וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבותיהן של הישראליות בליגה האירופית

למכבי חיפה אסור לזלזל, להפועל תל אביב מצפה משוכה לא קלה אך הניסיון יעמוד לצידה והפועל רמת גן תנסה להפתיע

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הגרלת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית גילתה היום (שישי) לשלוש הנציגות הישראליות מול מי יתמודדו בשלב הבא. בהנחה שתשלים את המשימה מול חזאר לנקראן עליה גברה 0:2 במשחק הראשון בבית, מכבי חיפה תפגוש את המנצחת בין ונטספילס הלטבית לז'ונס אש מלוקסמבורג (0:1 לונטספילס במשחק הראשון ביניהן בלטביה), ותארח את משחק הגומלין.

הפועל תל אביב, שהביסה 1:4 את ברואה הבולגרית, תארח גם היא את המשחק הגומלין בסיבוב הבא, בו תפגוש את המנצחת בית לבדיה טאלין מאסטוניה לפנדורי הרומנית (0:0 במשחק הראשון באסטוניה). הפועל רמת גן הוגרלה מול אשטוריל הפורטוגלית. הנה לכם היכרות קצרה עם הקבוצות שעשויות לפגוש את הקבוצות הישראליות.

מכבי חיפה מול ונטספילס, הפועל ת"א מול טאלין/פנדורי

אריק בנאדו, מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אל לו לזלזל. אריק בנאדו/אדריאן הרבשטיין

ונטספילס וז'ונס אש (יריבות מכבי חיפה)

מכבי חיפה תצטרך להמתין לגומלין שלב המוקדמות השני על מנת לדעת מי תהיה היריבה שלה, במידה שהירוקים אכן ישלימו את המלאכה בעצמם. ונטספילס הלטבית ניצחה במשחק הראשון 0:1 בבית את ז'ונס אש מלוקסמבורג, אבל אחרי שדודלאנג' הדהימה בעונה שעברה את רד בול זלצבורג, לא מומלץ לזלזל בכדורגל מהמדינה הקטנה השוכנת לצד בלגיה.

ונטספילס היא שם די מוכר בנוף הכדורגל האירופי, אולם היא מעולם לא פגשה יריבה ישראלית. הישג השיא שלה עד כה היה העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית ב-2009/10, ממנו יצאה עם שלוש נקודות. הקבוצה משחקת באצטדיון האולימפי הקטן, המכיל 3,200 מקומות בלבד והיא סיימה את הליגה בעונה החולפת במקום השלישי. בשבע העונות האחרונות זכתה ונטספילס בארבע אליפויות, היחידות בתולדותיה.

הקבוצה מלוקסמבורג היא אימפריה בארצה וזכתה בלא פחות מ-28 אליפויות ו-13 גביעים. בעונה שעברה היא הסתפקה במקום השלישי ומאזנה באירופה עד היום עומד על תשעה ניצחונות ושמונה תוצאות תיקו ב-71 משחקים, עם יחס שערים של 224:56.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. דרור פיקלני
הניסיון של הפועל תל אביב באירופה עשוי לסייע לה. רן בן שמעון/דרור פיקלני

לבאדיה טאלין ופנדורי (יריבות הפועל תל אביב)

לבאדיה טאלין האסטונית ופנדורי מרומניה סיימו את המפגש הראשון ביניהן בתיקו מאופס, מה שנותן יתרון לרומנים לקראת הגומלין.

פנדורי מגיעה מהעיר טארגו ג'יו, השוכנת במחוז גורי בדרום מערב המדינה. מדובר בקבוצה חזקה, שסיימה את העונה שעברה במקום השני בליגה, הישג השיא שלה בזיכרה המקומית. בתחילת המילניום פנדורי עוד שיחקה בליגה השלישית, אבל היא חווה עלייה מטאורית בשנים האחרונות. המשחק מול טאלין היה הראשון שלה אי פעם באירופה, נתון שעשוי לסייע להפועל תל אביב. המאמן הוא כריסטיאן פוסטאי, שהוביל את גז מטאן למספר הצלחות נאות בשש השנים הקודמות ומונה לתפקיד בינואר שעבר במקום פטרה גריגוראס שהתפטר.

לבאדיה, מאז עלתה לליגה הבכירה באסטוניה ב-1999, היא אחת הקבוצות הבכירות במדינה. היא זכתה בשבע אליפויות ושבעה גביעים ב-14 השנים האחרונות ואת העונה החולפת סיימה שנייה אחרי האלופה קאליו ועם זכייה בגביע. מלך שערי הקבוצה בעונה החולפת היה איגור מורוזוב, שהספיק לעזוב לפולין מאז. הישג השיא של טאלין באירופה היה העפלה מהמוקדות לסיבוב הראשון של גביע אופ"א ב-2006/7, שם הודחה מול ניוקאסל. בעונה שעברה היא נעצרה בסיבוב המוקדמות השני באירופה עם הפסד 6:1 בסיכום שני המשחקים לאנורתוזיס פמגוסטה של רוני לוי.

אריק גילרוביץ' מאמן הפועל רמת גן. ניב אהרונסון
דווקא להם יש יותר ניסיון. אריק גילרוביץ', מאמן הפועל רמת גן/ניב אהרונסון

אשטוריל (יריבת הפועל רמת גן)

אשטוריל, שתפגוש את האורדונים, שיחקה באופן מדהים פחות משחקים מהם במסגרת אירופית, שכן זו תהיה הופעתה הראשונה באירופה אי פעם. הקבוצה מליסבון, שחזרה לליגה הראשונה רק בעונה החולפת, סיימה אותה כהפתעת העונה בפורטוגל עם המקום החמישי והכרטיס ההיסטורי לליגה האירופית.

מלך השערים בעונה שעברה, סטיבן דה סוזה ויטוריה, עזב לבנפיקה. עוד שחקן בולט בקבוצה הוא הוגו לאאל, ששיחק בעבר באתלטיקו מדריד, פריס סן ז'רמן, בנפיקה ופורטו. לקבוצה עדיין אין תואר בפורטוגל, אבל היא יכולה לזקוף לזכותה את היותה המקום בו פרצו פאולו פריירה, מגן צ'לסי בעשור האחרון, שפרש לאחרונה ופאולטה, חלוץ הנבחרת ופריס סן ז'רמן לאורך שנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully