וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטו תמוז חתם לשנתיים באורל הרוסית

29.7.2013 / 21:25

החלוץ בן ה-25, שסיים את חוזהו בהפועל תל אביב, יתחיל את הקריירה האירופית שלו בשורות העולה החדשה מיקטרינבורג

טוטו תמוז חתם הערב (שני) לשנתיים באורל יקטרינבורג, העולה החדשה לליגה הרוסית הבכירה. החלוץ בן ה-25, שסיים במהלך הקיץ את חוזהו בהפועל תל אביב אחרי שלוש שנים, ייצא לראשונה בקריירה שלו לחו"ל וינסה לחזור דרך קבוצתו החדשה לסגל נבחרת ישראל, במדיה רשם שני שערים ב-10 משחקים, אך האחרון היה אי שם באוקטובר 2007.

טוטו תמוז, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יוצא לדרך חדשה. טוטו תמוז/ברני ארדוב

זו תהיה כאמור תחנה ראשונה של תמוז באירופה ורביעית בסך הכול בקריירה. החלוץ שנולד בניגריה, היגר עם משפחתו לישראל ואומץ בילדותו על ידי אורית תמוז, החל את הקריירה בהפועל פתח תקוה ובעונת הבכורה שלו בליגת העל (2005/6) כבש 11 שערים. לאחר מכן חחתם בבית"ר ירושלים, איתה זכה באליפות ב-2006/7, בדאבל ב-2007/8 ובגביע בעונה שלאחר מכן. בקיץ 2010 נפרד החלוץ מהקבוצה הירושלמית אחרי שהבקיע במדיה 33 שערי ליגה, ועבר להפועל תל אביב, איתה זכה בשני גביעים ואליפות והבקיע 44 שערים עד לפרידה הבלתי נמנעת בקיץ, אחרי בעיות רבות (עימות עם הבעלים אלי טביב לאחר גמר הגביע ב-2012, עימות עם המאמן יוסי אבוקסיס בעונה שלאחר מכן).

תמוז יהיה הישראלי השני בליגה הרוסית אחרי ביברס נאתכו, אותו עשוי לפגוש החלוץ ב-1 בספטמבר, אז קבוצתו החדשה תארח את רובין קאזאן.

ספרטק גוגנייב שחקן אורל (משמאל) מול סרגיי בריזגאלוב שחקן ספרטק מוסקבה. GettyImages
כבש את כל השערים של אורל העונה. ספרטק גוגנייב, משמאל/GettyImages

אורל, המייצגת את העיר יקטרינבורג, חזרה לליגה הרוסית הבכירה העונה אחרי שנעדרה ממנה מאז 1996. בשנה שעברה סיימה הקבוצה במקום הראשון של ליגת המשנה עם המאמן פאבל גוסב, ופתחה את העונה הנוכחית עם תיקו מפתיע בבית מול האלופה צסק"א מוסקבה, אבל לאחר מכן נוצחה במגרשה בידי ספרטק מוסקבה ו-וולגה וכך נותרה עם נקודה בלבד במקום הלפני אחרון.

הקבוצה אליה מצטרף תמוז מורכבת בעיקר משחקנים מקומיים, כשהכוכב הוא ספרטק גוגנייב שהבקיע את כל שלושת שערי הליגה עד כה. יחד איתם נמצאים בין היתר הארמנים ארתור סרקיסוב ואדגר מנוצ'אריאן, צ'יסמבה לונגו הזמבי וגרסון אסבדו הצ'יליאני.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו תמוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully