וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "התלבטתי מאוד לגבי זימונו של גיא פניני"

23.7.2013 / 11:19

מאמן הנבחרת במסע"ת לפתיחת ההכנות לקראת אליפות אירופה: "גם רוצח יוצא לחופשי אחרי 25 שנה. פה נעשה מעשה שהוא לא רצח, אבל מעשה חמור ביותר. הזדעזעתי כמו כולם אבל קיבלתי החלטה"

ברני ארדוב

נבחרת ישראל ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים רשמית לרגל פתיחת אימוניה לקראת אליפות אירופה 2013 שתיערך בסלובניה. מי שייעדר מפתיחת האימונים הוא גל מקל שיצטרף לנבחרת רק בשבוע הבא, כשיסיים לסדר את ענייניו בדאלאס. ישראל תשחק בבית א' של אליפות אירופה ביחד עם נבחרות צרפת, גרמניה, בריטניה, בלגיה ואוקראינה, כששלוש הראשונות מהבית תעפלנה לשלב הבתים השני.

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, אריק שיבק. ברני ארדוב
"אנחנו מסוגלים לנצח את סרביה ולהפסיד לאסטוניה". אריק שיבק/ברני ארדוב

"עברנו הרבה בכדורסל ומה שמייחד אותנו זה שכולנו מתרגשים מחדש", פתח מאמן הנבחרת אריק שיבק. "כל אחד בא ממקום אחר, וכל אחד מתרגש".

"אנחנו הולכים לאליפות אירופה של ארבעה בתים של שש קבוצות", המשיך המאמן. "המטרה שלנו לעלות לטופ 12. אני מבטיח שבעזרת השם אם נעלה לטופ 12 מיד נציב מטרה חדשה. זה לא מקצועי לשים מטרות רבות כבר עכשיו. מניסיון אנחנו יודעים שבאליפות אירופה שמות המדינות והשחקנים זה לא רציני, מה שנקבע זה על המגרש. אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לנצח את סרביה ולהפסיד לאסטוניה".

"זה קמפיין רביעי שלי כמאמן ראשי ואחד הדברים שעשיתי בשנים האחרונות זה לבנות ליבה, בסיס שעליו תיבנה הנבחרת. שמח שהצלחנו לשמור על הבסיס ורק להשתדרג. אל תשכחו שיושב לידי מישהו שבאליפות הקודמת לא היה איתי מישהו מחמת פציעה, ויושב לידי עוד מישהו שהולך לשנה חמישית ב-NBA. הצוות הזה רץ כבר כמה שנים וזה יתרון גדול מאוד. אולי נוסיף שחקן מהעתודה, אבל יש פה מערכת שיקולים כוללת ואחרי שיחה עם מאמני העתודה אקבל החלטה".

על התרומה של רענן כץ לנבחרת אמר שיבק: "אני לא הכרתי את רענן כץ. שלום שלום וזהו. בשיחת טלפון שהיתה לי עם רענן כץ לפני חודשיים-שלושה, האיש באמת ציוני. תורם ציוני. רוצה לתרום לנבחרות ישראל, רוצה לתרום לכדורסל הישראלי מהגילאים הצעירים דרך נבחרות ישראל עד לנבחרת הלאומית. עברתי כמה אנשים עשירים בחיי, אומר לכם בכנות. איש מהסוג הזה עד היום - לא ראיתי. הוא מתעניין ומדבר איתי ומדבר עם שחקנים ושולח מיילים, ואמר שאם נעלה לשלב הבא הוא גם יגיע לסלובניה. הלוואי ונמצא עוד כמה אנשים טובים כמו רענן, שיתרמו מכל הלב. בלי פוליטיקות ובלי קשקושים".

על זימונו של גיא פניני בעקבות התקרית עם יונתן שולדברנד מהפועל תל אביב, אמר המאמן: "אני מכיר את גיא הרבה שנים ומכיר את המשפחה שלו. הזדעזעתי כמו כולם ממה שגיא אמר. התלבטתי מאוד, התייעצתי ודיברתי עם לא מעט אנשים. אבל בסוף הגעתי למסקנה עם גיא והסובבים שלו - הוא הביע חרטה מלאה ומבין את חומרת המעשה שהוא עשה. הוא נענש בחומרה גם על ידי המועדון וגם על ידי איגוד הכדורסל. אחרי ששקלתי הכול, קיבלתי החלטה לזמנו. גם רוצח יוצא לחופשי אחרי 25 שנה. פה נעשה מעשה שהוא לא רצח, אבל מעשה חמור ביותר, ואני קיבלתי את ההחלטה שגיא יהיה בנבחרת. אני יודע שיש אנשים שמרימים גבה ואני לא מתכוון להתעמת עם האנשים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, יותם הלפרין. ברני ארדוב
"בהחלט זה בית שאנחנו יכולים לעלות ממנו". יותם הלפרין/ברני ארדוב

קפטן הנבחרת יותם הלפרין, לפני אליפות אירופה החמישית שלו: "לגבי הניתוחון הקטנטן שעברתי, זו היתה פציעה שלא הצלחתי להיפטר ממנה וסבלתי ממנה די הרבה. עברתי אורתרוסקופיה, שייפו לי עצם קטנה והיום אני חוזר לרוץ כרגיל. אני מאמין שעוד שבוע וחצי איישר קו עם כולם". שיבק: "שבוע, שבוע..". הלפרין: "שבוע וחצי".

"זו אליפות חמישית שלי ואני בן 29", המשיך הקפטן, "כך שאם תשאלו אותי אם אני מתרגש, כן, אני מתרגש מאוד. לא אגיד שאנחנו בבית הכי קשה בעולם ולא אגיד שזה בית קל. יש נבחרות טובות מאוד אבל בהחלט זה בית שאנחנו יכולים לעלות ממנו וזו המטרה הראשונית ממנו. אם נצליח לעשות מזה נחשוב איך נתקדם הלאה".

עומרי כספי, לפני האליפות הראשונה שלו: "רוצים להתאמן קשה ולעשות תוצאות טובות, כמו שאנחנו תמיד רוצים לעשות. כולם מתרגשים. כולנו ספורטאים ברמה הכי גבוהה ומצפים להגיע לסיטואציות הכי טובות שאפשר. לא מפחדים משום אתגר שנמצא פנינו. המטרה הראשית היא לעבור שלב. אחר כך אפשר להציב מטרות הלאה. לעבור שלב זה משהו ריאלי ואפשרי ואנחנו צריכים לעשות זאת".

אלישי כדיר, לו זו אליפות שנייה: "כמו שאני מכיר את אריק, יש הרבה שתלוי בנו. מכל המשחקים שעברתי בנבחרת, במיוחד בשנים האחרונות, כשאנחנו באים מאוחדים ומשחקים טוב יש לנו סיכוי לנצח כל נבחרת. יש לנו סיכויים טובים מאוד".

שיבק התייחס למצבת הגארדים: "בשנה שעברה גל הגיע אחרי עונה לא טובה ופציעה ויוגב נתן עונה מדהימה וגם קמפיין מדהים. השנה גל עשה קפיצה מדהימה. זו בעיה חיובית. אין ספק שגל נמצא כרגע בכושר הטוב ביותר בין הרכזים, גם מבחינה גופנית. אין בעיה שכמה רכזים ישחקו ביחד".

הלפרין נשאל על המצב לפיו לשבעה שחקנים בנבחרת אין חוזה חתום לעונה הבאה: "כולם מנוסים בסיטואציות האלה. אני לא צריך ליניב גרין או לליאור אליהו מה לעשות בעונה הבאה. אנחנו מספיק מבוגרים ומנוסים. לגביי, היו פרסומים שחתמתי, אבל אני לא ידעתי מזה ואם מישהו יראה לי את החוזה אני אשמח. שום דבר לא חתום. אני בטוח שדברים יסתדרו".

גל מקל שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
יצטרף רק בשבוע הבא. גל מקל/קובי אליהו

הנבחרת תצא, ביחד עם מקל, לטורניר ההכנה הראשון באיטליה בין ה-6 ל-10 באוגוסט, שם תפגוש ישראל את הנבחרת המקומית, פולין וגיאורגיה. לאחר מכן תשוב נבחרת ישראל ארצה, וב-16 לאוגוסט תצא לטורניר נוסף, הפעם בבלגיה, שם תפגוש את הנבחרת המקומית, ואת נבחרות איטליה ופולין. לקראת היציאה לאליפות ב-26 וב-28 לאוגוסט תארח ישראל את נבחרת גיאורגיה למשחקי הכנה באילת ובחיפה, כשמכירת הכרטיסים כבר החלה. בהמשך היום תגיע הנבחרת לירושלים לסיור בכותל, פגישה עם ראש העיר ניר ברקת, והשתתפות בטורניר סטריטבול ירושלים.

סגל נבחרת ישראל: יותם הלפרין, גל מקל, עומרי כספי, יוגב אוחיון, יובל נעימי, רביב לימונד, אפיק ניסים, ניצן חנוכי, גיא פניני, ליאור אליהו, אלישי כדיר, אלכס טיוס, עידו קוז'יקרו, יניב גרין, אלכס צ'וברביץ' ובן רייס.

  • עוד באותו נושא:
  • אריק שיבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully