וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכמה מכירת מכבי נתניה לשתי קבוצות משקיעים

8.8.2013 / 12:56

עידן חדש בעיר היהלומים: יוסי מאור ואלי שגב יהיו הבעלים במשותף. רועי דניאל ישמש כמנכ"ל. לב נשאר, שפיגלר יחזור

עידן חדש במכבי נתניה. המועדון הודיע כי לאחר פגישות ושיחות שנערכו במהלך השבועות האחרונים, הושגה הסכמה עקרונית לכניסת שתי קבוצות משקיעים כבעלי מניות במועדון. קבוצה אחת בראשות איש העסקים אלי שגב, שעל מועמדותו להיכנס כבעל מניות במועדון פורסם בוואלה! ספורט, והשנייה בראשות עו"ד רועי דניאל ובה חבר בין היתר חמו של דניאל, איש העסקים יוסי מאור.

ממכבי נתניה נמסר: "הנהלת המועדון שמחה על כניסת בעלי הון למועדון ומאמינה שהדבר יתרום לאיתנות פיננסית של המועדון ויאפשר לקבוצה לשוב לליגת העל כבר בתום עונת המשחקים הקרובה".

לפרסום הראשון על מועמדותו של אלי שגב למכבי נתניה

ערן לוי, סביטי ליפנייה באימון הפתיחה של מכבי נתניה. שלומי גבאי
יוצאים לדרך חדשה. מכבי נתניה/שלומי גבאי

כניסת המשקיעים לנתניה אמורה לפתור את הבעיות הכלכליות במועדון. בימים האחרונים נודע שנתניה, שביצעה רכש מרשים במהלך הקיץ במטרה לעלות לליגת העל, נמצאת בקשיים תקציביים והחשש היה שלולא כניסת משיקעים הקבוצה תצטרך לשחרר חלק משחקני הרכש. כידוע, הקבוצה מינתה בקיץ את המאמן יוסי מזרחי והביאה שחקנים בכירים, ביניהם: ערן לוי, שלו מנשה, אוהד לויטה, סביטי ליפנייה וכן טובארנו פינאס ועידן שריקי שחזרו מהשאלה.

שגב, איש העסקים שעסקיו מתנהלים באפריקה, תמך בקבוצה כלכלית במהלך העונה שעברה לאחר שהתבקש לעשות זאת על ידי טל בנין ומרדכי שפיגלר. שגב הלווה לקבוצה סכום המוערך בכ-600 אלף דולר שעזר לה להבאת שחקני רכש. שגב ניהל בעבר מגעים להצטרף להפועל חיפה כשותף או כמשקיע המרכזי במחלקת הנוער.

מאור הוא איש עסקים מקיסריה ובעליה של חברת נתיבי המפרץ, שהתעניין בעבר ברכישת הפועל חיפה אך לא הגיע לסיכום עם יואב כץ. כבר בחודש ינואר פנו בנתניה למאור וניסו לעניין אותו ברכישת המועדון, אך זה הבהיר שהוא נחוש בניסיונות לרכוש את הפועל חיפה, הקבוצה אותה הוא אוהד.

לוואלה! ספורט נודע כי עו"ד גיל לב יישאר בתפקידו כנשיא המועדון ואילו רועי דניאל, ששימש בעבר כדובר מכבי נתניה ומכבי חיפה, יהיה המנכ"ל החדש. קובי בלדב לא יהיה חלק מהצוות הניהולי הרשמי, אך יהיה אמון על גיוס הספונסרים. בקרב ההנהלות החדשות צפויים עוד לשבת בנושא, אך הנטייה היא ששפילגר ישמש כיועץ המקצועי להנהלה.

שגב אמר לוואלה! ספורט: "אני מקווה שאנחנו עושים טוב למועדון חשוב לכדורגל הישראלי כמו מכבי נתניה. יש לי הרבה תוכניות גם לגבי מחלקת הנוער וגם לגבי הבוגרים. אני מקווה שעכשיו מכבי נתניה תחזיר עטרה ליושנה".

בעלי מכבי נתניה גיל לב. קובי אליהו
נשאר במועדון. לב/קובי אליהו

בכך למעשה, תם סופית עידן במכבי נתניה. כזכור, לב ובלדב ניהלו את המועדון מאז הפסיק דניאל יאמר את תמיכתו הכספית במועדון בסיום עונת 2008/9. שנתיים לאחר מכן הודיע יאמר רשמית על עזיבת המועדון במסיבת עיתונאים בה גם עברה הבעלות פורמלית לידיהם של לב ובלדב. השניים הצליחו להוביל את הקבוצה להצלחות גם ללא נוכחות של בעלים, עד שאשתקד ירדה הקבוצה לליגה הלאומית בשל שורה של טעויות מקצועיות וכלכליות.

מכבי נתניה זכתה בחמש אליפויות (האחרונה ב-1983) וגביע המדינה אחד (1978) ובעונה שעברה ירדה לליגה הלאומית לאחר שמונה עונות רצופות בליגה הבכירה במהלכן סיימה פעמיים כסגנית האלופה. שגב ומאור מצטפרים לרשימה מכובדת של אנשים שניהלו את מכבי נתניה לדורותיה וביניהם: יצחק לנד ז"ל, ראובן פריזנר ז"ל, יצחק תשובה ויאמר עצמו, שרכש את המועדון בקיץ 2006 מאשר אלון, מאיר אוזן ודב לנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully