וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לחידוש החקירה בפרשת דמארי: "החשב שיקר בחקירה"

במכתב לפרקליטות נטען: "לוזון נתן לחשב ההתאחדות הוראת העברה כשהוא מודע לכך שהיא כוזבת. החשב שיקר בחקירה"

מכתב ערר שנשלח היום (חמישי) לפרקליטות מחוז תל אביב טוען לחשד להתנהלות לא תקינה של יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון בכל הנוגע להעברתו של עומר דמארי ממכבי פתח תקוה להפועל תל אביב, וטוען כי יושב ראש ההתאחדות היה מעורב בהעברה. במכתב יש בקשה לחידוש החקירה נגד אבי לוזון, וטענה שחשב ההתאחדות מאיר ליבר שיקר בחקירה.

כזכור, לפני שנתיים, בקיץ 2011, עומר דמארי עבר ממכבי פתח תקוה להפועל תל אביב. הסכום שסוכם בין אחד מבעלי הפועל תל אביב אלי טביב לבין הבעלים של מכבי פתח תקוה עמוס לוזון היה 1.5 מיליון יורו על 50 אחוז מכרטיסו. הסכום שהועבר למכבי פתח תקוה היה ללא חתימתו המתחייבת של מוני הראל או של מורשה חתימה אחר בהפועל, ולכן, לטענת הראל, המעבר נעשה בניגוד לחוק. הראל אז ביקש לפתוח בחקירה כנגד העברת אותם כספים וכנגד אבי ועמוס לוזון. לאחר יותר משנתיים החקירה הסתיימה, ובפרקליטות עדיין לא מוצאים סיבה להעמיד את אבי לוזון לדין.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
"עמוס לוזון ידע שאסור היה לו להורות על העברת הכספים והוא העביר את המסמך ליו"ר ההתאחדות, שנתן לליבר הוראת העברה. מכאן שגם אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, נותן הוראת העברה כשהוא מודע לכך שהיא כוזבת והיא מטעה את ליבר לחשוב שניתן לבצע את ההעברה"/ברני ארדוב

היום נשלח שוב מכתב ערר נוסף על ידי עו"ד גיל דחוח, המייצג את מוני הראל, לפרקליטות מחוז תל אביב על סגירת התיק בעניין זה. על פי מכתב זה, נטען לחשד להתנהלות בעייתית בהתאחדות לכדורגל, וטענה שהאחים לוזון ביצעו עבירות בניגוד לחוק. כמו כן, ישנה דרישה במכתב זה להעמיד את השניים לדין, בהסתמך גם על הפרוטוקולים של ועדת זליכה.

לשון המכתב שהועבר הבוקר אל עו"ד ניר ביטון מפרקליטות תל אביב: "כפי שהצגנו בתוספת לערר, חשב ההתאחדות מאיר ליבר היה מודע לכך שאסור היה לו לבצע את העברת הכספים, ואין המדובר בטעות בתום לב. בעניין זה, אין מחלוקת שליבר שיקר בחקירה שלו. ליבר טען בהקלטה, שהעביר המסמך רק לאחר ש'הוראת ההעברה' הייתה בידיו. 'הוראת ההעברה' מאוחרת לזמן שבו נולד מסמך ההעברה.

"ליבר היה מודע לסכסוך בין טביב למוני הראל. ליבר היה גם מודע לכך שנדרשות שתי חתימות על הוראת ההעברה. המסמך שליבר קיבל, שהביא אותו לבצע את ההעברה, נשא חתימה אחת ולא שתיים. אף מי שחתום על מסמך ההעברה, דורון אוסידון, אינו מורשה חתימה כלל. ליבר היה מודע לעובדה זו.

"ליבר מסר שאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, הורה לו לבצע את ההעברה למכבי פתח תקוה בחמישה תשלומים ופעל על פי ה"הסכם בכתב יד". ב"הסכם בכתב יד" נרשם שמדובר בתשלום אחד במזומן, ולא בחמישה תשלומים.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"המניע לקבלת הכספים באופן הזה הוא ברור. מכבי פתח תקוה, הקבוצה של עמוס לוזון וקבוצתו לשעבר של אבי לוזון, לא הייתה פותחת את העונה אם לא הייתה יכולה להראות מצב חשבון חיובי כלכלי"/מגד גוזני

"גרסתו של עמוס לוזון (אחיו של יו"ר ההתאחדות, שנתן את הוראת ההעברה לליבר) נסתרת על ידי מספר אנשים שאומרים, שאמרו לו במפורש, שאסור לו להורות על העברת הכספים ללא חתימה של מוני הראל (ראה עדות ניר ענבר ועימות עם לוזון שלא ממש מכחיש את זה). דורון אוסידון גם הוא בחקירה אומר שעמוס ידע שעליו להחתים את מוני הראל, בטרם הוא מעביר את הוראת ההעברה. גם ניר כץ אמר שעמוס ידע שעליו להחתים את מוני הראל.

"עמוס לוזון ידע שאסור היה לו להורות על העברת הכספים והוא העביר את המסמך ליו"ר ההתאחדות, שנתן לליבר הוראת העברה. מכאן שגם אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, נותן הוראת העברה כשהוא מודע לכך שהיא כוזבת והיא מטעה את ליבר לחשוב שניתן לבצע את ההעברה.

"עמוס לוזון התראיין ברדיו וטען שמצבה הכלכלי של מכבי פתח תקוה הוא טוב, למרות שידע שפרט זה אינו נכון ומכבי פתח תקוה הייתה בגרעון תקציבי באותה עת, שלא היה מאפשר לה לפתוח את עונת המשחקים. עמוס לוזון גם טען באותו ראיון שקיבל כבר את הכסף בגין מכירת דמארי יומיים קודם לכן בחשבונו, ללמדך שהכל היה מתוכנן (ההקלטה קודמת להעברת הכספים).

"המניע לקבלת הכספים באופן הזה הוא ברור. מכבי פתח תקוה, הקבוצה של עמוס לוזון וקבוצתו לשעבר של אבי לוזון, לא הייתה פותחת את העונה אם לא הייתה יכולה להראות מצב חשבון חיובי כלכלי (ראה הוראות הבקרה התקציבית), שכן הייתה בחוב של 6.9 מיליון שקל להתאחדות לכדורגל. לא ידוע מה היה מצבה של מכבי פתח תקוה בבנק, אולם סבירות גבוהה כי הגירעון שם היה דומה.

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, בדיון בערעור על קבוצתו. ברני ארדוב
"גרסתו של עמוס לוזון/ברני ארדוב

"ביום 8 ביולי 2013 החלו להופיע בתקשורת פרסום על כך שוועדת זליכה העבירה את מסקנותיה לשרת התרבות, המדע והספורט לימור לבנת. זה המקום לציין כי השרה לבנת מינתה את פרופ' ירון זליכה לעמוד בראש ועדה ציבורית אשר תבחן את התנהלות ההתאחדות הישראלית לכדורגל, לאור המצב הקשה של הכדורגל בארץ וכן לאור חוסר האמון המוחלט שהציבור רוכש להתאחדות לכדורגל,לאחר שהתיישב בכיסא היו"ר, מר אבי לוזון.

"הטענות שהח"מ למד אותן מן התקשורת, מדברות על טענות של העדפה לרעה של קבוצת מכבי פתח תקוה על פני יתר הקבוצות. הטענות אשר הועלו שם, רק לשם המחשה, הן כי ההתאחדות לכדורגל מבכרת את קבוצת מכבי פתח תקוה על ידי:

א. הקמת איצטדיון כדורגל חדשני לקבוצת מכבי פתח תקוה, כאשר ישנן קבוצות גדולות בהרבה שאינן"זוכות" לטיפול שכזה;
ב. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אשר אמור להיות ניטרלי, יוצא בהכרזה בתקשורת לאחר שקבוצת מכבי פתח תקוה ירדה לליגה השנייה, כי "כולם יכולים להוציא את המנגלים" כחלק מטענתו על השמחה לאיד על כך;
ג. שופטי כדורגל אשר סיפרו שהם מפחדים לשפוט את מכבי פתח תקוה;
ד. הענקת אשראי למכבי פתח תקוה בגובה של כ 6.5 מיליון שקל, לפחות, בעוד שחשבונות ההתאחדות לכדורגל נמצאים ביתרה שלילית. ויובהר, נטל תשלום הריבית על סכום זה, שעומד על עשרות אלפי שקלים בחודש, למעשה, מוטל על ההתאחדות במקום על מכבי פתח תקוה.
ה. מינוי של קרוב אחר, מר גיא לוזון, לתפקיד של מאמן הנבחרת הצעירה.

"הח"מ סמוך ובטוח כי עיון בדו"ח ומסקנותיו יביאו להבנה כיצד גוף ציבורי הפך להיות מכשיר לקידום אינטרסים אישיים. הח"מ סבור כי הראיות בתיק זה חושפות אירוע עברייני אחד ומציגות לו ראיות עם פוטנציאל הרשעה ברור. הדו"ח של פרופ' זליכה הוא הרקע לביצוע העבירות והאווירה שאפשרה את ביצוען.
"הח"מ משוכנע שהראיות שהוצגו מובילות לכך שיש מקום להורות על העמדה לדין, ובכל מקרה, יש מקום להעברה של החומר והנתונים לגופים אחרים שבודקים את ההתנהלות הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully