצד טניסאית העבר אמילי מורזמו. רויטרס
ירשה את מקומה של מאורסמו כטניסאית הבכירה של צרפת/רויטרס
הטניסאית הצרפתייה מריון ברטולי. Day Twelve, GettyImages
יכולה להתגאות בקריירה היפה שעשתה. ברטולי/GettyImages, Day Twelve

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully