וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם עד גיל 20: צרפת ואורוגוואי עלו לגמר

תובאן כבש צמד נפלא והוביל את צרפת לגמר היסטורי עם 1:2 על גאנה. אורוגוואי הדיחה את עירק המפתיעה עם 6:7 בפנדלים

הטורניר המשובח של אליפות העולם עד גיל 20 מתקרב לסיומו, והערב (רביעי) קיבלנו את שתי העולות לגמר שייערך באיסטנבול ביום שבת (21:00, יורוספורט). צרפת עשתה זאת, לראשונה בתולדותיה, אחרי ניצחון 1:2 במשחק המוקדם על גאנה העיקשת מצמד של פלוריאן תובאן. במשחק השני, עירק הייתה מרחק שתי דקות מעוד סנסציה, אך ספגה שער שוויון מאורוגוואי בדקה ה-88 ולבסוף הפסידה 7:6 בדו קרב הפנדלים.

פלוריאן תובאן שחקן נבחרת צרפת עד גיל 20. AP
שני שערים נפלאים. פלוריאן תובאן חוגג עם דגל הקרן/AP

צרפת - גאנה 1:2

במפגש הראשון בין שתי הנבחרות, במחזור הפתיחה של שלב הבתים בטורניר, צרפת ניצחה 1:3 בזכות התעוררות ב-25 הדקות האחרונות של המשחק. הפעם החבורה של פייר מנקובסקי נאלצה לעבוד עוד יותר קשה, אך צלחה גם את המבחן הזה ותופיע לראשונה בהיסטוריה בגמר המונדיאליטו. גאנה תישאר עם הזיכרונות של הזכייה ההיסטורית ב-2009.

ז'ופרה קונדוגביה שחקן נבחרת צרפת עד גיל 20 מול קנדי אשיה שחקן נבחרת גאנה. AP
בישל את שער הניצחון. ז'ופרה קונדוגביה/AP

גאנה, שהפתיעה בשמינית הגמר את פורטוגל וניצחה 3:4 בסיום ההארכה הדרמטית מול צ'ילה ברבע הגמר, החזיקה מעמד במשך 43 דקות מול צרפת העדיפה, עד שבא פלוריאן תובאן. הקיצוני הנהדר שכיכב בעונה החולפת בבאסטיה ונרכש על ידי ליל עוד בינואר, ביצע דאבל פס נהדר עם ז'אן כריסטוף באהבק, חדר לרחבה ועבר את אריק אנטווי כדי לכבוש שער מצוין. השוער הגנאי הוחלף עם פתיחת המחצית השנייה, אבל בדקה ה-47 חבריו איזנו. אבנזר אסיפואה-אינקום, שכבש צמד מול צ'ילה, חמק בין ארבעה צרפתים ושחרר מ-18 מטרים בעיטה מפתיעה בשמאל לקורה ופנימה. שער חמישי במונדיאליטו לחלוץ בן ה-20.

שער השוויון הפך את המשחק למאוזן, ורק יכולת טובה של אלפונס אראולה בין הקורות מנעה מגאנה להשלים מהפך. צרפת חיכתה לעוד הברקה, ושוב הסתמכה על תובאן, שקיבל כדור מז'ופרה קונדוגביה בצד ימין, חתך לכיוון המרכז ובעט שטוח בשמאל מ-18 מטרים לרשת בדקה ה-74. הבלם סמואל אומטיטי הורחק בדקה ה-80, אך חבריו החזיקו מעמד ושמרו על היתרון עד שריקת הסיום, בעיקר בזכות אראולה שסיפק עוד הצלה נדירה בתוספת הזמן.

שחקני נבחרת גאנה עד גיל 20 חוגגים. AP
המסע המרשים שלהם נעצר. שחקני גאנה/AP

עירק - אורוגוואי 7:6 בפנדלים (1:1 ב-120 דקות)

הסיפור היפה של הטורניר בטורקיה הגיע לסיומו בחצי הגמר. נבחרת עירק, זו שאף אחד לא ספר בתחילת האליפות ושניערה בדרך את אנגליה, מצרים, צ'ילה, פרגוואי ודרום קוריאה, הייתה מרחק שתי דקות מגמר היסטורי, אבל לבסוף ירדה מנוצחת מהמגרש בטרבזון. אורוגוואי, שברבע הגמר הפתיעה את ספרד, שרדה את דו קרב הפנדלים והעפילה לגמר שני, אחרי שעשתה זאת ב-1997. אז זה נגמר עם הפסד לארגנטינה. אולי מול צרפת המזל יאיר לסלסטה פנים.

שחקני נבחרת אורוגוואי עד גיל 20 חוגגים עם גונסאלו בואנו. AP
הציל את אורוגוואי בדקה ה-88. גונסאלו בואנו/AP

הדרום אמריקאים הגיעו כפייבוריטים ברורים למשחק, אבל גם הם נתקלו בפתיחה במוחמד חמיד. התקשורת באורוגוואי טענה ערב המשחק כי השוער כבר בן 30 ושיתופו לא חוקי, אך בפיפ"א התייחסו בביטול וחמיד (בן ה-20) שוב כיכב, אם כי הפעם זה לא הספיק לניצחון. אולי זה לפחות יעניק לו את תואר השוער המצטיין של הטורניר. אחרי 33 דקות, הייתה זו עירק שסיפקה עקיצה נהדרת. בזמן שכולם התכוננו להגבהה, עלי עדנאן סובב כדור חופשי מבריק מזווית אלכסונית בצד ימין, תפס את השוער האורוגוואי לא מוכן וחגג שער פנטסטי.

אורוגוואי רק הגבירה את הלחץ שלה על שערו של חמיד לאחר שנקלעה לפיגור, אבל 18 איומים על השער, מתוכם 11 למסגרת ועוד נגיחה למשקוף בדקה ה-77, לא הספיקו. השחקנים העירקים ספרו את השניות עד לשריקת הסיום, אלא שבדקה ה-88 הגיע השוויון הדרמטי. תוצרת המחליפים. דייגו רולאן הגביה לרחבה, פליפה אבנאטי הוריד בראש והמחליף השלישי גונסאלו בואנו המשיך מהאוויר פנימה. מרוב התלהבות שכחו שחקני הסלסטה את ההגנה, אך למזלם השוער גיז'רמו דה אמורס עצר פעם אחת ובתוספת הזמן נגח מוחנד עבדולראחים מקרוב החוצה. דה אמורס היה שם עבור אורוגוואי עם הצלה אחת גדולה גם בדקה ה-115 של ההארכה, ושלח את המשחק לדו קרב פנדלים.

את הבעיטה הראשונה מהנקודה הלבנה, זו של ג'יאני רודריגס, השוער העירקי חמיד עצר, אלא שמיד עלי פאז בעט לקורה והותיר את התוצאה בעינה. לאחר מכן הגיעו 13 בעיטות מדויקות, ובמצב של 6:7 לאורוגוואי היה זה סאיף סלמן שבעט לשמיים ושלח את אורוגוואי לחגוג. עירק חוזרת הביתה גאה מאי פעם.

מוחמד חמיד שוער נבחרת עירק עד גיל 20. AP
אולי יתנחם בתואר שוער הטורניר. מוחמד חמיד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully