וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכתר כובש השער הראשון בתולדות הליגה האנגלית

125 שנה אחרי, התעלומה נפתרה: חוקר אנגלי חשף כי המשחק בין אסטון וילה לוולברהמפטון נפתח חצי שעה מאוחר מכפי שחשבו, ושחקן בולטון קני דבנפורט הוא כובש השער ההיסטורי

תעלומה בת 125 ככל הנראה הגיעה לסיומה - מי הבקיע את הגול הראשון בתולדות הליגה האנגלית? סוכנות רויטרס מדווחת כי לפי ספר חדש שיצא לאור בבריטניה וחקר את השאלה, הכדורגלן שעשה היסטוריה הוא ג'יימס קניון "קני" דבנפורט, שחקנה של בולטון וונדררס.

ה-8 בספטמבר 1888 היה יום היסטורי. בתאריך זה אנגליה חנכה את ליגת הכדורגל שלה ונערך המחזור הראשון. באותו יום שוחקו חמישה משחקים, ובוטון אירחה את דרבי קאונטי. במשך שנים רבות השאלה מי כבש את הראשון הראשון בתולדות הליגה האנגלית נשארה פתוחה, ולא מעט חוקרים העניקו את הבכורה לגרשום קוקס מאסטון וילה, אשר כבש שער עצמי במשחקה של קבוצתו נגד וולברהמפטון.

שחקני בולטון ושחקני ווסטהאם בגמר הגביע האנגלי 1923 ששוחק לראשונה באצטדיון וומבלי. GettyImages
בולטון עשתה היסטוריה גם בוומבלי. שחקני בולטון ו-ווסטהאם בגמר הגביע האנגלי בשנת 1923/GettyImages

ספרן הספרייה הבריטית הלאומית רוברט בוילינג גילה שמשחקה של אסטון וילה נפתח ב-15:30, חצי שעה לאחר המועד הרשמי שתוכנן ל-15:00. משחקה של בולטון נגד דרבי נפתח ב-15:45, ודבנפורט כבש לזכות קבוצתו כבר בדקה ה-2, כלומר בשעה 15:47 לערך. שערו העצמי של קוקס נכבש בדקה ה-31 של המשחק, כלומר בשעה 16:01 לערך.

"כולם בבולטון תמיד ידעו מי קני דבנפורט היה - בחור ממעמד הפועלים ששמח לשחק כדורגל ולייצג את מדינתו", אמר הסופר מארק מטקלאף, עבד בשיתוף פעולה עם בוילינג, וספרו על העונה הראשונה בכדורגל האנגלי - 1888/89 - יצא לאור בעוד כחודש, "אני לא חושב שהיה לו מושג כמה משמעותי הוא השער שכבש. דבנפורט היה ידוע כ'קני', הוא נולד במרחק זריקת אבן ממגרש פיקס ליין. הוא שיחק בחלק הקדמי של הקבוצה ואף שיחק פעמיים במדי נבחרת אנגליה".

"אנחנו יודעים בוודאות שהגול שלו בניצחון של בולטון על דרבי בתוצאה 3:6 נכבש שתי דקות מהפתיחה, והמשחק היה אחד מאלה שפתחו את משחקי סוף השבוע. התיעוד מאותו יום מספר על יום בהיר ושטוף שמש", סיפר מטקלאף ל"דיילי מייל". "אנחנו לא יודעים איך כבש, ובאיזו רגל. הדיווח מהמשחק מספר על גול יפה בדקה השנייה, מה שגורם להעריך שאולי הייתה זו בעיטה ממרחק. איש לא יודע בוודאות, אבל זה לא נראה כאילו דבנפורט דחק את הכדור פנימה. השחקנים באותה תקופה אהבו לכבוש שערים, אבל לא חגגו כמו היום. לכל היותר הם לחצו ידיים".

אגב, בולטון היא גם הקבוצה הראשונה שכבשה שער בגמר הגביע האנגלי הראשון ששוחק באיצטדיון וומבלי, בשנת 1923. בולטון ניצחה באותו משחק 0:2 את ווסטהאם יונייטד משערים של דייויד ג'ק וג'ק סמית. את הגביע קיבלו שחקני בולטון מהמלך ג'ורג' החמישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גמר הגביע האנגלי הראשון באצטדיון וומבלי בשנת 1923. GettyImages
המלך ג'ורג' החמישי חילק בסוף את הגביע. שוטרים מפנים את הקהל בוומבלי בגמר 1923/GettyImages
אצטדיון וומבלי ביום גמר הגביע האנגלי הראשון ששוחק בו בשנת 1923. GettyImages
וומבלי לפני פתיחת גמר הגביע האנגלי ב-1923/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully